Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.779
- 16.519
Vandaag weer lekker gereden, de laatste rit eind van het jaar. (Duh )
De beste wensen allemaal!
De beste wensen allemaal!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij ziet er mooi uit, maar dat starten.Hallo allemaal.
Vandaag de eerste klant bij de BMW dealer voor de duizend kilometer beurt @ 1.400 km.
Wel tof dat ze mijn eigen iets dunnere 10W50 olie voor de beurt wilden gebruiken zonder gezeur.
En de vervangingsuitlaat is volgens afspraak weer 'gratis' terug.
DSC_1681 web.jpg
BMW G310GS fitted with Dominator Exhaust System
Alleen had ik ondertussen ook een ander model geregeld.
Nu eindelijk weer mooie donkere klappen stationair bij het stoplicht. (Van een objectieve bron )
Baby heeft de baard in de keel.
De glaszetter stond thuis voor de deur en kon hem bij aankomst op 200 meter even seinen met kort gas geven.
Ik moest een steeg achterom in en was vijf minuten te laat.Wel zo handig om een signaal te kunnen geven.
De S1000RR hier start ook als een tierelier. Komt bijna bedreigend over zoveel zin die heeft.Hij ziet er mooi uit, maar dat starten.
Mijn Ducati uit 2016 is gewoon starten en rijden, zelfs bij temperaturen onder nul.
Snelweg is prima te doen, alleen bij 130 kilometer zones moet je hem wel flink uitmelken. Maar dat hoeft inderdaad niet perse.Hi MF'ers,
Ik hoop over een week of twee mijn Rijbewijs A code 80 in ontvangst te mogen nemen.
Nu ben ik mijzelf aan het oriënteren en zag via de website van Monomuis de G 310 R voorbij komen. Ik kies bewust niet voor de Duke 390 omdat de betrouwbaarheid voor mij belangrijk is. Het mindere vermogen neem ik voor lief aangezien ik alleen maar in de stad ga rijden. Incidenteel een retourtje Breda Utrecht ( 60 km ) per week moet volgens mij goed te doen zijn met deze fiets mits je defensief rechts rijdt. Ik wil het hele jaar door gaan rijden met uitzondering van gladde of ijskoude dagen. Ik ben me er van bewust dat motorrijden een hobby is, en hobby's kosten geld maar toch vroeg ik me af in wat voor bedragen ik moet rekenen als het op onderhoud aan komt. Binnen garantie alles bij dealer. Daarna zoveel mogelijk zelf. Olie + filter verwisselen, bandjes ketting etcetera geen probleem maar aan kleppen stellen waag ik mij niet.
Ik hoop van jullie te horen,
Groeten Bram
Snelweg is prima te doen, alleen bij 130 kilometer zones moet je hem wel flink uitmelken. Maar dat hoeft inderdaad niet perse.
Met mijn vorige 310, de 310R ben ik een dagje heen en weer gereden naar Varseveld. 169 kilometer enkele reis. Voor mij prima.
Bij stoplichten en invoegen van de snelweg kan je goed sportief voor de meute uit rijden.
Ik heb bij de R altijd zelf de olie ververst, nu bij de G310GS zit ik pas op 1900 kilometer, dus verdere onderhoudsprijzen heb ik ook niet voor je.
Alleen de 1.000 kilometerbeurt = algehele check en olieverversen met filter, á €124,87.
Banden, ketting en olie is niet duur bij een A2 motor. (Smalle banden, kleine carterinhoud)
Starten onder de tien graden is inderdaad niet zonder zelf 15° te geven. Er is mee te leven. Ik ben er mijn 'draai' in het vinden.Okay duidelijk. Vind ik een schappelijke prijs. je moet het dan ook per kilometer terugrekenen Anders is alles duur. Hoe zit het met betrouwbaarheid? las iets over niet starten zonder 15 graden gas en waterpomp die lekt o.i.d.? Ik heb twee keuzes. 2018 model 690 km of 2017 model +- 5000 km. Prijsverschil is 500 euro. Eerste is nog niet ingereden en bijna meteen al naar de dealer voor 1000 km beurt. tweede al wel ingereden maar hoe? desondanks de 1000 km beurt al wel gehad. keuzes keuze keuzes...
Starten onder de tien graden is inderdaad niet zonder zelf 15° te geven. Er is mee te leven. Ik ben er mijn 'draai' in het vinden.
Wellicht komt er nog een softwareupdate o.i.d.
Het 2018 model heeft (in ieder geval na april) een andere nokkenas.
Maar ik merk geen verschil met mijn 2017 G310R, die startte makkelijker dan de 2018 GS nu.
Koelvloeistoflekkage had mijn R ook, maar het stopt ook op een gegeven moment. Gewoon op minimum houden denk ik.
De temperatuur was altijd goed, of het overlooptankje nou vol of net een streep onder min zat.
Verbruik van de R was iets beter, gemiddeld 1:29.5. Met uitschieters 1:26 en 1:31.5.
Nu doe ik constant 1:27...
Ik heb ook een S1000RR staan, maar ik heb in het huidige verkeer het meeste lol op de 310.Die koelvloeistoflekkage kan natuurlijk ook exemplarisch zijn maar klinkt inderdaad niet heel ernstig. Ik ben op termijn wel van plan om zwaarder te gaan rijden en kan me op die manier ook vinden in een 25 kw motor terwijl 35 kw is toegestaan. Het is in de stad ruim voldoende en de eerste 1,5 2 jaar zijn ook om te leren natuurlijk. Merk je veel vibratie in de motor? en hoe is het koppel. Ik heb weleens op een 150cc motorscooter in Laos gereden en vond dat toen al leuk om mee te klooien. Ik les op een Cb650F 35 kw en ben me er zeker van bewust dat je er wel op koppel achteruit op gaat maar ben benieuwd!
Banden, ketting en olie is niet duur bij een A2 motor. (Smalle banden, kleine carterinhoud)
Long time no see?Totaal geen rare dingen tot nu toe gehad.
Pas onder de 5 graden iets langer door starten en onder de 0,5 graden [temperatuur op dashboard van blok] meerdere keren starten voordat hij aanslaat.
Vorige week toen het blok -3 graden was had ik een extra starthulp accu nodig [zo een powerbank met accu klemmen] om door te starten tot het blok boven nul was.
De 10.000km beurt was ongeveer €165,00
Oh ja.Tot dat je een Z900 hebt met A2.
Maar met dat kleine grut, valt het idd mee.
In mijn voorheen Yamaha Majesty 250cc was het exact een liter.@Worldbeater Ik weet niet hoeveel liter er in een Kawasaki 400cc twin gaat. Ik weet wel dat er nog minder dan een liter in mijn 113cc motorscootertje gaat. Aan de ene kant mooi, kost niet veel. Aan de andere kant: goed in de gaten houden, anders kost het wél veel.
IkHeb verschillende motoren gehad, van NX250, XL500, Midnight Star 950, FZ750 en rij nu een BMW R1100RT uit 1996.
Aan de ene kant is het vermogen van de BMW R1100RT wel prettig, maar het is en blijft een kolos om mee te rijden.
Ik ben zelf 1.86m en 95kg.
Nu is er natuurlijk ook de BMW 310GS, en ik wil zeker een afspraak maken om een testrit te maken.
Echter zou ik graag de ervaringen van dit forum horen.
Zijn er ook anderen die van een zware motor overgestapt zijn naar een 310GS?