BMW G 310 topic

Vandaag verder gegaan met het rooster, maar helaas past het niet. :P

Deleted pics. :P

De imbusbouten zitten er op 45° in, maar op de motor is de montage horizontaal. O-)

Met het zoeken naar onderdelen wel mijn navigatiebolletje gevonden. Gelijk erop.


Motor en gereedschap opgeruimd. Oh ja, ik heb nog spiegels. 8)7

En daarna..KLAAR.. oh ehh er is nog een rem en koppelingshandel op voorraad.
Die had ik indertijd voor de G310R gekocht.




Nu is de motorhoes ook wat lager met deze set.
De spiegels staken nogal uit. :P


Staat er weer mooi bij. 8-):t
 
Laatst bewerkt:
Weer een 310 op de brug gehad vandaag, weer geen fotos gemaakt, maar de sensor zit er echt niet op :+
 
Weer een 310 op de brug gehad vandaag, weer geen fotos gemaakt, maar de sensor zit er echt niet op :+
Een 310R? Wat voor rijder? Gewoon onderhoud?

Wel toeval een BMW op de brug. :+ :+

Bedankt voor de melding 'weer geen fotos gemaakt', dat is erg nuttig. _O-
 
uiteraard is het volledig toevallig ja, en ook nog toevallig een R :+
Dus ze bestaan! De R rijders. *O*
Had die al veel kilometers op de teller? :9

Ik ben er trouwens van overtuigd dat er 20W50 in het boekje van mijn G310R stond.
Nu is het 15W50, en zowel met inrijden als daarna gewoon halfsynthetisch. 8)7

Hier binnenkort 10W50 op de rol..
 
Vandaag verder gegaan met het rooster, maar helaas past het niet. :P




De imbusbouten zitten er op 45° in, maar op de motor is de montage horizontaal. O-)

Met het zoeken naar onderdelen wel mijn navigatiebolletje gevonden. Gelijk erop.


Motor en gereedschap opgeruimd. Oh ja, ik heb nog spiegels. 8)7

En daarna..KLAAR.. oh ehh er is nog een rem en koppelingshandel op voorraad.
Die had ik indertijd voor de G310R gekocht.




Nu is de motorhoes ook wat lager met deze set.
De spiegels staken nogal uit. :P


Staat er weer mooi bij. 8-):t

Ziet er weer strak uit zo. Spiegels zijn ook mooi. De komende nachten gaat het weer vriezen, dus dan kan je weer kijken of die goed wil starten in de vrieskou.
 
Ziet er weer strak uit zo. Spiegels zijn ook mooi. De komende nachten gaat het weer vriezen, dus dan kan je weer kijken of die goed wil starten in de vrieskou.
Ik moet er nog even aan wennen. :+
Maar onder het rijden zal ik het wel even bewonderen.

Tegenwoordig ben ik steeds meer liefhebber van de motor zo origineel mogelijk houden.
Alleen shoppen is ook leuk. ;)

Leuke 'graden' challenge leg je nu neer. _O-;)
 
Ziet er weer strak uit zo. Spiegels zijn ook mooi.
Ik zie net iemand Rizoma Elisse adverteren van €336,00.
Blijkbaar - en gelukkig - heb ik de imitatie uit China.. van $25.84 incl. shipping. _O-
 
Gaat dat niet erg ten koste van je lichtbeeld? :?
't Ziet er wel stoer uit. :Y
Het licht wordt sterker, want het wordt steeds in de spiegel van de koplamp teruggekaatst.
Dus daar komt dus een megabundel uit. Xenon eat your heart out. ;)

Misschien dat ik vanmiddag in het donker rij.. ben benieuwd.
Standaard is de lichtbundel wel veel te breed. Zit een soort ring omheen.
Wel mooi in een donker bos schat ik zo. ;)
 
heeft even geduurd, @Worldbeater ,maar hier dan eindelijk fotobewijs dat zon 310 geen nokkenstoksensor heeft *D

9qcT6NC.jpg

Xj5AaD7.jpg

hVtUEBO.jpg
 
Beetje close up foto's. Ik mis de werkplaats er omheen. :+

Maar hoe moet ik verder een nokkenassensor lokaliseren? Is de aansluiting dan aan de buitenkant?
En zie ik bovenop alleen een bougiedop met dunne draden. :? (Want bobine in de dop tegenwoordig) :):)
 
En ja.. de radiatorcover is van een "R" want voor de GS was die twee maanden geleden nog duurder op Ebay. _O-
Dit is een GS met sportieve genen. ;) (Verder zie je het ding ook eigenlijk nooit zitten)
 
makkelijker starten als ie koud is :+
De RR maakte anders wel indruk twee weken geleden. _O-
Zoveel machtsvertoon - en zo snel - na het indrukken van de knop was ik niet meer gewend.
Dat ding, vier jaar oud, maakte de indruk 'als nieuw.' De 310 niet. :')
 
Vandaag de eerste test onder de tien graden na de garagecheck twee weken geleden. :P
En gelijk de koudste start ooit met deze GS (gaf 0.5°C aan op het display en liep al kort) en met een streepje gas goed lopen. *O*
Normaal moet je ook zonder gas bijgeven kunnen starten, maar dat zit er niet in geloof ik. _O-
Maar er is nu in ieder geval meer startpowerrrrr. :t

Voorheen leek het alsof de accu leeg was na 1 poging.
Blok ging niet rond. Nu kan je blijven starten.
Misschien toch iets met het decompressiesysteem. :?
 
Tweede dag @ +/-0°C en perfect gestart met een streepje gas. :Y

Bij de BMW dealer geweest en het verhaal verder doorgesproken. Uitlaat mocht er weer onder. (Ik wacht op de nieuwe Dominator uitlaat)
Er is een nieuwe uitlaatnokkenas gekomen vanaf bepaalde motornummers, en ze moesten even in het blok kijken om dit met volle zekerheid te checken.
Die zat er al in..

Er is niets aan de motor gebeurd verder. En nu kwamen ze pas met het streepje gas als advies vanuit BMW. (15° officieel)

Laat thuis met een flinke omrit. De motor leek ineens los te komen. Of ik was gewoon blij na het dealerbezoek. :+ ;) :]

 
Terug
Bovenaan Onderaan