BMW G 310 topic

Even gezocht op accessoires..weinig dat mij boeit :+ maar een quickshifter lijkt me wel leuk..
En dat er een slipper clutch op zit wist ik niet. :o :$ :}
Opschakelen zonder koppeling gaat heel simpel en soepel met de kleine G, geen QS voor nodig. Downshifts moet ik me nog even op inlezen, ben daar wel banger dat ik iets kapot maak... '(
 
Laatst bewerkt:
Opschakelen zonder koppeling gaat heel simpel en soepel met de kleine G, geen QS voor nodig. Downshifts moet ik me nog even op inlezen, ben daar wel banger dat ik iets kapot maak... '(
Met een quickshifter kan je ook het gas open houden. :)

Het meest gave is een quickshifter met auto blipper, maar dat hoeft nou ook weer niet.
Die zou ik wel op de S1000R willen, op het circuit is dat wel handig. :9
 
Met een quickshifter kan je ook het gas open houden. :)

Het meest gave is een quickshifter met auto blipper, maar dat hoeft nou ook weer niet.
Die zou ik wel op de S1000R willen, op het circuit is dat wel handig. :9
Ik weet het, heb Shift Assist Pro op de RS, erg fijn rijden met die auto blipper! :t
 
Niet zo mooi als een paar Puig rem/koppelingshandle, maar vandaag eindelijk een setje nep Pazzo handles voor $14,89 kunnen spotten-kopen in China.
Nog niet veel verschillende kleuren verkrijgbaar (neem altijd titanium kleur) , maar het begin is er. :P

Voorheen al op een RSV4, ZX-10R,TL1000S, TL1000R, CBR250RA gehad en nog wat meer motorfietsen. Altijd top.
Op de RSV4 zaten zelfs hele dure Rizoma handles, maar de bami versie vond ik gewoon beter. :P
Nu moeten ze nog ècht passen, maar we gaan het merken. *O*

One Pair Universal CNC Motorcycle ATV Double Disc Brake Modification Lever Black (Fits: 2017 BMW G310R)

[afbeelding]

Over drie weken weet ik het pas echt. ;)
Gisteren binnen, passen dus niet.
En de kwaliteit is de slechtste ooit.. dit is ongeveer het tiende paar was ik besteld heb en de eerste slechte ervaring dus. :P

full


De adapters aan het mooie CNC handle zijn ook nog eens gepoedercoat. :? :r :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren binnen, passen dus niet.
En de kwaliteit is de slechtste ooit.. dit is ongeveer het tiende paar was ik besteld heb en de eerste slechte ervaring dus. :P

[afbeelding]

De adapters aan het mooie CNC handle zijn ook nog eens gepoedercoat. :? :r :)

Schiet niet echt op allemaal, heb je al een oplossing gevonden voor je achterspatbord,zodat je rug niet meer nat wordt als je in de regen rijdt.
 
Schiet niet echt op allemaal, heb je al een oplossing gevonden voor je achterspatbord,zodat je rug niet meer nat wordt als je in de regen rijdt.
Ik ben er nog niet echt mee verder gegaan inderdaad. :$
Maar het is wel een belangrijk punt.

Wel een niet BMW waardige helm besteld. _O-

full


full


Maar combineert wel weer met mijn andere grote hobby. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
full


Het is een MRA scherm (https://www.mrashop.de/com/selection-by-model/bmw/g-310-roadster/)
Vandaag een straffe wind tegen.. en nog een beetje nat motorpak van gisteren.
Ik moet nu toegeven dat ik verlangde naar je ruitje. :$ :+

Gisteren de eerste keer de trip kilometers bijgehouden.
Nergens ingehouden of een speciale rit voor het verbruik.
Ook nog 50 kilometer duo gereden met 45 kilo achterop.

246,9 kilometer en iets meer dan negen liter = 1:27.
€14,24 is zes cent de kilometer. :')

Wel een cent meer dan bij de CBR250 hiervoor. :P :+
 
Hahaha mijnes kost een euro de km denk ik want ruil hem meestal na 1 seizoen weer in..
Hoop dat ik nu goed gegokt heb kwa merk en aanschaf vorige motor koste me 3euro de km snik,
 
Laatst bewerkt:
Hahaha mijnes kost een euro de km denk ik want ruil hem meestal na 1 seizoen weer in..
Hoop dat ik nu goed gegokt heb kwa merk en aanschaf vorige motor koste me 3euro de km snik,
Met 1.000 km per maand is een cent toch tien euro extra.
En per twaalf maanden kost de BMW mij dus 120 euro meer dan de Honda. :o ;)

Maar ik hoop dat BMW voor 2019 met een G410R als antwoord op de KTM390 komt en dan ruil ik hem ook redelijk vers in.
Iets meer vermogen bij hetzelfde gewicht is altijd nóg leuker.
Maar eigenlijk is er vrij weinig te wensen, het rijdt gewoon prima. :}
Sw-motech komt met een doorlopend spatbord uit achter soort gp,endurance style is in voorbereiding
Maandag wel weer met de neus op de feiten gedrukt. Meer dan 24 uur regen. :?
 
Laatst bewerkt:
MLM parts had vorige week een actie, geen verzendkosten op alle bestellingen.
Dus gelijk twee flesjes Shell Advance gekocht.

En gisteren olie ververst bij de G310R.. eigenlijk was die pas over 6.000 km aan de beurt.

( 1.000 beurt gehad bij de vorige eigenaar, staat nu op de 4.000 kilometer, de BMW service is pas, zoals jullie weten, weer bij 10.000 kilometer )

Maar het was zeker nuttig. *O*

full

full

full


De olie was donker, in hoekjes zoals de sleufjes in de magneet op de carterplug zat wat vochtvorming ( minerale olie :? ) en ook wat heldere metaalsplinters in de olie en op de magneet.

Ik had wel eens een minimale hoeveelheid messing/brons gezien bij een TL1000R, maar dit was anders.

Nu ga ik ervan uit dat ze compleet ingelopen is. :P

Normaal moet er de onbegrijpelijk dikke 20W50 in.
Maar voortaan verder met ietsje dunnere basisolie, een 15W50 volsyntheet. :9~ :]
( Eens kijken of dat ook iets beter start ;) )
 
Laatst bewerkt:
En vorig jaar op Aliexpress deze betrouwbare crashpads gekocht voor de S1000R. :P

full


Maar die bleken wel een centimeter of zeven tekort.
Dus 100% refund gehad.

Gisteren geprobeerd op de achteras van de G310R.
En dat is een clean fit. :}

full


full


full


Ik denk er al een jaartjes over.. aan de zijde van de uitlaat hebben die dingen toch helemaal geen nut. :?
Wat denken jullie? ;)
 
Dat heet een slechte vertaling door google wat erop het etiket staat is dit geen nep shell olie schijnt ook in omloop te zijn
MLM Parts is wel een gerenommeerde leverancier.
En de flessen zien er verder goed uit, geen goedkoop plastic, goede etiketten.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat rijden.
Even een time-out op het werk genomen dinsdagochtend.
Anders had ik er vandaag al 4x 25 kilometer woon~werk op zitten.
Het kan ook zijn dat ik dit voor een volgende eigenaar heb gedaan.
:')
 
Laatst bewerkt:
Gisteren binnen, passen dus niet.
En de kwaliteit is de slechtste ooit.. dit is ongeveer het tiende paar was ik besteld heb en de eerste slechte ervaring dus. :P

[afbeelding]

De adapters aan het mooie CNC handle zijn ook nog eens gepoedercoat. :? :r :)
Zojuist eindelijk bericht dat ik een full refund krijg.
Meneer begon op 30%, toen 50%.. toen heb ik even vijf dagen niet laten horen. ( hij wel 2x :') )

Dinsdag nog even het remhandle gecheckt, maar die past ook niet.
De remlichtschakelaar zit bij de G310R -heel apart- in een eigen uitsparing op het handle.

full


Nieuwe foto gestuurd en dat het geld niet belangrijk is, maar zijn eerlijkheid.
En een advies om de configurator aan te passen. :P

Nu dus een full refund. *O*

En bij de originele viel het mij op dat deze helemaal droog gemonteerd was. :?
Ik gooi er altijd wat vet op over het tonnetje en in het lager.
 
Laatst bewerkt:
Nou.. gisteren eerste ritje.. en alles werkt beter. *O*
De motor stuurt zelfs bovennatuurlijk. :} :]

Alle gekheid op een stokje:
Ik waag mij aan het idee van soepeler schakelen en minder motorgeluid, nog meer toerengraag lopen.

Maar wellicht voelt dat bij elke beurt wel zo. ;)

Als er al samenzweringstheorieën zijn, dan vermoed ik dat de 1.000 km beurt overgeslagen is. -O-

Bij mijn GSX-F750 voelde ik vorig jaar ook duidelijk verschil in de versnellingsbak bij de overstap naar 5W40, terug naar 10W40 en weer snel terug naar 5W40.
:Y
 
En dus lag ik vorige week dinsdag onder de motor en zag een druppel onder de carterplaat. :o

full

full


Er was me al eerder een sweetspot opgevallen de afgelopen maand.
Maar omdat het niet op olie leek, eerder op water, had ik er nog geen aandacht aan gegeven.

De temperatuur loopt niet sneller op dan anders, nog steeds behoorlijk traag.
Maar ik moet het peil eens gaan checken.
Wellicht staat het boven max.

En anders wellicht een lekke koppakking. :?
( Maar de symptonen zijn er verder niet naar )
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker door blijven rijden, die ene druppel olie zegt niks. En een lekke koppakking, lijkt mij wel heel sterk. De motor is nog pas een paar maanden oud, en je hebt nog 2 jaar garantie, dus geen centje pijn. Voor de rest nog veel rijplezier gewenst met de G310r.

Groeten.
 
Gewoon lekker door blijven rijden, die ene druppel olie zegt niks. En een lekke koppakking, lijkt mij wel heel sterk. De motor is nog pas een paar maanden oud, en je hebt nog 2 jaar garantie, dus geen centje pijn. Voor de rest nog veel rijplezier gewenst met de G310r.

Groeten.
Hij legt best een aardige sweet spot neer.
Ik schat een diameter of zes, zeven centimeter.

Maar er zijn aan deze kant inderdaad geen grote zorgen ontstaan.
Thanks. ;) ( Hij/zij is trouwens nu een jaar oud )
 
Even langsrijden is 270 kilometer. :+
Maar de handelaar had hem weer via Van Harten uit Amersfoort.

Volgende week kijken we wel verder. ;)

Volgens mij is het een ex demo van, van Harten. Maar wat ik niet snap, dat ie zo,n nieuwe motor nu al afstoot naar de handel, normaal doen ze dat allen maar bij ingeruide niet BMW motoren. Als je kenteken, 31-MH-NJ is, dan hebben Monomuis en ik er de eerste kilometers opgemaakt. We hebben er nog een fimpje van gemaakt. Weet je nog hoe die handelaar hete.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan