Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een GS310R gehad en een G310GS nieuw gekocht in 2018.Goedenavond
Heb een BWM G310GS uit 2018 op het oog (motoport Wormerveer)
Wie heeft er al eerder gereden op deze motor en wat is je ervaring / advies?
Thanks!
Zet wel de voorspanning achter minimaal twee stadjes hoger dan af fabriek.
(Tenzij je <60 kilo weegt)
Ben deze ook aan het lezenEr is ook een 310 topic in de sectie naked bikes..
Bedankt voor je uitgebreide reactie Wordlbeater, waardeer het enorm!
Bouwjaar is 2018 en staat ook op kenteken sinds 2018.
Hij is 2x teruggeroepen, heb motoport gevraagd wat er precies uitgevoerd is aan werkzaamheden en daar komt hij nog op terug.
Ik weeg idd 50 kilo en ben 158 lang .... de zithoogte wordt dus een uitdaging
Iemand ervaring met verlagen?
@Worldbeater , ik heb begin 2019 op de motorbeurs eens op een 310GS gereden en vond het echt een boven verwachting fijne fiets. Het enige waar ik enorm aan moest wennen was het gebrek aan koppel onderin. Is daar motorisch iets aan te doen met een andere uitlaat en/of mapping?
Een andere tandwielverhouding ligt voor de hand, alleen gaat dat weer ten koste van het toerental op de snelweg.
ThanksVerlagen kan je het beste even contact opnemen met een veringboer, zoals HK.
Een uitlaat of mapping zal geen wereld van verschil maken bij een 1 cilinder 310. Even een custom setje nokkenassen laten maken. Grapje.@Worldbeater , ik heb begin 2019 op de motorbeurs eens op een 310GS gereden en vond het echt een boven verwachting fijne fiets. Het enige waar ik enorm aan moest wennen was het gebrek aan koppel onderin. Is daar motorisch iets aan te doen met een andere uitlaat en/of mapping?
Een andere tandwielverhouding ligt voor de hand, alleen gaat dat weer ten koste van het toerental op de snelweg.
@Wolf_1979 , maakvoor de gein ook eens een testritje op een Duke 390 of Svartpilen 401. Net iets speelser en pittiger motortje.
Mijn 310 is speelser én stabieler dan genoemde motorfietsen, alleen kost dat wel een flinke investering in hoogwaardige vering.@Wolf_1979 , maakvoor de gein ook eens een testritje op een Duke 390 of Svartpilen 401. Net iets speelser en pittiger motortje.
Is er al nieuws??Goedenavond
Heb een BWM G310GS uit 2018 op het oog (motoport Wormerveer)
Wie heeft er al eerder gereden op deze motor en wat is je ervaring / advies?
Thanks!
Regenpak lenen?Helaas! Met dit vieze weer nog geen gelegenheid gehad om een proefrit te maken!
Ja graag! En een beetje extra lef om te rijden met dit weer pleaseRegenpak lenen?
Klopt, dat is het doel ook inderdaad! Eerst ef flink oefenenIk kan me moeilijk voorstellen dat dit type van motorfiets nog bevredigend blijft na een paar jaren... tenzij je ermee akkoord gaat, dat dit een beginnersfiets is die na een paar jaren sowieso zal worden ingeruild voor iets amusanter...
Dan koop je dit best jong gebruikt, lijkt me.
Klopt, dat is het doel ook inderdaad! Eerst ef flink oefenen
De prijzen zijn (tweedehands) ook enorm aantrekkelijk.Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit type van motorfiets nog bevredigend blijft na een paar jaren... tenzij je ermee akkoord gaat, dat dit een beginnersfiets is die na een paar jaren sowieso zal worden ingeruild voor iets amusanter...
Dan koop je dit best jong gebruikt, lijkt me.
Ik ben begonnen op een Kawasaki Versys 300. Heeel veel plezier mee gehad maar naar 6 maanden en +/- 15k kilometers was ik er wel klaar mee.
Het gebrek aan vermogen, zeker op de snelweg, maakte dat ik graag wat snellers wou..
Mijn eerste jaar met het A-papiertje had ik drie motorfietsen.6 maanden is wel erg kort!
Klinkt ideaalMijn eerste jaar met het A-papiertje had ik drie motorfietsen.
Begonnen met een 350cc, na ook een half jaar een GSX 600 en een maand later een ZX-10.
Ik was ernstig op zoek naar meer vermogen.
Drie jaar geleden voor de zuinigheid een CBR250R gekocht naast mijn S1000R.
Vier tot vijf dagen woon~werk 50 kilometer.
Meestal een dag in de week op de fiets.
Het was de bedoeling dat ik 1 en max 2 dagen in de week met mijn S1000R zou blijven rijden.
Maar ik bleek de voorkeur aan de CBR250R te geven.
Een cursus ver in het land, de ene dag op de S1000R, de andere dag op de CBR250R gaf eigenlijk een tevreden gevoel.
Met de S1000R kwam ik alleen maar gefrustreerd thuis.
Weer nergens onderweg lekker gas kunnen geven.
Wel een fijne fiets voor op het circuit.
In mijn omgeving is het gewoon te druk voor een dikke bike.
Maar het ideale getal voor het aantal motorfietsen in bezit is uiteraard variabele x+1.