BMW G 310 topic

Ik had nog een foto liggen van het ruitje. :P

DSC_3552.jpg


Morgenmiddag misschien de eerste functionele rit in twee weken.
En anders pas woensdag. O-)

Zit nog een paar bar-ends te wachten om handkappen te kunnen monteren.
En omdat het standaard boutje ergens tussen de motor ligt ook maar gelijk een setje spiegelverhogers besteld.
Maar alles (uit China) stopt deze week bij de post. :P
 
Eindelijk het rallyraid ruitje er op en de Barkbusters...manmanman wat scheelt dat met deze temperatuur :)
Heerlijk..
 

Bijlagen

  • 79C48D70-AE45-4709-BAC1-5AB008650B41.jpeg
    79C48D70-AE45-4709-BAC1-5AB008650B41.jpeg
    386 KB · Weergaven: 11
Ik had nog een foto liggen van het ruitje. :P

Bekijk bijlage 1570638

Morgenmiddag misschien de eerste functionele rit in twee weken.
En anders pas woensdag. O-)

Zit nog een paar bar-ends te wachten om handkappen te kunnen monteren.
En omdat het standaard boutje ergens tussen de motor ligt ook maar gelijk een setje spiegelverhogers besteld.
Maar alles (uit China) stopt deze week bij de post. :P
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen. Met het originele ruitje zat ik net in de turbulentie. Heb het stuur iets verhoogd en nu zit ik bijna in "schone" wind. Kom je met zo'n extra grote ruit dan weer precies goed uit, of niet?
 
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen. Met het originele ruitje zat ik net in de turbulentie. Heb het stuur iets verhoogd en nu zit ik bijna in "schone" wind. Kom je met zo'n extra grote ruit dan weer precies goed uit, of niet?
Ik heb een verhoogd zadel en verhoogd stuur.
Wat alleen een ander stuur doet met je totale hoogte weet ik niet. ;)

Afgelopen vrijdag ging helaas niet door.
En mijn functioneel ritje van honderd kilometer morgen is geannuleerd door de andere partij.
Het was nog wel zo'n lekker weer na alle regenbuien.

Maar weer binnen blijven; gaat oplopen naar de drie weken.
Gevangenis. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag handkappen gemonteerd nadat er uit China nieuwe bar-ends binnenkwamen.
De oude zaten er ook net twee maanden op, maar kreeg ik er niet zonder te beschadigen vanaf. :P

DSC_3583.jpg

De einddopjes zetten zich helemaal vast, maar die heb ik dit keer niet meer nodig.

DSC_3552.jpg DSC_3595.jpg
Er kunnen elk moment langere spiegelverhogers binnen komen..
Links zit de oude korte er niet onder, die heb ik vakkundig kwijtgemaakt. :')

DSC_3593.jpg

Misschien morgen een eerste ritje in weken maken, die van vandaag ging dus niet door.
En het huidige weer nodigde ook niet uit voor een alternatieve rit. ;)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee maar daar keek ik vroeger ook al niet erg naar als 14-16- jarige :}
Als het goed is dan heb je nu wat meer verantwoordelijkheid en hou je ook rekening met wandelaars. ;)
Ik spreek even voor mijzelf als ik verder niemand tot overlast wil zijn.

En ik heb nog wel eens wat met mijn vriendin liggen chillen in het bos.
gelukkig geen rubbersporen op de billen opgelopen. _O- :X
 
Gisteren mijn motorpak na een schuivertje naar Tijger Leathers gebracht (wereldzaak denk ik).
Gelijk dé reden voor een ritje sinds drie weken. 8)7

DSC_3628.jpg

DSC_3623.jpg

Heb nog naast het ruitje gehangen of er een andere turbulentie voelbaar was, maar ik ben daar niet geschikt voor.
Naar mijn idee is het goed.. op de terugweg over de snelweg ook geen extra geluid gemerkt.
Op de heenweg had ik dat idee wel, maar daar was meer wind langs de Waterweg (dus ook naast de ruit).

Het genoemde trillen vond ik ook niet bijzonder opvallend.
Een hoge ruit trilt überhaupt wat meer. :? ;)
Het vergelijkt zich enigzins tegenover het trillen van de spiegels.
Dat moest ik ook eerst hier lezen voordat het mij opviel. :+

Dus ik ben helemaal tevreden.. en het uitzicht samen met de handkappen bevalt mij ook erg goed. :}

IMG20201210161021.jpg

Ziet er weer wat dikker uit allemaal. ;)
Alleen de spiegelverhogers moeten nog binnen komen.

Oh ja, de LED koplamp had ik ook nog niet getest in het donker. :P

IMG20201210172408.jpg

Beetje laag afgesteld om geen koekblikkers te zieken, maar duidelijk meer en beter licht dan de originele halogeen. 8-) *O*
 
Verder wat aan het experimenteren met de benzine.
Zonder storing werkt het goed is het idee. _O-

Maar vooral de andere twee Beemertjes staan wat vaker en langer stil.
En met LPG in de auto doet de benzine daar ook maanden in de tank.
Dus e.a. ter conservering aan het bekijken. :P
 

Bijlagen

  • DSC_3602.jpg
    DSC_3602.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 11
  • IMG20201210154810.jpg
    IMG20201210154810.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 11
  • IMG20201210161255.jpg
    IMG20201210161255.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 11
Je bent lekker bezig in ieder geval, ach daar zijn hier bospaden genoeg waar je gewoon in mag rijden en mag het niet dan draai ik weer oms.
Is ook alweer 35 jaar geleden dat ik in veel gebieden voor het laatst was :D
Dat ruitje ziet er zeker niet verkeerd uit ben alleen bang dat ik dan net de turbulentie rond mijn helm ga krijgen.
De wind komt nu ongeveer op schouderhoogte en houd mijn helm in ieder geval turbulentie vrij.
Hopelijk dit weekend weer even rijden want heb al een week niet gereden en ik moet nog minimaal 800 km_O-
 
Gisteren mijn motorpak na een schuivertje naar Tijger Leathers gebracht (wereldzaak denk ik).
Gelijk dé reden voor een ritje sinds drie weken. 8)7

Bekijk bijlage 1572798
Bekijk bijlage 1572797
Heb nog naast het ruitje gehangen of er een andere turbulentie voelbaar was, maar ik ben daar niet geschikt voor.
Naar mijn idee is het goed.. op de terugweg over de snelweg ook geen extra geluid gemerkt.
Op de heenweg had ik dat idee wel, maar daar was meer wind langs de Waterweg (dus ook naast de ruit).

Het genoemde trillen vond ik ook niet bijzonder opvallend.
Een hoge ruit trilt überhaupt wat meer. :? ;)
Het vergelijkt zich enigzins tegenover het trillen van de spiegels.
Dat moest ik ook eerst hier lezen voordat het mij opviel. :+

Dus ik ben helemaal tevreden.. en het uitzicht samen met de handkappen bevalt mij ook erg goed. :}

Bekijk bijlage 1572799
Ziet er weer wat dikker uit allemaal. ;)
Alleen de spiegelverhogers moeten nog binnen komen.

Oh ja, de LED koplamp had ik ook nog niet getest in het donker. :P

Bekijk bijlage 1572800
Beetje laag afgesteld om geen koekblikkers te zieken, maar duidelijk meer en beter licht dan de originele halogeen. 8-) *O*
Ziet er inderdaad goed uit!!
 
Mijn gs-je staat bij de dealer. Hij zat tussen zweten en lekken in. Oliedruppels rond het kijkglaasje en meer naar achteren. Op de plastic bodemplaat werd het ook vettig. Hopelijk valt het mee. Mogelijk kijkglas zelf, of uitgaande as. Ik heb een 1150rt te leen. Rijdt prachtig! Maar toch wil ik de gs terug. Ik hoef niet meer zo " groot" . De boxer loopt schitterend, gaat als over rails over de snelweg, maar de kilo's bij manoeuvreren... Die drie grote koffers wennen wel snel. ( mijn eerste motor, k75 rt was daarin zelfs minder bedeeld)...

Hopelijk valt het mee

Gr Martijn
 
Mijn gs-je staat bij de dealer. Hij zat tussen zweten en lekken in. Oliedruppels rond het kijkglaasje en meer naar achteren. Op de plastic bodemplaat werd het ook vettig. Hopelijk valt het mee. Mogelijk kijkglas zelf, of uitgaande as. Ik heb een 1150rt te leen. Rijdt prachtig! Maar toch wil ik de gs terug. Ik hoef niet meer zo " groot" . De boxer loopt schitterend, gaat als over rails over de snelweg, maar de kilo's bij manoeuvreren... Die drie grote koffers wennen wel snel. ( mijn eerste motor, k75 rt was daarin zelfs minder bedeeld)...

Hopelijk valt het mee

Gr Martijn
Hoop dat het meevalt, is altijd balen als je eigen motor problemen heeft, we horen het wel :t
 
Olie lekkage nog niet opgelost, linkerkant van het blok, vlakbij het ketting tandwiel. Ben benieuwd waar dit toe zal leiden.Bekijk bijlage 1575375
Direct terug naar de dealer met het verzoek het probleem goed op te lossen, lijkt wel alsof ze er vloeibare pakking tussen hebben gespoten. Vrees toch echt dat het blok uit elkaar moet om een nieuwe pakking te plaatsen. De dealer moet zulke zaken wel correct oplossen, succes!
 
:^

Onder garantie moet e.a. weer als nieuw zijn en blijven. :Y

Deze reparatie is inderdaad lachwekkend om te huilen.
Buiten alle tijd die je kwijt bent voor het brengen en halen.
En dan heb ik het nog niet over de brandstofkosten. O-)
 
:^

Onder garantie moet e.a. weer als nieuw zijn en blijven. :Y

Deze reparatie is inderdaad lachwekkend om te huilen.
Buiten alle tijd die je kwijt bent voor het brengen en halen.
En dan heb ik het nog niet over de brandstofkosten. O-)
Uhm.... Dit is de "fabrieksaf staat". Mijn dealer pakt het verder op. Oogt het bij jullie anders? Ik ben wel benieuwd hoor...
 
Uhm.... Dit is de "fabrieksaf staat". Mijn dealer pakt het verder op. Oogt het bij jullie anders? Ik ben wel benieuwd hoor...
Geloof ik ook wel, ik heb het over het lekken in het algemeen. :Y

Moet het tandwielkapje er af zeker??

DSC_3403.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan