BMW G 310 topic

Ik heb stuurverhogers en de OEM spiegels.
Het trillen hindert mij niet.
Ging ik pas op letten n.a.v. dit forum.
Ik hoef geen kenteken te lezen in de spiegel.
Voor mij voldoen ze uitstekend.

Eerst wel andere spiegels gehad voor de looks, maar OEM zag ik meer in.
Zeker als in stadsverkeer auto's bruut rechts inhalen.
Toen was het klaar met de mooie Ali alu gefreesde exemplaren. :P
 
Ik had al vier, vijf weken niet gereden. :o
Maar vanavond wel een speciale dame op de motor.
PSX_20220515_212106.jpg

Mijn kleindochter van twee. _O-

De motor staat een beetje in de bosjes in verband met het kleinere voorwiel en lagere banden.
Daar ligt een strook lagere tegeltjes.
Zo valt hij niet om. :+
 
Vandaag rond 12:58 net na ede, tussen ede een de buunderkamp een g310r(?) gezien. Reed richting arnhem. Ik zelf reed richting ede. Allebei oo de linkerbaan. Iemand van hier?
 
Heeft een 310 een nokkenas sensor? Mijn idee is van niet ook op online onderdelen kan ik geen nokkenas sensor vinden.
Mijn eigen idee hier over is dat er geen nokkenas sensor in zit gezien hij na mijn idee geen functie zou hebben aangezien bij een 4 of 3 cil aan de hand van een nokkenas sensor bepaalt wie de eerste cil is ivm welke cil ontsteking moet hebben.
Bij een 1 cil zou het net zo kunnen als bij een 2 cil eend bv bij iedere naar beneden gaande slag een ontsteking geven,
niemand die er last van heeft dat hij iedere omwenteling een vonk geeft.

Volgende vraag zit er een decompressie klepje in de 310 motor? Mijn eigen idee zou hier van zijn dat dit wel zou moeten gezien de compressie nog al hoog is, anders zou het start systeem te zwaar moeten worden uitgevoerd om de motor door zijn compressie heen te krijgen met starten, er zit geen zware accu en startmotor op.
Ook dit kan ik niet vinden op online onderdelen lijst wie o wie helpt mij uit deze droom?

De 310 heeft een decompressie op de uitlaat nokkenas zitten, er is geen nokkenassensor
 
De 310 heeft een decompressie op de uitlaat nokkenas zitten, er is geen nokkenassensor
Kan die om de e.a. reden weigeren/defect.
Maar daarna ook weer automatisch resetten. :?

Ik heb zo vaak gehad dat de 310 maar een enkele slag maakte en daarna 'dood'.
Doorstarten was er zelden tot nooit bij.

Nu met een betere accubewaking en wellicht ook het blok wat los gereden komt het minder voor.
Maar zeg niet nooit meer. ;)

Accu prik geven is tot nu toe wel altijd de oplossing geweest.
Sinds oktober 2018 heeft die accu wel alle winters doorgehaald.
Sinds kort de laadkabel met LED van de dealer losgehaald en dit scheelt hier ook een berg met leeglopen.
 
Ik weet niet of dat kan, ik zou verwachten dat zo'n mechanische decompressie niet enerzijds werkt, maar soms ook niet.

Ik kan mij wél vaag iets herinneren dat ik eens zo'n ding wat strakker in de klepspeling heb moeten afstellen, om het starten te helpen.

en ja, die stekkers van CTek met die ledjes zijn leuk, maar beetje contra natuurlijk :+
 
Ik weet niet of dat kan, ik zou verwachten dat zo'n mechanische decompressie niet enerzijds werkt, maar soms ook niet.

Ik kan mij wél vaag iets herinneren dat ik eens zo'n ding wat strakker in de klepspeling heb moeten afstellen, om het starten te helpen.
Ze hadden bij mij de nokkenas gecheckt op de juiste revisie en de klepspeling. :Y

Uiteindelijk had het internationale forum het over 15° gasstand bij temperaturen rond het vriespunt.
Dat samen met een volle accu.. altijd goed.
en ja, die stekkers van CTek met die ledjes zijn leuk, maar beetje contra natuurlijk :+
Die dus. :Y
Het scheelt echt een berg zonder.
Als ik nu de lader er na een maand stilstand opzet dan gaat die vrijwel gelijk uit (< 1 sec).
Niet verwacht. 8)7

Komende winter afwachten.
 
ik denk dat het ook een beetje is zoals bij de oude 1cilinder 650jes, op de startknop duwen, en pas loslaten als de motor echt draait, niet al loslaten bij eerste teken van leven :+
 
ik denk dat het ook een beetje is zoals bij de oude 1cilinder 650jes, op de startknop duwen, en pas loslaten als de motor echt draait, niet al loslaten bij eerste teken van leven :+
Dat doorstarten lukte dus vaak niet.
Eerste slag en dood.

Bij de HP2 Sport moet ik ook lang starten.
En bij de S1000RR reageer ik daardoor vaak te laat of gewoon met schrikken hoe snel die start na zeven maanden stilstand.
Intimiderend. Een schok en kippenvel. :+ _O-

Dit seizoen was ik voorbereid.
Na vier jaar ervaring. O-)
 
Is dat het, twee slagen draaien, ophouden daarmee met licht uit. Knop los en bij de eerste slag aanslaan?
Onder de acht graden had ik vaak geen enkele reserve en/of kans op succes bij haastig (her)starten.

Ik moest vaak wel tien minuten wachten voor een succesvolle tweede poging.
En ondertussen de accu laden. 100% succes.
Zo viel er mee te leven. :)
 
Onder de acht graden had ik vaak geen enkele reserve en/of kans op succes bij haastig (her)starten.

Ik moest vaak wel tien minuten wachten voor een succesvolle tweede poging.
En ondertussen de accu laden. 100% succes.
Zo viel er mee te leven. :)
Als het bij mij gebeurd, ook onder de acht graden dan was het gewoon knop los en weer in drukken en lopen.

Had vandaag het plan om de accu door te meten op het werk. Vergeten. Rij morgen wel langs de dealer. Is me in de afgelopen twee dagen acht keer overkomen. Echt dat ie na chu chu “vastslaat” lamp gelijk uit en weer aan gaat en na opnieuw indrukken van de startknop gelijk aanslaat.

Ik kijk effe of ik het per toeval op film kan krijgen.
 
Als het bij mij gebeurd, ook onder de acht graden dan was het gewoon knop los en weer in drukken en lopen.

Had vandaag het plan om de accu door te meten op het werk. Vergeten. Rij morgen wel langs de dealer. Is me in de afgelopen twee dagen acht keer overkomen. Echt dat ie na chu chu “vastslaat” lamp gelijk uit en weer aan gaat en na opnieuw indrukken van de startknop gelijk aanslaat.

Ik kijk effe of ik het per toeval op film kan krijgen.
In de zomer heb ik er zelf nog nooit last van gehad.
Hoe kouder, hoe koppiger hier. O-)
 
DSC_1731.jpg

Ik heb even geen foto van mijn R bij de hand om te vergelijken of dat andere ding zou passen, maar bij de GS heb ik een RAM bolletje voor de navigatie / laptimer / camera.
Die dingen gebruik ik al sinds 2004.
Accesoires verhuizen dus ook mee met de motor.
En het is geen dure oplossing. :)
IMG20201210172408.jpg
 
Ok,
Is een goedkope oplossing.
Een M8 bout?
"1' ball mount" op AliExpress is dit.
De M8 inbus was meegeleverd en de juiste maat.
En er zijn vele uitvoeringen mogelijk voor verschillende montagemogelijkheden.
Anders inderdaad even langs de technische groothandel voor de juiste lengte inbus.

Mijn Garmin navigatie, de TomTom, een X-grip voor de telefoon, de Qstar GPS laptimer en Garmin Vibe camera kunnen er alle allemaal op aansluiten.
 
"1' ball mount" op AliExpress is dit.
De M8 inbus was meegeleverd en de juiste maat.
En er zijn vele uitvoeringen mogelijk voor verschillende montagemogelijkheden.
Anders inderdaad even langs de technische groothandel voor de juiste lengte inbus.

Mijn Garmin navigatie, de TomTom, een X-grip voor de telefoon, de Qstar GPS laptimer en Garmin Vibe camera kunnen er alle allemaal op aansluiten.
Ik rij zonder navigatie. Weet in heel Europa redelijk goed de weg. Heb geen kaart of navigatie nodig. In een vreemde wijk is google maps wel even makkelijk, maar voor de rest red ik het zonder.
 
Functioneel kom ik er meestal ook wel. Ik merk dat ik door de tom tom toch nog weer nieuwe, leuke weggetjes vind wanneer ik recreatief rond toer. Ik dacht best veel te kennen. Soms stuurt de tom tom je ook over weggetjes waar je helemaal niet mag komen. Maar ja, ik weet de weggetjes niet en volg mijn navigatie gewoon agent..... hehe. ( nog nooit staande gehouden hoor)

Op de g310gs had ik dezelfde montagemethode als @Worldbeater
 
Ik rij zonder navigatie. Weet in heel Europa redelijk goed de weg. Heb geen kaart of navigatie nodig. In een vreemde wijk is google maps wel even makkelijk, maar voor de rest red ik het zonder.
Ik heb de navigatie in eerste instantie gekocht om tourritten voor te rijden.
Even downloaden en je rijdt een groepje in een wildvreemde omgeving over de leukste weggetjes.
Tegenwoordig gebruik ik het alleen nog richting een onbekende afspraak.
Snel en precies.

Onderweg vind ik het ook prettig en van waarde om te zien hoe lang de reis nog duurt (of ik op tijd kom en eventueel rustiger kan rijden), en waar eventuele controles of druk verkeer zijn.

Het fijne is dat de andere apparatuur op hetzelfde montagepunt kan.
Misschien van de zomer circuit Midland doen met de GS.
Dan kan de laptimer op die plek.
Op de S1000RR en HP2 uiteraard hetzelfde bolletje. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan