BMW G 310 topic

Ik ben vandaag even bij de BMW dealer wezen kijken, gelukkig heeft niemand mij herkend. 8-)
Voor de G310GS? 8-)

final-2-768x547.jpg

Ride report : BMW G310GS – Riding With The Wolf
 
Weet niet of er tvs logo,s te koop zijn om op plek van bestaande logo te zetten,dan word die in 1 klap exclusief hahaha
 
Weet niet of er tvs logo,s te koop zijn om op plek van bestaande logo te zetten,dan word die in 1 klap exclusief hahaha
Een mooi stickertje is wel zelf te regelen tegenwoordig. ;) _O-

Het merk doet mij trouwens heel erg aan het chique TVR denken. :$

full
 
Uurtje terug met veel zin @werk 25 km de G310R opgestart, maar sloeg twee keer af.
En daarna geen prik meer.

Ze stond ook al negen dagen stil..

Accu's en bedrijfsvoorraad van motorzaken. :')

Daarna de S1000R maar gepakt, ik was al helemaal in het pak en helm op.. en al eigenlijk te laat.
Die deed het gewoon in ene keer sinds september. (Onderhoudsvrije Li-Ion accu)

Alleen veel te krachtig, gelijk weer too much speed overal. O-) _O-
Inhouden tegen 'niet oplettende boterham etende koekblikkers' op de A4 is er nu ook niet bij.
Alle irritatie komt er gelijk uit. :$
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een korte dag, dus kon nog wat doen thuis..

Eerst even wat familiepics. ;)

full

full
 
Laatst bewerkt:
En de letterlijke valse start van de G310 oplossen.. al zal de accu wel niet lang meer leven. :P

full
 
Heeft de dealer 'm met lage accuspanning geleverd? 9 dagen tussen een rit moet geen probleem zijn. ;)
Hoewel, het was natuurlijk ook wel koud, maar dan nog...
 
Never mind. :? ;)
Welk merk accu zit er in?
BMW! ;)

De handelaar heeft Van Harten gecontact, en ik moet deze accu opsturen en krijg dan een nieuwe..

Heeft de dealer 'm met lage accuspanning geleverd? 9 dagen tussen een rit moet geen probleem zijn. ;)
Hoewel, het was natuurlijk ook wel koud, maar dan nog...
Rijdend opgehaald 135 kilometer verderop, maar negen dagen gestald.. too much. _O-
Officieel zou ik even het laadsysteem moeten controleren van de techneuten schat ik.

Ritje vandaag (met de S1000R) voelde weer supergoed. *O*
Ben er nog niet helemaal, maar kan wel met wat beperkingen omgaan.
Bij het werk, na 25 kilometer, merkte ik pas de vochtige weg op. :$
Gelukkig geen bochtenshowtje gedaan op het bedrijfsterrein. _O-
Ik vond de GS beter zitten dan de G.
Vreemd genoeg vond ik de retro boxers wel leuk en ik pas er ook goed op. :?
Ja.. BMW gaat langzaam in het hoofdje zitten.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend wel met de G310R op het oude woon~werk traject. *O*

Gisteren de accu geladen, toen ik die eraf haalde en gelijk aankoppelde ging de Optimate alweer opnieuw verder. :')
Maar met opstaan vandaag niet opnieuw geladen, dus een nachtje de spanning vasthouden lukt nog nèt wel. :P :t

In de rugzak startkabels, de oude BMW accu van de S1000R en een Optimate.
Je weet nooit..

Wat een verschil met de S1000R, alles veel lichter natuurlijk.
Stuurt super, blokje voel je niet, maar hoor je wel in toeren, alleen sleurt er niet zo aan als een 1.000. (Duh! :+ )
Qua (toeren horen)gevoel is er wel wat versnelling, maar geen druk in de rug of sleuren aan het stuur.

Op de snelweg voelt nu 106 km/u hard zat met al die toeren.
Gisteren met de 1.000 was 106 km/u juist dik inhouden en moeilijk vol te houden.

Zo is het dus goed. ;)
 
Nog wel een akkefietje bij de benzinepomp. :X

De bandenspanning vertrouw ik ook niet na aankoop bij motorzaken.
Niet dat ik ze wantrouw, maar ik wil het graag zelf gezien hebben dat het goed is. :P

Dus na het tanken maar even de banden op spanning willen brengen.
Die meet ik dan later thuis nog na ter controle..

Voorbandje merkte ik niets aan met het erop drukken van de vulnippel.
Met een enkele schijf kom je goed bij het ventiel.
Keertje of vijf erop-eraf voor de zekerheid en een tijdje gewacht met het vullen.
Met oordoppen op hoor je de piep niet als de compressor klaar is.
En ik was alweer te laat @ werk :+ en doe het altijd zo.. dus niet bril af, helm, doppen uit, etc..

Daarna een handschoen uitgedaan, aan de achterzijde komt je lastiger bij zoals gebruikelijk. :P

Daar voelde ik dus lucht ontsnappen!! :?

Na diverse pogingen de moed maar opgeven, defecte vulnippel of het ventiel misschien?
Verderop zit ook een pomp dus maar besloten daarheen te rijden.

De voorkant voelde gelijk heel zwaar aan :? en later bleek dat de band gewoon compleet leeg was! :o
Stapvoets met de voetjes aan de grond naar de andere pomp gereden.
De voorband was compleet leeg, de compressor moest met de hand aangezet worden.
En achter nog maar 0.8 bar.. beiden op de aanbevolen 2.2/2.3 bar kunnen zetten. :t

Net de Tango gebeld om ze te waarschuwen.
Dit kan gevaarlijke situaties opleveren als derden (ook) totaal niet opletten.

Maar tweede dag met de G310R en alweer een hele belevenis. _O-
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend weer met de G310R.
Starten met twee keer afslaan en de derde keer niet meer starten.
Maar geduld is een schone zaak, gewoon even wachten en rijden maar. :P

Na werktijd starte ze in ene keer en na de sportschool ook.

Alleen wat een spray werpt het achterwiel op zeg.
De hugger is ècht meer design dan functie. :P

Ik heb al jaren een stevige Kipling® rugzak op de motor.
Maar de speciale stof is compleet doorweekt na tien kilometer. _O-
En dacht dat alle vakjes waterdicht waren, nu stond er gewoon een plasje in.
Dat was dus even een kwestie van de telefoon en portemonnee afdrogen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend wel met de G310R op het oude woon~werk traject. *O*

Gisteren de accu geladen, toen ik die eraf haalde en gelijk aankoppelde ging de Optimate alweer opnieuw verder. :')
Maar met opstaan vandaag niet opnieuw geladen, dus een nachtje de spanning vasthouden lukt nog nèt wel. :P :t

In de rugzak startkabels, de oude BMW accu van de S1000R en een Optimate.
Je weet nooit..

Wat een verschil met de S1000R, alles veel lichter natuurlijk.
Stuurt super, blokje voel je niet, maar hoor je wel in toeren, alleen sleurt er niet zo aan als een 1.000. (Duh! :+ )
Qua (toeren horen)gevoel is er wel wat versnelling, maar geen druk in de rug of sleuren aan het stuur.


Op de snelweg voelt nu 106 km/u hard zat met al die toeren.
Gisteren met de 1.000 was 106 km/u juist dik inhouden en moeilijk vol te houden.

Zo is het dus goed. ;)
Tijd voor een superduke hoor ik wel
 
Tijd voor een superduke hoor ik wel
Dat is voor andere gelukszoekers. :t ;)

Mijn eerste bod was op een KTM :Y 390RC..
Maar die werd al verkocht toen ik nog in het ziekenhuis lag. :o
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ook weer de G van stal gehaald; gisteren al een dagje aan de Optimate gehangen dus starten geen probleem.

Ook het erbij gekochte MRA windschermpje gemonteerd; is niet al te groot, maar hopelijk houdt het iets van de wind en de kou weg de komende koele weken. Ook voor de zichtbaarheid een LED koplamp (van Hilox) gemonteerd met Philips Lumileds, niet goedkoop maar wel goed lichtbeeld.

Dus morgen voor het eerst dit jaar weer naar het werk op twee wielen, en komende zaterdag een toertochtje georganiseerd door de BMW Club samen met Biqer in Eindhoven.
 
Vanmiddag ook weer de G van stal gehaald; gisteren al een dagje aan de Optimate gehangen dus starten geen probleem.

Ook het erbij gekochte MRA windschermpje gemonteerd; is niet al te groot, maar hopelijk houdt het iets van de wind en de kou weg de komende koele weken. Ook voor de zichtbaarheid een LED koplamp (van Hilox) gemonteerd met Philips Lumileds, niet goedkoop maar wel goed lichtbeeld.

Dus morgen voor het eerst dit jaar weer naar het werk op twee wielen, en komende zaterdag een toertochtje georganiseerd door de BMW Club samen met Biqer in Eindhoven.
:W

Geen foto's van de klusjes en hoe e.a. er nu uitziet? ;)

Zelf heb ik geen last van de wind.
Maar jij bent het vast nog anders gewend bij de andere dikke BMW. 8-)
 
Geen foto's van de klusjes en hoe e.a. er nu uitziet? ;)

Zelf heb ik geen last van de wind.
Maar jij bent het vast nog anders gewend bij de andere dikke BMW. 8-)

Het was al donker toen ik klaar was, foto's komen morgen of zaterdag. :)

De RS heeft inderdaad wel meer bescherming, maar het leuke van de R is juist dat je meer in de wind zit en meer gevoel van snelheid hebt daardoor. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan