Het verhaal met de tweede versnelling kwam mij wel bekend voor in ieder geval. Eens gelezen.
Oh ik dacht een wit/blauw/rood. In het begin van dit topic had ik het er over. Is dan ook alweer 2 jaar terug.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het verhaal met de tweede versnelling kwam mij wel bekend voor in ieder geval. Eens gelezen.
Dat kon ik me inderdaad nog herinneren .. die tweede versnelling in je verhaal.
Die demo bij Van Harten had dit inderdaad dus niet, want die heb ik gekocht.
Beginnersfouten en Monomuis. Dat is al lang geleden.
En hoeveel kilometer nu? Nog storingen?
Morgen is het dan zo ver ! Mijn eerste motor en het wordt de bmw g 310 R int zwart
Edit:
wat is nu de beste koop kwa uitlaat ? prijs kwaliteit natuurlijk
Ligt er helemaal aan wat je te besteden hebt en welke "risico's" je wilt nemen qua E keur en dergelijke. Prijs kwaliteit zou ik gaan voor de dominator van Worldbeater. Wanneer je E-keur wilt hebben ga je al gauw richting Akrapovič. Echter wanneer je zoveel geld wilt uitgeven en E keur niet belangrijk is voor je kun je naar Remus, Yoshimura en dergelijke gaan kijken. Als ik jou was zou ik eerst de eerste 1200-1500 km rijden met de originele pijp en dan verder oriënteren. Ik had dat zelf ook omdat ik de kosten mentaal wilde uitsmeren
Enig geluid vanaf de voorkant bij afremmen op de motor herken ik ook bij het inrijden van de GS.Zit nu op 1700 als ik het me goed herinner, deze week nogal druk dus heb niet echt veel kunnen rijden.
Nope, geen storingen. Alleen af en toe als ik hem flink doortrek en dan gas loslaat om op de motor te remmen hoor ik een hoog schurend geluid van metaal op metaal. Dit hoor ik tevens wanneer ik de koppeling niet ver genoeg in heb getrokken. Iemand dit ook gehad?
Sorry, mijn eerste reactie is deze: zo te lezen moet je zo snel mogelijk van de koop af.Na op 6 juni mijn rijbewijs gehaald te hebben, heb ik meteen op 8 juni bij de BMW dealer in Elst mijn eerste A2 motor aangeschaft (een G310R met slechts 73 kilometer op de teller en op kenteken gezet in september 2018). Na een valse start, accu leeg door aan laten staan contact bij het regelen van de papierwinkel wilde ik weg rijden, maar gaf de motor enkele storingen aan.
Het motorstoring lampje brandde, er werd geen snelheid weergegeven (alleen puntjes) en ook rijdend bleef het ABS lampje branden. Bij de dealer werd het gegooid op de vervanging van de accu en werden de storingen verwijderd. Op van enthousiasme ben ik storingsloos naar huis gereden.
Echter bij opnieuw starten gaf hij dezelfde storingen weer (150 km verder). Bij enkele keren opnieuw starten verdwenen de meldingen, maar het zat me toch niet lekker. BMW motorrad service toen gebeld en zij stuurden de Wegenwacht eropaf. Deze beste man kon niks vinden maar vermoedde dat een van de sensoren kapot was.
Vervolgens is de motor door een berger, dat had de voorkeur van de ANWB, naar de dealer in Rijen gebracht. Deze heeft de motor 2 dagen onder zijn hoede gehad en bij uitlezen niks gevonden. Daarnaast wel de sensoren gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw gecalibreerd en vervolgens 3 (!) testritten gemaakt zonder problemen.
Ik dus dolgelukkig, maar bij ophalen en het voor de eerste keer starten van de motor zie ik meteen dezelfde storing weer opspelen en zakt de moed me in de schoenen.
De motor gaat deze week weer terug naar de dealer, maar ik hoor graag of jullie wellicht zo'n zelfde probleem hebben ervaren en/of de oplossing voor dit probleem hebben.
Alvast duizend maal dank!
P.s.: als iemand mij van advies kan voorzien voor een achterwiel paddock voor mijn G310R dan hoor ik het graag.
Na op 6 juni mijn rijbewijs gehaald te hebben, heb ik meteen op 8 juni bij de BMW dealer in Elst mijn eerste A2 motor aangeschaft (een G310R met slechts 73 kilometer op de teller en op kenteken gezet in september 2018). Na een valse start, accu leeg door aan laten staan contact bij het regelen van de papierwinkel wilde ik weg rijden, maar gaf de motor enkele storingen aan.
Het motorstoring lampje brandde, er werd geen snelheid weergegeven (alleen puntjes) en ook rijdend bleef het ABS lampje branden. Bij de dealer werd het gegooid op de vervanging van de accu en werden de storingen verwijderd. Op van enthousiasme ben ik storingsloos naar huis gereden.
Echter bij opnieuw starten gaf hij dezelfde storingen weer (150 km verder). Bij enkele keren opnieuw starten verdwenen de meldingen, maar het zat me toch niet lekker. BMW motorrad service toen gebeld en zij stuurden de Wegenwacht eropaf. Deze beste man kon niks vinden maar vermoedde dat een van de sensoren kapot was.
Vervolgens is de motor door een berger, dat had de voorkeur van de ANWB, naar de dealer in Rijen gebracht. Deze heeft de motor 2 dagen onder zijn hoede gehad en bij uitlezen niks gevonden. Daarnaast wel de sensoren gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw gecalibreerd en vervolgens 3 (!) testritten gemaakt zonder problemen.
Ik dus dolgelukkig, maar bij ophalen en het voor de eerste keer starten van de motor zie ik meteen dezelfde storing weer opspelen en zakt de moed me in de schoenen.
De motor gaat deze week weer terug naar de dealer, maar ik hoor graag of jullie wellicht zo'n zelfde probleem hebben ervaren en/of de oplossing voor dit probleem hebben.
Alvast duizend maal dank!
P.s.: als iemand mij van advies kan voorzien voor een achterwiel paddock voor mijn G310R dan hoor ik het graag.
Dit doen wel meer g310's, storingen geven bij de klant, maar op de zaak braaf doen alsof er niks aan de hand is.. Vraag eens of de huidige software actueel is.
Als het display - - aangeeft bij de snelheid, dan is er te weinig stroom door een slechte accu en/of laadsysteem.Heb ik nog niks van kunnen lezen helaas , heb toch echt 30 filmpjes en 50 forum topics afgelezen ( ook veel uit andere landen ) voor ik hem kocht .
Af en toe een bijzonder dingetje maar niks met foutcodes , ik was al verbaasd dat de dealer aan gaf dat die van mij wss een update had klaar staan
Als het display - - aangeeft bij de snelheid, dan is er te weinig stroom door een slechte accu en/of laadsysteem.
Vette startpech ik ben er dik tevreden over en zou niets anders willen dan mijn G310GS met hetzelfde blok.Oke goed om te weten , bedoelde alleen meer dat ik nooit heb gelezen ergens dat er toch een aantal storingen voorkomen bij die dingen .
Ik heb er net 500 op staan pas dus het inrijden is maar net begonnen
Vette startpech ik ben er dik tevreden over en zou niets anders willen dan mijn G310GS met hetzelfde blok.
Vandaag wel even met de S1000RR naar Hyperpro voor een gratis veringcheck. Maar nergens goed open kunnen trekken of vol door een bochtje. Te druk.
Voor dagelijks gebruik, woon~werk en een boodschap liever de 310. Alles behalve circuit eigenlijk.
Hier ook een paar grote ritten gedaan, van Schiedam naar Varsseveld, Middelburg en nog ergens in Limburg.Ik sluit me volledig bij je aan , net een ritje naar de efteling dat was minder leuk ( heel veel 130 ( nog niet veel gedaan of constant want inrij periode ) )
Hier ook een paar grote ritten gedaan, van Schiedam naar Varsseveld, Middelburg en nog ergens in Limburg.
De 130 km/u wegen heb ik niet in de randstad, hier is het overal 100 en 80 km/u. Dat is perfect, 105 km/u vind ik een mooie cruisesnelheid.
Tijdens het inrijden ben ik zelf trouwens niet boven de 90 .. 100 km/u geweest.
Wel heb ik zelf de olie ververst bij 500 en 1.000 kilometer.
Verder goed optrekken en de motor laten werken, veel uitrollen. Maar ik ben niet verder geweest dan 6.000 toeren.
Na de 1.000 kilometer uiteraard wel. Bij 2.400 kilometer is de motor op de bank geweest bij Tovami - Ruud Fredriks en heeft toen pas de begrenzer geraakt.
Reed op die lange ritten wel zo'n 115/120 km/u. Meer niet.
Had je een meeting bij de Efteling?
Als het display - - aangeeft bij de snelheid, dan is er te weinig stroom door een slechte accu en/of laadsysteem.
Leuk familiebezoek.Woon zelf ook rond de randstad dus vandaar deze motor , we hebben familie uit zweden die daar verblijven dus even langs !
Ik heb inmiddels de 550 Km gepasseerd en heb wel af en toe goed doorgetrokken natuurlijk . 130 maar 2/3 keer aangetikt met inhalen maar geen lange tijden .
De 28e gaat ie voor de filter+olie ( 1000Km beurt ) moet wel even die koppeling afstellen merk ik , nog tips daarvoor ? Ik merk dat ie pas laat in de hendel aangrijpt en dan ineens alles
Bijna alle onderdelen zijn uitwisselbaar, en omdat het blok 100% gelijk is de specificatie van de accu dus ook.Een vraag die me nu te binnen schiet na het lezen van dit bericht: is de accu van een G310GS uitwisselbaar met die van een G310R? Dat is namelijk wat ze hebben gedaan bij het niet kunnen starten van mijn motor.
Leuk familiebezoek.
Een algemene regel voor het koppelingshandle is 1-2 mm vrije speling.
Via de stelknop aan de buitenzijde bij het koppelingshandle kan je dit afstellen (onder die rubberen hoes, even opzij duwen).
De grove afstelling zit aan de achterkant van het blok, in het midden onder de tank.
Ik heb bij circa 500 kilometer andere handles (voor de looks en verstelling dat ze iets dichter bij het handvat zitten) en een open uitlaat gemonteerd.
Verder heb ik de koppeling nooit hoeven afstellen.
Door de uitlaat is het samenspel tussen gas en koppeling wel beter te doseren. Hoor nu precies wat er gebeurd.
Met inrijden vond ik dat ook wel fijn. De motor lekker laten rollen zonder af te knijpen = te laag in toeren.
Bekijk bijlage 1402753
Bekijk bijlage 1402752
Hier zie je ook andere spiegels, die heb ik ondertussen weer vervangen voor de originele.
Als je een beetje dynamisch rijdt dan is goed zicht beter. Zag nogal eens wat over het hoofd in de snelheid.
De handles zijn ook niet ideaal, de startblokkering gaat er niet meer vanaf. Dus altijd starten in zijn vrij.
Moet nog een keer een dopje erop lijmen. Misschien is het model inmiddels aangepast op Ebay.
Bijna alle onderdelen zijn uitwisselbaar, en omdat het blok 100% gelijk is de specificatie van de accu dus ook.
(Hier niet: soms zou een accu voor een GS wat groter in capaciteit kunnen zijn omdat adventure rijders wat meer accessoires monteren)
De vraag is dan wel of die accu ook fris/nieuw was. Hij kwam niet ongebruikt uit de doos..
Hoe staat het er nu voor?
Welke storing staat er nu op het display?
En wat is het verhaal van de kilometerstand?
De spiegels zijn gratis af te halen in Schiedam, of voor €12,50 voor de moeite stuur ik ze op.Heb je een linkje voor die spullen ? Vind de spiegels ook wel dik opzich! En die handles zeker . Ik ga even kijken naar die koppeling