BMW G 310 topic

Overigens dit weekend eerste ''lange'' tripje gedaan op de G310R, weekendje dwars door België naar mijn accommodatie in Wallonië. Om vervolgens vandaag de Mergellandroute te rijden door Zuid-Limburg en all the way back to Roosendaal. Ruim 600 kilometer, geen snelweg gezien en bijna nergens harder dan 80 gereden, lekker genieten!

De motor doet het in ieder geval prima (op het schakelen na) en die bochten zijn echt heerlijk om te pakken. Na een paar uur op het zadel gezeten te hebben moet ik wel zeggen dat mijn kont pijn begon te doen. Ondanks ik heel veel goede verhalen heb gehoord over de kwaliteit en het zitcomfort van het zadel. Misschien is mijn kont nog te gewend aan het zitten op een comfortabele bureaustoel, daar gaan de komende paar zomers wel verandering in brengen ;)
 
Als ik niet tijdig terug schakelt van 5 naar 4 van 3 naar 2 dan stil sta, dan moet ik ook de koppeling hendel gebruiken.
Dus als ik b.v. in zijn 6 op een stoplicht aankom en pas terug schakel als ik stil sta dan moet ik de koppeling hendel gebruiken!Bedoel je dit? Want dit hadden al mijn motoren namelijk.Je moet soms echt spelen met de koppeling en de versnelling.Maar het moet gevoelsmatig wel kloppen inderdaad anders wordt het irritant.
 
Overigens dit weekend eerste ''lange'' tripje gedaan op de G310R, weekendje dwars door België naar mijn accommodatie in Wallonië. Om vervolgens vandaag de Mergellandroute te rijden door Zuid-Limburg en all the way back to Roosendaal. Ruim 600 kilometer, geen snelweg gezien en bijna nergens harder dan 80 gereden, lekker genieten!

De motor doet het in ieder geval prima (op het schakelen na) en die bochten zijn echt heerlijk om te pakken. Na een paar uur op het zadel gezeten te hebben moet ik wel zeggen dat mijn kont pijn begon te doen. Ondanks ik heel veel goede verhalen heb gehoord over de kwaliteit en het zitcomfort van het zadel. Misschien is mijn kont nog te gewend aan het zitten op een comfortabele bureaustoel, daar gaan de komende paar zomers wel verandering in brengen ;)
Ik voel mijn kont ook hoor na een uur rijden hahaha en 600 km heerlijk die Mergellandroute ik heb hem ook ooit gereden!
 
Als ik niet tijdig terug schakelt van 5 naar 4 van 3 naar 2 dan stil sta, dan moet ik ook de koppeling hendel gebruiken.
Dus als ik b.v. in zijn 6 op een stoplicht aankom en pas terug schakel als ik stil sta dan moet ik de koppeling hendel gebruiken!Bedoel je dit? Want dit hadden al mijn motoren namelijk.Je moet soms echt spelen met de koppeling en de versnelling.Maar het moet gevoelsmatig wel kloppen inderdaad anders wordt het irritant.
Weet niet of ik jou helemaal juist begrijp nu, ik gebruik de hendel altijd (en houd deze ingeknepen bij meerdere versnellingen doorschakelen), enkel moet ik hem los laten en weer opnieuw inknijpen als de versnelling ''blijft hangen''. Overigens heb ik soms ook dat mijn gear indicator gestippeld blijft en dat ik de koppelingshendel een beetje moet laten vieren om hem in de versnelling te horen klikken en zodat de gear indicator weer het juiste weergeeft.

Als ik er zo aan terug denk dan is het inderdaad voornamelijk met het ''overhaast'' terugschakelen of als ik op het laatste moment moet handelen. Hetzelfde geldt bij een stoplicht als ik zo goed als stil sta en dan nog door 3 versnellingen heen wil. Zal eens structureel zorgen dat alles netjes is terug geschakeld voordat die tot stilstand is gekomen. Morgen testen naar werk ;)
 
Weet niet of ik jou helemaal juist begrijp nu, ik gebruik de hendel altijd (en houd deze ingeknepen bij meerdere versnellingen doorschakelen), enkel moet ik hem los laten en weer opnieuw inknijpen als de versnelling ''blijft hangen''. Overigens heb ik soms ook dat mijn gear indicator gestippeld blijft en dat ik de koppelingshendel een beetje moet laten vieren om hem in de versnelling te horen klikken en zodat de gear indicator weer het juiste weergeeft.

Als ik er zo aan terug denk dan is het inderdaad voornamelijk met het ''overhaast'' terugschakelen of als ik op het laatste moment moet handelen. Hetzelfde geldt bij een stoplicht als ik zo goed als stil sta en dan nog door 3 versnellingen heen wil. Zal eens structureel zorgen dat alles netjes is terug geschakeld voordat die tot stilstand is gekomen. Morgen testen naar werk ;)
En ging het schakelen beter?
 
En welke is het geworden?
Deze :
Fotos even gebruikt van @Worldbeater , deze ook gekocht na lang nadenken en leuke aanbieding . Zoals @Worldbeater al eerder aangaf is dit een mooie gelaste bocht die erg degelijk aanvoelde en kwa geluid vergelijkbaar met de dominator
 

Bijlagen

  • 16987479-94E4-42B3-9253-F65B2D1C554E.jpeg
    16987479-94E4-42B3-9253-F65B2D1C554E.jpeg
    184,9 KB · Weergaven: 10
  • C96B3244-7536-46B3-8043-8A451C2D626F.jpeg
    C96B3244-7536-46B3-8043-8A451C2D626F.jpeg
    160,8 KB · Weergaven: 11
Zo de laatste dag van de vakantie, straks nog ff een uurtje heerlijk rijden! Nu 500 km gereden met de 310 je kunt goed merken dat het blok een btj losser wordt, alles gaat wat gemoedelijker in het rond. Oja, ook ff mijn voet gisteren op de rotonde op de grond gehad, mijn chicken ring is bijna weg hahaha
Wat stuurt de bmw toch heerlijk.
Zet je wel de bal van je voet op de step inplaats van je hak? :)

De veervoorspanning achter kan af fabriek ook twee standjes hoger.
Tenzij je 45 kilo weegt, dan is die goed. :+

Ik reed de voetsteunen aan de grond zonder voetenwerk.
Met de juiste veervoorspanning is de grens hiervoor nog een stukje 'hoger'. ;)
 
Goedemorgen deze morgen. Ik zag in mijn PostNL app dat er een brief naar me onderweg is van het RDW met een terugroepactie voor de G310R. Zijn er meerdere die deze hebben ontvangen? Het gaat om de volgende terugroepactie:

1566970874998.png
 
correctie :

de brief licht op de mat zo te horen van thuis. dat wordt even bellen voor een afspraak dus
Ik heb daarstraks ook mijn dealer gebeld, echter was die nog niet op de hoogte van het probleem. Hij heeft op zijn beurt weer contact opgenomen met BMW Nederland om te vragen hoe hiermee om te gaan, wordt vervolgd...
 
Vrijdag gaat de G310R voor de 30k beurt naar MR-motoren.:)
Eens kijken of ze er over beginnen en het direct doen.
Bij de vorige beurt [20K] kwamen ze zelf met garantiegevalletjes, namelijk los glas in de linker spiegel [gerammel nooit gehoord door de oordoppen] en "dood" punt in stuurlager [nooit iets gevoeld].
Ik denk dus dat het wel goed komt.:]
 
Ik heb daarstraks ook mijn dealer gebeld, echter was die nog niet op de hoogte van het probleem. Hij heeft op zijn beurt weer contact opgenomen met BMW Nederland om te vragen hoe hiermee om te gaan, wordt vervolgd...

Heb ze ook gebeld ( den haag ) wisten ook nog niet hoe of wat . Zal ze morgen wel even bellen of vanmiddag mer de brief voor mijn neus .
 
Yep ook hier de brief ontvangen! Ik rijd toch alleen wanneer de zon schijnt geen regen etc ik ga er geen haast mee maken!
 
Hier is de afspraak gemaakt voor komende zaterdag, kom er dan toch praktisch langs. Dealer zei dat ze voor de zekerheid al wat onderdelen hadden besteld vandaag, mocht het aan de orde zijn dan kunnen ze meteen vervangen worden.

Ik heb overigens ook af en toe last van een piepende rem het laatste stukje remmen, houdt dat verband met elkaar?
 
Hier is de afspraak gemaakt voor komende zaterdag, kom er dan toch praktisch langs. Dealer zei dat ze voor de zekerheid al wat onderdelen hadden besteld vandaag, mocht het aan de orde zijn dan kunnen ze meteen vervangen worden.

Ik heb overigens ook af en toe last van een piepende rem het laatste stukje remmen, houdt dat verband met elkaar?

De dealer zal ongetwijfeld remblokmontage pasta hebben. Vraag even of ze de remblokken willen reinigen(stralen) en daar mee willen insmeren (aan de achterzijde dan he :+) en dan willen terug monteren.
 
Vrijdag gaat de G310R voor de 30k beurt naar MR-motoren.:)
Eens kijken of ze er over beginnen en het direct doen.
Bij de vorige beurt [20K] kwamen ze zelf met garantiegevalletjes, namelijk los glas in de linker spiegel [gerammel nooit gehoord door de oordoppen] en "dood" punt in stuurlager [nooit iets gevoeld].
Ik denk dus dat het wel goed komt.:]
:^

Vorig jaar kwam ik daar voor het eerst met mijn andere motor, een S1000R uit 2014 en kreeg direct diverse grote en kleine updates. :}
Ik vroeg alleen maar of ze de storingscode wilde uitlezen (onderhoud en klopsensor defect). :')

Deze terugroepactie is trouwens op de fora al een half jaar bekend.
De brief van de RDW hier ook ontvangen (gisteren). :Y
 
Vanochtend zijn 30k beurt gehad [stond nu op 31868km].:$
Geen gekke dingen.

Ze hebben meteen gekeken naar de remklauwen en er was niets aan te zien.
Voor de rest dus geen actie nodig, tenzij....
BMW bepaald dat er toch nieuwe onderdelen op moeten komen, dan laten ze dat nog aan mij weten. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan