BMW G 310 topic

Vanochtend zijn 30k beurt gehad [..tenzij....
BMW bepaald dat er toch nieuwe onderdelen op moeten komen, dan laten ze dat nog aan mij weten. :t
Dan zeg je ook geen nee natuurlijk. :+ ;)

Goed dat de motor het zo lekker doet.
Op naar de ton. :o :} :]

Remklauwen verwacht ik zelf ook niets aan..
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend zijn 30k beurt gehad [stond nu op 31868km].:$
Geen gekke dingen.

Ze hebben meteen gekeken naar de remklauwen en er was niets aan te zien.
Voor de rest dus geen actie nodig, tenzij....
BMW bepaald dat er toch nieuwe onderdelen op moeten komen, dan laten ze dat nog aan mij weten. :t
Als jij met 31000 op de teller geen problemen hebt, dan kan ik dus de komende 10 jaar zonder problemen sturen met de 310! Dat is goed om te weten, jij bent eigenlijk onze vlaggendrager...
 
Als jij met 31000 op de teller geen problemen hebt, dan kan ik dus de komende 10 jaar zonder problemen sturen met de 310! Dat is goed om te weten, jij bent eigenlijk onze vlaggendrager...

Las in het wel bekende motor magazine dat ie daar bij 47XXX in elkaar draaide ofzo
Iets met big end ? Maar daarbij gaf bmw aan dat het Zou kunnen komen door een eerdere schuivert die dat exemplaar had meegemaakt!
 
Ook mijn G310R is zaterdag bij de dealer geweest. Het beloofde kwartiertje liep uit naar ruim een half uur, maar gelukkig was de conclusie dat er met mijn remklauwen niks aan de hand was. '"Dat zou ook niet mogen met mijn kilometerstand'' aldus de serivce coördinator, heb hem nog maar even herinnerd aan alle trammelant die ik al heb gehad ;).

Na dat bezoekje nog even de brief erbij gepakt, daarin stond dat de remklauwen vervangen zouden worden wanneer voldoende reservedelen beschikbaar zouden zijn. De dealer zelf repte er niet over, maar ik denk dat ik bij de volgende beurt, volgen jaar in mei ergens, toch even navraag of dit gaat gebeuren. :)
 
Las in het wel bekende motor magazine dat ie daar bij 47XXX in elkaar draaide ofzo
Iets met big end ? Maar daarbij gaf bmw aan dat het Zou kunnen komen door een eerdere schuivert die dat exemplaar had meegemaakt!
Motorrad/Motorplus. :Y Ook abonnee? *O*

Gewoon vaker olieverversen zoals ik. :+
 
Ook mijn G310R is zaterdag bij de dealer geweest. Het beloofde kwartiertje liep uit naar ruim een half uur, maar gelukkig was de conclusie dat er met mijn remklauwen niks aan de hand was. '"Dat zou ook niet mogen met mijn kilometerstand'' aldus de serivce coördinator, heb hem nog maar even herinnerd aan alle trammelant die ik al heb gehad ;).

Na dat bezoekje nog even de brief erbij gepakt, daarin stond dat de remklauwen vervangen zouden worden wanneer voldoende reservedelen beschikbaar zouden zijn. De dealer zelf repte er niet over, maar ik denk dat ik bij de volgende beurt, volgen jaar in mei ergens, toch even navraag of dit gaat gebeuren. :)
Altijd de brief bewaren :Y ik ken meerdere terugroepacties bij Kawasaki en Suzuki, en deze kreeg ik dan later alsnog na reclamatie.
Een scheurend frame bij Suzuki en een spanningsregelaar bij de eerste (resulteerde wel in een dodelijk ongeluk bij een minder fortuinlijke rijder in Amerika).

In Amerika is er zelf een verkoopstop geweest voor de 310.
Eerst je problemen oplossen. :P

Daar zijn ze niet van de halve maatregelen. _O-
 
heb nog steeds originele topkoffer te koop voor de 310
en radiateur gril
en verlaagde buddyseat
SW-motech carterbeschermingsplaat GS310
alles nieuwstaat
pm maar bij interesse

Ok. Wat voor motor rij je nu.
 
Motorrad/Motorplus. :Y Ook abonnee? *O*

Gewoon vaker olieverversen zoals ik. :+

Jaa zeker hahah, ik denk niet dat een gebroken lager (zoiets was het dacht ik? ) is gekomen door een olie verversing te weinig hahaha , mocht ik voort eind van het jaar niet bij de 10.000KM zijn rij ik wel even langs kun je me helpen hahahaha.
 
Jaa zeker hahah, ik denk niet dat een gebroken lager (zoiets was het dacht ik? ) is gekomen door een olie verversing te weinig hahaha , mocht ik voort eind van het jaar niet bij de 10.000KM zijn rij ik wel even langs kun je me helpen hahahaha.
Een (drijfstang)lager die in de olie draait en/of spatsmering krijgt staat onder stress.
En exact dat was hier het geval (maar dan door geen oliedruk tijdens de valpartij, met verse olie was het natuurlijk veel beterder :+ ). :Y

"Als de oliedruk wegvalt, lopen namelijk met name de glijlagers van de krukas en drijfstangen direct gevaar: hun wrijving neemt direct toe en daarmee de hitteontwikkeling, waardoor deze speciale ‘witmetaallegering’ gaat smelten en invreten.

Ook als je na zo’n ‘probleempje’ weer olie bijvult en de oliepomp weer voldoende oliedruk weet op te bouwen zodat het lampje keurig uitgaat, wil dat niet zeggen dat alle lagers ongeschonden uit de strijd zijn gekomen. Als de smering echt een keer achterwege is gebleven, krijg je vroeg of laat meestal toch wel te maken met serieuze motorproblemen, die enkel opgelost kunnen worden met minimaal een setje nieuwe krukas- en big-end-lagers (het grote oog van de drijfstang). "


Sowieso ligt alles in de wereld aan goede olie en de juiste druk.
Trump vind ook dat we van beiden veel te weinig gebruiken. :+

Trump Take the Oil Madness.jpg
 
Laatst bewerkt:
Altijd de brief bewaren :Y ik ken meerdere terugroepacties bij Kawasaki en Suzuki, en deze kreeg ik dan later alsnog na reclamatie.
Een scheurend frame bij Suzuki en een spanningsregelaar bij de eerste (resulteerde wel in een dodelijk ongeluk bij een minder fortuinlijke rijder in Amerika).

In Amerika is er zelf een verkoopstop geweest voor de 310.
Eerst je problemen oplossen. :P

Daar zijn ze niet van de halve maatregelen. _O-
Brief bewaren oke! Goede tip! Net nog even 100 km gereden. 700 km gehad nog 300...zal voor mij wrs komend voorjaar zijn dat de 310 naar Harry Meijer gaat voor de eerste beurt.Tevens besloten dan een Acra systeem(pje) hahaha eronder te zetten! is toch weer 1.4 pk winst...
 
Een (drijfstang)lager die in de olie draait en/of spatsmering krijgt staat onder stress.
En exact dat was hier het geval (maar dan door geen oliedruk tijdens de valpartij, met verse olie was het natuurlijk veel beterder :+ ). :Y

"Als de oliedruk wegvalt, lopen namelijk met name de glijlagers van de krukas en drijfstangen direct gevaar: hun wrijving neemt direct toe en daarmee de hitteontwikkeling, waardoor deze speciale ‘witmetaallegering’ gaat smelten en invreten.

Ook als je na zo’n ‘probleempje’ weer olie bijvult en de oliepomp weer voldoende oliedruk weet op te bouwen zodat het lampje keurig uitgaat, wil dat niet zeggen dat alle lagers ongeschonden uit de strijd zijn gekomen. Als de smering echt een keer achterwege is gebleven, krijg je vroeg of laat meestal toch wel te maken met serieuze motorproblemen, die enkel opgelost kunnen worden met minimaal een setje nieuwe krukas- en big-end-lagers (het grote oog van de drijfstang). "


Sowieso ligt alles in de wereld aan goede olie en de juiste druk.
Trump vind ook dat we van beiden veel te weinig gebruiken. :+

Bekijk bijlage 1424123

Dat ben ik wel met je eens , ik snap het principe alleen of een extra verversing bij 5000KM inplaats van 10.000 echt verschil daarin maakt ? Ik denk dan eerder dat de kwaliteit van de olie belangrijker is en de manier van opwarmen dan eerder verversen.

Was toch ook ooit een onderzoek dat olie en de filter pas na een aantal KM’s echt lekker werkt ?!

.neemt niet weg dat die extra keer olie verversen altijd lekker kan zijn ! Bmw zegt ook 10.000 of 1 jaar volgens mij
 
er gaat 1.6? liter olie in dat blokje, en je draait altijd veel toeren wil je ergens komen zonder een jaar onderweg te zijn. Ik denk dat bij 5k eens wisselen geen kwaad kan.

ter referentie, een f650, 1cilindertje van bmw gaat 2.3liter in. Dat is fysiek een niet heel veel groter blok. Een f650/700/800 twee cilinder gaat vrolijk 3 liter in.

1200 boxers 3.8-4.0L, de 1600 van bmw heeft 4.5! liter olie in de voorraad :)
 
er gaat 1.6? liter olie in dat blokje, en je draait altijd veel toeren wil je ergens komen zonder een jaar onderweg te zijn. Ik denk dat bij 5k eens wisselen geen kwaad kan.

ter referentie, een f650, 1cilindertje van bmw gaat 2.3liter in. Dat is fysiek een niet heel veel groter blok. Een f650/700/800 twee cilinder gaat vrolijk 3 liter in.

1200 boxers 3.8-4.0L, de 1600 van bmw heeft 4.5! liter olie in de voorraad :)

Is er een reden dat bmw niet in het boekje zet bij 5K wisselen ? Zeker bij de eerste 5K zegmaar?
 
Dat ben ik wel met je eens , ik snap het principe alleen of een extra verversing bij 5000KM inplaats van 10.000 echt verschil daarin maakt ? Ik denk dan eerder dat de kwaliteit van de olie belangrijker is en de manier van opwarmen dan eerder verversen.

Was toch ook ooit een onderzoek dat olie en de filter pas na een aantal KM’s echt lekker werkt ?!

.neemt niet weg dat die extra keer olie verversen altijd lekker kan zijn ! Bmw zegt ook 10.000 of 1 jaar volgens mij
Olie in een motorfiets vervuild enorm snel.
Tandwielen in de de versnellingsbak, hoge toeren - blowby - en de natte koppeling doen daar een goede duit in het zakje.
De carterinhoud van de 310 is ook nog eens slechts iets meer dan 1.6 liter.
Voorheen had ik een motorscooter met 1 liter inhoud, die moest iedere 3.000 km ververst worden.
Indertijd reed ik dat iedere vier weken.
Dat was wel fijn, want ik hou van verse olie.. :+

De kwaliteit van de olie en de manier van warmrijden is zeker belangrijk.
Maar dat doe ik ook al.
De eerdere zaken blijven. :P

Wil niet zeggen dat de 310 niet oud zou worden met het normale onderhoud.
Dat heeft BMW goed onderzocht. De kostenfactor en bijbehorende communicatie naar de klant zijn hierbij echter ook aandachtspunten.
Marketing is nummer 1. :)

Voorlopig moet ik maar zien of ik er een hoge kilometerstand mee gaan halen.
Zelden is een motor meer dan 1 seizoen gebleven. O-) :')
 
Laatst bewerkt:
Brief bewaren oke! Goede tip! Net nog even 100 km gereden. 700 km gehad nog 300...zal voor mij wrs komend voorjaar zijn dat de 310 naar Harry Meijer gaat voor de eerste beurt.Tevens besloten dan een Acra systeem(pje) hahaha eronder te zetten! is toch weer 1.4 pk winst...
Je zal zien dat het nog tot december redelijk weer is.
Meestal is het slechts een weekje echt koud in februari.
Maar de regio waar je woont telt ook mee. O-)
 
Je zal zien dat het nog tot december redelijk weer is.
Meestal is het slechts een weekje echt koud in februari.
Maar de regio waar je woont telt ook mee. O-)
Ja klopt helemaal, ik ga ook zeker zoveel mogelijk te rijden, ik wil van het inrijden af zijn! Ik woon in Noord Holland (alkmaar) dus zee wind maar goed ik ga het mee maken!
 
Ja klopt helemaal, ik ga ook zeker zoveel mogelijk te rijden, ik wil van het inrijden af zijn! Ik woon in Noord Holland (alkmaar) dus zee wind maar goed ik ga het mee maken!
Voorheen hier rond de randstad, die pekelen ze helemaal dood.
Ook als de zon schijnt.

Ik ben sinds twee weken verhuist, ook aan de zee. Zelfs de wind direct op het huis.
En ik ben het nog niet gewend, het spookt soms gewoon dat weer. :$_O-

We gaan het meemaken de komende tijd. De vaste bewoners zeggen dat het hier extra koud is in de winter.
(En extra warm in de zomer.. maar altijd met een goede bries.. -2°C..+2°C..)
 
Zal inderdaad geen direct gevaar opleveren die klauwen, zag ergens staan dat in de winter/lente een geüpdate versie van de klauwen uitkomt die dan vanzelf zullen worden uitgerold. Denk dat we helaas performance-wise geen verschil zullen gaan voelen. Wat ik wel in toenemende mate irritant vind is dat ik niet op lage toeren kan wegrijden zonder gas bij te geven. Dat zou voor een eventuele ECU Update wel fijn zijn 8-)
 
Zal inderdaad geen direct gevaar opleveren die klauwen, zag ergens staan dat in de winter/lente een geüpdate versie van de klauwen uitkomt die dan vanzelf zullen worden uitgerold. Denk dat we helaas performance-wise geen verschil zullen gaan voelen. Wat ik wel in toenemende mate irritant vind is dat ik niet op lage toeren kan wegrijden zonder gas bij te geven. Dat zou voor een eventuele ECU Update wel fijn zijn 8-)
Ik ben benieuwd hoe jullie motoren gaan starten in de winter rond en onder de nul graden.
Dit was vorig jaar nog een wereldwijd probleem. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan