BMW G 310 topic

Gisteren toevallig bovenop een kast de originele doos met presentatievenster gevonden. In huis. 8)7
Ik moet nog de schuur in voor de spiegels, maar daar wordt het ook uitbouwen geblazen. _O-

Mijn fiets moet nieuwe remblokjes, dus die ga ik zo maar zoeken.
Komen de spiegels vanzelf. O-)
 
Deze risers heb ik op het stuur trouwens:
https://www.ebay.com/itm/Silver-CNC...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Deze uitlaat:
https://www.ebay.com/itm/Exhaust-si...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
En deze frame sliders:
https://www.ebay.com/itm/CNC-Engine..._trksid=p2057872.m2749.l2649&autorefresh=true
Die lopen wel tegen de koelslang aan, maar dat kan helaas niet anders. O-)

Oh ja, deze handles die echter de startblokkering niet vrij geven als je in de versnelling start.
Heb er mee leren leven, maar net wel een mail verzonden of er al een update is gedaan inmiddels. :P

https://www.ebay.com/itm/FXCNC-3D-R...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag de spiegels opgehaald bij @Worldbeater morgen even proberen te fixe!

Tevens de tip gehad om de preload met zon 3 stappen aan te draaien dus meteen even gedaan , kijken hoe het aanvoelt en evt nog 2 stapjes erbij als mijn vriendin mee rijd
 
Gister onderweg naar huis weer aangesproken door een F650 en een GS1200 bij de benzine pomp en stoplicht .
- is het wat kwa vermogen ?
- zeker heel licht in de bochten ?
- maakt bmw lichte motoren ?

Hahaha was weer leuk
 
Gister onderweg naar huis weer aangesproken door een F650 en een GS1200 bij de benzine pomp en stoplicht .
- is het wat kwa vermogen ?
- zeker heel licht in de bochten ?
- maakt bmw lichte motoren ?

Hahaha was weer leuk
Ik kom al tien jaar bij dezelfde sportschool in Berkel.
De motor in de eigen parkeergarage, dus iedereen loopt er langs..
Nog nooit ben ik aangesproken in de kleedkamer - totdat ik de 310 kocht.
Nu is het bijna drie keer per week raak. :Y _O-

De andere keer ben ik op de fiets. :+

Een BMW doet blijkbaar toch iets met de mensen. :')
 
Ik kom al tien jaar bij dezelfde sportschool in Berkel.
De motor in de eigen parkeergarage, dus iedereen loopt er langs..
Nog nooit ben ik aangesproken in de kleedkamer - totdat ik de 310 kocht.
Nu is het bijna drie keer per week raak. :Y _O-

De andere keer ben ik op de fiets. :+

Een BMW doet blijkbaar toch iets met de mensen. :')

Jaa en uniek! Ik ben er nog geen 1 tegen gekomen
 
Dinsdag? :+

Onderweg ik ook nog nooit. :N :)
In Nederland is het toch meer .. een zware is de ware.

Een proefrit zal ze verbazen. :P

Jaa een hele mooieeee ... hahah

Zoals ik tegen je zij dinsdag , bmw moet eigenlijk die GS en R als vervangend vervoer meegeven iom de klant zonder van tevoren te roepen is een A2 ... gewoon we hebben een gs voor u klaar staan of een R ( gelijkwaardig aan huidige motor natuurlijk )

Ik denk toch dat er een aantal positief verrast zijn
 
Tijd voor een ander uitlaatje zo te lezen. :+

En als de dealer deze motoren in gaat zetten als leenmotor bij reparaties, dan kon de verkoop wel eens omhoog gaan.
Dus dat zou dom zijn van ze. Meer motorfietsen verkopen. 8)7 _O-
 
Je had hem bij Madurodam neer moeten zetten, dan had hij groot geleken.

stond van de week naar 2 kawa z900’s en ja ziet dat er een grooter blok onder zit , maar kwa zadel en stuur etc is het gewoon een volwassen fiets , iets lager als die andere maar hij ook gewoon wat smaller kleiner en lichter
 
stond van de week naar 2 kawa z900’s en ja ziet dat er een grooter blok onder zit , maar kwa zadel en stuur etc is het gewoon een volwassen fiets , iets lager als die andere maar hij ook gewoon wat smaller kleiner en lichter
Die van mij is vast groter en hoger dan. :+

De GS310 past niet onder mijn motorhoes.
Bij de S1000R hangt de hoes op de grond. _O-

Er staat sinds kort een Ducati 750SS in de straat.
Dat is ook best een klein ding. 8)7
 
Die van mij is vast groter en hoger dan. :+

De GS310 past niet onder mijn motorhoes.
Bij de S1000R hangt de hoes op de grond. _O-

Er staat sinds kort een Ducati 750SS in de straat.
Dat is ook best een klein ding. 8)7

jaa daarom wilde ik ook eerste die GS maar zoals ik al zij 1600 extra voor de GS vond ik een beetje veel voor 20 kilo extra hahaha .

misschien als ik heel tevreden ben en blijf ruil ik hem wel in over 2jaar voor zon GS . Maar ik heb altijd geroepen ik wil een naked bike !

of zon FS650GS int geel met zon mooie snavel , ook heel dik ! Als het maar 1 cylinder heeft haha
 
Even een vraagje (van inderdaad een rookie) met betrekking tot de temperatuur van de koelvloeistof.

Onlangs, 30 juni, scrolde ik door het menu van mijn boordcomputer en zag ik dat een temperatuur werd aangegeven van 99,5 graden Celsius.

Dat klinkt mij op het eerste gezicht vrij warm, is dat gevaarlijk of kan het problemen opleveren? Een waarschuwingslampje of iets dergelijks brandde niet dus heb er daarom ook niet meer aandacht aan besteed, maar nu het warm weer is toch even de vraag aan ervaringsdeskundigen ;)
 
Even een vraagje (van inderdaad een rookie) met betrekking tot de temperatuur van de koelvloeistof.

Onlangs, 30 juni, scrolde ik door het menu van mijn boordcomputer en zag ik dat een temperatuur werd aangegeven van 99,5 graden Celsius.

Dat klinkt mij op het eerste gezicht vrij warm, is dat gevaarlijk of kan het problemen opleveren? Een waarschuwingslampje of iets dergelijks brandde niet dus heb er daarom ook niet meer aandacht aan besteed, maar nu het warm weer is toch even de vraag aan ervaringsdeskundigen ;)
In de meeste koekblikken is een koelvloeistoftemperatuur van 80-85°C de standaard werktemperatuur.
Motorfietsen hebben echter een kleinere buffer omdat een groot koelvloeistofcircuit -en reservoir veel extra gewicht met zich meebrengt.
Het is dan ook normaal dat veel moderne motorfietsen in de zomer of bij stoplichten snel de 100 graden aantikken.
Door de druk in het systeem is de maximumtemperatuur van koelvloeistof ongeveer 120 graden.
Het moet dus niet veel hoger dan 100 graden worden, daarom komt er rond die temperatuur een ventilator te hulp.

Ik rij trouwens altijd met de °C op het display.
Rustig warmrijden en bij 70..80°C mogen we serieus gasgeven (ik). :)

Ze deed het gisteren ook lekker in de hitte. :]

Maar ik ben wel benieuwd of e.a hier lekvrij gaat blijven.
Met name de eerste(?) serie 310 had problemen met de waterpomp.
Dat heb ik met mijn eerste gehad -en is ook veel internationaal gemeld.
Ben nu met de tweede serie bezig.
 
Laatst bewerkt:
De mijne (Ducati) staat nu voor stoplichten steeds op 104, dat is normaal met dit weer. De fan koelt hem dan tot 100.
 
In de winter komt de temperatuur [op het display] niet eens bij de 70 graden.
Nu zie ik het tussen 75 en 90 graden tijdens rijden afhankelijk welke snelheid en weg.
Bij stilstand ging hij naar de 104,5 waarbij de fan aansloeg en de motor naar 92 afkoelde en de fan weer stopte met draaien.
 
In de meeste koekblikken is een koelvloeistoftemperatuur van 80-85°C de standaard werktemperatuur.
Motorfietsen hebben echter een kleinere buffer omdat een groot koelvloeistofcircuit -en reservoir veel extra gewicht met zich meebrengt.
Het is dan ook normaal dat veel moderne motorfietsen in de zomer of bij stoplichten snel de 100 graden aantikken.
Door de druk in het systeem is de maximumtemperatuur van koelvloeistof ongeveer 120 graden.
Het moet dus niet veel hoger dan 100 graden worden, daarom komt er rond die temperatuur een ventilator te hulp.

Ik rij trouwens altijd met de °C op het display.
Rustig warmrijden en bij 70..80°C mogen we serieus gasgeven (ik). :)

Ze deed het gisteren ook lekker in de hitte. :]

Maar ik ben wel benieuwd of e.a hier lekvrij gaat blijven.
Met name de eerste(?) serie 310 had problemen met de waterpomp.
Dat heb ik met mijn eerste gehad -en is ook veel internationaal gemeld.
Ben nu met de tweede serie bezig.

Bij 104.C kikt de fan aan als het goed is !
Ik rij hem naar de 80C en dan wacht ik nog 20 MIn met gas geven ! Belangerijkste is natuurlijk de olie temp en druk dan pas werken alle lagers en keringen optimaal volgens mij .
 
Volgende week vrijdag mijn 310R 2019 ophalen.....de zwarte.
En dan 1000 km inrijden? Ik heb er i.i.g. erg veel zin in.
Zal me hier dus vanaf volgende week gaan melden..
Groet John...
 
Bij 104.C kikt de fan aan als het goed is !
Ik rij hem naar de 80C en dan wacht ik nog 20 MIn met gas geven ! Belangerijkste is natuurlijk de olie temp en druk dan pas werken alle lagers en keringen optimaal volgens mij .
Een prima en correcte werkwijze voor bijna alle voertuigen op de wereld. Dus ook de G310R. ;)
Ik denk ergens wel dat de olietemperatuur redelijk in tred loopt met de indicatie van de koelvloeistof.
Er is een warmtewisselaar aanwezig, en er is slechts 1.5 tot 1.8 liter motorolie in het carter.
En wie weet in welk temperatuurbereik multigrade olie werkt? De tijd van monograde ligt, afgezien van enkele specifieke toepassingen, achter ons. :+ ;)

Vanaf 70 graden durft ik in ieder geval al iets steviger op te trekken en sportief te rijden.
Uitmelken doe ik bijna nooit, eigenlijk alleen na een flinke rit. :Y
 
Bij 104.C kikt de fan aan als het goed is !
Ik kwam dinsdag na een rit thuis en de hoogste temperatuur was 97°C en de fan was aan.
Blijkbaar gaat deze eerder schakelen bij de GS, wellicht i.v.m. eventueel terreingebruik. :?

Met de S1000RR merk ik ook dat hij eerder dan de vaak genoemde 104.5°C al draait.
Ik vermoedde vanaf 101.. omdat ik daar dinsdag op stond bij aankomst en veel herrie van onderen.
.. maar heb ook al(weer) onder de 100 gemerkt woensdag naar/op/van Zandvoort... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan