BMW G 310 topic

Dat gaat helemaal goed komen, als het weer een beetje meewerkt, dan is dat in een paar dagen gepiept, en kan ie zijn 1.000 km beurt krijgen. Kan je gelijk zien of de olie weer zo zwart is. :Y
Er stond eerst dit is een foto? ;) /EDIT bizar, pas als ik je quote zie ik jouw post. :?

Ik rij voorlopig alleen van huis naar fysio/sportschool. _O-

En morgen naar Hyperpro dan, dat wordt de eerste rit boven de 20 kilometer. *O*
58,3 kilometer enkele reis. :o

Na de 300 kilometer op de teller mag de GS eindelijk boven de 6.000 RPM.
 
Vanochtend wilde ik om 7.45 naar Hyperpro, maar het zat wederom tegen met het GSje. O-)


Wel mooi uitzicht zo voor de deur. :')

Na drie kwartier wilde ze starten en was ik uiteindelijk maar een kwartier later in Werkendam. *O*
Ze hadden me daar niet zo snel verwacht na mijn telefoontje iets voor half negen.

Binnen het half uur zat de schokbreker achter er al op. :}





Andere voorveren erbij met wat dikkere olie. Dan is voor~achter helemaal in balans. *O*

Màn màn màn.. /Rob geus :+ wat een verschil weer met de originele vering waar ik ondertussen al aan gewend was.
In de bebouwde kom deint de motor helemaal niet meer, op de snelweg zakt ze minder diep in de veren - comfortabel solide gedrag.
Ik reed op de snelweg nog over een partij spoorvorming + veel hobbels, de vering slikte alles zonder onbalans aan het rijwielgedeelte door te geven.
En de stuurprecisie is enorm gestegen, het lijkt in de bocht wel een sportmotor. Het rijwielgedeelte wil nu gas bij na de apex. :9 :]

De monteur Paul Klop en de engineers van Hyperpro zijn een dikke aanrader dus. :Y
Dit is de beste investering die er in deze en veel andere motorfietsen gedaan kan worden.

Op de terugweg langs MR Motoren in Barendrecht voor een bakkie en om de GS na te laten kijken voor het starten.


De stationair afstelling is gereset. Morgen testen met koude motor. ;)
 
Even inbreken in dit topic ... na wat problemen met mijn huidige motor ben ik aan het dromen geslagen ...
... jongere GSX F maar dan een 650, rond de 3500, of rond de 4200 bij een dealer en met 1 jaar garantie ...

Maar dan kom ik volgende tegen:
BMW G 310 R - Slechts 300 km - 36 maanden garantie - Te koop
Niet nieuw meer, maar wel zo goed als, ong 700€ minder als nieuw, maar wel met 36maanden, 3 jaar dus, garantie ... nou, dan ga ik nog wat harder dromen ... :')

Enige wat mij een beetje tegensteekt, ik had dit liever in 2 cilinder gezien. Anderzijds denk ik gewoon, ach, het went wel :]
BMW beweert een verbruik van 3,33L/100km (1:30). Klopt dat een beetje?
Rekening houdend dat ik geen snelheidsmaniak ben, eerder te traag rijd dan te snel, maar bij een rood licht welgraag vlot uit de startblokken spring. Maar vanwege de lichte aard toch wel wat dieper het gas in ga dan met mijn huidige motor.
 
Even inbreken in dit topic ... na wat problemen met mijn huidige motor ben ik aan het dromen geslagen ...
... jongere GSX F maar dan een 650, rond de 3500, of rond de 4200 bij een dealer en met 1 jaar garantie ...

Maar dan kom ik volgende tegen:
BMW G 310 R - Slechts 300 km - 36 maanden garantie - Te koop
Niet nieuw meer, maar wel zo goed als, ong 700€ minder als nieuw, maar wel met 36maanden, 3 jaar dus, garantie ... nou, dan ga ik nog wat harder dromen ... :')

Enige wat mij een beetje tegensteekt, ik had dit liever in 2 cilinder gezien. Anderzijds denk ik gewoon, ach, het went wel :]
BMW beweert een verbruik van 3,33L/100km (1:30). Klopt dat een beetje?
Rekening houdend dat ik geen snelheidsmaniak ben, eerder te traag rijd dan te snel, maar bij een rood licht welgraag vlot uit de startblokken spring. Maar vanwege de lichte aard toch wel wat dieper het gas in ga dan met mijn huidige motor.

ik heb zon ding 200km ofzo gereden, overal wel redelijk volgas gereden.. omdat t nou eenmaal een lichte motor is :+, en t verbruik was dik 1:30 :Y
 
Even inbreken in dit topic ... na wat problemen met mijn huidige motor ben ik aan het dromen geslagen ...
... jongere GSX F maar dan een 650, rond de 3500, of rond de 4200 bij een dealer en met 1 jaar garantie ...

Maar dan kom ik volgende tegen:
BMW G 310 R - Slechts 300 km - 36 maanden garantie - Te koop
Niet nieuw meer, maar wel zo goed als, ong 700€ minder als nieuw, maar wel met 36maanden, 3 jaar dus, garantie ... nou, dan ga ik nog wat harder dromen ... :')

Enige wat mij een beetje tegensteekt, ik had dit liever in 2 cilinder gezien. Anderzijds denk ik gewoon, ach, het went wel :]
BMW beweert een verbruik van 3,33L/100km (1:30). Klopt dat een beetje?
Rekening houdend dat ik geen snelheidsmaniak ben, eerder te traag rijd dan te snel, maar bij een rood licht welgraag vlot uit de startblokken spring. Maar vanwege de lichte aard toch wel wat dieper het gas in ga dan met mijn huidige motor.
Amai DKP, niet doen, het is geen vliegtuig! _O-

Ik reed met de G310R in het slechtste geval 1:26 met snelweg en vol doortrekken en in het beste geval 1:31.5 bij 80 km/u wegen.
Als je kruissnelheid rond de 100 km/u ligt dan is 1:30 haalbaar. :Y

Met optrekken hoef je zelfs de 310 niet helemaal uit te melken om ver voor het verkeer uit te rijden. :]
 
Amai DKP, niet doen, het is geen vliegtuig! _O-
Huh watte :?
Ik reed met de G310R in het slechtste geval 1:26 met snelweg en vol doortrekken en in het beste geval 1:31.5 bij 80 km/u wegen.
Als je kruissnelheid rond de 100 km/u ligt dan is 1:30 haalbaar. :Y
Dan denk ik best dat die bij mij erg zuinig zou kunnen rijden :Y
Met optrekken hoef je zelfs de 310 niet helemaal uit te melken om ver voor het verkeer uit te rijden. :]
Ik kan het me best voorstellen ja, het is dan ook een lekker lichtgewichtje he :]

Het enige wat me bezig blijft houden, het is een 1-cilinder ... maar anderzijds, op de Filipijnen reed ik ook met een 1-cilinder, en die was maar half zo groot, 150cc. En rijden deed dat ding goed! Mét afbeulen reed die 1:40 _O-
 
Uw grote hobby en werk. ;)
Dan denk ik best dat die bij mij erg zuinig zou kunnen rijden :Y
Uw resultaten op de GSX750F zijn ongeëvenaard. :Y
Ik kan het me best voorstellen ja, het is dan ook een lekker lichtgewichtje he :]
Zeker in de sneeuw wat ik al eens gezien heb.
Deze blijft makkelijker rechtop dan een dikke Soes. :Y
Hoe groot is u?
Het enige wat me bezig blijft houden, het is een 1-cilinder ... maar anderzijds, op de Filipijnen reed ik ook met een 1-cilinder, en die was maar half zo groot, 150cc. En rijden deed dat ding goed! Mét afbeulen reed die 1:40 _O-
Proefrit dus.. :9
Het ding heeft 12 maanden langer garantie dan mijn gloednieuwe G310GS. :?:?

Ik vrees alleen dat het wel een keer nodig zal zijn. O-)

Misschien toch aan een recente Japanner. :P
 
Uw grote hobby en werk. ;)
Ha ja, maar een eigen vliegmachientje kopen, daar vrees ik nooit het nodige budget voor te hebben :P
En als ik dat kon, en een PPL behalen, dan zal ik toch 1 ding moeten afleren, en dat is zuinig willen zijn met bramdstof _O-
Uw resultaten op de GSX750F zijn ongeëvenaard. :Y
Het beste wat ik ooit heb bereikt, is 531km met 22,50L denk ik, moet het eens nazien, dat is dus 4,24L/100km, ofte 1:23,6 en dus nog steeds een heel stuk gulziger dan een G310, en daarvoor heb ik echt wel super rustig moeten rijden :/
Zeker in de sneeuw wat ik al eens gezien heb.
Deze blijft makkelijker rechtop dan een dikke Soes. :Y
Dat kan ik me best voorstellen ja
Hoe groot is u? Proefrit dus.. :9
Volgens de laatste metingen, een 20tal jaar terug, zou ik 1824mm groot moeten zijn
Het ding heeft 12 maanden langer garantie dan mijn gloednieuwe G310GS. :?:?
Geen idee hoe garantie in Nederland geregeld wordt. In België heb je op privé voertuigen (dus niet op bedrijfsvoertuigen), bij nieuw aankoop automatisch 2 jaar totaal garantie. Bij acties kan dat drie jaar zijn, 5 jaar, of zelfs 7 jaar zoals bij mijn auto. Ja, 7 jaar totaal garantie, maar wél beperkt tot 150.000km.
Het verbaast mij ook wel een beetje, 36 maanden garantie op een motor van al bijna 1 jaar.
Ik vrees alleen dat het wel een keer nodig zal zijn. O-)
Zijn de G310'tjes dan problematisch? Wat zijn zoal de "ziektes"?
Misschien toch aan een recente Japanner. :P
Dat denk ik soms ook, maar misschien wil ik na 6 GSX F'en (en 7 Suzuki's in totaal) wel eens wat anders :P
 
Zijn de G310'tjes dan problematisch? Wat zijn zoal de "ziektes"?
Matig tot niet starten bij koud weer, defecte dynamo en lekkend koelsysteem. Ik denk wel alle drie per motor in twee, drie jaar. :+
Dat denk ik soms ook, maar misschien wil ik na 6 GSX F'en (en 7 Suzuki's in totaal) wel eens wat anders :P
Misschien wordt je ook wel blij van een Kawasaki Versys 300, Z300, Ninja 300.
Ik zie er in Nederland al een berg te koop staan rond en onder de 5 mille. :o

Maar ik ben wel blij met mijn G310GS. Wel gekocht voor weer nieuwe garantie na de G310R. (Die liep af in april 2019)
We gaan het zien verder. Net gisteren dik geïnvesteerd in Hyperpro vering. Stuurt nu als een sportmotor. :}

Ik ben trouwens ook 1.82. De G310GS is gelijk wat volwassener dan de R, maar vangt ook meer wind. (Hoger verbruik) :)
Mijn eerste tank was wel dik 1:30, maar toen was ik nog rustig aan het inrijden.
Straks weer meten. :]
 
Matig tot niet starten bij koud weer, defecte dynamo en lekkend koelsysteem. Ik denk wel alle drie per motor in twee, drie jaar. :+
Misschien wordt je ook wel blij van een Kawasaki Versys 300, Z300, Ninja 300.
Ik zie er in Nederland al een berg te koop staan rond en onder de 5 mille. :o

Maar ik ben wel blij met mijn G310GS. Wel gekocht voor weer nieuwe garantie na de G310R. (Die liep af in april 2019)
We gaan het zien verder. Net gisteren dik geïnvesteerd in Hyperpro vering. Stuurt nu als een sportmotor. :}

Ik ben trouwens ook 1.82. De G310GS is gelijk wat volwassener dan de R, maar vangt ook meer wind. (Hoger verbruik) :)
Mijn eerste tank was wel dik 1:30, maar toen was ik nog rustig aan het inrijden.
Straks weer meten. :]
Bwah, met 36 maand garantie heb je wel een poot om op te staan natuurlijk })
Al is al het heen en weer gerij en gedoe bij problemen dan weer niet leuk ...

In B heb je 2 grote markten, de A1 (125cc) markt, en alles vanaf 500cc. De A2 markt en dus motoren tussen 125 en 500cc is nog niet zo echt in, tenzij je naar motorscooters trekt, en daar heb ik dan weer net niet zo een zin in ...

Maar ach, momenteel is het toch nog wat dromen. En als de carburators van mijn huidige GSX F me niet in de steek laten, en er geen in slaap vallende koekblikkers op me inrijden, gaat ze toch nog moeten meegaan tot ze 100.000 99.999km heeft :]
Maar, dat is nog maar een kleine 68.800km :+

Maar ik zit er nu wel mee dat ik me misschien wel is ga aanmelden voor proefritjes, want dat kan nooit kwaad :]
En dan de R met de GS vergelijken. Persoonlijk denk ik voor mij ook meer aan de GS, een wat rechtere/hogere zit lijkt me niet slecht. Ja, die verbruikt meer, maar als die nog rond de 1:30 doet, lijkt me dat helemaal niet slecht.
 
Bwah, met 36 maand garantie heb je wel een poot om op te staan natuurlijk })
Al is al het heen en weer gerij en gedoe bij problemen dan weer niet leuk ...

In B heb je 2 grote markten, de A1 (125cc) markt, en alles vanaf 500cc. De A2 markt en dus motoren tussen 125 en 500cc is nog niet zo echt in, tenzij je naar motorscooters trekt, en daar heb ik dan weer net niet zo een zin in ...

Maar ach, momenteel is het toch nog wat dromen. En als de carburators van mijn huidige GSX F me niet in de steek laten, en er geen in slaap vallende koekblikkers op me inrijden, gaat ze toch nog moeten meegaan tot ze 100.000 99.999km heeft :]
Maar, dat is nog maar een kleine 68.800km :+

Maar ik zit er nu wel mee dat ik me misschien wel is ga aanmelden voor proefritjes, want dat kan nooit kwaad :]
En dan de R met de GS vergelijken. Persoonlijk denk ik voor mij ook meer aan de GS, een wat rechtere/hogere zit lijkt me niet slecht. Ja, die verbruikt meer, maar als die nog rond de 1:30 doet, lijkt me dat helemaal niet slecht.
Zien is kopen :+ en hoe langer je wacht - of je wil of niet - hoe groter het aanbod wordt.
Maar een nieuwe / bijna nieuwe motor is wel erg lekkerrr moet ik zeggen. *O*

Wij hebben inderdaad geen A1 niet al sinds jaar en dag de 125 cc regel en A2 is ook niet echt gewild.
Ik stond wel laatst bij het pompstation en er kwam een bewonderaar aangelopen voor de GS.
Die had helemaal niet door dat het een A2 motor is.. en hij wist eigenlijk ook niet wat dat inhield.
Hij vond het gewoon een dikke motor. _O-

Gisteren bij Hyperpro ook veel aanloop, enthousiasme en bewonderende blikken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zien is kopen :+ en hoe langer je wacht - of je wil of niet - hoe groter het aanbod wordt.
Maar een nieuwe / bijna nieuwe motor is wel erg lekkerrr moet ik zeggen. *O*

Wij hebben inderdaad geen A1, en A2 is ook niet echt gewild.
Ik stond wel laatst bij het pompstation en er kwam een bewonderaar aangelopen voor de GS.
Die had helemaal niet door dat het een A2 motor is.. en hij wist eigenlijk ook niet wat dat inhield.
Hij vond het gewoon een dikke motor. _O-

Gisteren bij Hyperpro ook veel aanloop, enthousiasme en bewonderende blikken. :Y
Ik denk dat het tweedehands aanbod in de A2 klasse zeker nog wel gaat groeien. De A1 klasse markt is ook in korte tijd geboomd door de nieuwe regeling (lees: commerciële regeling ten voordele van de staat) in de rijbewijzen.

Ik moet zeggen dat ik vooral verbaasd was over de nieuwprijzen van de G310's, in B vanag 5.300 voor de R, en vanaf 6.000 voor de GS. Ik had toch een stuk hoger verwacht van BMW.
Het betreft dan wel standaard peijzen, enkele opties erbij doet dat oplopen natuurlijk, maar toch ...
 
Vandaar mijn setje tot 16 oktober dit jaar. :



En een foto van de nieuwe combie heb ik nog niet. Beiden vernieuwd, maar wel hetzelfde merk.
Kom uberhaupt niet in het goede album. Een u wel bekend probleem. ;)
 
Vandaar mijn setje tot 16 oktober dit jaar. :



En een foto van de nieuwe combie heb ik nog niet. Beiden vernieuwd, maar wel hetzelfde merk.
Kom uberhaupt niet in het goede album. Een u wel bekend probleem. ;)
Is die foto van op het circuit ook jou G310? Ik dacht dat die een enkele en symetrische centrale koplamp hadden?
 
Is die foto van op het circuit ook jou G310? Ik dacht dat die een enkele en symetrische centrale koplamp hadden?
Nee, staat ook in de ondertitel van de foto. :t

Dat is mijn S1000R uit 2014 die ik vorige maand heb ingeruild op een S1000RR uit 2014.

Ik wilde een gezamenlijke foto posten, maar die staan in een MF album die verdwenen lijkt. ;)
 
Nee, staat ook in de ondertitel van de foto. :t

Dat is mijn S1000R uit 2014 die ik vorige maand heb ingeruild op een S1000RR uit 2014.

Ik wilde een gezamenlijke foto posten, maar die staan in een MF album die verdwenen lijkt. ;)
Verdwenen albums ... ik ken het probleem :')
 
En de derde dag start ze dus ook niet. :P
Nu maar drie straten verderop naar de auto gelopen.


De startkabels passen echter niet tussen de accupolen en het frame.
En de accu van de auto is vrijwel helemaal ingebouwd.
Dit is dus geen snelle starthulp. :')
 
Helpt goed die uitlaat of niet... :+
Als in te weinig tegendruk? ;)

Startte de gehele vorige week gewoon als een tierelier, maar het lijkt u wel alsof er geen toerenverhoger meer is bij koude motor.
Alleen met gas bij wil ze starten, maar het mag niet teveel en niet te weinig.
En de accu red niet genoeg pogingen om dat uit te vissen, zakt onder de tien volt.




De dealer adviseerde om hem maar op te laten halen via BMW assistence.
Ik had er wel heen kunnen rijden met een half uurtje. Maar dan sta je hier zelf ook maar /quote. :')
 
Startproblemen ... hmmm ... ik herinner me dat ik daar deatijds met mijn BMW K 1200 S ook wel last mee had.

Typisch BMW probleempje? -O-
 
Startproblemen ... hmmm ... ik herinner me dat ik daar deatijds met mijn BMW K 1200 S ook wel last mee had.

Typisch BMW probleempje? -O-
Mijn R1100S was een binnenslaper in 2003, maar bij mijn werk was het ook vaak 'kiele kiele' in de winter.
Top accu vereist. :Y

Het blokje en de gehele motor wordt bj de G310 serie echter voor BMW geassembleerd bij TVS in India.
Er is dus geen boutje of ook maar enige historie gemeen met de K1200S. :+

Hij slaapt wel buiten, maar zeker een nieuwe motor moet er tegen kunnen.
Begin dit jaar met de G310R wel lagere temperaturen gehad natuurlijk.
Die starte bij -5°C ook prima. Maar wel met een gebruiksaanwijzing. (Startknop niet te vroeg loslaten, eerste slag is mis)

Maar ik las wel over veel startproblemen bij derden.
Had niet verwacht dat ik het met de nieuwe(re) zou hebben dus.
BMW G310R Forum
 
Dit lijk mij weer zo'n motor waarbij men te veel haast had met de introductie. Eerst verkopen en dan kijken oftie het doet.:X
 
Dit lijk mij weer zo'n motor waarbij men te veel haast had met de introductie. Eerst verkopen en dan kijken oftie het doet.:X
Hoe kom je daar nou bij O-)
De dealer heeft een uurtje terug gebeld en ze denken ook dat het aan de uitlaat ligt.

Dat kan best wel zijn, maar op het forum staan exact dezelfde klachten als ik heb.
Bij tien graden geen probleem, bij vijf graden een onwillige motor. :P
Ik heb net 15 berichten gekopieerd van een internationaal forum en naar de dealer gestuurd.
Want er werd al verteld dat ik alle kosten mag gaan betalen.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan