BMW G 310 topic

Gisteren weer heerlijk een stuk gereden. Blijft toch wel lekker hoor, tussen 70 a 80km in de 4e versnelling en dan af en toe ietsje gas erbij... heerlijk!
Screenshot_20210904-135147_MyDrive EU.jpg
 
Die van mij wilde vanmorgen maar heel matig starten. Zowel vanmorgen vroeg, als vanmiddag toen ik weer richting huis ging.

Heb er een kleine 300 km (snelweg) 😬 bij gereden vandaag.
 
Vandaag van even onder Rotterdam terug naar Hoorn gereden. Ik dacht, na Schiphol komt er nog wel een tankstation. Dus niet. Het aantal Km wat ik nog kon rijden werd minder en minder. Ik begon hem serieus te knijpen. Vlak voor de Coentunnel stond de teller op 5 Km, die ik nog kon rijden. Ik werd nu echt bang “als ik maar niet in de tunnel stil zou komen staan”.
Ik wist dat ik er vlak na de tunnel af zou kunnen en kende daar een tankstation in Zaandam Zuid.
Ik rij biddend door de tunnel, gelukt. Ik eraf naar het tankstation: “Dicht”. WTF op de telefoon naar het dichtstbijzijnde tankstation gezocht. Dat was gelukkig zeer dichtbij. Ik kon toen ik daar stond nog 3 KM rijden.

Dat was best een spannend avontuur. Gelukkig werkt de Indiase software redelijk nauwkeurig. Maar dit soort hachelijke momenten wil ik niet te vaak meer meemaken.
 

Bijlagen

  • 52D9AE99-E589-424D-8954-C72B23F908B9.jpeg
    52D9AE99-E589-424D-8954-C72B23F908B9.jpeg
    151,5 KB · Weergaven: 30
Die van mij wilde vanmorgen maar heel matig starten. Zowel vanmorgen vroeg, als vanmiddag toen ik weer richting huis ging.

Heb er een kleine 300 km (snelweg) 😬 bij gereden vandaag.
Ik heb dat ook soms, maar ik kan er nog geen oorzaak voor bedenken. Soms na aanslaan, na 10 seconden weer afslaan. Dan starten zonder probleem.

Start ik met verhoogd toefje gas, dan gebeurt het ook soms, maar dan met een klein knalletje...

Zit op 12.000km... verder rijdt het nog steeds top
 
Vandaag van even onder Rotterdam terug naar Hoorn gereden. Ik dacht, na Schiphol komt er nog wel een tankstation. Dus niet. Het aantal Km wat ik nog kon rijden werd minder en minder. Ik begon hem serieus te knijpen. Vlak voor de Coentunnel stond de teller op 5 Km, die ik nog kon rijden. Ik werd nu echt bang “als ik maar niet in de tunnel stil zou komen staan”.
Ik wist dat ik er vlak na de tunnel af zou kunnen en kende daar een tankstation in Zaandam Zuid.
Ik rij biddend door de tunnel, gelukt. Ik eraf naar het tankstation: “Dicht”. WTF op de telefoon naar het dichtstbijzijnde tankstation gezocht. Dat was gelukkig zeer dichtbij. Ik kon toen ik daar stond nog 3 KM rijden.

Dat was best een spannend avontuur. Gelukkig werkt de Indiase software redelijk nauwkeurig. Maar dit soort hachelijke momenten wil ik niet te vaak meer meemaken.
Zat er niet nog 1 liter benzine in? Die van mij (850GSA) reikwijdte 0Km er kon 21,8L bij, tank is 23L groot.

jij hebt toch ook 310 model 2021? 310 van mijn dochter is aanslaan is soms wat vervelend ondanks E5 benzine maar zij heeft ook het probleem dat hij bij afremmen en terug schakelen zomaar afslaat (het is mij nog niet gelukt) heb jij daar ook last van?
 
Zat er niet nog 1 liter benzine in? Die van mij (850GSA) reikwijdte 0Km er kon 21,8L bij, tank is 23L groot.

jij hebt toch ook 310 model 2021? 310 van mijn dochter is aanslaan is soms wat vervelend ondanks E5 benzine maar zij heeft ook het probleem dat hij bij afremmen en terug schakelen zomaar afslaat (het is mij nog niet gelukt) heb jij daar ook last van?
Nee, dat gelukkig nog niet. Na de tankstop startte hij weer met een druk op de knop. Het is dus niet altijd. Hinderlijk vind ik het wel en het hoort gewoon niet bij een nieuwe motor.
 
Nee, dat gelukkig nog niet. Na de tankstop startte hij weer met een druk op de knop. Het is dus niet altijd. Hinderlijk vind ik het wel en het hoort gewoon niet bij een nieuwe motor.
Ja met dat aanslaan is eigenlijk alleen maar koud warm is het oké, zal wel komen door een 1 cil ik weet het anders ook niet iets gas erbij helpt wel.
Dat afslaan tijdens terug schakelen kan ik met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen maar mijn dochter op terug reis van de dealer na controle van dit probleem gelijk, dat terwijl model 2020 dat niet deed als zij er meer rijdt.
 
Vandaag van even onder Rotterdam terug naar Hoorn gereden. Ik dacht, na Schiphol komt er nog wel een tankstation. Dus niet. Het aantal Km wat ik nog kon rijden werd minder en minder. Ik begon hem serieus te knijpen. Vlak voor de Coentunnel stond de teller op 5 Km, die ik nog kon rijden. Ik werd nu echt bang “als ik maar niet in de tunnel stil zou komen staan”.
Ik wist dat ik er vlak na de tunnel af zou kunnen en kende daar een tankstation in Zaandam Zuid.
Ik rij biddend door de tunnel, gelukt. Ik eraf naar het tankstation: “Dicht”. WTF op de telefoon naar het dichtstbijzijnde tankstation gezocht. Dat was gelukkig zeer dichtbij. Ik kon toen ik daar stond nog 3 KM rijden.

Dat was best een spannend avontuur. Gelukkig werkt de Indiase software redelijk nauwkeurig. Maar dit soort hachelijke momenten wil ik niet te vaak meer meemaken.
Ik rijd altijd naar nul en tank zodra het uitkomt. Je hebt zeker nog 25 kilometer reserve. ;)
 
Nog nooit leeg gereden. Ik trek dat ook niet denk ik....

Ik baal wel steeds meer van de steeds harder piepende koppeling. Nu met 13.000 km lijkt het weer erger te worden. In november de beurt, hopelijk kunnen ze er wat mee. Verder blijft het een fijne fiets. Toch kijk je af en toe toch rond he....
 
Nog nooit leeg gereden. Ik trek dat ook niet denk ik....

Ik baal wel steeds meer van de steeds harder piepende koppeling. Nu met 13.000 km lijkt het weer erger te worden. In november de beurt, hopelijk kunnen ze er wat mee. Verder blijft het een fijne fiets. Toch kijk je af en toe toch rond he....
Ooit komt er een R Nine T. :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kneep hem echt. Was bang dat ik in de tunnel stil zou komen te staan.
Meten is weten. ;)

Zo had ik in 2017 een CBR250R die een liter minder benzine in de tank had dan de fabrieksopgave. :?
Daardoor was ik onderweg naar mijn werk tien kilometer eerder gestrand op de snelweg.
Dus stond ik inderdaad op de vluchtstrook.
Twee kilometer na een benzinestation.
Maar tegen het verkeer inlopen is er natuurlijk niet bij. _O-

Gelukkig was de volgende afslag op anderhalve kilometer lopen en de pomp na enig zoeken op vijfhonderd meter.
(Een aangesproken taxi vertelde eerder dat de pomp vele kilometers ver was -de hele andere kant op- -O- en wilde mij wel brengen en een kannetje kopen 😳€€€ kassa :X)
Ik had toen nog geen internet op de mobiel.
Centenkakker. :+

Het meetsysteem is bij BMW echt geweldig.
Er zit bij nul kilometer nog een liter in de tank.
Een 310 loopt bijna 1:30, dus in Nederland haal je de volgende pomp meestal wel. :]

Een enkele keer had ik alsnog geen zin, moest nog een kilometer naar huis, maar rij mijn woonplaats in en hij begint te haperen.
Mooi.. de pomp zit halverwege die straat.
Toch maar tanken dan. :P

Naar huis en de week erop een kilometer terug naar de pomp had ik niet gehaald. O-)
 
Gisteren na drie jaar mijn einde garantie controle gehad.
De afdeling verkoop had ik ook wel even verwacht met een mooi aanbod. :P

Maar zoals verwacht geen gebreken bij de kleine GS.
Wel is de remklauw voor en achter vervangen i.v.m. de terugroepactie.
Maar daar was ik vorig jaar al twee keer voor geweest. 8)7
Ze konden het bij de receptie niet terug vinden en lieten het aan de monteur over.

Nu achter duidelijk een nieuwe remklauw.
Vorig jaar was gezegd dat dit niet nodig was en hadden ze alleen voor wat gedaan.
Maar duidelijke uitleg kreeg ik toen ook niet op mijn vraag (druk, druk, druk en door naar de volgende klant).

De monteur prees mijn motor dat hij zo belachelijk goed reed dankzij de Hyperpro vering.
Dit had hij nog niet eerder ervaren bij de vele proefritten die hij maakt.
Daar wilde hij wel meer over weten.

Toch leuk om te horen. :)
 
Nee piept niet heb wel elders gelezen dat er problemen zijn geweest met eerste serie koppelingen.
 
Mijn gs is van januari 2019. Ik lees op het Amerikaanse g310 forum wel klachten, maar geen oplossingen.
 
Ik zou niet weten hoe e.a. zou piepen inderdaad.
2017 G310R en nu al drie jaar de 2018 GS.

Voor 2022 geen updates bij BMW.
Nog maar een jaartje doorrijden.
Zwaar leven. :] :+
 
Wel apart, want volgens een bmw motordealer in het noorden zou het een bekend fenomeen zijn. Navraag bij een bmw dealer in het midden van het land leert iets heel anders: nee hoor, rijden hier meerdere g310 en, geen bekende klacht. Daarom heb ik het hier nog eens gevraagd. Jullie herkennen het ook niet.... je schrikt je de tandjes als ik naast je sta en een beetje enthousiast wegtrek... haha!

Verder topfiets ! @Worldbeater : het is afzien idd... 😀😃🙂
 
Misschien hoor ik niets door mijn Dominator uitlaat. :+ _O-

Vorige week uit Kreta gekomen, zag daar geregeld huur 310 GS'jes staan.
En heb de eerste andere 310 in real live zien rijden. 8)7
Moest even wachten met oversteken.. kwam er iets zachtjes puffend en ploffend aan. :t
Lekker stil met de originele uitlaat door Den Haag.
 
Mijn motor viel vandaag voor het eerst ook een keertje uit. Moest echt opnieuw starten.
 
Dat is wel vervelend zeg. Ik heb dat denk ik 1x gehad. Was best gevaarlijk ik geef nu veel " tussengas" , want op koppel kom je er niet echt, zeg maar. Ik heb wel vaak na het starten dag hij na 20 seconden weer afslaat. Ik dacht dat je dat bedoelde.
 
Na twintig seconden nog nooit gehad, wel rond de nul graden na een halve seconde.
En dan is starten meestal enorm lastig.
Dan beter twee minuten wachten, dan is het starten en lopen met 15° gas bij en bijhouden.

Gisteren weer even lekker gereden.
Het was wat frisjes na 22.00 vond vooral de duo. O-)

PSX_20211016_211913.jpg


35 kilometer te rijden X2 en nog maar 30 kilometer actieradius te gaan. Halverwege nog een kilometer over.
Zuinig gereden, automatisch wat rustiger door de kou denk ik. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan