BMW G 310 topic

Gisteren opgehaald, vandaag de 300 km gepasseerd:] Zal maar alvast een afspraak maken voor de 1000 beurt. Bedankt voor je advies Worldbeater. Hij rijd heerlijk in de stad. Stipjes in m'n spiegels bij stoplichten
1379633
 
Mijn A code 80 is binnen! Dinsdag bij Arie Molenaar op een versys x-300 en een G310R gereden. Aardige mensen daar overigens. Hadden het aardig druk en vonden het geen probleem om die kawa uit de showroom rijklaar te maken en in de lift naar beneden te zetten. De versys is door zijn tweede cilinder soepeler maar dat maakt hem ook gelijk saaier in mijn optiek. Hoogtoerig blok en een zadel gemaakt van steen heb ik van horen zeggen;) De G310R heeft op papier meer koppel en in de praktijk voel je dit ook echt. In het stadsverkeer is het naar mijn mening juist fijn als dat koppel eerder tot zijn recht komt. In de praktijk zul je toch niet gauw 7000 toeren in de binnenstad van Breda rijden. Nu twijfel ik tussen de R en de GS (waar ik door gebrek aan een demo niet op heb kunnen rijden). Ik kreeg een aanbod voor een R (BJ 2018) met 0 km van 4550. Is dit een schappelijke prijs? Ik weet dat de GS voor mijn lengte eigenlijk beter is (190 80kg) maar hij zit minder sportief en de medewerker van Molenaar vertelde me dat de R leuker en sportiever rijd. Is het de moeite waard om hun te vragen een GS als demo in te zetten terwijl ik hem eigenlijk toch al net boven budget vind? Ik hoor graag jullie mening.

Volgende week goed weer voorspeld...
@Bram98, was het echt 4550, was het geen 5450? Anders voel me nu toch echt genaaid zeg! Heb mijn twee (!!!) weken oude KTM Duke 390 (nog niet eens 600km geklokt toen) bij Molenaar ingeruild (stom natuurlijk, had meteen de BMW moeten kopen) en kreeg nul komma nakkes af van de 5450 die ze daar voor de G310R vragen! Natuurlijk ook veel geld verloren op de Duke >.<
 
Laatst bewerkt:
@Bertus Beemer, een overhaaste beslissing, die Duke is echt super hoor, maar ik loop richting de 50 en heb geen zin meer in 'Ready to race' bij elk stoplicht en een snoeiharde zit. Had gekocht zonder een proefrit, ook weer een dure les (emoties he)...
 
Mijn G310GS is nu over de 3.000 kilometer en ik begin wel zelf steeds meer ready to race te worden. _O-

Het weer speelt ook lekker mee, vanaf oktober 2018 nog niet zoveel fijne dagen en temperaturen gehad als de laatste weken.

Omdat er geen quickshifter opzit zoals bij mijn S1000RR schakel ik nu sinds kort ook anders.
Eerst flinke druk op het schakelpendaal, heel kort gas los en de bak gaat 'soepel en snel' perfect in de volgende versnelling. :9
Alleen bij lagere en middentoeren komt de koppeling er voor de zekerheid nog aan te pas.
Ik blijf zuinig op het ding, maar ready to race. :Y _O-
 
Ik ben 1.82 en 98 kilo. :$

Vorig jaar nog 102.5 kilo, maar ook 89 kilo geweest.
 
Na tevreden op de G310R was ik nog meer tevreden over de iets grotere G310GS.
Ik kreeg via dit topic de kans op een verhoogd zadel voor een mooie prijs. Was er niet naar op zoek.
Na mijn eerste toerrit heb ik er stuurverhogers opgezet, ineens had ik het idee dat mijn ellebogen te laag waren.

1.500 kilometer verder na deze wijzigingen..

Gisteren bij het stoplicht ging ik bijna onderuit met wat onbalans, de eerste keer in 3.000 km.
De zithoogte is nu wel net goed. Maar opletten bij schuin wegdek. _O-
 
Mijn vrouw neemt vanaf woensdag een opfrislesjes om te kijken of ze weer wilt gaan motorrijden na een heeeeeele lange tijd.
Mijn BMW R1100RT is een beetje zwaar, maar zo'n 310GS zou natuurlijk ideaal zijn 8-)
 
Heb je een foto van jou op de GS ?
:$

DSC_1649.jpg

Mijn vrouw neemt vanaf woensdag een opfrislesjes om te kijken of ze weer wilt gaan motorrijden na een heeeeeele lange tijd.
Mijn BMW R1100RT is een beetje zwaar, maar zo'n 310GS zou natuurlijk ideaal zijn 8-)
En hoe lang is zij? Want er zijn er hier die de GS zelf hebben moeten verlagen. ;)

Gewicht zal ik niet vragen. _O-
 
Vandaag opgehaald bij de dealer, met pijn in het hart (en de portemonnee) de Duke 390 daar achtergelaten voor dit schatje. Klein tourschermpje erop om de ergste winddruk weg te nemen bij iets hogere snelheden, ben benieuwd of het echt helpt.
 

Bijlagen

  • 1553940141477.jpg
    1553940141477.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 16
@Bram98, was het echt 4550, was het geen 5450? Anders voel me nu toch echt genaaid zeg! Heb mijn twee (!!!) weken oude KTM Duke 390 (nog niet eens 600km geklokt toen) bij Molenaar ingeruild (stom natuurlijk, had meteen de BMW moeten kopen) en kreeg nul komma nakkes af van de 5450 die ze daar voor de G310R vragen! Natuurlijk ook veel geld verloren op de Duke >.<

Ik moet je helaas teleurstellen.. was echt 4550, 0 km bj 2018 kenteken 2019. Ik heb die van jou ook zien staan met mra windscherm als ik het goed heb. Ze hadden groot ingekocht vorig jaar zei ton. 18 stuks G310R. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 120 euro extra kwijt was aan een originele bmw dual usb lader inclusief montage. Die zit nu wel netjes weggewerkt en hoef zelf niet te klooien met kabels en stopcontacten inbouwen.
 
Ik moet je helaas teleurstellen.. was echt 4550, 0 km bj 2018 kenteken 2019. Ik heb die van jou ook zien staan met mra windscherm als ik het goed heb. Ze hadden groot ingekocht vorig jaar zei ton. 18 stuks G310R. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 120 euro extra kwijt was aan een originele bmw dual usb lader inclusief montage. Die zit nu wel netjes weggewerkt en hoef zelf niet te klooien met kabels en stopcontacten inbouwen.
Foto van de USB lader? Ik heb voor hetzelfde geld de bekende BMW plug gemonteerd gekregen, nu zit er dus een losse USB adapter op. :')


Al is het wel een handig ding met weergave van de boordspanning. (Eerder defecte dynomo gehad bij mijn eerste G310R)
 
Terug
Bovenaan Onderaan