BMW G 310 topic

Volgens mij is het een ex demo van, van Harten. Maar wat ik niet snap, dat ie zo,n nieuwe motor nu al afstoot naar de handel, normaal doen ze dat allen maar bij ingeruide niet BMW motoren. Als je kenteken, 31-MH-NJ is, dan hebben Monomuis en ik er de eerste kilometers opgemaakt. We hebben er nog een fimpje van gemaakt. Weet je nog hoe die handelaar hete.
Zo, nou kom je toch even verrassend binnen hier. Het nummer klopt. :o :o _O-

De Jong in- en verkoop
 
Ik kocht die van mij van een jongen die hem ook maar een maand of twee eerder nieuw bij de dealer had gekocht, ik geloof minder dan 500 KM gereden. Ook gek, er mankeert helemaal niks aan (plus 3 jaar garantie hier in de VS)
 
Afgelopen vrijdag een ritje, al na 2-3 kilometer stond ik een paar minuten achter een vrachtwagen.
Blijkbaar was er een ongeluk op de kruising, maar kon ik dat dus niet zien.
Na drie minuten bij 71.3C° de motor maar uitgezet, want er lagen al vijf, zes druppels op het asfalt. :?
Dat is toch wel wat snel..

Een minuut of zes later konden we weer rijden.
Het volgende stoplicht zag ik even geen lekkage.
Maar ik liet wel de motor afslaan tijdens het kijken toen het stoplicht ineens op groen sprong.
Bijna de klassieke kop-staart botsing met een auto achterop. :')

Verder veertig kilometer zonder problemen.
Maar het verdient dus wel de aandacht. O-)
 
Nog niets gemerkt van een water lekkage gelukkig.

Vandaag eindelijk de eerste 1000 km gehaald, volgende week stond al de eerste beurt ingepland. Nog dingen die ik speciaal moet laten nakijken of doen; olie en filter vervangen is standaard, maar bijvoorbeeld ook ketting laten stellen?
 
Dealer heeft vast wel een standaard checklist. Let wel op dat ze de juiste hoeveelheid olie en koelvloeistof erin doen. Bij mijn 310R zat er te weinig koelvloeistof na de eerste beurt in, en in mijn 650 Sport scooter veel teveel olie, ook na de eerste beurt. Twee verschillende BMW dealers in zuid Californie. Er zijn meer eigenaren die hier slechte ervaringen mee hebben.
 
is algemeen bekend bij de eerste G310 serie meestal word de waterpomp vernieuwd
soms houd het vanzelf op
Undichtigkeit Kühlung - www.BMW-G-Forum.de - G 310 R - G 310 GS
Tnx, ik ga eens lezen.
Dealer heeft vast wel een standaard checklist. Let wel op dat ze de juiste hoeveelheid olie en koelvloeistof erin doen. Bij mijn 310R zat er te weinig koelvloeistof na de eerste beurt in, en in mijn 650 Sport scooter veel teveel olie, ook na de eerste beurt. Twee verschillende BMW dealers in zuid Californie. Er zijn meer eigenaren die hier slechte ervaringen mee hebben.
Mijn S1000R had ook een kwart liter teveel olie, het peil was niet eens af te lezen.
En toen ik naar de faktuur keek bleek ook dat ze 10W50 haddden afgevuld.
Beter is een 5W40, dus zelf maar gewisseld. :)

Bij de G310R moet er een 20W50 in, ik heb nu 15W50. :)
 
Klopt ouderwetse luchtgekoelde boxermotor olie geeneens vol syntheet maar is sowieso verstandig 2x per jaar te verversen ivm de kleine carter inhoud en de hoge rpm,s die het blok draait
 
Laatst bewerkt:
heeft weinig met land van herkomst te maken denk ik toch. BMWs gemaakt in duitsland hebben ook vaak zat recalls en service acties :)
 
Ik heb ook een Duitse makelij bijna-nieuwe BMW (650 scooter) en die gaat volgende week voor de 2e keer naar de dealer ivm ratelende motor bij koude start. De 310 heeft nog geen enkel mankement vertoond.
 
Mijn G310R loopt ook nog als de beste. *O*
Dat gedoe met die zijstandaard kan ik mij helemaal niet voorstellen.
Als je erop gaat zitten zoals geschetst op Motorfreaks, dan doe je ook best iets fout.
MAAR hij zou er tegen moeten kunnen. :Y

Alleen mijn koelvloeistof moet ik nog eens na laten kijken.
Misschien volgende week meer tijd. :z

Vandaag weer de sweet spot op mijn parkeerplekje. :$
De temperatuur op de snelweg is echter nog geen graadje hoger.
 
is algemeen bekend bij de eerste G310 serie meestal word de waterpomp vernieuwd
soms houd het vanzelf op
Undichtigkeit Kühlung - www.BMW-G-Forum.de - G 310 R - G 310 GS
1.5 week geleden op één dag 360 kilometer over de snelweg gereden.
Gelukkig geen problemen, dacht eigenlijk dat het wel over was.

Maar deze week twee dagen onderweg geweest, en voor de terugrit toch iedere keer een vlek met een diameter van zeker drie tot vijf centimeter. Dus niet bepaald niets. O-)

full

full

full
 
Kijk eens op het internationale G310 forum. Iets over een koelvloeistof lek dat vaker voorkomt, ik meen de waterpomp of een buisje ernaartoe of -vandaan. Wat jij hebt lijkt me niet normaal. Moet je het tankje ook bijvullen?
 
Motorfreaks - BMW roept G 310 R en G310 GS terug om mogelijk beschadigde zijstandaard - details
gaat dus niet om de zijstandaard maar de gehele ophanging aan het frame een serieus probleem
maar als je het zo schrijft in de pers/media dan klinkt het simpel en niet zo erg
effe nieuwframe overzetten moet dat nodig zijn heb ik nog niet veel voorbij zien komen als terug roep actie :? ;(

eindelijk bmw europa ook wakker geworden 2 maanden geleden al in america en canada bekend pffffff
daarbij de arrogantie van bmw over garantie ivm 1000km beurt en verhaal is compleet
voor mij nooit geen bmw meer hoe lekker deze ook rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Motorfreaks - BMW roept G 310 R en G310 GS terug om mogelijk beschadigde zijstandaard - details
gaat dus niet om de zijstandaard maar de gehele ophanging aan het frame een serieus probleem
maar als je het zo schrijft in de pers/media dan klinkt het simpel en niet zo erg
effe nieuwframe overzetten moet dat nodig zijn heb ik nog niet veel voorbij zien komen als terug roep actie :? ;(

eindelijk bmw europa ook wakker geworden 2 maanden geleden al in america en canada bekend pffffff
daarbij de arrogantie van bmw over garantie ivm 1000km beurt en verhaal is compleet
voor mij nooit geen bmw meer hoe lekker deze ook rijdt.
Ik heb even gemist waar je geen garantie over hebt gekregen. :?

Vandaag weer heerlijk gereden, alleen moet ik toch eens met het druppende slangetje langs de dealer.
Maar ik moet mij dan ook eerst even voorstellen, ben nog geen BMW dealer klant. :$
 
Laatst bewerkt:
Dat slangetje is bij mij mij ook gaan lekken bij 1700km sinds vorige week maar bmw nederland kent het probleem schijnbaar(nog) niet.
 
Ik heb even gemist waar je geen garantie over hebt gekregen. :?

Van bmw nederland en de dealer als jezelf je duizend beurt doet vervalt volgens hun je garantie
Dus maar bij erkende motorzaak laten doen om naderhand gezeur te voorkomen .
 
Dat slangetje is bij mij mij ook gaan lekken bij 1700km sinds vorige week maar bmw nederland kent het probleem schijnbaar(nog) niet.
Dat is jammer dat hij nu bij jou ook lekt.
En ik was er al bang voor dat BMW NL het probleem nog niet kent.
Hier is er amper aandacht voor de 310 serie. Zoals je weet. :Y
Ik heb even gemist waar je geen garantie over hebt gekregen. :?

Van bmw nederland en de dealer als jezelf je duizend beurt doet vervalt volgens hun je garantie
Dus maar bij erkende motorzaak laten doen om naderhand gezeur te voorkomen .
Dat kan ik wel een beetje snappen. Er wordt wat afgerommeld in de wereld. O-)

Ik ben wel blij dat ik zesduizend kilometer eerder dan volgens het boekje de olie ververst heb.
Wat een troep kwam er uit. 8-)

( Of zou de 1.000 beurt hier ook overgeslagen zijn :? want ik kreeg naderhand een aangepast en nieuw onderhoudsboekje, ze hadden het over een fout in het originele boekje :') )
 
Laatst bewerkt:
Hier in de VS kan de dealer/fabrikant de garantie niet intrekken als een eigenaar zelf het onderhoud wil doen. Wel de bonnetjes bewaren van de olie, filter etc. Enige probleem is dan wel het re-setten van de service vereist melding,
 
Kijk eens op het internationale G310 forum. Iets over een koelvloeistof lek dat vaker voorkomt, ik meen de waterpomp of een buisje ernaartoe of -vandaan. Wat jij hebt lijkt me niet normaal. Moet je het tankje ook bijvullen?
Het is een afvoerslangetje naar de bellypan.
Dit zag ik al op 14 mei dit jaar met olieverversen. :)

Net terug van het strand en geen lekkage meer. *O*

full


Maar wat je zegt.. zou nu wel officieel moeten gaan bijvullen.
De blauwe gloed komt van de motor zelf af.

full


Alleen echt onderin ( niet op de foto ) zit nog koelvloeistof.

De temperatuur loopt op de snelweg niet hoger dan 84,5 graden, en loopt iets terug als ik langzamer dan 105 km/u ga rijden.

En het is ècht niet Nederlands warm momenteel. ( + 37 graden )

Maar misschien is het koelvloeistof peil nu zoals het moet zijn. O-)
 
Laatst bewerkt:
Net weer lekker een rondje gereden op de G310R. :]
322.2 kilometer en 10.42 liter benzine getankt in Zevenhuizen.

Vanaf maart tot nu deed ik nooit beter dan 1:28. Eindelijk mijn Honda CBR250R verslagen. *O*

De temperatuur blijft normaal, ondanks dat de koelvloeistof onder het minimum staat.
En nu geen plasje meer onder de motor. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan