BMW G 310 topic

En uiteraard beterschap pffffff weet niet of ik nog op een motor zou durven stappen sterkte.
Ik zag en zie nu ook veel meer gevaarlijk rijgedrag van automobilisten.
Te hard rijden en zonder kijken van baan verwisselen..

Volgens mij was ik daar vorige week maandag ook door afgeleid, een auto die met wel 150 km/u in een drukke ochtendspits over vier banen van de A4 naar de A13 wisselde.
Terwijl mensen (en ik) van de A13 naar de A4 moesten. Verderop op de A13 stonden ze dus al stil. -O-

En de overtuiging om te rijden is niet te stoppen, een vrijheid die ik niet wil verliezen.
Vorige week maandag na het ongeluk lag ik iets voor acht uur in de ochtend op het asfalt om pas om zes uur in de avond bewust bij kennis te komen, en ben bijna gelijk op Marktplaats gaan browsen en voor half zeven was er al een mail terug over een KTM RC390.
Die wilde ik hoe dan ook reserveren, maar toch was die eind van de week verkocht.
Maar inmiddels was ik ook al langzaam aan het switchen naar de G310R die ik samen met de KTM al een tijdje bewonder.
Dit lijkt mij een iets betere motor voor mijn dagelijkse woon~werk kilometers.

Vandaag wilde ik de BMW ophalen, maar daar werd ik even teruggefloten.
Een week is mijn persoonlijke uitstel, hij moet en zal er komen. ;)

Morgen een hersenscan en eind volgende week mogen de hechtingen eruit.
 
Laatst bewerkt:
normal_34.jpg


Informatie BMW website: G310R.
Dat is geen half marketing werk voor een budgetmodelletje. :t

De G310GS mag er ook wezen. :}
2016-BMW-G310GS_Eicma2016_.jpg


Informatie BMW website: G310S.
 
Laatst bewerkt:
Poeh, heftig verhaal Worldbeater! ;(
Gelukkig heb je het overleefd. Als je echt minutenlang tussen de voorbij razende auto's lag...

Ik snap echt niet dat mensen dan zo hard rijden, zeker in de spits kunnen files ineens opdoemen.
Mooi dat je meteen weer wil gaan rijden. Je kan er ook niets aan doen en zo'n aanrijding is ook zeldzaam. Maar goed, met die arm ben je denk ik helaas ook nog wel wat weken zoet...

G310R op de snelweg.. ik ben er niet zo'n fan van. Bij 115km/u heb je al het idee dat ie veel te veel moeite moet doen. Maar goed, je hebt een CBR250R gehad, dus kwestie van proefrijden. Die CBR zit nog vers in je geheugen, bij mij zat er 5 jaar tussen het rijden op een CBR250R en G310R. Aan de andere kant, het ding loopt bij 160km/u en voor woon-werk is het best een aardig beestje.
Heb je mijn test al gelezen? :+
 
@Tonnetje: Heb je al wat kilometers op de teller gezet en hoe bevalt het?

Hahaha 280km toen was de pekel daar
Maar hij heeft redelijk wat in zijn mars
Is een leuke vlotte motor ben nog niet boven 6000rpm geweest dus er zit nog meer in straks ,je moet er mee rijden als in je brommerjeugd dan heb je er schik mee.
 
Hahaha 280km toen was de pekel daar
Maar hij heeft redelijk wat in zijn mars
Is een leuke vlotte motor ben nog niet boven 6000rpm geweest dus er zit nog meer in straks ,je moet er mee rijden als in je brommerjeugd dan heb je er schik mee.
Is ook mijn ervaring, gewoon lekker gassen op die grote brommer! :]

Bij een zwaardere motor zit je al snel op erg illegale snelheden, met de G310R kun je lekker vlot rijden. Ik zit ook nog in de inrijd periode, dus kan ook nog niet flink doortrekken, maar tot 6 a 7000 rpm is het al erg leuk. :)
 
Poeh, heftig verhaal Worldbeater! ;(
Gelukkig heb je het overleefd. Als je echt minutenlang tussen de voorbij razende auto's lag...

Ik snap echt niet dat mensen dan zo hard rijden, zeker in de spits kunnen files ineens opdoemen.
Mooi dat je meteen weer wil gaan rijden. Je kan er ook niets aan doen en zo'n aanrijding is ook zeldzaam. Maar goed, met die arm ben je denk ik helaas ook nog wel wat weken zoet...

G310R op de snelweg.. ik ben er niet zo'n fan van. Bij 115km/u heb je al het idee dat ie veel te veel moeite moet doen. Maar goed, je hebt een CBR250R gehad, dus kwestie van proefrijden. Die CBR zit nog vers in je geheugen, bij mij zat er 5 jaar tussen het rijden op een CBR250R en G310R. Aan de andere kant, het ding loopt bij 160km/u en voor woon-werk is het best een aardig beestje.
Heb je mijn test al gelezen? :+
Ik heb de G310R uit het ziekenhuisbed gekocht en al 75% betaald.
Proefrijden doe ik al twaalf jaar niet meer. :+

Hij heeft wat meer vermogen dan de CBR250RA, dus desnoods moet ik weer iets met de tandwielen doen. :? O-)

Je test heb ik nog niet gelezen, meer dan één regel tekst kan ik nog niet zo goed overzien.
Over een bericht als deze doe ik nog meer dan een kwartier, maar dat is al beter dan de eerste van twee uur vorige week. _O-
Maar ik wordt nu wel nieuwsgierig naar je site die ik vroeger al eens bekeken had voor andere testen.
Van de week nog aan je gedacht toen ik de GSX-R250 in de showroom zag staan naast de GSX-R1000.
Die kleine doet er bijna niet voor onder, wat een volwassen en complete bike. :}
(Manco gewicht en daardoor vermogen :Y en de IRC banden passen hem niet :Y )
Er staat bij Motoport Rotterdam ook een V-Strom 250. Zag er ook wel leuk uit.
 
Ik heb de G310R uit het ziekenhuisbed gekocht en al 75% betaald.
Proefrijden doe ik al twaalf jaar niet meer. :+

Hij heeft wat meer vermogen dan de CBR250RA, dus desnoods moet ik weer iets met de tandwielen doen. :? O-)

Je test heb ik nog niet gelezen, meer dan één regel tekst kan ik nog niet zo goed overzien.
Over een bericht als deze doe ik nog meer dan een kwartier, maar dat is al beter dan de eerste van twee uur vorige week. _O-
Maar ik wordt nu wel nieuwsgierig naar je site die ik vroeger al eens bekeken had voor andere testen.
Van de week nog aan je gedacht toen ik de GSX-R250 in de showroom zag staan naast de GSX-R1000.
Die kleine doet er bijna niet voor onder, wat een volwassen en complete bike. :}
(Manco gewicht en daardoor vermogen :Y en de IRC banden passen hem niet :Y )
Er staat bij Motoport Rotterdam ook een V-Strom 250. Zag er ook wel leuk uit.

Al 12 jaar niet meer proefrijden? Jij durft!
Nou, zodra je weer wat sneller kan lezen, moet je 'm maar eens lezen. Dat is voor nu teveel tekst. GSX-250R doet qua grootte weinig onder aan de 1000, dat klopt helemaal. De IRC-banden op de GSX moeten er als eerste onderuit, die moet een koper bij de aankoop al direct laten wisselen. Waardeloos spul wat de motor enorm traag laat sturen. V-Strom 250 ga ik binnenkort wel rijden, zodra de pekel weg is. Zelfde blokje, ook IRC banden. Maar het uiterlijk is zeker geslaagd en voor woon-werk is zoiets denk ik best OK, hoewel je wel weer elke 5000km ook met dat blok de klepspeling mag controleren (volgens het boekje).
 
Als je niks te doen hebt is dit een leuke leerzame site,wel in engels
g310rforum.com
 
Laatst bewerkt:
Al 12 jaar niet meer proefrijden? Jij durft!
Ik koop gewoon iets met volle overtuiging. :Y

En vaak moet ik er Nederland voor door en een enkele keer Duitsland.
Altijd goed gegaan en overal dik plezier van gehad. (Afkloppen dus ;) )

(YB9, ZX-12R, ZX-10R x2, Corsaro 1200, TL1000R x3, TL1000S, Raptor 1000, S1000R, CBR250RA :t )

Nou, zodra je weer wat sneller kan lezen, moet je 'm maar eens lezen. Dat is voor nu teveel tekst. GSX-250R doet qua grootte weinig onder aan de 1000, dat klopt helemaal. De IRC-banden op de GSX moeten er als eerste onderuit, die moet een koper bij de aankoop al direct laten wisselen. Waardeloos spul wat de motor enorm traag laat sturen. V-Strom 250 ga ik binnenkort wel rijden, zodra de pekel weg is. Zelfde blokje, ook IRC banden. Maar het uiterlijk is zeker geslaagd en voor woon-werk is zoiets denk ik best OK, hoewel je wel weer elke 5000km ook met dat blok de klepspeling mag controleren (volgens het boekje).
Vandaag weer bij Motoport langs geweest om te praten over de louche onafhankelijke schade expert. O-)
En de GSX-R250 staan bewonderen, super gaaf ding, lang niet zo lomp als de duizend.
Alleen houdt 25 pk met dat gewicht niet over helaas.
Misschien met de 50 cc upgrade +/- 10 pk in de toekomst weer een kandidaat. :Y

Ik mag mijn arm niet belasten tot 6 maart en hopelijk kan ik die maand ook weer gewoon met de BMW S1000R naar Zandvoort. :]

Uw artikel ga ik nu openen: Startersmotor.nl/BMWG310R.

Edit. leest lekker weg op 150% grotere letters. :Y :+
Hij heeft minder onderhoud dan de KTM nodig. (mist nog een 'niet' in de zin?)
En ik heb geklikt op motorkleding / de sponsor. :t ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk, ga ik later zeker bekijken. :Y
Met mijn CBR250RA had ik ook veel aan internationale sites.
Toch wat meer ervaringen dan lokaal. (Ik was de enige actieve user op MF, later eentje bij)
Onder meer dat een CRF250 voortandwiel ook past op de CBR250RA bleek een gouden tip voor een tandje meer waardoor 7.000 Rpm ineens 'easy' 120 km/u werd. .
 
Ik koop gewoon iets met volle overtuiging

Hahaha zo heb ik de GS310 blind gekocht in october ik was volgens mij de eerste in nl op straat ermee ondanks nog maar paar km,s gereden vorig jaar geen spijt van.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer bij Motoport langs geweest om te praten over de louche onafhankelijke schade expert. O-)
En de GSX-R250 staan bewonderen, super gaaf ding, lang niet zo lomp als de duizend.
Alleen houdt 25 pk met dat gewicht niet over helaas.
Misschien met de 50 cc upgrade +/- 10 pk in de toekomst weer een kandidaat. :Y

Ik mag mijn arm niet belasten tot 6 maart en hopelijk kan ik die maand ook weer gewoon met de BMW S1000R naar Zandvoort. :]

Uw artikel ga ik nu openen: Startersmotor.nl/BMWG310R.

Edit. leest lekker weg op 150% grotere letters. :Y :+
Hij heeft minder onderhoud dan de KTM nodig. (mist nog een 'niet' in de zin?)
En ik heb geklikt op motorkleding / de sponsor. :t ;)

De Soes ziet er echt gelikt uit, maar Suzuki had meteen al een 350cc of 400cc hier in Europa moeten lanceren. De concurrentie weet wel hoe het moet. Ik hoop nog steeds op een GSX400R of GSX500R en dan meteen ook een nieuwe GS500E. Dat is echt een topper van Suzuki. De nieuwe 125's zijn ook goed, maar natuurlijk niet interessant als je meer mag rijden. Op de snelweg kan je nog aardig meekomen, zeker in de spits. Top van ik denk +/- 135km/u, 110km/u is goed vol te houden zonder het blok pijn te doen.

Mja, de letters op de site zijn wat klein he. Bedankt voor je oplettende oog, er miste inderdaad iets. En ik lees het altijd nog wel na. Heb de tekst aangepast.
Linkje van Motorkleding is een affiliate-link, daar krijg ik niets voor, tenzij je daar wat zou aanschaffen. Dan krijg je een klein percentage.. 3-5% ofzo. Kost de koper niets extra, van dat bedrijf krijg ik dan iets van de omzet. Ik heb daar nog nooit wat van ontvangen volgens mij, kleding loopt niet echt lekker via internet. Tenminste, niet via mijn site. Van de inkomsten kan ik weer beter materiaal kopen, zoals een lens voor mijn fototoestel. Toevallig had ik tijdens die test een nieuwe lens gekocht om mooiere plaatjes te schieten. Kan nu meer spelen met de scherptediepte.
Met dank aan de lezers en de lezers krijgen als dank weer mooiere foto's etc. ;) Ik doe alles in m'n uppie (schrijven, foto's, video, webdesign), het blijft een hobby. Maar wel een leuke, al vreet ie echt veel tijd. :t


Je arm een maand nog niet belasten. Sterkte er mee!
 
Hopen dat je in het voorjaar up to date bent lichamelijk,kan je de G310R gelijk inrijden.
 
Laatst bewerkt:
Hopen dat je in het voorjaar up to date bent lichamelijk,kan je de G310R gelijk inrijden.
Ik ben al vanaf drie uur vannacht mijn pink en ringvinger aan het oefenen. _O-
De kracht is er compleet uit, en ook de palmen van beide handen zijn gekneusd.
Het voelt toch een beetje lullig als mijn vriendin steeds moet helpen om mijn jas dicht te ritsen.

Verder net mailtjes naar de letsel advocaat en de schadeexpert. Of ze even de maagdelijke kilometerstand (7.000 km) en de accessoires mee willen laten tellen. O-)

Uiteindelijk moet alles goedkomen.

Het is dat de S1000R een li-ion accu heeft en het nu zo koud is.
Anders zou ik morgen even een voorzichtig proefritje maken of de G310 dit weekend op te halen is..
Mijn vriendin werkt er nog niet erg aan mee. ;)

Maar wat nog niet is kan nog komen..
 
Ik koop gewoon iets met volle overtuiging

Hahaha zo heb ik de GS310 blind gekocht in october ik was volgens mij de eerste in nl op straat ermee ondanks nog maar paar km,s gereden vorig jaar geen spijt van.
Ik vond hem ook gelijk gaaf bij het eerste gezicht! _O- :} :t
 
De Soes ziet er echt gelikt uit, maar Suzuki had meteen al een 350cc of 400cc hier in Europa moeten lanceren. De concurrentie weet wel hoe het moet. Ik hoop nog steeds op een GSX400R of GSX500R en dan meteen ook een nieuwe GS500E. Dat is echt een topper van Suzuki. De nieuwe 125's zijn ook goed, maar natuurlijk niet interessant als je meer mag rijden. Op de snelweg kan je nog aardig meekomen, zeker in de spits. Top van ik denk +/- 135km/u, 110km/u is goed vol te houden zonder het blok pijn te doen.

Mja, de letters op de site zijn wat klein he. Bedankt voor je oplettende oog, er miste inderdaad iets. En ik lees het altijd nog wel na. Heb de tekst aangepast.
Linkje van Motorkleding is een affiliate-link, daar krijg ik niets voor, tenzij je daar wat zou aanschaffen. Dan krijg je een klein percentage.. 3-5% ofzo. Kost de koper niets extra, van dat bedrijf krijg ik dan iets van de omzet. Ik heb daar nog nooit wat van ontvangen volgens mij, kleding loopt niet echt lekker via internet. Tenminste, niet via mijn site. Van de inkomsten kan ik weer beter materiaal kopen, zoals een lens voor mijn fototoestel. Toevallig had ik tijdens die test een nieuwe lens gekocht om mooiere plaatjes te schieten. Kan nu meer spelen met de scherptediepte.
Met dank aan de lezers en de lezers krijgen als dank weer mooiere foto's etc. ;) Ik doe alles in m'n uppie (schrijven, foto's, video, webdesign), het blijft een hobby. Maar wel een leuke, al vreet ie echt veel tijd. :t
Super verhaal en mooi professioneel werk hoor, respect! :}
Daar mag een sponsor aan meewerken, jammer dat het nog niet iets opgebracht heeft.
Ik heb er wel een half uurtje op doorgebracht op zoek naar vervangende kleding en redelijk wat pagina's bekeken.

Mijn vriendin heb ik je artikel zelfs voorgelezen (uit enthousiasme) en die was inderdaad al jaloers op de vele tijd die je er duidelijk in gestoken had.
Ik zal de moeite nog even terugkoppelen hier. _O- (Ze denkt dat mijn hobby veel tijd kost)
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de complimenten. :)
Met online kleding is het probleem dat je niet kan passen, kleding is echt iets persoonlijks. Maar voor sommige dingen werken dat soort affiliate-linkjes wel aardig, maar
je gaat echt echt niet redden om te stoppen met werken en alleen met motoren te spelen. Was het maar zo'n feest. :)

Dit jaar hoop ik nog te rijden op de V-Strom 250, GSX-S125, GSX-R125, Ninja 400, 790 Duke (35kW), CB125R, CB300R, Z900 (35kW) en misschien nog wat van Benelli en een
motorscooter van een of ander merk. Als ik 10 motoren per jaar kan testen (en wat motorartikelen daarnaast), ben ik wel door mijn vrije tijd heen.
Nadeel is dat kilometers maken op mijn eigen motor niet opschiet. :P
 
Zaterdag de G310R gehaald *O* heel fijn apparaat.
Al was het rijden nog wel moeilijk, de voorrem kon ik amper gebruiken door de nog aanwezige kneuzingen.
Bij stoplichten en veel verkeer moest ik goed opletten om eventueel uit te wijken bij auto's voor me.
Naar huis in vele etappes gereden, 135 kilometer en door alle pauzes 4.5 uur over gedaan. :P

Daarna drie dagen bekaf geweest met dubbel zicht. :')

Volgende week bij droog weer durf ik er wel een woon-werk ritje van te maken.
Werk momenteel vier uur per dag. Ook heel rustig aan.. al moet ik dat zelf vooral goed in de gaten houden. :)
 
Laatst bewerkt:
Haha wat een gek, nu al weer op de motor. :]
Ik hoop voor je dat de verdere pijn snel verdwijnt en de temperaturen omhoog mogen gaan, zodat je kan genieten van je G310R!
 
Thanks ;) *O* de koude was best te doen trouwens.

Alleen mijn rechterhand knijpt de rem alleen wat in bij stilstand, rollend is toch een ander verhaal.
Kan hem nog niet doortrekken en er daadwerkelijk mee remmen. :)

Onderweg een uurtje gestopt bij mijn zwager die eigenlijk niet op de foto wilde. (Onherkenbaar gemaakt :+ )

Hier zie je dat de G310R een volwassen apparaat is. (Hij is 1.85) :t

full

full
 
Haha wat een gek, nu al weer op de motor. :]
Ik hoop voor je dat de verdere pijn snel verdwijnt en de temperaturen omhoog mogen gaan, zodat je kan genieten van je G310R!
Wilde ik drie weken geleden al, maar mijn vriendin heeft mij toch wel terecht tegen gehouden.
Maar dit ritje ging ook niet zonder slag of stoot.. het liep hoog op. O-)

En bij mijn zwager moest ik hem in eerste instantie ook achterlaten. :X
Kon ze nog net overtuigen van mijn 'rijdbaarheid'.
Al moest ik na een half uur alweer pauzeren voor anderhalf uur. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan