BMW G 310 topic

kan ook zijn dat ik weer ff aan het aanvoelen ben. Het trillen van het stuur is lig weg.

Zonder helm, handschoenen en jas weeg ik 76,2 kg.
Dat is dan wel een positieve verandering.
Omdat hij achter iets hoger staat zou er wat meer druk op het voorwiel kunnen komen.
Wellicht dat hij dus wat minder 'zweeft'. :?
Er is dan meer grip.

1-2 klikjes zijn wel een verbetering denk ik. :t
 
Dat is dan wel een positieve verandering.
Omdat hij achter iets hoger staat zou er wat meer druk op het voorwiel kunnen komen.
Wellicht dat hij dus wat minder 'zweeft'. :?
Er is dan meer grip.

1-2 klikjes zijn wel een verbetering denk ik. :t
Had de veer al een klik gegeven gister vanaf af fabriek. Ik kijk het nog even aan en kan hem altijd nog een klik extra geven.

Wanneer komt er dit jaar een G310 meeting??*O*
 
Had de veer al een klik gegeven gister vanaf af fabriek. Ik kijk het nog even aan en kan hem altijd nog een klik extra geven.
Ja, ik zou het zeker aan kijken.
Die ene had ik begrepen. :t
Niet teveel in één keer. Eerst goed verwerken. :+ ;)
Wanneer komt er dit jaar een G310 meeting??*O*
Ik ben wel voor, maar veel weekenden kan ik zelf niet. O-)
Doordeweeks heb ik meer mogelijkheden.
Dat spoort vast niet met de rest.
De honderden 310's op MF. O-)
 
Een 310 mini meeting is wel leuk. Als ik mijn nieuwe uitlaat eronder heb en spiegels.
27 april gaat hem niet worden, de avond daarvoor vier ik koningsnacht en boek dan een hotel. Ik denk eerder aan ergens in juni.
 
Vandaag BMW opgehaald en een mooie route gereden van Venray naar Zuid- Limburg.
Morgen op naar de Eifel.
 

Bijlagen

  • 5A6774A9-B127-4F6D-9D60-C50E1CC23B3F.jpeg
    5A6774A9-B127-4F6D-9D60-C50E1CC23B3F.jpeg
    254,8 KB · Weergaven: 16
De Eifel is maar een half uurtje rijden voor mij.
Sommige mensen willen liever even rustig wennen voordat ze de 'jungle' in duiken. ;)
Mooie stuurfiets daar denk ik. :Y

Ik woon op 1,5 kilometer van het strand.
Hier is ook een pleisterplaats voor vele motorrijders elk weekend.
Maar Eifel was ook mooi geweest. :]
 
Het seizoen kan beginnen!

Gisteren 3 week terug kon ik dan eindelijk mijn nieuwe 310GS halen. Het is een andere geworden als eerst gepland was. De dealer was te laat met het aanvragen van de verlengde garantie (foutje denk ik) waardoor het uiteindelijk een andere 40 jaar editie is geworden die nog niet op kenteken stond.

Het plezier was helaas maar van korte duur. Ik zaterdag een ritje gemaakt en op de terug weg nog even op koffie bezoek geweest waarna de motor met geen mogelijkheid meer wou starten. Accu was de verdachte dus de dealer gebeld om deze om te wisselen maar ook dat bleek het niet te zijn. De dinsdag er na met heel veel pijn en moeite (lees 2 uur proberen, proberen en proberen) uiteindelijk de motor aan gekregen en naar de dealer kunnen rijden. Het alternatief was afslepen met een bergingsvrachtwagen maar dat scenario heb ik 1 keer eerder gehad en dat was voor mij ook gelijk de laatste keer. Iets met “je bent zelf voorzichtiger met je spullen als een ander”.

Thuis al gemeten dat de startmotor veel stroom vraagt waardoor zelfs de kabels er warm van werden. Dit aangegeven bij de dealer in de hoop dat ze zouden beginnen bij het checken van de startmotor. Om een heel lang verhaal kort te maken gingen verdacht de dealer de nokkenas sensor voordat ze er toch achter kwamen dat dat het niet was. Uiteindelijk hebben ze bij de dealer toch maar geluisterd en de startmotor vervangen. Sinds het vervangen loopt en start hij weer als een zonnetje. Om een of andere reden moest dit helaas wel 3 week duren?

Nu 3 weken verder heb ik de motor weer terug zoals we hem gekocht hebben. Ze hebben gelijk maar even de andere bestelde banden gemonteerd want deze waren nog niet binnen gekomen toen ik hem kon afhalen. Vandaag al lekker de eerste kilometers kunnen maken en nu hopen dat ik pas bij de 1.000 beurt weer terug moet naar de dealer.

Wat kan een mens toch geïrriteerd worden van het wachten op een nieuwe motor zeg…
 
Vandaag via Monschau naar Malmedy en via de Hoge Venen terug naar huis gereden.
De wegen zijn echt gemaakt voor de 310
 

Bijlagen

  • 11F1AA0A-97ED-441C-8630-DC98758D2036.jpeg
    11F1AA0A-97ED-441C-8630-DC98758D2036.jpeg
    649,5 KB · Weergaven: 17
  • 036CB166-56A2-4382-BAF2-20355FA0DAAD.jpeg
    036CB166-56A2-4382-BAF2-20355FA0DAAD.jpeg
    383,1 KB · Weergaven: 14
De shark Spartan?
Klopt. Toeval dus. :?

Mijn eerste motor was een 2takt uit het Oosten.
Een gloednieuwe Jawa 640 red style.
Waande mij de snelste rijder op de weg.
De eerste motorbazaar vlogen ze links en rechts voorbij. _O-
Na enkele Jappen weer een 640 erbij, jaren later weer een 640 en ook nog een 638 zijspan gehad.

Ik blijf een zwak voor die dingen houden. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan