BMW G 310 topic

Ik kwam dinsdag na een rit thuis en de hoogste temperatuur was 97°C en de fan was aan.
Blijkbaar gaat deze eerder schakelen bij de GS, wellicht i.v.m. eventueel terreingebruik. :?

Met de S1000RR merk ik ook dat hij eerder dan de vaak genoemde 104.5°C al draait.
Ik vermoedde vanaf 101.. omdat ik daar dinsdag op stond bij aankomst en veel herrie van onderen.
.. maar heb ook al(weer) onder de 100 gemerkt woensdag naar/op/van Zandvoort... :]

Hij is bij mij 1 keer 10 sec aan geweest , na 1.5 uur rijden de motor uitgezet maar contact aangelaten en ff helm af etc etc . Toen hoorde ik hem aan gaan en bijna meteen weer uit .

Bij de 1000KM beurt ook gevraagd aan bmw en die gaf aan dat hij inderdaad pas na 104c aan gaat . De ktm duke 390 heeft als groot minpunt dat die fan constant aan slaat bij heel veel mensen zeker in de stad
 
Hij is bij mij 1 keer 10 sec aan geweest , na 1.5 uur rijden de motor uitgezet maar contact aangelaten en ff helm af etc etc . Toen hoorde ik hem aan gaan en bijna meteen weer uit .

Bij de 1000KM beurt ook gevraagd aan bmw en die gaf aan dat hij inderdaad pas na 104c aan gaat . De ktm duke 390 heeft als groot minpunt dat die fan constant aan slaat bij heel veel mensen zeker in de stad
Constant aan ook is ook irritant zeg. :Y _O-

Bij een grote toertocht tien jaar geleden was er ook een Buell mee.
Bij alle fotomomenten langs de weg hoorde je dat ding razen. :X

Piccie van woensdag. :$

IMG_20190731_164337 web.jpg
 
Ziet er gezellig uit
Is het ook. :Y
We stonden op post te ouwe..&^% en mijn collega baco dacht dat er al drie sessies voorbij waren.
Het was pas de eerste. _O-

Gezelligheid kent geen tijd. ;)

18 september pas weer (wordt lid!).
 
Goedenavond, Heel wat anders zo,n RR indrukwekkende machine om te rijden lijkt me.
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop jullie de 310 hebben ingereden! Gewoon om een beeld te krijgen wat ik vrijdag kan gaan doen.
En wat duurt wachten op de 310 toch lang...;)
 
Goedenavond, Heel wat anders zo,n RR indrukwekkende machine om te rijden lijkt me.
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop jullie de 310 hebben ingereden! Gewoon om een beeld te krijgen wat ik vrijdag kan gaan doen.
En wat duurt wachten op de 310 toch lang...;)

Ik heb gewoon normaal gereden , eerste 300KM niet boven( tenzij gewoon nodig natuurlijk ) de 6K rpm ( zoiets staat ik in de handleiding ) en niet constant een bepaald toerentaal/snelheid/versnelling aanhouden ...


Je leest zoveel verschillende dingen , de een zegt heel rustig voorzichtig etc etc . De ander zegt vanaf dag 1 naar de 10K trekken en goed in-gassen anders wordt ie lui!
Als je een beetje gevoel voor techniek heb voel je wel als iets wel of niet goed aanvoelt
 
Vandaag aan het toeren rond utrecht centraal, kwam ik als tegenligger een 310GS tegen met duidelijk een aftermarket pipe
 
Goedenavond, Heel wat anders zo,n RR indrukwekkende machine om te rijden lijkt me.
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop jullie de 310 hebben ingereden! Gewoon om een beeld te krijgen wat ik vrijdag kan gaan doen.
En wat duurt wachten op de 310 toch lang...;)
Ik reed (en rijd nog steeds), aangezien het mijn eerste motor is, vrij voorzichtig. Ook ik ben de eerste 600km onder de 6000 rpm gebleven en heb zo veel mogelijk geprobeerd binnendoor wegen te pakken tbv wisselende toerentallen.

En eigenlijk rijd ik nog steeds op dezelfde manier, snelwegen probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Ook is het denk ik op twee handen te tellen dat ik eventjes boven de 7000 rpm ben geweest. Echt open trekken heb ik dus nog niet gedaan. Ik heb ook het gevoel dat wanneer ik harder dan 110 km/h ga mijn stuur wat heviger begint te trillen, ben ik daarin de enige?
 
Goedemorgen, niet te voorzichtig rijden hoor Stinooo daar komen ook ongelukken van! En dat je stuur gaat trillen is niet normaal hoor, zeker ff een bezoekje aan de dealer waard.Of een maatje die al wat langer rijd ff een rondje laten rijden.Ik rijd al 31 jaar motor en heb er in die tijd heel wat verschillende versleten, maar trillingen in je stuur waar of hoe hevig dan ook is niet normaal! Dus ff langs de dealer, je hebt tenslotte niet voor niks de drie jaar garantie.Succes gr Storkie.
 
Goedemorgen, niet te voorzichtig rijden hoor Stinooo daar komen ook ongelukken van! En dat je stuur gaat trillen is niet normaal hoor, zeker ff een bezoekje aan de dealer waard.Of een maatje die al wat langer rijd ff een rondje laten rijden.Ik rijd al 31 jaar motor en heb er in die tijd heel wat verschillende versleten, maar trillingen in je stuur waar of hoe hevig dan ook is niet normaal! Dus ff langs de dealer, je hebt tenslotte niet voor niks de drie jaar garantie.Succes gr Storkie.
Ik reed (en rijd nog steeds), aangezien het mijn eerste motor is, vrij voorzichtig. Ook ik ben de eerste 600km onder de 6000 rpm gebleven en heb zo veel mogelijk geprobeerd binnendoor wegen te pakken tbv wisselende toerentallen.

En eigenlijk rijd ik nog steeds op dezelfde manier, snelwegen probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Ook is het denk ik op twee handen te tellen dat ik eventjes boven de 7000 rpm ben geweest. Echt open trekken heb ik dus nog niet gedaan. Ik heb ook het gevoel dat wanneer ik harder dan 110 km/h ga mijn stuur wat heviger begint te trillen, ben ik daarin de enige?

Trillingen in je stuur heb je altijd wel bij een 1 cyl ? Eerste keer dat ik 120 ree merkte ik bij afstappen dat ik nog een raar gevoel had in mijn handen van de trillingen hahah
 
Trillingen in je stuur heb je altijd wel bij een 1 cyl ? Eerste keer dat ik 120 ree merkte ik bij afstappen dat ik nog een raar gevoel had in mijn handen van de trillingen hahah
:^

Ik ben ook niet boven de 6k geweest en heb de eerste 500 kilometer niet harder dan 80 gereden op een enkele korte keer na.
Om goed in te rijden wel het blokje lekker laten trekken tot dat toerental en vaak tot bijna 1.500 toeren uit laten rollen bij de stoplichten.
Toen de olie ververst en bij 1.000 km weer.
Bij 1.500 mocht de dealer het officieel doen en bij 4.500 heb ik het zelf weer gedaan.
Die kleine carterinhoud van 1.5 tot 1.8 liter ga ik niet om de 10K laten doen. :P :)
 
Voor mijn info geld voor iedereen die zich vrij genoeg voelt om te antwoorden .

Welke 310 rijd u? (GS? R ? Welke kleur )
Hoeveel KM reeds gereden ?
Bijzonderheden ?
Wat voor uitlaat zit eronder ? ( aftermarket Is de ecu hiervoor aangepast ? )
Welke mods zitten op de bike ?

Lijkt me wel een leuke info post toch ?
 
Ik begin wel gelijk :

Welke 310 rijd u? : de R in de cosmos black?
Hoeveel KM reeds gereden : 2200KM +\-
Bijzonderheden : nog niks
Wat voor uitlaat zit eronder : stock, aftermarket is the plan
Welke mods zitten op de bike : TT assen stickers :) , telefoon houder , thats it
 
Welke 310 rijdt u: G310R in Cosmic black
Hoeveel KM reeds gereden: 2400 kilometer op de teller sinds 8 juni 2019
Bijzonderheden: Enkel het scala aan het storingen veroorzaakt door een defecte accu, motor rijdt weer als een zonnetje nu ;)
Wat voor uitlaat zit eronder: Zoals die uit de fabriek komt rollen, voorlopig geen plannen om iets aan te passen.
Welke mods zitten op de bike: BMW topkoffer 30 liter, met zwarte buitenschaal. Als navigatie is de Beeline Moto naar me onderweg
 
Laatst bewerkt:
Welke 310 rijdt u: G310R in Cosmic black
Hoeveel KM reeds gereden: 2400 kilometer op de teller sinds 8 juni 2019
Bijzonderheden: Enkel het scala aan het storingen veroorzaakt door een defecte accu, motor rijdt weer als een zonnetje nu ;)
Wat voor uitlaat zit eronder: Zoals die uit de fabriek komt rollen, voorlopig geen plannen om iets aan te passen.
Welke mods zitten op de bike: BMW topkoffer 30 liter, met zwarte buitenschaal. Als navigatie is de Beeline Moto naar me onderweg

Leuk ! Zelfde kleur hahah . Mag ik vragen waar je de navigatie voor gaat gebruiken?

Ik heb zoiets overwogen maar ben gegaan voor een telefoon houder + intercom systeem om melding in me helm te krijgen of op het stuur ben benieuwd naar jou keuze en onderbouwing !! Wellicht dat je me kunt overhalen
 
Leuk ! Zelfde kleur hahah . Mag ik vragen waar je de navigatie voor gaat gebruiken?

Ik heb zoiets overwogen maar ben gegaan voor een telefoon houder + intercom systeem om melding in me helm te krijgen of op het stuur ben benieuwd naar jou keuze en onderbouwing !! Wellicht dat je me kunt overhalen
De navigatie ga ik gebruiken om... te navigeren haha ;)

Ik heb behoefte aan een navigatie die de weg voor me uitstippelt, maar dat is niet altijd nodig. Leuke feature van die Beeline Moto is dat je ook voor de mode kunt kiezen waarbij enkel de richting naar je eindbestemming wordt weergegeven. Hoe je er komt is up to you, en dat maakt het leuk, de omgeving ontdekken, zijstraatjes in schieten waar je anders nooit zou komen en dat alles zonder te hoeven stoppen om op m'n telefoon te kijken of ik nog de juiste kant op ga haha.

Ook ik heb overwogen om een Garmin/TomTom aan te schaffen of om mijn telefoon op mijn stuur te bevestigen. De Garmin en TomTom zijn in verhouding wat aan de dure kant en mijn telefoon (niet waterdicht) in weer en wind op het stuur bevestigen had ook niet mijn voorkeur. Vandaar de keuze voor de Beeline Moto voor een schamele prijs van 110 euro (in de pre-order).

Ben heel benieuwd hoe die in het echt werkt, want nog vrij weinig mensen hebben hem in bezit. Ik laat wel weten hoe die bevalt nadat ik hem (hopelijk) volgende week binnen krijg.
 
De navigatie ga ik gebruiken om... te navigeren haha ;)

Ik heb behoefte aan een navigatie die de weg voor me uitstippelt, maar dat is niet altijd nodig. Leuke feature van die Beeline Moto is dat je ook voor de mode kunt kiezen waarbij enkel de richting naar je eindbestemming wordt weergegeven. Hoe je er komt is up to you, en dat maakt het leuk, de omgeving ontdekken, zijstraatjes in schieten waar je anders nooit zou komen en dat alles zonder te hoeven stoppen om op m'n telefoon te kijken of ik nog de juiste kant op ga haha.

Ook ik heb overwogen om een Garmin/TomTom aan te schaffen of om mijn telefoon op mijn stuur te bevestigen. De Garmin en TomTom zijn in verhouding wat aan de dure kant en mijn telefoon (niet waterdicht) in weer en wind op het stuur bevestigen had ook niet mijn voorkeur. Vandaar de keuze voor de Beeline Moto voor een schamele prijs van 110 euro (in de pre-order).

Ben heel benieuwd hoe die in het echt werkt, want nog vrij weinig mensen hebben hem in bezit. Ik laat wel weten hoe die bevalt nadat ik hem (hopelijk) volgende week binnen krijg.

Ik ben zeer benieuwd ! We horen het wel
 
Welke 310 rijd u? > G310R de witte met sportstickers [rood/blauw/zwart]
Hoeveel KM reeds gereden ? teller staat op dit moment op 30.783 km
Bijzonderheden ? lekker zuinig > bij rustige toertjes tot wel 1 op 35km gemiddeld. meestal zuiniger dan 1 op 30km.
Wat voor uitlaat zit eronder ? ( aftermarket Is de ecu hiervoor aangepast ? ) gewoon nog de originele uitlaat
Welke mods zitten op de bike ? > originele bagagedrager met BMW topkoffer > Puig universeel tourscherm [had eerst laag specifiek scherm er op] > tomtom rider bevestiging > SW-Motech motor bescherm beugel set > stripes in kleur op de velgranden > led knipperlichten i.p.v. originele > instelbare rem en koppelingshandel in 3 kleur > tankdop sticker > banden spanning controle meter [tmps] > rode zijreflectoren aan de kentekenplaathouder > stuurverhogingset > lampenset op de motorbeugel [alle merkloze mods komen van Aliexpress]
 
Welke 310 rijd u? > G310R de witte met sportstickers [rood/blauw/zwart]
Hoeveel KM reeds gereden ? teller staat op dit moment op 30.783 km
Bijzonderheden ? lekker zuinig > bij rustige toertjes tot wel 1 op 35km gemiddeld. meestal zuiniger dan 1 op 30km.
Wat voor uitlaat zit eronder ? ( aftermarket Is de ecu hiervoor aangepast ? ) gewoon nog de originele uitlaat
Welke mods zitten op de bike ? > originele bagagedrager met BMW topkoffer > Puig universeel tourscherm [had eerst laag specifiek scherm er op] > tomtom rider bevestiging > SW-Motech motor bescherm beugel set > stripes in kleur op de velgranden > led knipperlichten i.p.v. originele > instelbare rem en koppelingshandel in 3 kleur > tankdop sticker > banden spanning controle meter [tmps] > rode zijreflectoren aan de kentekenplaathouder > stuurverhogingset > lampenset op de motorbeugel [alle merkloze mods komen van Aliexpress]


Hoe vind je die stuur verhooger op de 310R ?

Een welke beugel heb je rond de motor incl lampen?

Groetjes
 
pvdniet! Al ruim 30.00 km gereden met de 310 R dat is niet verkeerd allemachtig zeg! En geen fratsen gehad met de 310?
Ik heb trouwens groot nieuws!!! Ik kan morgen om 14.00 uur mijn 310 al ophalen, scheelt weer een nachtje slapen.Ik heb gebeld omdat het vrijdag klo.. weer wordt en ik uiteraard geen zin heb om met mijn nieuwe motor in de regen te rijden, want ik ben (nu) een echte mooi weer rijder..Dus ik ga op tijd naar bed des te eerder is het morgen!!!O-)
 
Hier is ze dan.
Meteen ff twee vragen! Banden spanning is nu 2.9 achter 2.5 voor.Waar rijden jullie mee? En als ik continu 60 rijd doe ik dat in zijn 5 als ik 65 continu rij doe ik dat in zijn 6e versnelling gewoon benieuwd naar welke versnelling jullie rijden.De eerst 100 km staan erop helemaal top ik ben tevreden!
 
Hier is ze dan.
Meteen ff twee vragen! Banden spanning is nu 2.9 achter 2.5 voor.Waar rijden jullie mee? En als ik continu 60 rijd doe ik dat in zijn 5 als ik 65 continu rij doe ik dat in zijn 6e versnelling gewoon benieuwd naar welke versnelling jullie rijden.De eerst 100 km staan erop helemaal top ik ben tevreden!

Dat is wel hoog, denk dat 2.4-5 en 2.2-3 beter is
 
Hier is ze dan.
Meteen ff twee vragen! Banden spanning is nu 2.9 achter 2.5 voor.Waar rijden jullie mee? En als ik continu 60 rijd doe ik dat in zijn 5 als ik 65 continu rij doe ik dat in zijn 6e versnelling gewoon benieuwd naar welke versnelling jullie rijden.De eerst 100 km staan erop helemaal top ik ben tevreden!
Ik ben niet thuis, maar staat de bandenspanning niet ergens op de motor?
2.9+2.5 bar is voor 90% van de 600/1.000cc motorfietsen de juiste spanning voor op straat.
Maar zeker niet bij A2 motorfietsen.
Bij mijn 310GS is het 1.9 bar...

2.3+2.2 bar staat me bij van mijn vorige 310R.
Zeker de achterband geeft minder grip bij 2.9 bar.. het rijdt wel wat zuiniger. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan