BMW G 310 topic

Wellicht een gek idee, zeg gerust nee als je niet wilt maar misschien een idee om een keertje met G310 R/GS rijders een tochtje te rijden en even een drankje te doen? Ergens centraal in het land. Ik heb het idee dat we maar sporadisch vertegenwoordigd zijn in Nederland:?
 
Wellicht een gek idee, zeg gerust nee als je niet wilt maar misschien een idee om een keertje met G310 R/GS rijders een tochtje te rijden en even een drankje te doen? Ergens centraal in het land. Ik heb het idee dat we maar sporadisch vertegenwoordigd zijn in Nederland:?
Tof idee, ik ben ervoor in!
 
Wellicht een gek idee, zeg gerust nee als je niet wilt maar misschien een idee om een keertje met G310 R/GS rijders een tochtje te rijden en even een drankje te doen? Ergens centraal in het land. Ik heb het idee dat we maar sporadisch vertegenwoordigd zijn in Nederland:?
Helemaal geen gek idee, leuk juist..Moet het wel droog zijn hahaha..
 
Gisteren wel gegokt en de regen getrotseerd @afspraak.
Wegens een verhuizing en veel klussen kwam het motorrijden er niet van.

Na drie weken ging het hart weer kloppen. :]

IMG_20190904_165621.jpg


Het zou na twee uur droger worden, maar het werd tot vier uur alleen maar erger.
En uiteraard nèt als je thuiskomt is het droog. :+

Inmiddels richting de 6k aan het gaan met ritjes richting het ziekenhuis, neuropsycholoog, begeleidend sporten en fysio.
Niet slecht voor een motor die ik voor woon~werk heb gekocht, maar ik vervolgens op de dag van ophalen ontslagen werd. :')
 
Ik zie wel roest op de beugel van Dominator. :o
En mijn ruitje heeft ook rare scheurtjes. Niet aan de buitenkant of achterkant, maar inwendig. 8)7

IMG_20190904_165646.jpg IMG_20190904_165957.jpg
 
Ik zie wel roest op de beugel van Dominator. :o
En mijn ruitje heeft ook rare scheurtjes. Niet aan de buitenkant of achterkant, maar inwendig. 8)7

Bekijk bijlage 1424905 Bekijk bijlage 1424906
Oeh dat ruitje ziet er wel akelig uit joh. Heb je er last van als je er doorheen kijkt of alleen zo van de zijkant?

Ik had gisteren ook mega veel pech. Had m'n navigatie binnen gekregen dus moest en zou een rondje rijden om hem uit te proberen na 2,5 maand wachten haha. Paar uur gewacht na de laatste bui, dus de weg was ook weer vrij droog. Stap op m'n motor, rijd nog geen 3 minuten en krijg ene stortbui van heb ik jou daar over me heen. Wel meteen getest dat de navigatie waterproof is hehe.

Fotootje voor de geïnteresseerden, heb hem maar heel kort uit kunnen proberen, beviel prima. Hopelijk klaart het dit weekend nog op zodat ik een wat betere test kan doen. En dan hopelijk binnenkort een keertje met de navigatie naar Duitsland ;)
IMG_20190904_170558.jpg
 
Oeh dat ruitje ziet er wel akelig uit joh. Heb je er last van als je er doorheen kijkt of alleen zo van de zijkant?

Ik had gisteren ook mega veel pech. Had m'n navigatie binnen gekregen dus moest en zou een rondje rijden om hem uit te proberen na 2,5 maand wachten haha. Paar uur gewacht na de laatste bui, dus de weg was ook weer vrij droog. Stap op m'n motor, rijd nog geen 3 minuten en krijg ene stortbui van heb ik jou daar over me heen. Wel meteen getest dat de navigatie waterproof is hehe.

Fotootje voor de geïnteresseerden, heb hem maar heel kort uit kunnen proberen, beviel prima. Hopelijk klaart het dit weekend nog op zodat ik een wat betere test kan doen. En dan hopelijk binnenkort een keertje met de navigatie naar Duitsland ;)Bekijk bijlage 1424911
Gelukkig alleen aan de zijkant, en normaal had ik er ook niets van gezien.
Maar het ruitje zelf is dus glad. Het zit aan de binnenkant. 8)7

Leuke navigatie, lijkt op een TomTom die ik wel eens gezien heb. Past er goed bij :9 (kaarten via de telefoon?).

Hier zelf een Rider gekocht vorig jaar nadat ik mijn Garmin gehackt heb tien jaar geleden en vervolgens gebrickt heb via de liveupdate drie jaar terug. _O-

IMG_20181219_215039.jpg
 
Oeh dat ruitje ziet er wel akelig uit joh. Heb je er last van als je er doorheen kijkt of alleen zo van de zijkant?

Ik had gisteren ook mega veel pech. Had m'n navigatie binnen gekregen dus moest en zou een rondje rijden om hem uit te proberen na 2,5 maand wachten haha. Paar uur gewacht na de laatste bui, dus de weg was ook weer vrij droog. Stap op m'n motor, rijd nog geen 3 minuten en krijg ene stortbui van heb ik jou daar over me heen. Wel meteen getest dat de navigatie waterproof is hehe.

Fotootje voor de geïnteresseerden, heb hem maar heel kort uit kunnen proberen, beviel prima. Hopelijk klaart het dit weekend nog op zodat ik een wat betere test kan doen. En dan hopelijk binnenkort een keertje met de navigatie naar Duitsland ;)Bekijk bijlage 1424911
Dat is iets wat ik ook nog wel hebben wil!super handig als je ergens heen wilt
 
Dat is iets wat ik ook nog wel hebben wil!super handig als je ergens heen wilt
Het geeft wel wat rust een goede navigatie. :Y
In de auto heb ik twee oude Garmins, beiden vorig jaar gekocht (12.50 en 15 euro :+ ).
Kaarten geupdate met openstreetmaps.

Maar die TomTom, recent model met de huidige software, (of een nieuwe Garmin) werkt toch echt feilloos. :9 :]
Kan ook Whatsappjes op het scherm tonen, muziek spelen, navigeren om de files, etc..
 
Wordt toch wel moe van sommige mensen,hebben interesse in mijn onderdelen g310 /gs310 vragen via pb vanalles vervolgens hoor je niks meer ,dacht dat hier meer fatsoen zat dan op mp maar helaas ook al heb je ineens geen interesse meer pb hierover zou fatsoenlijk zijn in mijn opinie moest dit toch effe kwijt en bij deze dus ook niet meer te koop pleur het nog liever in de kliko.
 
Gelukkig alleen aan de zijkant, en normaal had ik er ook niets van gezien.
Maar het ruitje zelf is dus glad. Het zit aan de binnenkant. 8)7

Leuke navigatie, lijkt op een TomTom die ik wel eens gezien heb. Past er goed bij :9 (kaarten via de telefoon?).

Hier zelf een Rider gekocht vorig jaar nadat ik mijn Garmin gehackt heb tien jaar geleden en vervolgens gebrickt heb via de liveupdate drie jaar terug. _O-

Bekijk bijlage 1424914
Kaarten, routes plannen en het importeren van GPX bestanden gebeurt inderdaad via de app, werkt echt makkelijk.
Ik heb zelf ook zo'n TomTom overwogen, maar ik vind het erg veel geld voor een navigatie, en ook best wel groot van formaat. Wel denk ik dat het handig is om te zien hoe het vervolg van de weg verloopt in een omgeving als de Eifel met haarspeldbochten all over te place. Super tof dat je Whatsapp berichten en alles op je schermpje kunt zijn op de TomTom, maar dat zou het laatste zijn waar ik op zit te wachten als ik een mooie rit aan het maken ben :).

Daarnaast heeft het ook z'n charme om gewoon op de bonnefooi te vertrekken en af en toe ieder zijstraatje in te schieten dat er leuk uitziet, daar heb ik geen navigatie voor nodig. Misschien wel om de weg terug te vinden ;)

Wat is dat andere ronde displaytje dat je op je motor hebt zitten als ik vragen mag?
 
Zoo dit weekend even lekker bezig geweest met de 310

E0A63D90-814D-46A2-9F67-559A1B80F5F8.jpeg
00D8E4ED-4D54-4A24-8213-9FF19463C795.jpeg
EDAE2A11-1CBF-423A-8A86-D91BA9B282E8.jpeg

Na een mooie rit:
D882F34F-831F-4926-9D5A-366318C3EACB.jpeg

Wat een leuk geluid ! twijfel nu alleen om m misschien op een testbank te zetten voor me gevoel trekt ie een stuk beter en rustiger/meer vermogen op de snelweg .
 
Ziet er gelikt uit! Was hem moeilijk om te monteren?En de test bank ach waarom niet!!! Boys wil be boys ik zeg gewoon doen!


Nee opzich niet alleen ff eerst alles losjes op ze plek zetten daarna pas aandraaien .

Ik had eerst de pijp op de cylinder goed vast zitten toen redde de demper het net niet meer ! Maar veder nu alles goed gekregen en even wennen aan nieuwe geluiden je zou het niet zeggen maar ik hoor nu juist meer de kleppen etc in het blok dan voorheen !

Daarna ook de eerste dag alle rook en geurtjes lekker zo laten dat hoort er allemaal bij blijkbaar

Nou wilde hem op de bank hebben maar hoorde al dat ze nog niet de ecu kunnen aanpassen dus wacht misschien nog ff tot het wel kan
 
Kaarten, routes plannen en het importeren van GPX bestanden gebeurt inderdaad via de app, werkt echt makkelijk.
Ik heb zelf ook zo'n TomTom overwogen, maar ik vind het erg veel geld voor een navigatie, en ook best wel groot van formaat. Wel denk ik dat het handig is om te zien hoe het vervolg van de weg verloopt in een omgeving als de Eifel met haarspeldbochten all over te place. Super tof dat je Whatsapp berichten en alles op je schermpje kunt zijn op de TomTom, maar dat zou het laatste zijn waar ik op zit te wachten als ik een mooie rit aan het maken ben :).

Daarnaast heeft het ook z'n charme om gewoon op de bonnefooi te vertrekken en af en toe ieder zijstraatje in te schieten dat er leuk uitziet, daar heb ik geen navigatie voor nodig. Misschien wel om de weg terug te vinden ;)

Wat is dat andere ronde displaytje dat je op je motor hebt zitten als ik vragen mag?
Bij de TomTom is het fijn dat hij zo snel (o.a. GPS fix) en betrouwbaar is, en dat de navigatie autonoom werkt.
Het is gewoon heel betrouwbaar, en mijn telefoons zijn dat nog wel eens niet geweest.

Whatsapp berichtjes kan hij voorlezen en op het scherm laten zien, maar in de Eiffel of een andere mooie rit over secundaire wegen zal ik dit ook niet doen.
Net als muziek spelen of telefoongesprekken voeren via dat ding.
Iedere afleiding kan er dan één teveel zijn (al meegemaakt in het verleden). Standaard staat het uit. ;)

Verder heel veel rit informatie in het display. En je kan ver vooruit kijken. :Y

Ik zag net dat hij ook aftelt naar de volgende flitspaal. Rechtsonder in het scherm.
Dat was me de eerste duizend(?) kilometer nog niet opgevallen.
Die ga ik vaker bekijken. _O-

Dat blauwe ding is een USB stekker.. en deze heeft een ingebouwde voltmeter.
Die informatie vind ik ook wel fijn nadat de dynamo (wereldwijd gemeld probleem) van mijn eerste 310 het begaf. ;)

USB Lader.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mijn G310R gaat overigens voor het eerst naar Duitsland dit weekend. Ga een lang weekend naar de Eifel zonder ook maar een snelweg te pakken. Zin in!
Als iemand tips heeft hoor ik het graag 😉
 
Mijn G310R gaat overigens voor het eerst naar Duitsland dit weekend. Ga een lang weekend naar de Eifel zonder ook maar een snelweg te pakken. Zin in!
Als iemand tips heeft hoor ik het graag 😉
Ik heb dat jaren gedaan de Eifel echt heerlijk genieten. Tips DB killer in je uitlaat. En optimaal genieten!!
 
IMG20190912180028.jpg
IMG20190912180017.jpg
IMG20190912180000.jpg
ik heb vanmiddag Noord-Hollandse dijken gereden. Zit nog steeds met een grote glimlach op de bank wat een top fiets is het..
 
Nou de afspraak staat voor ergens in september voor de dynojet testbank, ik ben benieuwd hoe hij ervoor staat !

Uitlaat verkleurde erg mooi

Zelfs paars/blauw als hij mooi afgekoeld is, net na het rijden lekker heet en goudkleurig. Klink een beetje als een boze hond met die pijp! Hahaha
 

Bijlagen

  • 16A23ABF-9C62-44C0-BA2E-3A11F970078B.jpeg
    16A23ABF-9C62-44C0-BA2E-3A11F970078B.jpeg
    262,2 KB · Weergaven: 11
  • 170A00D6-7203-403D-BBFB-234586AB4684.jpeg
    170A00D6-7203-403D-BBFB-234586AB4684.jpeg
    95,3 KB · Weergaven: 10
Maar nu de vraag, hoe haal je hem eruit? 😉
Dat viel enorm mee. :}
Het is gewoon een heerlijk lichte motor. :9

Waren ze allemaal maar zo handelbaar. :Y
Keurig maar niet meer rijden voorlopig?
Vandaag weer. *O* :]

Hij/zij leek ook wel beter dan ooit te lopen. Wegligging, schakelen, motorloop op de snelweg.
Na een uur bedacht ik me wel vandaag de ketting gesmeerd te hebben. Voor de rest kan het natuurlijk niet.
Blij mee. ;)

De 310 staat nu naast deze. :)

DSC_2215.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan