BMW G 310 topic

Dat kon ik me inderdaad nog herinneren .. die tweede versnelling in je verhaal. :Y
Die demo bij Van Harten had dit inderdaad dus niet, want die heb ik gekocht. :+ *O*

Beginnersfouten en Monomuis. Dat is al lang geleden. ;)
En hoeveel kilometer nu? Nog storingen? :)

Zit nu op 1700 als ik het me goed herinner, deze week nogal druk dus heb niet echt veel kunnen rijden.
Nope, geen storingen. Alleen af en toe als ik hem flink doortrek en dan gas loslaat om op de motor te remmen hoor ik een hoog schurend geluid van metaal op metaal. Dit hoor ik tevens wanneer ik de koppeling niet ver genoeg in heb getrokken. Iemand dit ook gehad?
 
Morgen is het dan zo ver ! Mijn eerste motor en het wordt de bmw g 310 R int zwart

Edit:

wat is nu de beste koop kwa uitlaat ? prijs kwaliteit natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Morgen is het dan zo ver ! Mijn eerste motor en het wordt de bmw g 310 R int zwart

Edit:

wat is nu de beste koop kwa uitlaat ? prijs kwaliteit natuurlijk

Ligt er helemaal aan wat je te besteden hebt en welke "risico's" je wilt nemen qua E keur en dergelijke. Prijs kwaliteit zou ik gaan voor de dominator van Worldbeater. Wanneer je E-keur wilt hebben ga je al gauw richting Akrapovič. Echter wanneer je zoveel geld wilt uitgeven en E keur niet belangrijk is voor je kun je naar Remus, Yoshimura en dergelijke gaan kijken. Als ik jou was zou ik eerst de eerste 1200-1500 km rijden met de originele pijp en dan verder oriënteren. Ik had dat zelf ook omdat ik de kosten mentaal wilde uitsmeren_O-
 
Ligt er helemaal aan wat je te besteden hebt en welke "risico's" je wilt nemen qua E keur en dergelijke. Prijs kwaliteit zou ik gaan voor de dominator van Worldbeater. Wanneer je E-keur wilt hebben ga je al gauw richting Akrapovič. Echter wanneer je zoveel geld wilt uitgeven en E keur niet belangrijk is voor je kun je naar Remus, Yoshimura en dergelijke gaan kijken. Als ik jou was zou ik eerst de eerste 1200-1500 km rijden met de originele pijp en dan verder oriënteren. Ik had dat zelf ook omdat ik de kosten mentaal wilde uitsmeren_O-

Die Dominator uitlaten zien er wel goed uit ja!
En niet duur
 
Zit nu op 1700 als ik het me goed herinner, deze week nogal druk dus heb niet echt veel kunnen rijden.
Nope, geen storingen. Alleen af en toe als ik hem flink doortrek en dan gas loslaat om op de motor te remmen hoor ik een hoog schurend geluid van metaal op metaal. Dit hoor ik tevens wanneer ik de koppeling niet ver genoeg in heb getrokken. Iemand dit ook gehad?
Enig geluid vanaf de voorkant bij afremmen op de motor herken ik ook bij het inrijden van de GS. :Y
Een monteur van de BMW garage heeft er ook een proefrit mee gemaakt en ging het vragen in Duitsland.
Weken later heeft de chef monteur een rondje gemaakt en die kon niets vinden. En nu hoor ik het ook niet meer. (4.500 kilometer)
(Of ik luister niet meer zo goed i.c.m. de lekker klinkende uitlaat)

Daarbij liet ik hem wel honderden meters uitlopen i.v.m. goed inrijden. :]

Maar of dat bij die van jou hetzelfde is.. dat zou ik zelf moeten horen.
 
Inmiddels de olie ververst bij 4.500 kilometer. :Y (Pas bij 10.000 km vind ik persoonlijk te laat bij +/-1.8 liter olie)

20190614_173756 web.jpg


20190614_174629 web.jpg


Jammer dat MF aan de foto's sleutelt. Ik had ze beiden 800 pixels breed. :P

De GS blijft nog steeds enthousiaster rijden is mijn beleving. En terecht heb ik het gevoel met een nieuwe motor onderweg te zijn.
Wel nog enige slijtage die ik niet verwacht had na de relatief weinige sporen bij 500 en 1.000 kilometer -->

DSC_1363.jpg DSC_1596.jpg DSC_1596 close up.jpg

(Clickable)

Maar dit is nog altijd minder dan de sporen die ik iedere keer bij mijn S1000R zag. O-)
 
Nou we hebben alles overleefd ! De nieuwe bmw staat thuis , eerste 100 KM rit voor mij dus meteen bedtijd ! Hahahah

Ik ben niet heel ontevreden over het geluid moet ik zeggen , misschien tot 1 seizoen mee rijden en dan een keer vervangen


Edit:
Ik merk alleen in ze 4 een ander geluid als de andere versnellingen ? Hogere toon kwa wind of sissen ofzo
 
Laatst bewerkt:
Na op 6 juni mijn rijbewijs gehaald te hebben, heb ik meteen op 8 juni bij de BMW dealer in Elst mijn eerste A2 motor aangeschaft (een G310R met slechts 73 kilometer op de teller en op kenteken gezet in september 2018). Na een valse start, accu leeg door aan laten staan contact bij het regelen van de papierwinkel wilde ik weg rijden, maar gaf de motor enkele storingen aan.

Het motorstoring lampje brandde, er werd geen snelheid weergegeven (alleen puntjes) en ook rijdend bleef het ABS lampje branden. Bij de dealer werd het gegooid op de vervanging van de accu en werden de storingen verwijderd. Op van enthousiasme ben ik storingsloos naar huis gereden.

Echter bij opnieuw starten gaf hij dezelfde storingen weer (150 km verder). Bij enkele keren opnieuw starten verdwenen de meldingen, maar het zat me toch niet lekker. BMW motorrad service toen gebeld en zij stuurden de Wegenwacht eropaf. Deze beste man kon niks vinden maar vermoedde dat een van de sensoren kapot was.

Vervolgens is de motor door een berger, dat had de voorkeur van de ANWB, naar de dealer in Rijen gebracht. Deze heeft de motor 2 dagen onder zijn hoede gehad en bij uitlezen niks gevonden. Daarnaast wel de sensoren gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw gecalibreerd en vervolgens 3 (!) testritten gemaakt zonder problemen.

Ik dus dolgelukkig, maar bij ophalen en het voor de eerste keer starten van de motor zie ik meteen dezelfde storing weer opspelen en zakt de moed me in de schoenen.

De motor gaat deze week weer terug naar de dealer, maar ik hoor graag of jullie wellicht zo'n zelfde probleem hebben ervaren en/of de oplossing voor dit probleem hebben.

Alvast duizend maal dank!


P.s.: als iemand mij van advies kan voorzien voor een achterwiel paddock voor mijn G310R dan hoor ik het graag.
 
Na op 6 juni mijn rijbewijs gehaald te hebben, heb ik meteen op 8 juni bij de BMW dealer in Elst mijn eerste A2 motor aangeschaft (een G310R met slechts 73 kilometer op de teller en op kenteken gezet in september 2018). Na een valse start, accu leeg door aan laten staan contact bij het regelen van de papierwinkel wilde ik weg rijden, maar gaf de motor enkele storingen aan.

Het motorstoring lampje brandde, er werd geen snelheid weergegeven (alleen puntjes) en ook rijdend bleef het ABS lampje branden. Bij de dealer werd het gegooid op de vervanging van de accu en werden de storingen verwijderd. Op van enthousiasme ben ik storingsloos naar huis gereden.

Echter bij opnieuw starten gaf hij dezelfde storingen weer (150 km verder). Bij enkele keren opnieuw starten verdwenen de meldingen, maar het zat me toch niet lekker. BMW motorrad service toen gebeld en zij stuurden de Wegenwacht eropaf. Deze beste man kon niks vinden maar vermoedde dat een van de sensoren kapot was.

Vervolgens is de motor door een berger, dat had de voorkeur van de ANWB, naar de dealer in Rijen gebracht. Deze heeft de motor 2 dagen onder zijn hoede gehad en bij uitlezen niks gevonden. Daarnaast wel de sensoren gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw gecalibreerd en vervolgens 3 (!) testritten gemaakt zonder problemen.

Ik dus dolgelukkig, maar bij ophalen en het voor de eerste keer starten van de motor zie ik meteen dezelfde storing weer opspelen en zakt de moed me in de schoenen.

De motor gaat deze week weer terug naar de dealer, maar ik hoor graag of jullie wellicht zo'n zelfde probleem hebben ervaren en/of de oplossing voor dit probleem hebben.

Alvast duizend maal dank!


P.s.: als iemand mij van advies kan voorzien voor een achterwiel paddock voor mijn G310R dan hoor ik het graag.
Sorry, mijn eerste reactie is deze: zo te lezen moet je zo snel mogelijk van de koop af. O-)

Verder dacht ik ook aan de accu, want overschrijven en het contact aan laten staan is normaal geen enkel probleem.
Met een slechte stroomvoorziening kan de electronica in de war raken. Maar bij het vervangen van de accu is er in ieder geval een harde reset geweest.

Als de storingen dan toch blijven kan dit van alles zijn.
Mogelijk laadt de accu niet goed bij en is de dynamo/spanningsregelaar overleden (ik denk de dynamo).
Maar vanaf een afstand is dit een beetje koffiedik kijken.

Ik hoop dat ze de storing kunnen vinden en dat je veel kilometers kan maken deze zomer op deze stoere naked :9

Voor meer leesplezier:
BMW G310R Forum - Active Topics
 
Na op 6 juni mijn rijbewijs gehaald te hebben, heb ik meteen op 8 juni bij de BMW dealer in Elst mijn eerste A2 motor aangeschaft (een G310R met slechts 73 kilometer op de teller en op kenteken gezet in september 2018). Na een valse start, accu leeg door aan laten staan contact bij het regelen van de papierwinkel wilde ik weg rijden, maar gaf de motor enkele storingen aan.

Het motorstoring lampje brandde, er werd geen snelheid weergegeven (alleen puntjes) en ook rijdend bleef het ABS lampje branden. Bij de dealer werd het gegooid op de vervanging van de accu en werden de storingen verwijderd. Op van enthousiasme ben ik storingsloos naar huis gereden.

Echter bij opnieuw starten gaf hij dezelfde storingen weer (150 km verder). Bij enkele keren opnieuw starten verdwenen de meldingen, maar het zat me toch niet lekker. BMW motorrad service toen gebeld en zij stuurden de Wegenwacht eropaf. Deze beste man kon niks vinden maar vermoedde dat een van de sensoren kapot was.

Vervolgens is de motor door een berger, dat had de voorkeur van de ANWB, naar de dealer in Rijen gebracht. Deze heeft de motor 2 dagen onder zijn hoede gehad en bij uitlezen niks gevonden. Daarnaast wel de sensoren gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw gecalibreerd en vervolgens 3 (!) testritten gemaakt zonder problemen.

Ik dus dolgelukkig, maar bij ophalen en het voor de eerste keer starten van de motor zie ik meteen dezelfde storing weer opspelen en zakt de moed me in de schoenen.

De motor gaat deze week weer terug naar de dealer, maar ik hoor graag of jullie wellicht zo'n zelfde probleem hebben ervaren en/of de oplossing voor dit probleem hebben.

Alvast duizend maal dank!


P.s.: als iemand mij van advies kan voorzien voor een achterwiel paddock voor mijn G310R dan hoor ik het graag.

Dit doen wel meer g310's, storingen geven bij de klant, maar op de zaak braaf doen alsof er niks aan de hand is.. :') Vraag eens of de huidige software actueel is.
 
Dit doen wel meer g310's, storingen geven bij de klant, maar op de zaak braaf doen alsof er niks aan de hand is.. :') Vraag eens of de huidige software actueel is.

Heb ik nog niks van kunnen lezen helaas , heb toch echt 30 filmpjes en 50 forum topics afgelezen ( ook veel uit andere landen ) voor ik hem kocht .

Af en toe een bijzonder dingetje maar niks met foutcodes , ik was al verbaasd dat de dealer aan gaf dat die van mij wss een update had klaar staan
 
Heb ik nog niks van kunnen lezen helaas , heb toch echt 30 filmpjes en 50 forum topics afgelezen ( ook veel uit andere landen ) voor ik hem kocht .

Af en toe een bijzonder dingetje maar niks met foutcodes , ik was al verbaasd dat de dealer aan gaf dat die van mij wss een update had klaar staan
Als het display - - aangeeft bij de snelheid, dan is er te weinig stroom door een slechte accu en/of laadsysteem. :)
 
Als het display - - aangeeft bij de snelheid, dan is er te weinig stroom door een slechte accu en/of laadsysteem. :)

Oke goed om te weten , bedoelde alleen meer dat ik nooit heb gelezen ergens dat er toch een aantal storingen voorkomen bij die dingen .

Ik heb er net 500 op staan pas dus het inrijden is maar net begonnen
 
Oke goed om te weten , bedoelde alleen meer dat ik nooit heb gelezen ergens dat er toch een aantal storingen voorkomen bij die dingen .

Ik heb er net 500 op staan pas dus het inrijden is maar net begonnen
Vette startpech :Y ik ben er dik tevreden over en zou niets anders willen dan mijn G310GS met hetzelfde blok.
Vandaag wel even met de S1000RR naar Hyperpro voor een gratis veringcheck. Maar nergens goed open kunnen trekken of vol door een bochtje. Te druk.
Voor dagelijks gebruik, woon~werk en een boodschap liever de 310. Alles behalve circuit eigenlijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Vette startpech :Y ik ben er dik tevreden over en zou niets anders willen dan mijn G310GS met hetzelfde blok.
Vandaag wel even met de S1000RR naar Hyperpro voor een gratis veringcheck. Maar nergens goed open kunnen trekken of vol door een bochtje. Te druk.
Voor dagelijks gebruik, woon~werk en een boodschap liever de 310. Alles behalve circuit eigenlijk. :)

Ik sluit me volledig bij je aan , net een ritje naar de efteling dat was minder leuk ( heel veel 130 ( nog niet veel gedaan of constant want inrij periode ) )
 
Ik sluit me volledig bij je aan , net een ritje naar de efteling dat was minder leuk ( heel veel 130 ( nog niet veel gedaan of constant want inrij periode ) )
Hier ook een paar grote ritten gedaan, van Schiedam naar Varsseveld, Middelburg en nog ergens in Limburg.
De 130 km/u wegen heb ik niet in de randstad, hier is het overal 100 en 80 km/u. Dat is perfect, 105 km/u vind ik een mooie cruisesnelheid.

Tijdens het inrijden ben ik zelf trouwens niet boven de 90 .. 100 km/u geweest. :+
Wel heb ik zelf de olie ververst bij 500 en 1.000 kilometer.
Verder goed optrekken en de motor laten werken, veel uitrollen. Maar ik ben niet verder geweest dan 6.000 toeren.
Na de 1.000 kilometer uiteraard wel. Bij 2.400 kilometer is de motor op de bank geweest bij Tovami - Ruud Fredriks en heeft toen pas de begrenzer geraakt. :)

Reed op die lange ritten wel zo'n 115/120 km/u. Meer niet.

Had je een meeting bij de Efteling? :)
 
Hier ook een paar grote ritten gedaan, van Schiedam naar Varsseveld, Middelburg en nog ergens in Limburg.
De 130 km/u wegen heb ik niet in de randstad, hier is het overal 100 en 80 km/u. Dat is perfect, 105 km/u vind ik een mooie cruisesnelheid.

Tijdens het inrijden ben ik zelf trouwens niet boven de 90 .. 100 km/u geweest. :+
Wel heb ik zelf de olie ververst bij 500 en 1.000 kilometer.
Verder goed optrekken en de motor laten werken, veel uitrollen. Maar ik ben niet verder geweest dan 6.000 toeren.
Na de 1.000 kilometer uiteraard wel. Bij 2.400 kilometer is de motor op de bank geweest bij Tovami - Ruud Fredriks en heeft toen pas de begrenzer geraakt. :)

Reed op die lange ritten wel zo'n 115/120 km/u. Meer niet.

Had je een meeting bij de Efteling? :)

Woon zelf ook rond de randstad dus vandaar deze motor , we hebben familie uit zweden die daar verblijven dus even langs !

Ik heb inmiddels de 550 Km gepasseerd en heb wel af en toe goed doorgetrokken natuurlijk . 130 maar 2/3 keer aangetikt met inhalen maar geen lange tijden .

De 28e gaat ie voor de filter+olie ( 1000Km beurt ) moet wel even die koppeling afstellen merk ik , nog tips daarvoor ? Ik merk dat ie pas laat in de hendel aangrijpt en dan ineens alles
 
Als het display - - aangeeft bij de snelheid, dan is er te weinig stroom door een slechte accu en/of laadsysteem. :)

Een vraag die me nu te binnen schiet na het lezen van dit bericht: is de accu van een G310GS uitwisselbaar met die van een G310R? Dat is namelijk wat ze hebben gedaan bij het niet kunnen starten van mijn motor.
 
Woon zelf ook rond de randstad dus vandaar deze motor , we hebben familie uit zweden die daar verblijven dus even langs !

Ik heb inmiddels de 550 Km gepasseerd en heb wel af en toe goed doorgetrokken natuurlijk . 130 maar 2/3 keer aangetikt met inhalen maar geen lange tijden .

De 28e gaat ie voor de filter+olie ( 1000Km beurt ) moet wel even die koppeling afstellen merk ik , nog tips daarvoor ? Ik merk dat ie pas laat in de hendel aangrijpt en dan ineens alles
Leuk familiebezoek. *O*

Een algemene regel voor het koppelingshandle is 1-2 mm vrije speling.
Via de stelknop aan de buitenzijde bij het koppelingshandle kan je dit afstellen (onder die rubberen hoes, even opzij duwen).
De grove afstelling zit aan de achterkant van het blok, in het midden onder de tank.

Ik heb bij circa 500 kilometer andere handles (voor de looks en verstelling dat ze iets dichter bij het handvat zitten) en een open uitlaat gemonteerd.
Verder heb ik de koppeling nooit hoeven afstellen.

Door de uitlaat is het samenspel tussen gas en koppeling wel beter te doseren. Hoor nu precies wat er gebeurd. :9
Met inrijden vond ik dat ook wel fijn. De motor lekker laten rollen zonder af te knijpen = te laag in toeren.

DSC_1482.jpg


DSC_1489.jpg


Hier zie je ook andere spiegels, die heb ik ondertussen weer vervangen voor de originele.
Als je een beetje dynamisch rijdt dan is goed zicht beter. Zag nogal eens wat over het hoofd in de snelheid. O-)

De handles zijn ook niet ideaal, de startblokkering gaat er niet meer vanaf. Dus altijd starten in zijn vrij.
Moet nog een keer een dopje erop lijmen. Misschien is het model inmiddels aangepast op Ebay. :P
 
Een vraag die me nu te binnen schiet na het lezen van dit bericht: is de accu van een G310GS uitwisselbaar met die van een G310R? Dat is namelijk wat ze hebben gedaan bij het niet kunnen starten van mijn motor.
Bijna alle onderdelen zijn uitwisselbaar, en omdat het blok 100% gelijk is de specificatie van de accu dus ook. :Y
(Hier niet: soms zou een accu voor een GS wat groter in capaciteit kunnen zijn omdat adventure rijders wat meer accessoires monteren)
De vraag is dan wel of die accu ook fris/nieuw was. Hij kwam niet ongebruikt uit de doos..

Hoe staat het er nu voor? :]
Welke storing staat er nu op het display?
En wat is het verhaal van de kilometerstand?
 
Leuk familiebezoek. *O*

Een algemene regel voor het koppelingshandle is 1-2 mm vrije speling.
Via de stelknop aan de buitenzijde bij het koppelingshandle kan je dit afstellen (onder die rubberen hoes, even opzij duwen).
De grove afstelling zit aan de achterkant van het blok, in het midden onder de tank.

Ik heb bij circa 500 kilometer andere handles (voor de looks en verstelling dat ze iets dichter bij het handvat zitten) en een open uitlaat gemonteerd.
Verder heb ik de koppeling nooit hoeven afstellen.

Door de uitlaat is het samenspel tussen gas en koppeling wel beter te doseren. Hoor nu precies wat er gebeurd. :9
Met inrijden vond ik dat ook wel fijn. De motor lekker laten rollen zonder af te knijpen = te laag in toeren.

Bekijk bijlage 1402753

Bekijk bijlage 1402752

Hier zie je ook andere spiegels, die heb ik ondertussen weer vervangen voor de originele.
Als je een beetje dynamisch rijdt dan is goed zicht beter. Zag nogal eens wat over het hoofd in de snelheid. O-)

De handles zijn ook niet ideaal, de startblokkering gaat er niet meer vanaf. Dus altijd starten in zijn vrij.
Moet nog een keer een dopje erop lijmen. Misschien is het model inmiddels aangepast op Ebay. :P

Heb je een linkje voor die spullen ? Vind de spiegels ook wel dik opzich! En die handles zeker . Ik ga even kijken naar die koppeling
 
Bijna alle onderdelen zijn uitwisselbaar, en omdat het blok 100% gelijk is de specificatie van de accu dus ook. :Y
(Hier niet: soms zou een accu voor een GS wat groter in capaciteit kunnen zijn omdat adventure rijders wat meer accessoires monteren)
De vraag is dan wel of die accu ook fris/nieuw was. Hij kwam niet ongebruikt uit de doos..

Hoe staat het er nu voor? :]
Welke storing staat er nu op het display?
En wat is het verhaal van de kilometerstand?

De accu kwam uit een ''nieuwer'' showroommodel, ik zal morgen bij de dealer maar eens vragen of hij na kan kijken of het inderdaad juist overgeplaatst is.

Hoe het ervoor staat, ik ben nog steeds zwaar teleurgesteld in de de ''controle'' van BMW voor aflevering. Desalniettemin breng ik morgen mijn motor naar de dealer toe en gaan ze er nog maar een keer naar kijken in de hoop dat het opgelost wordt.

De storingen die die weergeeft zijn nog steeds dezelfde: motorstoring, ABS lampje dat blijft branden en het niet weergeven van de snelheid. Wat wel opvalt is dat voornamelijk bij lange tijd het contact niet aan geweest hij de storingen weergeeft, na een paar keer opnieuw starten verdwijnen de storingen dan weer.

Wat betreft de kilometerstand, die was 73km toen ik hem kocht, terwijl op de website 256km stond dus daar heb ik nu ook mijn twijfels bij. Het schijnt een demo model geweest te zijn die maximaal 2 testritjes heeft gereden. Momenteel staat er bijna 500km op de teller, nog steeds zo goed als nieuw ;)
 
Heb je een linkje voor die spullen ? Vind de spiegels ook wel dik opzich! En die handles zeker . Ik ga even kijken naar die koppeling
De spiegels zijn gratis af te halen in Schiedam, of voor €12,50 voor de moeite stuur ik ze op. :+
Het zijn trouwens Rizoma imitaties = € 259,00.
In de gewone spiegels zie je meer. :P

Het handle is een 3D Rhomus. Maar ze passen niet van iedere adverteerder.
Zelfs als er G310R bijstaat zit er soms geen 'hollow' deel op wat ook specifiek is voor maar weinig motorfietsen.

Ebay handle - spiegels.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan