BMW G 310 topic

MF 'attached' maximaal tien berichten, maar dit geeft wel een aardig idee:
01-03-2018.JPG01-04-2018.JPG01-09-2018.JPG01-10-2018.JPG03-18-2018.JPG09-07-2018.JPG10-17-2017.JPG11-03-2018.JPG12-19-2017.JPG12-20-2017 2.JPG
 
De dealer heeft een uurtje terug gebeld en ze denken ook dat het aan de uitlaat ligt.

Dat kan best wel zijn, maar op het forum staan exact dezelfde klachten als ik heb.
Bij tien graden geen probleem, bij vijf graden een onwillige motor. :P
Ik heb net 15 berichten gekopieerd van een internationaal forum en naar de dealer gestuurd.
Want er werd al verteld dat ik alle kosten mag gaan betalen.. :)

Als ik jou was zou ik de originele uitlaat eens terug op dat ding drukken en dan nog eens proberen. Als ie het dan blijft doen kunnen ze daar ook niet over mekkeren.
 
Dit lijk mij weer zo'n motor waarbij men te veel haast had met de introductie. Eerst verkopen en dan kijken oftie het doet.:X

Dat valt wel mee, de introductie, was al een halfjaar uitgesteld, vanwege allerlei problemen. O-)
 
Als ik jou was zou ik de originele uitlaat eens terug op dat ding drukken en dan nog eens proberen. Als ie het dan blijft doen kunnen ze daar ook niet over mekkeren.
Hij staat nu dus bij de dealer en ze vroegen al de originele uitlaat op.
Ik moet dan alles betalen en vervolgens 'duurtesten' of de motor nu wel altijd start in de kou.. hij heeft er niet de internationale referentie voor.
En die 310's van de meldingen zijn allemaal standaard.. :')
Dat valt wel mee, de introductie, was al een halfjaar uitgesteld, vanwege allerlei problemen. O-)
Ik dacht alleen de versnellingsbak. ;)
 
Hij staat nu dus bij de dealer en ze vroegen al de originele uitlaat op.
Ik moet dan alles betalen en vervolgens 'duurtesten' of de motor nu wel altijd start in de kou.. hij heeft er niet de internationale referentie voor.
En die 310's van de meldingen zijn allemaal standaard.. :')

Ik dacht alleen de versnellingsbak. ;)

Wtf ga je betalen aan het buiten zetten en een keer op de startknop duwen... :')
 
Mja. als ie straks met de originele uitlaat nog steeds niet start als het koud is, is het dan geen garantiekwestie? :9
Cashback? :+

Er moet iets van een fix zijn en volgens de fora houdt BMW het stil. :?
Andere klepspeling wordt genoemd of de decompressie die niet goed werkt.
Doorstarten is er ook niet bij, ene poging en loslaten en weer ene poging.

Op mijn losse metertje daalt de accu al na vijf pogingen onder de tien volt..

Ik ben wel onder de indruk van het starten van de S1000RR na drie weken.
Moeizaam starten went dus. Ging hier even heel anders. Wat een enthousiasme dat ding.
_O-
 
Is je accu niet gewoon gaar?

accutje even testen kost zeker ook weer :+
D8 ik zeker aan, helaas lukte een hotstart bij de auto niet gisteren. Dan kon ik het voltage in de gaten houden en de wil om te starten. :Y

Op mijn werk hebben ze mijn oude accu van de S1000R stiekem verduistert. Die had ik een keer mee voor de G310R. _O-
Maar kan wel de volgende keer de RR als starthulp gebruiken. Even de aansluitingen verlengen met een bus had ik al bedacht.
De aansluitingen op motoraccu's zijn amper bereikbaar voor de gigantische klemmen van een (goedkope) startkabel. :')

Maar ja, verder zou de motorzaak de accu gratis moeten testen hèh. ;)
 
Vandaag de kachelpijp bij de BMW dealer gebracht.


Ze hebben er een 'PUMA' richting BMW van gemaakt, er wordt dus wel degelijk goed naar gekeken.
Hierbij onder meer een check van de nokkenassensor. Maar alles is OK en de uitlaat is het laatste punt.

Alleen zijn de lage temperaturen buiten ook wel even over en boven de 10°C is er ook geen probleem. :P

Net wel een T-shirt besteld van onze Ali. ;)

G310GS.JPG


Voor €10,90 op de deurmat._O-
 
Ze hebben er een 'PUMA' richting BMW van gemaakt, er wordt dus wel degelijk goed naar gekeken.
Hierbij onder meer een check van de nokkenassensor. Maar alles is OK en de uitlaat is het laatste punt.


Die zit er helemaal niet op :$_O-
 
Ik ga het zo ff controleren 8)7
Jij bent eerste monteur bij een BMW dealer. :P*O*

Ik geloofde je trouwens gelijk. :$

Edit: BMW G 310 R (0G01, 0G11) EPC parts and exploded views > oem-parts.hu
Wel interessant om te zien wat er allemaal in zit en hoe het eruit ziet.
En wat het blok zo even los kost uit de catalogus.
Maar zie geen nokkenassensor. :? (Interne spraakverwarring tussen werkplaats en receptie denk ik)

Front wheelspeed sensor / Rotational speedsensor rear / Floatsensor / Air intake temperature sensor(!)
 
Laatst bewerkt:
De '310' is weer terug, maar start nog niet erg enthousiast.
Nu wel weer met de originele uitlaat, dus het 'SM' karakter is ook weer gedempt. :P

Gisteren de tweede tank gevuld bij iets meer dan 600 kilometer totaal.



Het verbruik is duidelijk hoger dan de eerste tank.
Harder gereden en wat hogere toeren dan de eerste driehonderd kilometer.

Maar de talloze malen starten en testen zal ook zijn invloed hebben.
Op naar de derde tank! :P:]
 
De '310' is weer terug, maar start nog niet erg enthousiast.
Nu wel weer met de originele uitlaat, dus het 'SM' karakter is ook weer gedempt. :P

Gisteren de tweede tank gevuld bij iets meer dan 600 kilometer totaal.



Het verbruik is duidelijk hoger dan de eerste tank.
Harder gereden en wat hogere toeren dan de eerste driehonderd kilometer.

Maar de talloze malen starten en testen zal ook zijn invloed hebben.
Op naar de derde tank! :P:]
Hebben ze nog iets kunnen ondervinden aan jouw klacht?
 
Heb nog een verlaagde buddyseat voor de bmw G en GS310 te koop voor helft van nieuwprijs origineel bmw optie 1500km jong.
 
Hebben ze nog iets kunnen ondervinden aan jouw klacht?
Nee, alles getest / gecontroleerd / afgesteld aan de hand van BMW Duitsland en niets gevonden. Exact volgens de berichten op buitenlandse fora. :+
Voor het extra werk hoefde ik uiteindelijk toch niets te betalen.. zonder gezeur.

Ik houd mijn open uitlaat er wel bij als zomerartikel. _O-
Kan ik gelijk de kleine buts laten lassen waar hij net iets te krap onder de brug zat.
('310' GS bocht hoort iets langer te zijn dan de '310' R bocht in verband met de langere negatieve veerweg)

Na het inrijden noteerde iemand ook iets beter starten.
Wie weet lost het zichzelf op. ;)
 
Na het inrijden noteerde iemand ook iets beter starten.
Wie weet lost het zichzelf op. ;)

Het is te hopen, en als de tempratuur een beetje meewerkt, dan gaat het helemaal goedkomen. Wat het inrijden betreft, is dat tot de 1000 km of als deJapanse motorfietsen tot 1600 km.
 
Nee, alles getest / gecontroleerd / afgesteld aan de hand van BMW Duitsland en niets gevonden. Exact volgens de berichten op buitenlandse fora. :+
Voor het extra werk hoefde ik uiteindelijk toch niets te betalen.. zonder gezeur.

Ik houd mijn open uitlaat er wel bij als zomerartikel. _O-
Kan ik gelijk de kleine buts laten lassen waar hij net iets te krap onder de brug zat.
('310' GS bocht hoort iets langer te zijn dan de '310' R bocht in verband met de langere negatieve veerweg)

Na het inrijden noteerde iemand ook iets beter starten.
Wie weet lost het zichzelf op. ;)

snap ik, nokkenassensor zit er echt niet op :+
 
Het is te hopen, en als de tempratuur een beetje meewerkt, dan gaat het helemaal goedkomen. Wat het inrijden betreft, is dat tot de 1000 km of als deJapanse motorfietsen tot 1600 km.
Ja, de temperatuur is momenteel al even wat hoger. O-)

Tot 300 kilometer maximaal 6.000 Rpm.
Tot 1.000 kilometer niet 100% belasten.
500..1.200 kilometer eerste beurt.
snap ik, nokkenassensor zit er echt niet op :+
Ik had je bevestiging nog niet gezien. :+

Ben er bij de dealer ook niet meer over begonnen, vast een niet officieel foutje.
 
Ja, de temperatuur is momenteel al even wat hoger. O-)

Tot 300 kilometer maximaal 6.000 Rpm.
Tot 1.000 kilometer niet 100% belasten.
500..1.200 kilometer eerste beurt.
Ik had je bevestiging nog niet gezien. :+

Ben er bij de dealer ook niet meer over begonnen, vast een niet officieel foutje.

Ik heb echt geen tijd gehad om een fototje te schieten helaas ;(
Volgende week weer proberen
 
Ik heb echt geen tijd gehad om een fototje te schieten helaas ;(
Volgende week weer proberen
Foto?

Er zijn wat berichten verdwenen verder.
Wilde net een rooster voor de koplamp monteren.
Maar de zon is binnen tien minuten verdwenen voor een bak regen. 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan