BMW G 310 topic

Een vraagje gezien jij ook een 310 hebt model 2021 slaat die van jou koud goed aan zonder gas geven?
Vraag 2 als je terug schakelt maakt eigenlijke niet uit welke versnelling slaat die van jou dan soms ook af?
Hij slaat boem in 1 keer af als je de koppeling in trekt en terug wil schakelen gister net mee naar dealer geweest, en op terug weg sloeg hij al weer af.
Ja, hij slaat goed aan. Nog geen keer afgeslagen. Nou heb ik nog maar weinig km gereden. De teller staat op iets van 400 KM.
 
Ik ben maandag door mijn rug gegaan, maar dinsdag toch eigenwijs op de motor. :P
Alleen het in de schuur zetten ging mis, kon hem niet optillen aan de achterzijde en hij ging total down linksom. :o

De schade valt wederom mee. 8)7
Alleen de spiegelverhoger afgebroken en wat kleine krasjes.
Bekijk bijlage 1662168
Deze uit kunnen boren en met een schroevendraaier het draadeinde er uit kunnen krijgen. :tBekijk bijlage 1662169Bekijk bijlage 1662170Bekijk bijlage 1662171
Alleen de circlip kan ik niet plaatsen.
Deze lag onder de motor.
Misschien toeval. :? :')
Au!
 
Ik wist niet eens dat zo iets bestond. Voor de doe het zelf-er wel een uitkomst.
Ik heb vorig jaar een wat mindere ervaring gehad met de dealer, en de garantie loopt na drie jaar af in oktober.
Voor de winter had ik de olie al vervangen en in april weer.De normale beurt zou in maart zijn.
Ik heb het iedere keer tussendoor zelf al een keer extra gedaan.

De ODB interface en de software is net geen €100,00 samen.
Voor alleen de service reset best prijzig voor één motor.
Maar volgende week ook even de S1000RR doen.
Die geeft zo nu en dan ook meldingen die ik nog moest opzoeken
De service daar staat er al sinds maart 2019.
En dat terwijl ik de motor eind 2018 heb opgehaald met een dure afleverbeurt.
Daarna binnen de 250 kilometer de remblokken en banden vervangen en dan ook maar de olie. Het vertrouwen was weg.
Blijkbaar toch een dozen schuiver die motorzaak in Leiden. :P

De HP2 Sport heeft de dealer voor het laatst in 2016 gezien. Sindsdien weinig kilometers er bij na de 30k beurt.
Die dus ook maar eens uitlezen.
Ik vervang wel ieder jaar de olie.

Gisteravond pas de software gekocht. ;)
 
Ja, hij slaat goed aan. Nog geen keer afgeslagen. Nou heb ik nog maar weinig km gereden. De teller staat op iets van 400 KM.
Die van haar 1800km dus zal zijn ingelopen slaat met koude motor zonder gasgeven gelijk weer af dus je bent genoodzaakt om iets gas bij te geven nu is dat niet erg, maar gezien hij fly by wire heeft denk ik zelf dat hij zijn 0 positie kwijt is en daarom af slaat.
Bij dealer geven ze aan dat gasgaven tijdens starten geen problemen zou moeten geven.
Zal eens zien dat ik er een rondje op ga rijden wat motor doet.
 
Die van haar 1800km dus zal zijn ingelopen slaat met koude motor zonder gasgeven gelijk weer af dus je bent genoodzaakt om iets gas bij te geven nu is dat niet erg, maar gezien hij fly by wire heeft denk ik zelf dat hij zijn 0 positie kwijt is en daarom af slaat.
Bij dealer geven ze aan dat gasgaven tijdens starten geen problemen zou moeten geven.
Zal eens zien dat ik er een rondje op ga rijden wat motor doet.
Rond de nul graden moest je bij de (meeste) eerste modellen 15° gas geven om goed te kunnen starten.
In de zomer heb ik daar geen last van
Het nieuwe model zou het toch wel zelf moeten doen inderdaad. :X
 
Oeps sterkte met je rug, maar een motor optillen is sowieso niet de bedoeling toch.
Gelukkig niet al te veel schade aan je motor.
p.s dit is dus voor @Woldbeater
Ik moet dat al jaren doen om de motor schuin de hoek om te krijgen.
Gisteren lukte het gelukkig weer normaal.
De schuur is een beetje vol en de opening zit haaks aan het begin.
De G310GS is er eigenlijk op geselecteerd.
Een lekkere en lichte motorfiets.
Het bagagerek is er ideaal voor. :Y
DSC_3786.jpg
 
Heb je daar een speciale dongel en software voor?
p.s dit is dus voor @Worldbeater
Die van mij is build mei 2018 en gekocht in oktober 2018. ;)

De dealer stelt de termijn van de volgende servicebeurt in en dan gaat de indicatie aan als het zover is. Zonder apparatuur geen reset meer.
Bij de auto kon ik dat altijd met contact aan/uit en het trip knopje ingedrukt houden. O-)

Gek.. met quoten verschijnt er een andere tekst.

 
Ik moet dat al jaren doen om de motor schuin de hoek om te krijgen.
Gisteren lukte het gelukkig weer normaal.
De schuur is een beetje vol en de opening zit haaks aan het begin.
De G310GS is er eigenlijk op geselecteerd.
Een lekkere en lichte motorfiets.
Het bagagerek is er ideaal voor. :Y
Bekijk bijlage 1662237
Tip: leg een textiel matje of een doek neer, rijd het achterwiel er op en je kunt hem over een (gladde) vloer de hoek om trekken.
 
Tip: leg een textiel matje of een doek neer, rijd het achterwiel er op en je kunt hem over een (gladde) vloer de hoek om trekken.
Ik kan niet laag bij de grond wegens een versleten heup en artrose.
De vloer is ook niet zo glad, heb dit ook wel eens geprobeerd met oude automatten.
En ik heb ook nog een motormover.
Allemaal teveel gedoe.
Deze brommer tilt echt reuze makkelijk op als je geen last van de rug hebt. _O-
 
Een vraagje gezien jij ook een 310 hebt model 2021 slaat die van jou koud goed aan zonder gas geven?
Vraag 2 als je terug schakelt maakt eigenlijke niet uit welke versnelling slaat die van jou dan soms ook af?
Hij slaat boem in 1 keer af als je de koppeling in trekt en terug wil schakelen gister net mee naar dealer geweest, en op terug weg sloeg hij al weer af.
Hallo Weerman.

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op een 310 model 2021 en die had pas 137km gelopen. En die had precies de zelfde problemen, zoals u hebt met de uwe. En die waren er in 2017 ook al. Dus ze hebben in al die jaren geen vooruitgang geboekt.

Groeten eip
 
Hallo Weerman.

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op een 310 model 2021 en die had pas 137km gelopen. En die had precies de zelfde problemen, zoals u hebt met de uwe. En die waren er in 2017 ook al. Dus ze hebben in al die jaren geen vooruitgang geboekt.

Groeten eip
Bedankt voor uw reactie erg vervelend zeg maar dit terwijl er heel wat is aangepast bij 2021 model.
 
Mijn 2017 G310R had er geen last van, ook niet van matig starten in de winter.
Gewoon zonder gas bij altijd starten.
En bij mijn 2018 G310GS is het stationaire toerental duidelijk verhoogd na een software update.
Daar moet ik onder de tien graden wel vaak 15° gas geven bij het starten.. :) .. hoe dichter bij de nul graden hoe nauwkeuriger ik moet starten.
Er is mee te leven. :]
 
Ik ben maandag door mijn rug gegaan, maar dinsdag toch eigenwijs op de motor. :P
Alleen het in de schuur zetten ging mis, kon hem niet optillen aan de achterzijde en hij ging total down linksom. :o

De schade valt wederom mee. 8)7
Alleen de spiegelverhoger afgebroken en wat kleine krasjes.
Bekijk bijlage 1662168
Deze uit kunnen boren en met een schroevendraaier het draadeinde er uit kunnen krijgen. :tBekijk bijlage 1662169Bekijk bijlage 1662170Bekijk bijlage 1662171
Alleen de circlip kan ik niet plaatsen.
Deze lag onder de motor.
Misschien toeval. :? :')
Is dat niet het snap veertje van de beschermkapje van je zijstander schakelaar?
 
Gek, nooit last gehad bij de 310R en de 310GS dat de motor afsloeg bij lage temperatuur.
Wel moest ik met beide iets langer doorstarten bij een temperatuur onder nul maar daarna gewoon blijven draaien.
 
Gek, nooit last gehad bij de 310R en de 310GS dat de motor afsloeg bij lage temperatuur.
Wel moest ik met beide iets langer doorstarten bij een temperatuur onder nul maar daarna gewoon blijven draaien.
Ik kon dan vaak niet doorstarten, nog geen seconde.
Het leek dan alsof de compressie ineens te hoog is of de accu ineens helemaal dood.
Nu heb ik nog steeds de originele accu en is het meestal niet meer.
Maar soms steekt het ineens de kop op richting de nul graden. :Y
Twee weken stilstand is bijna garantie daarvoor, hoe langer, hoe meer.
 
leuk om weer eens te lezen allemaal ! , moet zeggen dat die van mij al maanden stil staat op verplichte ritjes na ! , heb zelfs de tank leeggehaald laatst . hahaha

begin een beetje te twijfelen om deze nog weg te doen ook puur door gebrek aan tijd en zin ! , zal er een markt voor zijn ??
 
leuk om weer eens te lezen allemaal ! , moet zeggen dat die van mij al maanden stil staat op verplichte ritjes na ! , heb zelfs de tank leeggehaald laatst . hahaha

begin een beetje te twijfelen om deze nog weg te doen ook puur door gebrek aan tijd en zin ! , zal er een markt voor zijn ??
Tank leeg gemaakt? Zou hem vol doen met ethanol vrije benzine (V-power BP ultimate) ivm condens en oxidatie.
 
 
Ik zag een filmpje en moet zeggen: ziet er goed uit. Enorm display met setting voor van alles... haha, met 34 pk! .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan