BMW G 310 topic

Ja, om te huilen.. en goed vast.
Het is maar aluminium en met een O-ring dichting geen grote vlakte druk nodig.
Maar wat zit er achter??? :+

Ooit wel een oliefilter huisje van aluminium kapot gedrukt met de montage. Yamaha Mayesty 250 scooter. Weinig kracht voor nodig..
De o-ring zuigt zichzelf vast, ook als de bout niet hard aangedraaid is.
 
De o-ring zuigt zichzelf vast, ook als de bout niet hard aangedraaid is.
Ik had een lange imbussleutel er op, maar pas met een verlengstuk kwam het netjes los. Dat heb ik bijvoorbeeld met de olievuldop nog nooit zo extreem gehad. :)
Dit was wel de eerste keer in Europa dat mijn G310 deksel werd gelost. :')
 
Ik weet niet wat mij bezielt, maar heb de 310 te koop gezet. En de HP2 Sport ook.[\s]:P
 
Laatst bewerkt:
Zo, das heel wat. Heb je al wat anders op het oog?
De S1000RR die ik voornamelijk voor het circuit heb blijft dan wel, maar voor de 310 is er ook nog een sloot goodies onderweg. _O-
Wilde een relaxte Brixton 500 of moderne Aprilia RS660, maar nu valt mij oog even op een budget CR1125 van Buell. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :+
Maar misschien ben ik wat minder onrustig na dinsdag, dat ze ineens weer blijven. _O-
Ruimtegebrek is dan ook wel een een dingetje, van drie naar twee scheelt weer.
Kan ook naar vier gaan.. stalling zoeken.
Dat laatste lukte al niet, even creatief alternatieven bedenken. O-)
 
Maar de verzekering deed al moeilijk bij drie en een auto.. ben er voor weggegaan bij de KNMV... ze snappen niet dat iemand meerdere motorfietsen heeft. 8)7
Heb er daar van nu eentje op een familiepolis moeten zetten.
Creatieve oplossing van de nieuwe verzekeraar zelf i.v.m. de zelfde bonus/malus op allemaal.
Dus nog eentje....
 
Vandaag de versnellingspook upgraded met een 'push down to up' pedaal.
Of is het een hak~teen pedaal geworden. :? ;)

DSC_3403.jpg
 
lijkt wel een harley, haha! Schakelt het fijn ?
De hak van de voet is niet flexibel genoeg om de hoek te maken om in te drukken, maar met de bal van je voet gaat het prima.
Het is wel even wennen, maar heb geen ene keer mis geschakeld.
Misschien als ik er wat langer mee ga rijden dat ik niet zonder meer wil.
Voorlopig heb je (ik) er weinig aan.

Maar het zit ook niet in de weg, dus dat is wel fijn. _O-

Edit.
Misschien dat die wat hoger moet, maar dan moet het gewone pedaal wel erg laag. :?
Edit2 kan ook niet lager.
 
Laatst bewerkt:
Zo ben eindelijk bijgelezen, wilde even dit topic helemaal doornemen voordat ik ging reageren. Heb afgelopen zaterdag een nieuwe 310GS gekocht en de Harley ingeruild. Jawel, een 3,5 jaar oude Street 750 er uit en een nieuwe 310 GS aangeschaft, was er klaar mee. Had een Vance & Hines uitlaat er onder en dat gaat niet lang meer duren voor je iedere keer aan de kant word gezet en db metingen rond je oren krijgt. Daarnaast gaat zoonlief nogal eens mee en die kon amper achterop zitten op de Harley. En last but not least ik was niet kapot van de riemaandrijving en de Indiase afwerking liet te wensen over. Voor de rest een fijne motor maar wilde weer eens wat anders. Zat eigenlijk te kijken naar een Duc Scrambler of een Benelli Leoncino Scrambler tot ik de BMW zag. Heb vroeger ook een F650 gehad en dat vond ik ook een fijne motor. Heb testgereden op een 310R, dat was even wennen van een stampende V-Twin 750 naar een hoogtoerige 313cc eencilinder. Maar ik vond hem behoorlijk vlot en had dat niet verwacht. Zat in no time op 120 km/h (wat ik nooit rijd) en vond hem erg levendig vanaf pakweg 6000 rpm. Zadelruimte ruim zeker voor een passagiertje achterop en dat vond ik nu belangrijker. Motornummer 11 in mijn bestaan maar ben inmiddels 52 dus dan heb je alle gekkigheid wel gehad. Hoop hem van de week op te kunnen halen want kenteken moest nog aangevraagd worden. Ben geen kilometervreter maar rijd wel regelmatig ritjes van 100-150 km zomer en winter maakt me niet uit zolang er maar niet gestrooid is.
Ik houd jullie op de hoogte ;)

20201112_144038.jpg
 
Zo ben eindelijk bijgelezen, wilde even dit topic helemaal doornemen voordat ik ging reageren. Heb afgelopen zaterdag een nieuwe 310GS gekocht en de Harley ingeruild. Jawel, een 3,5 jaar oude Street 750 er uit en een nieuwe 310 GS aangeschaft, was er klaar mee. Had een Vance & Hines uitlaat er onder en dat gaat niet lang meer duren voor je iedere keer aan de kant word gezet en db metingen rond je oren krijgt. Daarnaast gaat zoonlief nogal eens mee en die kon amper achterop zitten op de Harley. En last but not least ik was niet kapot van de riemaandrijving en de Indiase afwerking liet te wensen over. Voor de rest een fijne motor maar wilde weer eens wat anders. Zat eigenlijk te kijken naar een Duc Scrambler of een Benelli Leoncino Scrambler tot ik de BMW zag. Heb vroeger ook een F650 gehad en dat vond ik ook een fijne motor. Heb testgereden op een 310R, dat was even wennen van een stampende V-Twin 750 naar een hoogtoerige 313cc eencilinder. Maar ik vond hem behoorlijk vlot en had dat niet verwacht. Zat in no time op 120 km/h (wat ik nooit rijd) en vond hem erg levendig vanaf pakweg 6000 rpm. Zadelruimte ruim zeker voor een passagiertje achterop en dat vond ik nu belangrijker. Motornummer 11 in mijn bestaan maar ben inmiddels 52 dus dan heb je alle gekkigheid wel gehad. Hoop hem van de week op te kunnen halen want kenteken moest nog aangevraagd worden. Ben geen kilometervreter maar rijd wel regelmatig ritjes van 100-150 km zomer en winter maakt me niet uit zolang er maar niet gestrooid is.
Ik houd jullie op de hoogte ;)

Bekijk bijlage 1565455
Inderdaad een flinke ommezwaai. Ik kom van een 650cc 1 cilinder, maar mis het extra vermogen niet. Ik ben heel erg tevreden met de g310gs. Ik hoop jij straks ook! Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
 
@ Erwin GS Heerlijke fiets inderdaad ;-) rijd hem nu vanaf de zomer en erg veel plezier mee ;-)
veel veilige kilometers gewenst.. en wie weet eens een meeting organiseren?
 
Ik ga het meemaken, kan niet wachten om er de eerste kilometers op te gaan zetten.
Een meeting kan best eens leuk zijn mits een beetje centraal natuurlijk en iets betere weersomstandigheden ;)
 
Ik wilde handkappen monteren; klein klusje dacht ik.
Maar de bar-end stukken willen niet meer loskomen.
De dop klemt teveel. Chinees design. _O-

Flinke klus geweest.
Ik wilde het bar-end nog als afstandshouder tussen de kappen.
Dus het uiterlijk was op een gegeven moment minder belangrijk.
Affijn.. nog steeds niet open. :+
 

Bijlagen

  • DSC_3466.jpg
    DSC_3466.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 7
  • DSC_3462.jpg
    DSC_3462.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 7
Zo ben eindelijk bijgelezen, wilde even dit topic helemaal doornemen voordat ik ging reageren. Heb afgelopen zaterdag een nieuwe 310GS gekocht en de Harley ingeruild. Jawel, een 3,5 jaar oude Street 750 er uit en een nieuwe 310 GS aangeschaft, was er klaar mee. Had een Vance & Hines uitlaat er onder en dat gaat niet lang meer duren voor je iedere keer aan de kant word gezet en db metingen rond je oren krijgt. Daarnaast gaat zoonlief nogal eens mee en die kon amper achterop zitten op de Harley. En last but not least ik was niet kapot van de riemaandrijving en de Indiase afwerking liet te wensen over. Voor de rest een fijne motor maar wilde weer eens wat anders. Zat eigenlijk te kijken naar een Duc Scrambler of een Benelli Leoncino Scrambler tot ik de BMW zag. Heb vroeger ook een F650 gehad en dat vond ik ook een fijne motor. Heb testgereden op een 310R, dat was even wennen van een stampende V-Twin 750 naar een hoogtoerige 313cc eencilinder. Maar ik vond hem behoorlijk vlot en had dat niet verwacht. Zat in no time op 120 km/h (wat ik nooit rijd) en vond hem erg levendig vanaf pakweg 6000 rpm. Zadelruimte ruim zeker voor een passagiertje achterop en dat vond ik nu belangrijker. Motornummer 11 in mijn bestaan maar ben inmiddels 52 dus dan heb je alle gekkigheid wel gehad. Hoop hem van de week op te kunnen halen want kenteken moest nog aangevraagd worden. Ben geen kilometervreter maar rijd wel regelmatig ritjes van 100-150 km zomer en winter maakt me niet uit zolang er maar niet gestrooid is.
Ik houd jullie op de hoogte ;)

Bekijk bijlage 1565455
Ik weet niet over wat voor rijdersgewicht we praten, zeker met duo, maar ik heb een Hyperpro streetbox laten monteren.
Andere voorveren + olie en een complete schokbreker achter.

Je hebt nu met de G3310R gereden, maar de GS is veel slapper afgeveerd.
Het allroad karakter blijft wel bewaard met andere vering, maar het is toch wat meer op het niveau wat we gewend zijn in Europa.
De standaard vering went trouwens ook wel, maar na 500 kilometer heb ik toch de Hyperpro set laten monteren.

Mijn andere twee BMW's hebben ook deze vering, kan nu dus ook lekker wisselen onderling zonder dat ik teveel in comfort en wegligging terugval. Nog steeds een dikke glimlach en zin om te rijden op de G310GS na twee jaar samen. :Y
 
Ik weet niet over wat voor rijdersgewicht we praten, zeker met duo, maar ik heb een Hyperpro streetbox laten monteren.
Andere voorveren + olie en een complete schokbreker achter.

Je hebt nu met de G3310R gereden, maar de GS is veel slapper afgeveerd.
Het allroad karakter blijft wel bewaard met andere vering, maar het is toch wat meer op het niveau wat we gewend zijn in Europa.
De standaard vering went trouwens ook wel, maar na 500 kilometer heb ik toch de Hyperpro set laten monteren.

Mijn andere twee BMW's hebben ook deze vering, kan nu dus ook lekker wisselen onderling zonder dat ik teveel in comfort en wegligging terugval. Nog steeds een dikke glimlach en zin om te rijden op de G310GS na twee jaar samen. :Y
Ik had het gelezen inderdaad, weeg zelf 71 kg en mijn zoontje rond de 40kg dus zal wel meevallen denk ik.
Kan de voorveerspanning ook nog wat strakker zetten maar eerst maar eens kijken hoe het bevalt, moet eerst die 1000km inrijden maar eens door zien te komen ;)
 
Ik had het gelezen inderdaad, weeg zelf 71 kg en mijn zoontje rond de 40kg dus zal wel meevallen denk ik.
Kan de voorveerspanning ook nog wat strakker zetten maar eerst maar eens kijken hoe het bevalt, moet eerst die 1000km inrijden maar eens door zien te komen ;)
Bij elkaar bijna net zoveel als ik alleen van de zomer. _O-

Standaard mag de veervoorspanning achter inderdaad een stukje strakker.
Aan de voorzijde is er niets in te stellen. :)
 
Bij elkaar bijna net zoveel als ik alleen van de zomer. _O-

Standaard mag de veervoorspanning achter inderdaad een stukje strakker.
Aan de voorzijde is er niets in te stellen. :)
Ja ik schreef voorveer ipv veervoorspanning :)
Eerst eens rijden, is toch vooral wennen na mijn Harley maar heb al genoeg ander spul gereden om te weten war ik aan begin.
En met een slag van 61mm is het vooral snel doorschakelen :]
 
@Erwin GS ,

Krijg jij de vernieuwde gs? Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe koppeling. De mijne is voor een beurtje bij de dealer en daarom rij ik nu weer dagelijks op mijn scarver. Ook leuk, maar mis de g310gs wel hoor. Rijdt eigenlijk gewoon veel strakker.. en een heerlijke zithouding. Wat ik met de scarver tof vind, is de versnelling van 100 naar veel te hard...
 
Koppeling assist is geen nieuwe koppeling, maar assistentie van de gaskleppen door ride by wire.
Ik heb dat enkele jaren geleden op een S1000R gehad, en dat is echt geweldig. :Y
Tijdens het optrekken geeft het systeem ongemerkt gas bij, en zo trek je enorm vloeiend op.
En het kan bijna niet fout gaan, het is moeilijker om de motor af te laten slaan.
 
Omdat ik onlangs gespot ben op de snelweg viel mij (op die foto's) de koplamp ineens op.
Een motormaat met een V-Strom 650 zei in 2018 al dat er maar weinig licht uit komt.

Nu een LED binnen via AliExpress. :)

DSC_3469.jpg


De achterkant is van metaal met koelribben.
Dat ziet er goed uit. :Y

Alleen de kabel komt blijkbaar buiten de lamp, en daarvoor zit er geen waterdichte sok of iets dergelijks bij. :?
 
@Erwin GS ,

Krijg jij de vernieuwde gs? Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe koppeling. De mijne is voor een beurtje bij de dealer en daarom rij ik nu weer dagelijks op mijn scarver. Ook leuk, maar mis de g310gs wel hoor. Rijdt eigenlijk gewoon veel strakker.. en een heerlijke zithouding. Wat ik met de scarver tof vind, is de versnelling van 100 naar veel te hard...
Nee Martijn is gewoon nog een 2020 model (euro4) wat nog op kenteken moest. Het 2021 model (euro5) hangt weer een duurder prijskaartje aan dus vond het wel prima. Gas by wire trekt me ook niet zo om eerlijk te zijn. Een gebroken gaskabel is zo opgelost maar een storing in gas by wire is over en uit ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan