BMW G 310 GS ervaringen gevraagd

Is een mooi resultaat... blijft het gegeven, zoals ik zelf ondervond, dat je een dergelijke motor wellicht beu bent, vooraleer je met een normaal gebruik aan de 50.000 km zit.
Pas als je hem hebt ga je hem waarderen.
Maar een eerste motor wordt volgens mij in de regel sowieso al vrij snel vervangen. :9
In ieder geval een fijn ding voor de eerste ervaringen, en zelf vind ik voor dagelijkse gebruik niet meer dan dit nodig. :]
Woon~werk is lekker zuinig met uitschieters naar 1:26, maar meestal rij ik iets zuiniger
En secundaire wegen zijn een feest, bij een toertocht met een groep over binnenwegen zou ik deze ook rijden.
Alleen de slappe vering is vervangen door Hyperpro.
 
Bummer! -O-

Een lager zadel is 2.5 centimeter meen ik, maar dat is dus niet genoeg?
De vorkpoten doorsteken en iets met de schokbreker achter kan je misschien nog eens vijf centimeter winnen.
Anders de G310R proberen.

Bekijk bijlage 1460527
Zoeken voor heel Nederland:
https://www.bmw-motorrad.nl/nl/gebruikte-motoren/zoek-gebruikte-motoren.html
Maar de genoemde opties zijn natuurlijk ook prima.
Handig als je dealer om de hoek zit. :Y

Heb er zelf hard om moeten lachen achteraf, was zo zelfverzekerd en voorbereid heen gegaan en stond er beteuterd bij te kijken! 😆😆

No worry, genoeg keuze!
 
Mofra is ook wat ver van Amsterdam, dan kan ik net zo goed deze posten van mijn dealer in Barendrecht. _O-

Knipsel3.JPG

 
Hallo,

Hoe zit het met de onderhoud van een BMW GS 310? Vallen deze kosten bijvoorbeeld hoger uit dan bij een vergelijkbaar model van een ander merk (zoals een mt03 of een KTM 390)?
 
Thnx! Genoeg leesvoer, hopelijk helpt dat met het maken van een keuze :)
Succes, staar je niet blind op sommige ervaringen.
Je weet niet altijd wie het zegt.
De balans tussen gezeur en waarheid is soms moeilijk te bepalen. ;)
 
Hier mijn GSje
Toch weer zo een misbaksel gekocht:+
Meeste spullen die 5 jaar op de plank hadden gelegen weer gemonteerd
Alleen nieuwe annakees wild moeten aanschaffen
En hyperpro verlaginskit deze had ik op vorige motor laten zitten
Helaas waren de banden in tussentijd ruim 100,00 euro duurder geworden
Achterwiel nog steeds drama om te demonteren niks aan verbeterd
2023 model heeft nu
Slippery clutch
Led verlichting
Led knipperlichten
Dashboard nog steeds even saai als 5 jaar geleden
Denk dat de kinderziektes er nu wel uit zijn
Daarom weer 1 aangeschaft
had met vorige ook veel rijplezier door speelse karakter
Vooral bij hogere toerentallen klinkt hij als een nijdige wesp
Maar is ondergewaardeerde funmotor mischien komt dit mede door relatief hoge prijs?
Wil
Nieuw 2023 versus oud 2018
 

Bijlagen

  • 20230911_163120.jpg
    20230911_163120.jpg
    279,4 KB · Weergaven: 1
  • 20180710_172928.jpg
    20180710_172928.jpg
    501,4 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan