BMW G 310 topic

Ja op het moment dat de dealer vertelde dat er 2.9 bar inzit vond ik het al aan de hoge kant.Zal de banden morgen ff op 2.3 achter en 2.2 voor zetten! Staat ook zo vermeld in het instructie boekje btw.Verder heerlijk gereden, niet verder dan 6000a 6500 rpm gegaan, vlot op schakelen rotonde,s in z,n 3 eroverheen ook top.Ik heb mijn vfr achtergelaten daar heb ik 8 jaar heerlijk op gestuurd, de 310 is een hele andere motor maar ozo leuk te rijden.Hopen dat het weer morgen een btj mee zit dan ga ik nog ff rondje om met de 310...
 
20190809_190614[1].jpg
 
Ook ideaal, zo door mijn poort de tuin in, zo de schuur in zonder de spiegels te moeten inklappen.Wat is het leven met een BMW310 toch mooi!
Fijn weekend allemaal, hopende op zonnen stralen zodat ik kan rijden..
 
Ook ideaal, zo door mijn poort de tuin in, zo de schuur in zonder de spiegels te moeten inklappen.Wat is het leven met een BMW310 toch mooi!
Fijn weekend allemaal, hopende op zonnen stralen zodat ik kan rijden..

Was het tussen 19:00 en 21:00 niet ff lekker ?
 
Ook ideaal, zo door mijn poort de tuin in, zo de schuur in zonder de spiegels te moeten inklappen.Wat is het leven met een BMW310 toch mooi!
Fijn weekend allemaal, hopende op zonnen stralen zodat ik kan rijden..
Geluk zit in kleine dingen. _O-

Mijn andere motor gaat hier met spiegels inklappen toch makkelijker door de steeg dan de G310GS met dezelfde spiegels. Kom dan overal takken/bosjes tegen.
Dus de VFR zou dan zelfs smaller kunnen zijn.
Maar zonder kuip is het dan vast weer minder massaal de schuur in. ;)

Leuk dat je na de VFR zoveel plezier in de A2 motor kan hebben.
Ik heb exact hetzelfde gevoel.
Dagelijks is er niet meer nodig dan die handige en toch krachtig aanvoelende '310'. *O*
 
Laatst bewerkt:
Nee precies ik heb de afgelopen 31 jaar continue een motor gehad voor verschillende doeleinden.

Ik zal me trouwens eerst nog even voorstellen: mijn naam is John ik ben 48 jaar woon in Waarland in Noord Holland ik heb twee jongens een van 12 en een van 9 jaar jong.In het dagelijkse leven ben in cipier/sport leraar van beroep.En ik heb me hier gemeld omdat ik net zoals jullie een 310 r hebben en het gewoon leuk vinden om daar mee bezig te zijn.

Mijn motoren waren/zijn een Honda cbx550 met die dichte voor remmen uit 1994 daarna een Honda cbr600 zo, paarse haha uit 1996.
Een honda vfr750 carburateur de zilvere daarmee heb ik de pyreneeën door kruist.
Daarna een honda cbr600 2001 de eerst injectie fiets heb ik toen nieuwe gekocht in het zwart.Die had een automatische choke zodra je de motor starte dan ging ie meteen in 3500 rpm draaien heerlijk zo koud uit de schuur!

De bmw F650, de honda dylan 150 de suzuki burgman 200 ook nieuw uit 2008 allemaal voor woon werk gekocht echt ideaal.

Daarna de honda cbr400rr gewoon voor de fun omdat ik toch niet meer woon werk verkeer reed.Daarna de rode vfr800i die heb ik 8 jaar gehad echt een top fiets maar ja toen gebeurde het, toen kwam de 310 r in beeld en moest de vfr het veld ruimen!!Iedereen verklaarde me voor gek om zo,n lichte schakel brommer te kopen maar ja ik was na de proefrit verkocht...

Dus was het tijd om iets nieuws, iets leuks te kopen, een motor waar ik plezier op zou hebben. De kilometers maak ik niet meer hooguit 3000 per jaar dus de fun factor moest voor mij hoog zijn en laten we eerlijk zijn, de stepjes ga je met de 310 op de rotonde echt wel aan de grond krijgen als je dat wilt.

Ik ben nog wel benieuwd naar jullie gekozen versnelling als je 55 rijd, en bij 60a 65 km per uur! na 65 km per uur zit ik in zijn 6.
Oja ik kan zoveel op MF zijn omdat ik geniet van drie weken verlof, en mijn kids achter de X Box zitten haha.
 
ach , op een moment heb je het allemaal wel gezien
je hebt ze allemaal wel gehad
je rijd enkel nog maar voor de fun
dan is een 310 meer dan zat
t'ís een kwestie van poen...
als ik het had zou ik het ook doen
 
Nee precies ik heb de afgelopen 31 jaar continue een motor gehad voor verschillende doeleinden.

Ik zal me trouwens eerst nog even voorstellen: mijn naam is John ik ben 48 jaar woon in Waarland in Noord Holland ik heb twee jongens een van 12 en een van 9 jaar jong.In het dagelijkse leven ben in cipier/sport leraar van beroep.En ik heb me hier gemeld omdat ik net zoals jullie een 310 r hebben en het gewoon leuk vinden om daar mee bezig te zijn.

Mijn motoren waren/zijn een Honda cbx550 met die dichte voor remmen uit 1994 daarna een Honda cbr600 zo, paarse haha uit 1996.
Een honda vfr750 carburateur de zilvere daarmee heb ik de pyreneeën door kruist.
Daarna een honda cbr600 2001 de eerst injectie fiets heb ik toen nieuwe gekocht in het zwart.Die had een automatische choke zodra je de motor starte dan ging ie meteen in 3500 rpm draaien heerlijk zo koud uit de schuur!

De bmw F650, de honda dylan 150 de suzuki burgman 200 ook nieuw uit 2008 allemaal voor woon werk gekocht echt ideaal.

Daarna de honda cbr400rr gewoon voor de fun omdat ik toch niet meer woon werk verkeer reed.Daarna de rode vfr800i die heb ik 8 jaar gehad echt een top fiets maar ja toen gebeurde het, toen kwam de 310 r in beeld en moest de vfr het veld ruimen!!Iedereen verklaarde me voor gek om zo,n lichte schakel brommer te kopen maar ja ik was na de proefrit verkocht...

Dus was het tijd om iets nieuws, iets leuks te kopen, een motor waar ik plezier op zou hebben. De kilometers maak ik niet meer hooguit 3000 per jaar dus de fun factor moest voor mij hoog zijn en laten we eerlijk zijn, de stepjes ga je met de 310 op de rotonde echt wel aan de grond krijgen als je dat wilt.

Ik ben nog wel benieuwd naar jullie gekozen versnelling als je 55 rijd, en bij 60a 65 km per uur! na 65 km per uur zit ik in zijn 6.
Oja ik kan zoveel op MF zijn omdat ik geniet van drie weken verlof, en mijn kids achter de X Box zitten haha.
Ik zit in Griekenland met mijn zoon van elf.
Dus even een short message. ;)

Geweldig verhaal. Hier ook 40+ motorfietsen gehad sinds 1992.

Ik rij soms al 55..60 in zes. Maar dan met een fluwelen hand gas bij.
(De S1000RR trouwens ook)

Mijn CBR250R had ik aangepast met een groter tandwiel voor. Dat gaat hier niet lukken.
Dat was wel iets beter om frontrow door het verkeer te rijden.
110-120 km/u gaan dan met 400 toeren minder.

Maar eigenlijk hoeft het niet.
De 310 kan het makkelijk aan allemaal.
Misschien dat ik bij veel 130 km/u wegen wel iets aan zou passen.
Al zal die er niet op stuk draaien. :P
 
Laatst bewerkt:
Goedemidag all, HP2 sport ik moest hem ff gogglen maar wat een mooi machine. Lijkt me wel groot en zwaar.
 
gewoon een wat erg snelle boxer ..........en hoe langer je wacht hoe betaalbaarder een type wordt .....

mijn BMW was in een ver verleden ook onbetaalbaar...........

de Gs310 komt ook langzaam in de buurt ...............2017
 
gewoon een wat erg snelle boxer ..........en hoe langer je wacht hoe betaalbaarder een type wordt .....

mijn BMW was in een ver verleden ook onbetaalbaar...........

de Gs310 komt ook langzaam in de buurt ...............2017

dit type is juist averechts. waarde stijgt alleen maar van een hp2.
 
Ik snap wel dat je dit een hele mooie fiets vind! En 221 kg en 128 pk heel wat anders dan de 158 kg en de 34 pk vd 310.
Maar dan de RR weg doen? zal moeilijke keuze worden......of niet..
 
Ik snap wel dat je dit een hele mooie fiets vind! En 221 kg en 128 pk heel wat anders dan de 158 kg en de 34 pk vd 310.
Maar dan de RR weg doen? zal moeilijke keuze worden......of niet..
133 pk en 169 kilo droog.. 199 kilo rijklaar.
Maar voor het pure vermogen en rijwielgedeelte blijft de RR.

Ik heb in 2004 een R1100S gehad. Gewoon leuke tractor erbij. Heel ander motorblok.
Misschien de 310 weg, maar als ik weer kan werken is dat niet handig.
Dan maar stalling erbij zoeken. :)

De HP2Sport, BMW haar hoogwaardig wapenfeit op sportief boxergebied.
Op motorisch vlak verslaat de HP2 Sport de R1200S met nog eens (nominaal) 11 PK meer. Honderddrieëndertig dus, i.p.v. 122.

Waar de R1200S pas leuk begint te lopen vanaf zo'n 6500 toeren, zit het koppel van de HP2 Sport al op zijn maximum bij een lager toerental, dan bij de R12S. En dat is best (ook weer) verrassend, gezien de hard-core sportmotor die het toch eigenlijk moet zijn.

Het blok is tevens minder breed dan bij de andere 1200 boxer-modellen, en de grote verrassing zit 'm eigenlijk aan de binnenkant.
Compactere verbrandingskamers, hogere compressie, terug naar 1 bougie per cylinder, en als allergrootste verrassing : dubbel bovenliggende nokkenassen !
Een unicum bij de BMW-boxermotor.

Uiteraard is er t.o.v. de 'gewone' R1200S veel meer aangepast.
De gasklephuizen zijn bijvoorbeeld anders van vorm, de aanzuigbuizen naar het luchtfilter toe zijn een maatje groter, het uitlaatsysteem is anders vormgegeven, en hoewel het basisblok (bij een vierpitter zou je spreken van het onderblok...) van de HP hetzelfde lijkt als bij de R12S, is ook dat niet gelijk !

Het frame heeft als basis het R1200S frame, echter zonder dat in het oog springende (aluminium) achterframe.
Het carbon zitgedeelte, incl. ophanging van de uitlaat is nagenoeg zelfdragend ; evenals het kuipwerk rondom de koplamp.
Daar waar de R1200S nog een compleet 'kuipframe' heeft, is het bij de HP2Sport dus zelfdragend.

Vanwege dus dat zelfdragende 'achterdeel' ; is het meenemen van een duo op een HP2 Sport derhalve ook niet mogelijk. De vraag rijst ook gelijk : wil je wel een duo mee op een HP... :N (en dat rijmt ook nog...)

Het complete kuipwerk is van carbon, de velgen zijn de gesmede, lichtgewicht exemplaren uit de HP-serie, en het zichtbare aluminium van voetsteunen en kroonplaat, is niet van gietstukken, maar gemaakt door middel van fraai freeswerk.
Zelfs de klepdeksels zijn gemaakt van het ultralichte carbon.

BMW-traditie-getrouw ; is de HP2 Sport ook leverbaar met (uitschakelbaar) ABS, en zg. quickshifter schakeling (opschakelen bij hoge toeren, zonder de noodzaak zelf de koppeling te hoeven bedienen, en zonder zelf gas terug nemen !)

Ten opzichte van de R1100S en de R1200S heeft de HP2 Sport als eerste sportboxer standaard een compleet digitaal dashboard.
Dit dashboard was zijn tijd jaren vooruit door de grootte en hoeveelheid informatie.

Al met al ; een behoorlijk exclusieve boxer, met een al even exclusief prijskaartje. De levertijden waren enorm lang.
BMW heeft er dan ook geen speciale geautomatiseerde assemblage lijn voor opgericht. Veel handwerk dus!
 
Laatst bewerkt:
Wat een pokkeweer hier. :P
Zondag om 07.30 geland op 'Rotterdam The Hague Airport' en dacht maandag weer eens een flinke rit te maken op de 310.
En vandaag - gisteren - ook weer uitgesteld.

Ik smelt er niet van, maar comfortabel is het ook niet als het niet perse moet.
Of hebben we hier grotere diehards? ;)
 
Ja Welkom thuis idd van het weer hoef je het hier niet te hebben!

Hier ook geen diehard, die in de regen gaat rijden.Ik hoef niet dus doe het ook niet blijft de 310 heerlijk mooi schoon en nieuw.
Maar wel vandaag ff tussen de wolken door gereden niet veel een kleine 50 km.
Even de bandjes naar 2.3 en 2.2. gezet dat was echt wel te merken!
Nu ruim 200 km op de 310 staan, vandaag ook ff stiekem 110 gereden ik vond dat echt prima gaan qua vermogen.Uiteraard verder niet boven de 6000 rpm gekomen.Erg braaf aan het inrijden verder.
Ik moet wel ff wennen aan het geluid wat de motor maakt als hij stationer loopt.Dat rauwe schrapende geluidje.
Ik heb ff op youtube geluisterd bij gasten die daar het geluid vd 310 hadden gepost en kom tot de conclusie dat het rauwe geluidje er gewoon in hoort te zitten.Ik kom natuurlijk van een V4 die je niet hoort lopen qua cilinder geluid.
 
Hier ook een mooi weer rijder, met regen blijft die lekker warm in de parkeergarage staan.
Ik poets me al een ongeluk met mooi weer, als die nat wordt blijf ik bezig :N

Nog even een ander vraagje. Ik heb een nieuwe accu gekregen in de motor door alle perikelen. Hoe lang zou zo'n accu het ongeveer uithouden bij geen gebruik? Ik heb de officiële acculader van BMW gekocht, dus daar kan die aan in de herfst/winter, maar ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe lang ik hem stil kan laten staan.

Hieronder nog een fotootje van de mijne, toen die net gepoetst was ;)

IMG_20190808_181146.jpg
 
@swillems
Ik ben niet zo groot (170) en zat te veel voorover, daarom heb ik er stuurverhogers opgezet waardoor ik rechter op zit en geen pijn in mijn rug krijg.
De motorbeugel is van sw-motech (zoek op crash bar).

Ik was nog 2 accessoires vergeten, namelijk: een radiateur bescherming met een blauwe balk met daarin G310R uit gestanst en ëen rooster bescherming voor de koplamp.

Ik moet nodig de motor stoppen en foto's er van maken 😧
 
@swillems
Ik ben niet zo groot (170) en zat te veel voorover, daarom heb ik er stuurverhogers opgezet waardoor ik rechter op zit en geen pijn in mijn rug krijg.
De motorbeugel is van sw-motech (zoek op crash bar).

Ik was nog 2 accessoires vergeten, namelijk: een radiateur bescherming met een blauwe balk met daarin G310R uit gestanst en ëen rooster bescherming voor de koplamp.

Ik moet nodig de motor stoppen en foto's er van maken 😧

Hey Pvdniet,

Heb je foto's en/of linkjes van die radiateur bescherming en die rooster bescherming voor de koplamp?
 
Hey Pvdniet,

Heb je foto's en/of linkjes van die radiateur bescherming en die rooster bescherming voor de koplamp?
Die heb ik ook vorig jaar gekocht voor mijn eerste 310.. dat was een R. Er staat nu wel G310R op mijn G310GS.
Maar ik heb er nog nooit naar gekeken. :+

DSC_1437.jpg


DSC_1533.jpg


Hier en hier.
Niet de eerste de beste kopen, want je ziet vaak dezelfde artikelen voor de helft. :P
(Handig zoeken op Ebay: minnetje ingeven voor artikel die je niet wil zien. Dus -signal -tyre -decal bijvoorbeeld)

Alleen radiator covers: hier en hier.
Dan weet je nu wel verder te zoeken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog even een ander vraagje. Ik heb een nieuwe accu gekregen in de motor door alle perikelen. Hoe lang zou zo'n accu het ongeveer uithouden bij geen gebruik? Ik heb de officiële acculader van BMW gekocht, dus daar kan die aan in de herfst/winter, maar ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe lang ik hem stil kan laten staan.
Ik hou zelf zes weken aan. Zelfs een nieuwe loodaccu kan je in 90 dagen defect krijgen of zwaar beschadigd door hem niet op spanning te houden.
Mijn andere motor heeft een lithium accu, die hoef ik nooit te laden. Kan gewoon drie maanden overbruggen (buiten in de winter) en dan is die nog meer dan 90%. :9
 
Vanochtend 230 kilometers met de G310GS gereden. Heerlijk weer, en het weer zelf ook. :]

Vooraf zou ik bij de bestemming 17 kilometer tankinhoud overhouden volgens de BMW computer.
De range ging bij 110 km/u op de teller echter sneller naar beneden dan de kilometerstand op de DomDom.

Er kwam een auto met aanhanger invoegen, daarop vier fietsen. Uit de wind 40 kilometer achter blijven hangen met 103 km/u.
Toen was ik lange tijd precies gelijk aan het aantal nog te rijden kilometers en de range op de BMW.
En voordat die eraf ging had ik vier kilometer over.

Helaas ging die auto er dus 20 kilometer voor tijd vanaf, dus had uiteindelijk alsnog -1 kilometer tot het eindpunt. :')
Maar ik weet uit ervaring dat er dan nog 1 liter over is, dus tanken op de terugweg binnen 25 kilometer is altijd op tijd.

Aantekening 2019-08-14 145405.png


De G310GS schrijft even 50% af binnen een jaar. 8)7
Verder gaf ik al aan deze eigenlijk niet kwijt te willen.
Rijdt zo fijn, en ik heb er nu van alles opgezet (€1.000,- Hyperpro, verhoogd zadel, stuurverhogers, etc).

De HP2 sport maar even gereserveerd zonder inruil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan