BMW G 310 topic

Vandaag weer lekker gereden, de laatste rit eind van het jaar. (Duh :P )

De beste wensen allemaal! ;)*O*
 
:^ _O-

Van de week net niet onder nul.
En nu is het zes graden, maar dan regent het gelijk in januari. :')
 
Hallo allemaal. *O*

Vandaag de eerste klant bij de BMW dealer voor de duizend kilometer beurt @ 1.400 km. ;)
Wel tof dat ze mijn eigen iets dunnere 10W50 olie voor de beurt wilden gebruiken zonder gezeur.
En de vervangingsuitlaat is volgens afspraak weer 'gratis' terug. :9~


Alleen had ik ondertussen ook een ander model geregeld. ;)

Nu eindelijk weer mooie donkere klappen stationair bij het stoplicht. (Van een objectieve bron :+ )
Baby heeft de baard in de keel. :}

De glaszetter stond thuis voor de deur en kon hem bij aankomst op 200 meter even seinen met kort gas geven.
Ik moest een steeg achterom in en was vijf minuten te laat.Wel zo handig om een signaal te kunnen geven.
:')
 
Hallo allemaal. *O*

Vandaag de eerste klant bij de BMW dealer voor de duizend kilometer beurt @ 1.400 km. ;)
Wel tof dat ze mijn eigen iets dunnere 10W50 olie voor de beurt wilden gebruiken zonder gezeur.
En de vervangingsuitlaat is volgens afspraak weer 'gratis' terug. :9~


Alleen had ik ondertussen ook een ander model geregeld. ;)

Nu eindelijk weer mooie donkere klappen stationair bij het stoplicht. (Van een objectieve bron :+ )
Baby heeft de baard in de keel. :}

De glaszetter stond thuis voor de deur en kon hem bij aankomst op 200 meter even seinen met kort gas geven.
Ik moest een steeg achterom in en was vijf minuten te laat.Wel zo handig om een signaal te kunnen geven.
:')
Hij ziet er mooi uit, maar dat starten.:X
Mijn Ducati uit 2016 is gewoon starten en rijden, zelfs bij temperaturen onder nul.
 
Hij ziet er mooi uit, maar dat starten.:X
Mijn Ducati uit 2016 is gewoon starten en rijden, zelfs bij temperaturen onder nul.
De S1000RR hier start ook als een tierelier. :Y Komt bijna bedreigend over zoveel zin die heeft. :+

Ik moet zeggen dat de GS vanmiddag ineens enthousiast startte.
De afgelopen weken moest er zelfs gas bij na twee uurtjes stilstand, en dan opwarmen tot boven de tien graden met koppeling in..

Ben nu van 20W50 naar 10W50 en het blokje liep direct goed en zelf met verhoogd stationair rond bij een temperatuur onder de tien graden.
Nog even kijken of dit geen ééndagsvlieg moment is.

Komende dagen - en enige stilstand na het komende weekend - worden met verder enthousiasme begroet en hopelijk ook positief ervaren. ;)
 
Woensdag gestart bij 3.5°C en zonder 15° gas is het nog steeds een kansloze onderneming. :P
Maar 'ze' loopt nu wel soepel bij 8°C koelwatertemperatuur. Voorheen was het koppeling inhouden tot een stukje boven de tien graden.

Vanmiddag enthousiast met de crashpads begonnen.
Ik vind dat ze het wel netjes gemaakt hebben.
Hier zeven jaar ervaring in een draai en freesbedrijf. En ze kunnen het wel. :9


Direct viel me wel op dat de motorsteun rechts achter een koelslang verborgen zit.
Even doorzetten om deze met wat moeite eruit te halen. O-)


Het lukte uiteraard wel met een beetje beleid.
Het ziet er weer spic en span uit! 8-)




Zoekplaatje waar het ding zit. :')


Blij met de gekozen kleur. *O*
(Er zijn ook verschillende geanodiseerde kermiskleuren beschikbaar :') )

Alleen de koelslang is een kwestie van erg jammer.
Het is gewoon een feit dat de motorsteun er recht achter zit.
Nu maar weer even met Het Oosten mailen.
:P

Misschien moet ik er gewoon een stukje af frezen om een paar millimeter te winnen.
Maar veel valt er niet te halen.
 
Volgens de verkoper hoort het gewoon met de koelslang. O-)
Er is ook nauwelijks ruimte.

In ieder geval weer een paar ritten erop zitten. *O*
De motor loopt nu prima stationair bij zes graden zonder koppeling in.
De dunnere olie helpt dus wel iets.

15° gasgeven bij het starten blijft een vereiste.
Wat dat betreft kan de lente niet vroeg genoeg beginnen. :+
 
Ik hoef niet zo vroeg de deur uit, maar ook met 0.5°C is de oliedruk nu in orde.
Starten met een beetje gas en gelijk zonder extra gas goed lopen. *O*

Zaterdag kwamen er stuurverhogers binnen. Weer topspul uit het verre Oosten. :+
Net gemonteerd en de motor is na de Hyperpro vering en 3 cm dikker zadel nog weer meer West-Europees geworden. Lekker hoog. 8-)

Piccies voor - na met 30 mm raisers:



Gelijk het stuur naar voren gedraaid waardoor alle kabels weer 2 cm zijn gezakt.
De stuurhelften zijn in totaal 5 centimeter gestegen. Voelt goed. Maximum control. :9

Ook de originele spiegels weer terug. Daar zie ik toch meer in.
En ze zitten zelfs op de duurdere BMW motorfietsen. Moet goed zijn. :P
 
Hi MF'ers,
Ik hoop over een week of twee mijn Rijbewijs A code 80 in ontvangst te mogen nemen.
Nu ben ik mijzelf aan het oriënteren en zag via de website van Monomuis de G 310 R voorbij komen. Ik kies bewust niet voor de Duke 390 omdat de betrouwbaarheid voor mij belangrijk is. Het mindere vermogen neem ik voor lief aangezien ik alleen maar in de stad ga rijden. Incidenteel een retourtje Breda Utrecht ( 60 km ) per week moet volgens mij goed te doen zijn met deze fiets mits je defensief rechts rijdt. Ik wil het hele jaar door gaan rijden met uitzondering van gladde of ijskoude dagen. Ik ben me er van bewust dat motorrijden een hobby is, en hobby's kosten geld ;) maar toch vroeg ik me af in wat voor bedragen ik moet rekenen als het op onderhoud aan komt. Binnen garantie alles bij dealer. Daarna zoveel mogelijk zelf. Olie + filter verwisselen, bandjes ketting etcetera geen probleem maar aan kleppen stellen waag ik mij niet.
Ik hoop van jullie te horen,
Groeten Bram
 
Hi MF'ers,
Ik hoop over een week of twee mijn Rijbewijs A code 80 in ontvangst te mogen nemen.
Nu ben ik mijzelf aan het oriënteren en zag via de website van Monomuis de G 310 R voorbij komen. Ik kies bewust niet voor de Duke 390 omdat de betrouwbaarheid voor mij belangrijk is. Het mindere vermogen neem ik voor lief aangezien ik alleen maar in de stad ga rijden. Incidenteel een retourtje Breda Utrecht ( 60 km ) per week moet volgens mij goed te doen zijn met deze fiets mits je defensief rechts rijdt. Ik wil het hele jaar door gaan rijden met uitzondering van gladde of ijskoude dagen. Ik ben me er van bewust dat motorrijden een hobby is, en hobby's kosten geld ;) maar toch vroeg ik me af in wat voor bedragen ik moet rekenen als het op onderhoud aan komt. Binnen garantie alles bij dealer. Daarna zoveel mogelijk zelf. Olie + filter verwisselen, bandjes ketting etcetera geen probleem maar aan kleppen stellen waag ik mij niet.
Ik hoop van jullie te horen,
Groeten Bram
Snelweg is prima te doen, alleen bij 130 kilometer zones moet je hem wel flink uitmelken. Maar dat hoeft inderdaad niet perse.
Met mijn vorige 310, de 310R ben ik een dagje heen en weer gereden naar Varseveld. 169 kilometer enkele reis. Voor mij prima. :9

Bij stoplichten en invoegen van de snelweg kan je goed sportief voor de meute uit rijden.

Ik heb bij de R altijd zelf de olie ververst, nu bij de G310GS zit ik pas op 1900 kilometer, dus verdere onderhoudsprijzen heb ik ook niet voor je.
Alleen de 1.000 kilometerbeurt = algehele check en olieverversen met filter, á €124,87.

Banden, ketting en olie is niet duur bij een A2 motor. (Smalle banden, kleine carterinhoud) :)
 
Snelweg is prima te doen, alleen bij 130 kilometer zones moet je hem wel flink uitmelken. Maar dat hoeft inderdaad niet perse.
Met mijn vorige 310, de 310R ben ik een dagje heen en weer gereden naar Varseveld. 169 kilometer enkele reis. Voor mij prima. :9

Bij stoplichten en invoegen van de snelweg kan je goed sportief voor de meute uit rijden.

Ik heb bij de R altijd zelf de olie ververst, nu bij de G310GS zit ik pas op 1900 kilometer, dus verdere onderhoudsprijzen heb ik ook niet voor je.
Alleen de 1.000 kilometerbeurt = algehele check en olieverversen met filter, á €124,87.

Banden, ketting en olie is niet duur bij een A2 motor. (Smalle banden, kleine carterinhoud) :)

Okay duidelijk. Vind ik een schappelijke prijs. je moet het dan ook per kilometer terugrekenen :) Anders is alles duur. Hoe zit het met betrouwbaarheid? las iets over niet starten zonder 15 graden gas en waterpomp die lekt o.i.d.? Ik heb twee keuzes. 2018 model 690 km of 2017 model +- 5000 km. Prijsverschil is 500 euro. Eerste is nog niet ingereden en bijna meteen al naar de dealer voor 1000 km beurt. tweede al wel ingereden maar hoe? desondanks de 1000 km beurt al wel gehad. keuzes keuze keuzes...
 
Okay duidelijk. Vind ik een schappelijke prijs. je moet het dan ook per kilometer terugrekenen :) Anders is alles duur. Hoe zit het met betrouwbaarheid? las iets over niet starten zonder 15 graden gas en waterpomp die lekt o.i.d.? Ik heb twee keuzes. 2018 model 690 km of 2017 model +- 5000 km. Prijsverschil is 500 euro. Eerste is nog niet ingereden en bijna meteen al naar de dealer voor 1000 km beurt. tweede al wel ingereden maar hoe? desondanks de 1000 km beurt al wel gehad. keuzes keuze keuzes...
Starten onder de tien graden is inderdaad niet zonder zelf 15° te geven. Er is mee te leven. Ik ben er mijn 'draai' in het vinden. :+
Wellicht komt er nog een softwareupdate o.i.d.

Het 2018 model heeft (in ieder geval na april) een andere nokkenas.
Maar ik merk geen pluspunt tegenover mijn 2017 G310R, die startte makkelijker dan de 2018 GS nu.

Koelvloeistoflekkage had mijn R ook, maar het stopt ook op een gegeven moment. Gewoon op minimum houden denk ik.
De temperatuur was altijd goed, of het overlooptankje nou vol of net een streep onder min zat. :9

Verbruik van de R was iets beter, gemiddeld 1:29.5. Met uitschieters 1:26 en 1:31.5.
Nu doe ik constant 1:27...
 
Laatst bewerkt:
Starten onder de tien graden is inderdaad niet zonder zelf 15° te geven. Er is mee te leven. Ik ben er mijn 'draai' in het vinden. :+
Wellicht komt er nog een softwareupdate o.i.d.

Het 2018 model heeft (in ieder geval na april) een andere nokkenas.
Maar ik merk geen verschil met mijn 2017 G310R, die startte makkelijker dan de 2018 GS nu.

Koelvloeistoflekkage had mijn R ook, maar het stopt ook op een gegeven moment. Gewoon op minimum houden denk ik.
De temperatuur was altijd goed, of het overlooptankje nou vol of net een streep onder min zat. :9

Verbruik van de R was iets beter, gemiddeld 1:29.5. Met uitschieters 1:26 en 1:31.5.
Nu doe ik constant 1:27...

Die koelvloeistoflekkage kan natuurlijk ook exemplarisch zijn maar klinkt inderdaad niet heel ernstig. Ik ben op termijn wel van plan om zwaarder te gaan rijden en kan me op die manier ook vinden in een 25 kw motor terwijl 35 kw is toegestaan. Het is in de stad ruim voldoende en de eerste 1,5 2 jaar zijn ook om te leren natuurlijk. Merk je veel vibratie in de motor? en hoe is het koppel. Ik heb weleens op een 150cc motorscooter in Laos gereden en vond dat toen al leuk om mee te klooien. Ik les op een Cb650F 35 kw en ben me er zeker van bewust dat je er wel op koppel achteruit op gaat maar ben benieuwd!
 
Die koelvloeistoflekkage kan natuurlijk ook exemplarisch zijn maar klinkt inderdaad niet heel ernstig. Ik ben op termijn wel van plan om zwaarder te gaan rijden en kan me op die manier ook vinden in een 25 kw motor terwijl 35 kw is toegestaan. Het is in de stad ruim voldoende en de eerste 1,5 2 jaar zijn ook om te leren natuurlijk. Merk je veel vibratie in de motor? en hoe is het koppel. Ik heb weleens op een 150cc motorscooter in Laos gereden en vond dat toen al leuk om mee te klooien. Ik les op een Cb650F 35 kw en ben me er zeker van bewust dat je er wel op koppel achteruit op gaat maar ben benieuwd!
Ik heb ook een S1000RR staan, maar ik heb in het huidige verkeer het meeste lol op de 310.
Het is bijna zonde om met een motor in de stad te rijden. Überhaupt. :+
Maar het gewicht van een 310 en handelbaarheid maakt veel goed. :P

Vibratie vind ik te verwaarlozen, en nu met de open uitlaat rij ik hem juist laagtoerig op koppel.
Voor een 1 cilinder dan.. want lage toeren zijn hier 4-5.000 RPM. Rijd gewoon top. Snel proefrijden. ;)

(Ik ben er net mee thuis gekomen, op de snelweg bij +/-100 km/u ging er een busje voor mij met zijn ruitensproeiers spelen :X maar ik zat zo op 120 km/u om er voorbij te rijden. Als je niks anders rijdt dan voelt dit gewoon als een snelle motor :+ ik voel mij er niet langzaam mee )
 
Totaal geen rare dingen tot nu toe gehad.
Pas onder de 5 graden iets langer door starten en onder de 0,5 graden [temperatuur op dashboard van blok] meerdere keren starten voordat hij aanslaat.
Vorige week toen het blok -3 graden was had ik een extra starthulp accu nodig [zo een powerbank met accu klemmen] om door te starten tot het blok boven nul was.
De 10.000km beurt was ongeveer €165,00
 
Totaal geen rare dingen tot nu toe gehad.
Pas onder de 5 graden iets langer door starten en onder de 0,5 graden [temperatuur op dashboard van blok] meerdere keren starten voordat hij aanslaat.
Vorige week toen het blok -3 graden was had ik een extra starthulp accu nodig [zo een powerbank met accu klemmen] om door te starten tot het blok boven nul was.
De 10.000km beurt was ongeveer €165,00
Long time no see? *O* :t

Ik heb vorig jaar ook wel bij drie graden gestart. Dat ging prima met mijn G310R.
De G310GS vertoont uitvalproblemen waardoor het lijkt alsof de accu leeg is. :Y
Dit is echter niet het geval. Daarna een nieuwe poging met (wel) 15° gas open en houden/of iets minderen als die loopt resulteert hier in prima starten.
De laagste temperatuur hier was helaas vrijdag, het display gaf -0.3°C aan. Ik had lager verwacht. B| :+

Tot dat je een Z900 hebt met A2. :]
Maar met dat kleine grut, valt het idd mee.
Oh ja. _O-

Laten we het dan op 'tot' 400cc houden? Geen idee hoeveel olie er in de Ninja 400 gaat.
Bij mijn BMW G310R en GS vier keer rond de 1.5 liter, bij de dealer konden ze er wel 1.7 liter afvullen. 8)7

Ik vroeg mijn eigen meegenomen olie terug. Toch wel een halve liter. :P
'Ja, maar die is bijna leeg meneer.'
:? OK. :')
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater Ik weet niet hoeveel liter er in een Kawasaki 400cc twin gaat. Ik weet wel dat er nog minder dan een liter in mijn 113cc motorscootertje gaat. Aan de ene kant mooi, kost niet veel. Aan de andere kant: goed in de gaten houden, anders kost het wél veel. :)
 
@Worldbeater Ik weet niet hoeveel liter er in een Kawasaki 400cc twin gaat. Ik weet wel dat er nog minder dan een liter in mijn 113cc motorscootertje gaat. Aan de ene kant mooi, kost niet veel. Aan de andere kant: goed in de gaten houden, anders kost het wél veel. :)
In mijn voorheen Yamaha Majesty 250cc was het exact een liter.
En elke 3.000 kilometer vernieuwen.
Dat vond ik wel mooi. :Y :+ (Indertijd voor mij iedere maand)
 
Heb verschillende motoren gehad, van NX250, XL500, Midnight Star 950, FZ750 en rij nu een BMW R1100RT uit 1996.
Aan de ene kant is het vermogen van de BMW R1100RT wel prettig, maar het is en blijft een kolos om mee te rijden.
Ik ben zelf 1.86m en 95kg.

Nu is er natuurlijk ook de BMW 310GS, en ik wil zeker een afspraak maken om een testrit te maken.
Echter zou ik graag de ervaringen van dit forum horen.
Zijn er ook anderen die van een zware motor overgestapt zijn naar een 310GS?
 
Heb verschillende motoren gehad, van NX250, XL500, Midnight Star 950, FZ750 en rij nu een BMW R1100RT uit 1996.
Aan de ene kant is het vermogen van de BMW R1100RT wel prettig, maar het is en blijft een kolos om mee te rijden.
Ik ben zelf 1.86m en 95kg.

Nu is er natuurlijk ook de BMW 310GS, en ik wil zeker een afspraak maken om een testrit te maken.
Echter zou ik graag de ervaringen van dit forum horen.
Zijn er ook anderen die van een zware motor overgestapt zijn naar een 310GS?
Ik denk weet zeker dat een lichte motor het leukst is als je de zware er bij houdt. (eigen ervaring).
Dan weet je de lichte te waarderen, zelfs de minder sterke punten.
 
Voor de G 310 en Gs 310 rijders heb ik in de aanbieding
Originele topkoffer bmw compleet halve nieuwprijs
Radiator cover C&G halve nieuwprijs
Sw motech carterbeschermings plaat halve nieuwprijs
Setje originele ledknippers bmw halve nieuwprijs
Verlaagd zadel origineel bmw halve nieuwprijs
Pm bij interesse alles zgan 900km oud 1 seizoen op motor gezeten
Raw nooit gemonteerd geweest
Verlaagde buddy enkele km,s gebruikt
Ivm aanschaf yamaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan