Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dus achterop is goed te doen? Ook niet onbelangrijk.En daarom gaat de scarver eruit en komt er een leuke (rode) funfiets voor in de plaats:Bekijk bijlage 1618924
Binnenkort ophalen. Wie weet of ik over een jaar een dikke 1000cc koop, maar voor nu ben ik van het principe " less is more" . Vandaag mijn meisje met de gs naar het werk gebracht, 20km snelweg. Gaat prima!
Een scarver heb ik ook nog aan gedacht. Zoals zo veel motorfietsen de laatste weken.Kameraad ging voor proefritje op een versys 300. Hij op mijn gs er heen, kon hij mooi vergelijken en ik op mijn scarver mee. Na de hele dag scarver te hebben gereden heb ik besloten dat ik de g310gs echt fijner vind
Bekijk bijlage 1618920
Ja, gaat prima. Je bent dan niet meer de snelste, maar ach. Ze vind de g310gs ook fijn om op te zitten.Dus achterop is goed te doen? Ook niet onbelangrijk.
Dat is een gevarieerd lijstje! De versys x300 die mijn vriend heeft gekocht is ook erg mooi trouwens.Een scarver heb ik ook nog aan gedacht. Zoals zo veel motorfietsen de laatste weken.
BMW G310
Ducati Scrambler sixty2
Ducati monster 696
Royal Enfield Meteor 350
Allemaal licht en handelbaar.Dat is een gevarieerd lijstje!
Wel raar eigenlijk bij een nieuwe motor dat als hij 1 week stil staat bij temp onder 10 graden dat hij niet meer vlot start en streepjes op dashboard geeft.Officieel is het volgens mij 15° gas vasthouden met starten (en ik moest ff warmdraaien), een kwart lijkt mij wat veel.
Maar de streepjes geven wel aan dat de stroomvoorziening niet optimaal is.
Na het inrijden heb ik minder last van matig starten bij lage temperaturen.
Voorheen was het altijd raak onder de tien graden.
Tegenwoordig alleen als het rond het vriespunt is en de motor langer dan een week stilstaat.
De accu nog even wat prik geven helpt zodra het langer dan twee weken is.
Misschien is de accu in het korte verleden een keer te lang niet gebruikt?Wel raar eigenlijk bij een nieuwe motor dat als hij 1 week stil staat bij temp onder 10 graden dat hij niet meer vlot start en streepjes op dashboard geeft.
Ontlaat stroom heb ik gemeten dit is 0,001A dus eigenlijk niets, de accu wordt niet ontladen maar ook na 1 dag stil staan geeft het problemen de start spanning zakt dus in tot 9,2Volt je zou zeggen ze hebben bezuinigd op en accu met voldoende capaciteit maar een grotere accu gaat sowieso niet passen.
Het is een mooi weer motor
Mijn motoren hebben ook de omgevingstemperatuur.Dealer geeft aan accu is goed en er is een update uitgevoerd, zelf accu maar eens testen met een goede tester.
De spanning daalt tijdens het starten onder gebruik spanning van regeleenheid gemeten 9,2 volt dus accu zwak dat heb ik ook tegen dealer gezegd en filmpje laten zien maar goed we zullen zien.
Motor staat trouwens niet bij de kachel maar buiten onder afdak plus hoes en wordt dus lekker koud.
Laatst was de koude start bij 8 graden ( volgens de display ) na 15km leek dat achteraf ook wel de buitentemperatuur idd..... handvatverwarming was links niet op orde, brrrrr! Gauw gemaakt! Maar wel gewoon starten. Dat wilde ik eigenlijk zeggen.. heheMijn motoren hebben ook de omgevingstemperatuur.
Als ik de S1000RR pak na lange tijd (5 maanden komt voor), dan is de start gewoon intimiderend.
Zodra je naar de startknop kijkt dan loopt die al. Ben er wel eens van geschrokken.
De GS reageert gewoon een seconde later pas.
Maar het duurt soms ook langer.. de HP2 hier ook.
Ik ben warmbloedig zodra ik motor rij.. maar dinsdag zat ik wel te klikken met mijn tanden in de schaduw op visite buiten.Laatst was de koude start bij 8 graden ( volgens de display ) na 15km leek dat achteraf ook wel de buitentemperatuur idd..... handvatverwarming was links niet op orde, brrrrr! Gauw gemaakt! Maar wel gewoon starten. Dat wilde ik eigenlijk zeggen.. hehe
Dat is een nette km stand! Ik ben net door de 10.000 ( 9000km zelf gereden). Dat geeft de burger moed!Er staat nu ruim 33 duizend op de 310GS teller.
Heb nooit problemen gehad met starten, ook niet bij temperaturen onder nul en ook niet na een paar dagen stilstand onder mijn afdak.
Met mijn vorige 310R had ik na de eerste paar winter maanden wel last en was toen in maart na een paar dagen stilstand gaf de startmotor geen sjoege.
Opgehaald door dealer en er is toen wel [bij leeftijd 5 maanden] een nieuwe accu ingegaan, omdat die niet voldoende oplaadde bij wel voldoende laadstroom van de dynamo.
Ze hadden de accu aan een langzame lader gedaan en dan zou na ±4 uur er minstens 75% in moeten zitten, maar hij haalde toen geen 60% en zodoende constateerde ze dat de accu niet goed was.
Dank voor uitgebreid verslag mijn vermoeden is dan ook dat accu niet helemaal fris is.Er staat nu ruim 33 duizend op de 310GS teller.
Heb nooit problemen gehad met starten, ook niet bij temperaturen onder nul en ook niet na een paar dagen stilstand onder mijn afdak.
Met mijn vorige 310R had ik na de eerste paar winter maanden wel last en was toen in maart na een paar dagen stilstand gaf de startmotor geen sjoege.
Opgehaald door dealer en er is toen wel [bij leeftijd 5 maanden] een nieuwe accu ingegaan, omdat die niet voldoende oplaadde bij wel voldoende laadstroom van de dynamo.
Ze hadden de accu aan een langzame lader gedaan en dan zou na ±4 uur er minstens 75% in moeten zitten, maar hij haalde toen geen 60% en zodoende constateerde ze dat de accu niet goed was.
Die loopt ook nog behoorlijk hard. Maar is inderdaad ook eentje om toe te voegen aan mijn lijstje.Dat is een gevarieerd lijstje! De versys x300 die mijn vriend heeft gekocht is ook erg mooi trouwens.
Na zijn 1000 beurt heb ik de GS310 weer ingeruild, het kon me niet bekoren.Niet de standaard, ik blijf bij de ketting of het tandwiel dat klappert. Nog 300 km dan kan hij voor zijn beurtje maar met deze weersomstandigheden zijn de momenten van rijden minimaal. Zout op de weg, dan weer bakken met regen dus het gaat niet zo snel