BMW G 310 topic

Vanmiddag de Akra Stainless steel met E keur besteld. Het was de allerlaatste op voorraad in Slovenië dus heb geluk gehad 8-)Binnenkort zal ik een voor en na video uploaden op YT en de link plaatsen

Zal overigens eens proberen of ik het met spiegelreflex in 1080p kan filmen i.c.m. een externe videomicrofoon, wellicht is er dan op de video een meer realistische weergave van het geluid te horen.
 
Die met ekeur klinken dan weer niet... -O-

Ervaring met de E keur op deze specifieke motor of alle E keur uitlaten van Akrapovic in het geheel? Scheelt ongeveer 3,5 kg met origineel en ziet er veel mooier uit naar mijn mening ( dan standaard). In een ideale wereld was ik ook voor de Racing gegaan. Echter kom ik van een schakelbrommer af en ben het helemaal zat om altijd na te moeten denken of er een overijverige motoragent op dingen zoals E keur of geluid staat te controleren. Ook sluit ik weekendjes Duitsland niet uit en daarover heb ik gelezen dat de Polizei daar nogal regelmatig op E keur controleert.
 
Ervaring met de E keur op deze specifieke motor of alle E keur uitlaten van Akrapovic in het geheel? Scheelt ongeveer 3,5 kg met origineel en ziet er veel mooier uit naar mijn mening ( dan standaard). In een ideale wereld was ik ook voor de Racing gegaan. Echter kom ik van een schakelbrommer af en ben het helemaal zat om altijd na te moeten denken of er een overijverige motoragent op dingen zoals E keur of geluid staat te controleren. Ook sluit ik weekendjes Duitsland niet uit en daarover heb ik gelezen dat de Polizei daar nogal regelmatig op E keur controleert.
Angstig uitkijken naar politiecontroles vind ik ook in strijd met de waardigheid van de volwassen motorrijder.
 
Ervaring met de E keur op deze specifieke motor of alle E keur uitlaten van Akrapovic in het geheel? Scheelt ongeveer 3,5 kg met origineel en ziet er veel mooier uit naar mijn mening ( dan standaard). In een ideale wereld was ik ook voor de Racing gegaan. Echter kom ik van een schakelbrommer af en ben het helemaal zat om altijd na te moeten denken of er een overijverige motoragent op dingen zoals E keur of geluid staat te controleren. Ook sluit ik weekendjes Duitsland niet uit en daarover heb ik gelezen dat de Polizei daar nogal regelmatig op E keur controleert.

die van de g310. Ik zie ze beide wel eens, en een g310 met een akra met katalysator klinkt gewoon als een g310, en een akra zonder kat. klinkt als een dikke 1cilinder.. :+
 
Ik ben gekke henkie niet. 150 euro extra voor een kat haha, die gaat er bij mij ook zeker niet in. Gewoon een enorm dure dikke prop. Het gaat erom dat hij op het oog straatlegaal is. De SS versie heeft wel een pre silencer maar daar ben ik mijn buren alleen maar mee van dienst. Overigens verwacht ik geen problemen met het rijden zonder kat aangezien je geen APK hebt met 4-gasmeting.
 
Nou, hij zit eronder! Dit weekend al eens flink onnodig hard opgetrokken:W Er kwam de eerste 40 kilometer wel een enorm giftige stank vanaf haha, schijnt met het productieproces te maken te hebben. Niet inademen trouwens, doet enorm veel zeer aan je luchtwegen. Hij klinkt veel volwassener, zelfs bij stationair. Bij optrekken hoor je een mooi rauw 1 pitter geluid.
 

Bijlagen

  • Akrapovic.jpeg
    Akrapovic.jpeg
    172,4 KB · Weergaven: 12
  • Akrapovic1.jpeg
    Akrapovic1.jpeg
    151,1 KB · Weergaven: 13
  • Akrapovic2.jpeg
    Akrapovic2.jpeg
    102,6 KB · Weergaven: 15
  • Akrapovic3.jpeg
    Akrapovic3.jpeg
    127,4 KB · Weergaven: 16
Hallo mede G310 liefhebbers,

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe en leukere uitlaat voor onder mijn dame. Natuurlijk heb ik de wel bekende Akra gezien, maar omdat die redelijk aan de duurdere kant is, ligt mijn ook nu op de GPR uitlaat.
Is er toevallig iemand hier die hiermee meer ervaring heeft? Ben namelijk wel erg benieuwd, vooral vanwege het kleinere prijskaartje.
 
Nou, hij zit eronder! Dit weekend al eens flink onnodig hard opgetrokken:W Er kwam de eerste 40 kilometer wel een enorm giftige stank vanaf haha, schijnt met het productieproces te maken te hebben. Niet inademen trouwens, doet enorm veel zeer aan je luchtwegen. Hij klinkt veel volwassener, zelfs bij stationair. Bij optrekken hoor je een mooi rauw 1 pitter geluid.

Ziet er super strak uit! Heb je toevallig al een kans gehad om het te filmen? Ben wel benieuwd eigenlijk!
 
Hallo tonnetje,

Ben je gestopt met motorrijden!!!. Als ik dat bovenstaande lijstje zo bekijk dan is dat toch een behoorlijke financiele aderlating voor 600km rijplezier. Zo niet wat rij je dan nu. Succes met de verkoop.
O-)
 
Hallo tonnetje,

Ben je gestopt met motorrijden!!!. Als ik dat bovenstaande lijstje zo bekijk dan is dat toch een behoorlijke financiele aderlating voor 600km rijplezier. Zo niet wat rij je dan nu. Succes met de verkoop.
O-)
Tonnetje is dé accessoire man. ;)
 
Hallo tonnetje,

Ben je gestopt met motorrijden!!!. Als ik dat bovenstaande lijstje zo bekijk dan is dat toch een behoorlijke financiele aderlating voor 600km rijplezier. Zo niet wat rij je dan nu. Succes met de verkoop.
O-)

nee niet gestopt hoewel 2 mnd tijdelijk ivm gebroken enkel
ja is niet anders,zoals worldbeater aangeeft een YAMAHA/MT-09/
trouwens de onderdelen zijn nog steeds te koop :+
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend een proefrit mogen maken op de GS en de R . Mijn voorkeur ging van tevoren uit naar de R ...
Namelijk mijn droom motor :
Husqvarna nuda 900R ,

Dan is deze R van bmw natuurlijk compleet anders maar wel naked en kwa rijgedrag leuker voor mijn style . Ik ben van het de bocht in gooien en afschuinen die hap.

Na beide gereden te hebben vielen mij een paar dingen op :
-Meer dan genoeg power ( ervaring op een cb650 en de kawa versie daarvan zon 45 lesuren )
-Super licht ! Heerlijk
-Super vloeiend door de versnellingen
-Koppeling was beetje te licht op de R maar de GS was prima ? ( de R viel 2/3 keer stil )
-geluid was zeker stationair niet echt top , maar ik lees al dat we bezig zijn met aftermarket hier !

Na de rit op de gs heb ik toch even een paar uur staan twijfelen ik vond hem kwa bochten werkt minder lekker als de R en dat gaf voor mij de uitslag om waarschijnlijk voor de R te gaan .
 
Afgelopen weekend een proefrit mogen maken op de GS en de R . Mijn voorkeur ging van tevoren uit naar de R ...
Namelijk mijn droom motor :
Husqvarna nuda 900R ,

Dan is deze R van bmw natuurlijk compleet anders maar wel naked en kwa rijgedrag leuker voor mijn style . Ik ben van het de bocht in gooien en afschuinen die hap.

Na beide gereden te hebben vielen mij een paar dingen op :
-Meer dan genoeg power ( ervaring op een cb650 en de kawa versie daarvan zon 45 lesuren )
-Super licht ! Heerlijk
-Super vloeiend door de versnellingen
-Koppeling was beetje te licht op de R maar de GS was prima ? ( de R viel 2/3 keer stil )
-geluid was zeker stationair niet echt top , maar ik lees al dat we bezig zijn met aftermarket hier !

Na de rit op de gs heb ik toch even een paar uur staan twijfelen ik vond hem kwa bochten werkt minder lekker als de R en dat gaf voor mij de uitslag om waarschijnlijk voor de R te gaan .

Als je in de gelegenheid bent, zou ik ook eens een proefrit maken op een Honda CB300R, die rijdt bijna hetzelfde als de R van BMW maar die valt niet stil. Dat ze daar nog geen oplossing voor hebben gevonden!! dat was 2 jaar geleden ook al. Zie begin dit topic. Op startersmotor staat een uitgebreide test van de Honda CB300R met video filmpjes.

Groeten.
 
Als je in de gelegenheid bent, zou ik ook eens een proefrit maken op een Honda CB300R, die rijdt bijna hetzelfde als de R van BMW maar die valt niet stil. Dat ze daar nog geen oplossing voor hebben gevonden!! dat was 2 jaar geleden ook al. Zie begin dit topic. Op startersmotor staat een uitgebreide test van de Honda CB300R met video filmpjes.

Groeten.
Goeie tip dankjewel !
Nog even side note : ik ree op een R met 1000Km op de teller uit 2017 waarschijnlijk het testrit model van de dealer ofzo? Geen bmw dealers trouwens .

Na 6 stoplichten had ik hem redelijk door maar nog niet helemaal zegmaar , toen smiddag bij een bmw dealer de GS gereden die was veel beter te koppelen
 
Als je in de gelegenheid bent, zou ik ook eens een proefrit maken op een Honda CB300R, die rijdt bijna hetzelfde als de R van BMW maar die valt niet stil. Dat ze daar nog geen oplossing voor hebben gevonden!! dat was 2 jaar geleden ook al. Zie begin dit topic. Op startersmotor staat een uitgebreide test van de Honda CB300R met video filmpjes.

Groeten.
Die honda vond ik qua styling nog mooier dan de BMW. Echter was er nergens een demo in de buurt te vinden en was hij 1500 euro duurder. Vandaar niet testritje kunnen maken.
 
Die honda vond ik qua styling nog mooier dan de BMW. Echter was er nergens een demo in de buurt te vinden en was hij 1500 euro duurder. Vandaar niet testritje kunnen maken.
Zondag kun je proefrijden bij Arie Molenaar in IJsselstein het is dan een demodag van Honda motoren. Of je kan ook een proefrit boeken op de Honda site, bij een dealer bij jouw in de buurt.
 
Als je in de gelegenheid bent, zou ik ook eens een proefrit maken op een Honda CB300R, die rijdt bijna hetzelfde als de R van BMW maar die valt niet stil. Dat ze daar nog geen oplossing voor hebben gevonden!! dat was 2 jaar geleden ook al. Zie begin dit topic. Op startersmotor staat een uitgebreide test van de Honda CB300R met video filmpjes.

Groeten.
Ik heb de G310R uit 2017 gehad en herken het uitvallen niet. Deze gebruikte ik voor woon~werk naast mijn S1000R.
Vorig jaar oktober ingeruild op de G310GS, ik ben namelijk meer dan tevreden met het BMW blokje. :Y

De GS heb ik wel voor en achter van Hyperpro vering voorzien, en deze stuurt nu als een sportmotor. :9
Gewoon lekker hard insturen en als je de bocht niet helemaal lekker haalt gewoon gas bij. _O-

Dat was met de slappe vering voorheen niet mogelijk, dit gaf weer andere voordelen (terrein en hoge rotondes rechtdoor). :]
 
Ik heb de G310R uit 2017 gehad en herken het uitvallen niet. Deze gebruikte ik voor woon~werk naast mijn S1000R.
Vorig jaar oktober ingeruild op de G310GS, ik ben namelijk meer dan tevreden met het BMW blokje. :Y

De demo bij Van Harten had er last van, een week later pikte ik toen een demo op bij de importeur en die had het niet.
Heb nu niet dit hele topic opnieuw doorgelezen, maar als ik @eip zijn reactie lees, zijn er meer mensen waarbij het blok wel uitvalt in de 2e versnelling?

Het gebeurde bijv. als ik in de ankers moest voor een auto en de versnelling nog in de 2e versnelling stond en ik van daaruit wilde optrekken. Viel ie gewoon uit. Dat had echt niet te maken met dat ik bijv. de koppeling te vlot op liet komen. Heb al heel wat jaren mijn rijbewijs en al heel wat motoren gereden, dus geen beginnersfout. :+ Ik kon het ook herproduceren bij die demo van Van Harten, maar de demo van BMW had het dus niet.
 
Ik kon het ook herproduceren bij die demo van Van Harten, maar de demo van BMW had het dus niet.
Dat kon ik me inderdaad nog herinneren .. die tweede versnelling in je verhaal. :Y
Die demo bij Van Harten had dit inderdaad dus niet, want die heb ik gekocht. :+ *O*

Beginnersfouten en Monomuis. Dat is al lang geleden. ;)
Is niet meer nodig! Heb reeds een G310R bij molenaar vandaan.
En hoeveel kilometer nu? Nog storingen? :)
 
Dat kon ik me inderdaad nog herinneren .. die tweede versnelling in je verhaal. :Y
Die demo bij Van Harten had dit inderdaad dus niet, want die heb ik gekocht. :+ *O*

Beginnersfouten en Monomuis. Dat is al lang geleden. ;)

In mijn test heb ik het niet genoemd, want die van de importeur was gewoon goed. Maar als jij de demo van Van Harten hebt (had, want je hebt nu een GS), dan hebben ze naar het probleem gekeken. Die bij Van Harten was trouwens een zwarte. Jij had toch geen zwarte?
 
In mijn test heb ik het niet genoemd, want die van de importeur was gewoon goed. Maar als jij de demo van Van Harten hebt (had, want je hebt nu een GS), dan hebben ze naar het probleem gekeken. Die bij Van Harten was trouwens een zwarte. Jij had toch geen zwarte?
Het verhaal met de tweede versnelling kwam mij wel bekend voor in ieder geval. Eens gelezen. :Y

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan