BMW G 310 GS ervaringen gevraagd

Klinkt ideaal 👍
Ik blijf ff steken op drie i.v.m. stalling thuis en partner tevreden houden. Anders kwamen er gewoon een paar erbij in de woonkamer. Net als vroeger. _O-
Maar ik rij voor 90% op de G310GS.
De superbike komt er alleen uit in de zomer naar het circuit en een enkel ritje de dag ervoor om even te wennen. :]
 
🙈 luxe problemen!! 3 .... ??? ik wil er maar 1😆
Een BMW HP2 Sport, een BMW S1000RR.. en de G310R.
Staat allemaal leuk bij elkaar toch van één merk. ;)
En toch onderling heel verschillend om iedere rit weer te verbazen. :9

Maar misschien volgend jaar een Kymco erbij. :o :$
Mits ze nu eens uitkomen met de SuperNEX.

Heb je al een afspraak voor de proefrit? _O-
 
Leuke motor speels en lichtvoetig
Kwalitatief een misbaksel dus zorg dat je lang garantie krijgt en beste voor einde garantie termijn grote schop geven maar dat zijn mijn woorden
Heb trouwens nog originele topkoffer en SW-motech aluminium carterbeschermer en radiator beschermer te koop voor weinig:+
 
Dat vraagt om een toelichting natuurlijk! Dan weten eventuele kopers zoals @Wolf_1979 waar ze op moeten letten :)
Vette pech en de eerste serie blokken misschien.
Ik heb nu mijn tweede 310 en 2019 was probleemloos en dat zal 2020 ook zijn. :]

In het 310 topic is iemand met een 310 die er even snel 40.000 kilometer mee heeft gereden.. en is van de naked versie nu overgestapt op de GS. OOK DE 310. 8-)
 
Een BMW HP2 Sport, een BMW S1000RR.. en de G310R.
Staat allemaal leuk bij elkaar toch van één merk. ;)
En toch onderling heel verschillend om iedere rit weer te verbazen. :9

Maar misschien volgend jaar een Kymco erbij. :o :$
Mits ze nu eens uitkomen met de SuperNEX.

Heb je al een afspraak voor de proefrit? _O-


Ja joh, superleuk 3 op een rij 👍 is je gegund!

Geen proefrit op de BMW maar wel op de Honda cbr500r gemaakt.... daar ging mijn hart van kloppen! Pfff twijfel nu wel 🙈 luxe problemen!!
 
Leuke motor speels en lichtvoetig
Kwalitatief een misbaksel dus zorg dat je lang garantie krijgt en beste voor einde garantie termijn grote schop geven maar dat zijn mijn woorden
Heb trouwens nog originele topkoffer en SW-motech aluminium carterbeschermer en radiator beschermer te koop voor weinig:+
Uuhmmm misbaksel? Why?

Garantie op occasion wordt lastig 🤔
 
Ja joh, superleuk 3 op een rij 👍 is je gegund!

Geen proefrit op de BMW maar wel op de Honda cbr500r gemaakt.... daar ging mijn hart van kloppen! Pfff twijfel nu wel 🙈 luxe problemen!!
De CBR500R is ook een leuke motor. :Y
Je krijgt überhaupt hartkloppingen van elke proefrit denk ik. :+
Uuhmmm misbaksel? Why?

Garantie op occasion wordt lastig 🤔
Bij de BMW dealer gewoon twee jaar? :)
Tonnetje heeft wat pech gehad, maar ook niet veel kilometers gemaakt.
 
Goedemorgen!


Is de prijs bij een motor zaak altijd vast of is er nog onderhandelingsruimte?

Zo ja, hoe dan😁 ik ben een beginner, dus hoor graag de tips van de ervaringsdeskundigen!

Thanks!
 
Goedemorgen!

Is de prijs bij een motor zaak altijd vast of is er nog onderhandelingsruimte?

Zo ja, hoe dan😁 ik ben een beginner, dus hoor graag de tips van de ervaringsdeskundigen!

Thanks!
Motorfietsen staan over het algemeen niet voor de allerlaatste prijs in de showroom. O-)
Afhankelijk van de motorzaak kan het wel een redelijke prijs zijn met een goede service.
Maar het vizier op heel Nederland (en zelfs buitenland als je extra moeite wil doen) geeft je wel kennis wat de prijs mag zijn.
Deze kennis geeft je zelfvertrouwen en dit zet je beiden in bij het onderhandelen. 8-)

Al te rationeel denken maakt je misschien geen harde onderhandelaar, bij een bod mag je best nog lager zitten dan je eigenlijk wil betalen.
Maar ook weer niet zo laag bieden dat je niet serieus genomen kan worden.
Als je dit gesprek vooraf gaat oefenen en voor jezelf visualiseert dan geeft dat weer het nodige zelfvertrouwen.
De verkoper gaat weer reageren, maar jij toont je stemming en reactie hierbij niet gelijk. :/
Prijzen worden in veel gevallen na enige discussie gedeeld, dus hou daar rekening mee.

Mogelijk heeft de motorzaak een A-B-C prijs in zijn boeken staan.
A is dan de showroomprijs, B is met een kleine korting (2-5%?) en C is de uiterste verkoopsprijs (-10%?).

Of je korting krijg is afhankelijk van je gesprek, maar ook van de verkoper, en zelfs zijn stemming van de dag.
Bij occasions onder de 5.000 - 7.500,0 is de marge meestal kleiner dan een occasion van 7.500,00-15000,00.
Een special edition die al een tijdje in de showroom staat is waarschijnlijk met extra marge geprijsd en heeft meer onderhandelingsruimte dan die ene goedkope A2 motorfiets waarmee hij nog niet mee in zijn maag zit. ;)

Er kan ook gekozen worden voor korting op kleding, helm en accessoires.
Bedenk vooraf of je dit zou willen, en of het ook handig is dat je die spullen daar wil kopen.

Het gaat er tevens om hoe hard je de onderhandelingen in wil gaan, en of het bij je karakter past (maar het is te trainen). 8-)
Eventueel kan je bij grotere zaken nog vragen wie verantwoordelijk is voor de afdeling verkoop, en naar deze persoon vragen.
Maar mogelijk wil de verkoper daarna alleen nog maar minder voor je doen.
Een open vraag kan als laatste redmiddel zijn: "wil je mijn voorstel nog met een collega overleggen of dit alsjeblieft mogelijk is?"

Ook is het mogelijk dat je in win~win situaties kan denken. Een beetje winst voor jezelf en de verkoper moet ook eten.
Uiteraard verwacht je dan wat terug in aandacht en kwaliteit van de verkopende partij. :9

Met voorkennis over welke motorfietsen we praten denk ik dat er niet zoveel winst te behalen is.
Maar dit moet je niet als een probleem voelen, maar vooral als een uitdaging zien! Succes. :t
 
And do not underestimate the power of Google! :+ ;)

 
Motorfietsen staan over het algemeen niet voor de allerlaatste prijs in de showroom. O-)
Afhankelijk van de motorzaak kan het wel een redelijke prijs zijn met een goede service.
Maar het vizier op heel Nederland (en zelfs buitenland als je extra moeite wil doen) geeft je wel kennis wat de prijs mag zijn.
Deze kennis geeft je zelfvertrouwen en dit zet je beiden in bij het onderhandelen. 8-)

Al te rationeel denken maakt je misschien geen harde onderhandelaar, bij een bod mag je best nog lager zitten dan je eigenlijk wil betalen.
Maar ook weer niet zo laag bieden dat je niet serieus genomen kan worden.
Als je dit gesprek vooraf gaat oefenen en voor jezelf visualiseert dan geeft dat weer het nodige zelfvertrouwen.
De verkoper gaat weer reageren, maar jij toont je stemming en reactie hierbij niet gelijk. :/
Prijzen worden in veel gevallen na enige discussie gedeeld, dus hou daar rekening mee.

Mogelijk heeft de motorzaak een A-B-C prijs in zijn boeken staan.
A is dan de showroomprijs, B is met een kleine korting (2-5%?) en C is de uiterste verkoopsprijs (-10%?).

Of je korting krijg is afhankelijk van je gesprek, maar ook van de verkoper, en zelfs zijn stemming van de dag.
Bij occasions onder de 5.000 - 7.500,0 is de marge meestal kleiner dan een occasion van 7.500,00-15000,00.
Een special edition die al een tijdje in de showroom staat is waarschijnlijk met extra marge geprijsd en heeft meer onderhandelingsruimte dan die ene goedkope A2 motorfiets waarmee hij nog niet mee in zijn maag zit. ;)

Er kan ook gekozen worden voor korting op kleding, helm en accessoires.
Bedenk vooraf of je dit zou willen, en of het ook handig is dat je die spullen daar wil kopen.

Het gaat er tevens om hoe hard je de onderhandelingen in wil gaan, en of het bij je karakter past (maar het is te trainen). 8-)
Eventueel kan je bij grotere zaken nog vragen wie verantwoordelijk is voor de afdeling verkoop, en naar deze persoon vragen.
Maar mogelijk wil de verkoper daarna alleen nog maar minder voor je doen.
Een open vraag kan als laatste redmiddel zijn: "wil je mijn voorstel nog met een collega overleggen of dit alsjeblieft mogelijk is?"

Ook is het mogelijk dat je in win~win situaties kan denken. Een beetje winst voor jezelf en de verkoper moet ook eten.
Uiteraard verwacht je dan wat terug in aandacht en kwaliteit van de verkopende partij. :9

Met voorkennis over welke motorfietsen we praten denk ik dat er niet zoveel winst te behalen is.
Maar dit moet je niet als een probleem voelen, maar vooral als een uitdaging zien! Succes. :t


Thanks!!!! Mag ik jou niet gewoon meenemen om te onderhandelen??? 🤣🤣🤣
 
Thanks!!!! Mag ik jou niet gewoon meenemen om te onderhandelen??? 🤣🤣🤣
Het is zeker ook een tip om het iemand anders te laten doen die er geen belang/emotie bij heeft. _O-
Überhaupt altijd fijn twee paar extra ogen en oren.

Voor mij was dat erg nuttig voor het kopen van mijn eerste huis, mijn ex wilde het graag, ik niet.
Mega korting.
_O-
 
Uuhmmm misbaksel? Why?

Garantie op occasion wordt lastig 🤔

Het made in India is wel te zien als je de normale bmw's gewend bent.

Je kan een gebruikte BMW vaak kopen als een premium selection fiets bij de erkende BMW dealer. Dat betekend dat je bij aankoop gewoon weer 2jaar volledige fabrieksgarantie hebt op de motor. Ik zou dit wel aanraden als je voor een g310 kiest. Ik zou het echter ook gewoon aanraden bij elke andere bmw :+
 
Nuttige verkoopsinfo... het tijdstip van het jaar is ook nog van belang.
Het stille en dus voordelige seizoen loopt stilaan op zijn einde.
In het voorjaar is er minder korting te rapen dan in het najaar/winter, wanneer de motorzaken blij zijn dat er iemand binnenkomst en de maandelijkse quota ook gehaald moeten worden.

BTW , in B werden de quota voor de G310 naar beneden bijgesteld : ook BMW beseft dat dit geen verkoopstopper is geworden... voor motorzaken is dit een “moeilijke” motorfiets, waarvoor ze wel wat moeite willen doen.
 
Het made in India is wel te zien als je de normale bmw's gewend bent.

Je kan een gebruikte BMW vaak kopen als een premium selection fiets bij de erkende BMW dealer. Dat betekend dat je bij aankoop gewoon weer 2jaar volledige fabrieksgarantie hebt op de motor. Ik zou dit wel aanraden als je voor een g310 kiest. Ik zou het echter ook gewoon aanraden bij elke andere bmw :+
Het is maar welke bril je opzet. Het is helaas geen blind audition. :+
Bij de duurtest over 50.000 kilometer van Motorrad scoort de G310 de dertiende plek, en de S1000RR staat op nummertje zesendertig. :)
Als het drijfstanglager(!), vermoedelijk door oliegebrek door omvallen, niet kapot was gegaan bij 47.910 kilometer, dan had hij in de top tien gestaan. 8)7
De kwaliteit van het gedemonteerde frame en motorblok vallen in bijzonder positieve mate op.

Er was ene keer een probleem met de vrijloop van de startmotor, en de remmen wat vaker.
Voor de remmen is de update in volle gang en/of al afgehandeld in de vorm van complete nieuwe klauwen. :)
 
BTW , in B werden de quota voor de G310 naar beneden bijgesteld : ook BMW beseft dat dit geen verkoopstopper is geworden... voor motorzaken is dit een “moeilijke” motorfiets, waarvoor ze wel wat moeite willen doen.
Ik weet niet of het een lastige motorfiets is in de verkoop, de prijs is ook bijzonder laag voor een BMW.
Veel BMW rijders zullen er niet op stappen verwacht ik, of voor de vrouw, en stiekem zelf rijden. :+
 
Maar TS is zich in ieder geval al breder aan het oriënteren, dus ik ga er al een tijdje vanuit dat het iets compleet anders kan worden. :P
 
Update:

vanmorgen na het lezen van de onderhandelingstechnieken, vol goede moed en mijn spaarpotje, live gaan kijken naar de gs310 voor een proefrit ...uuhhmm proefzitten ... zitten werd eigenlijk staan op één been waarbij de ander hoog in de lucht bleef hangen .🙈

Kreeg de motor niet rechtop en hulp erbij gehaald.... de behulpzame zaakeigenaar keek nog net niet met medelijden en hoofdschuddend naar me toen hij zei dat de gs310 niet geschikt is voor mijn lengte... ook niet als ze verlaagt wordt....🥺

Ondanks de drukte heeft hij de tijd genomen alle andere opties met me door te nemen.
Een Honda cbr300, cbr500, 500x en 500f.... volgende week datum prikken om een proefrit te maken....

We gaan vrolijk verder zoeken! 😎
 
Ik wist niet dat je hiernaar zocht... succes, dan :W

1579960374739.png
 
Knipsel2.jpg


De onderdelenlijst van het motorblok laat normale slijtage zien (en is zelf een stuk erger gespot bij andere motorfietsen):

Knipsel1.JPG

Knipsel.JPG
 
Update:

vanmorgen na het lezen van de onderhandelingstechnieken, vol goede moed en mijn spaarpotje, live gaan kijken naar de gs310 voor een proefrit ...uuhhmm proefzitten ... zitten werd eigenlijk staan op één been waarbij de ander hoog in de lucht bleef hangen .🙈

Kreeg de motor niet rechtop en hulp erbij gehaald.... de behulpzame zaakeigenaar keek nog net niet met medelijden en hoofdschuddend naar me toen hij zei dat de gs310 niet geschikt is voor mijn lengte... ook niet als ze verlaagt wordt....🥺

Ondanks de drukte heeft hij de tijd genomen alle andere opties met me door te nemen.
Een Honda cbr300, cbr500, 500x en 500f.... volgende week datum prikken om een proefrit te maken....

We gaan vrolijk verder zoeken! 😎
Bummer! -O-

Een lager zadel is 2.5 centimeter meen ik, maar dat is dus niet genoeg?
De vorkpoten doorsteken en iets met de schokbreker achter kan je misschien nog eens vijf centimeter winnen.
Anders de G310R proberen.

Knipsel3.JPG

Zoeken voor heel Nederland:

Maar de genoemde opties zijn natuurlijk ook prima.
Handig als je dealer om de hoek zit. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan