AdventurErwin
Die hard MF'er
Zal eens kijken naar de bodemplaat en het rempedaal en anders mag de dealer het oplossen. Maar het is wel irritant, al moet het hele blok uit elkaar ze lossen het maar netjes opIk denk je rempedaal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zal eens kijken naar de bodemplaat en het rempedaal en anders mag de dealer het oplossen. Maar het is wel irritant, al moet het hele blok uit elkaar ze lossen het maar netjes opIk denk je rempedaal.
Vanochtend eens gekeken en inderdaad is de aanslag van het pedaal tegen een metalen stuk aan. Zo gauw ik weer ga rijden zal ik eens een stukje tape er rond doen om te kijken of de rammel dan weg is of niet. Zal mij benieuwen.Ik denk je rempedaal.
Ik ga altijd naar de dealer maar hierbij nog een draadje wat bij jouw verhaal aansluit:mijn gs komt nog niet terug, want BMW Nederland heeft de fabrieksgarantieclaim afgewezen. De motor is voor de laatste beurt niet bij een merkdealer geweest en zou nog nooit zijn uitgelezen. Hij is 2x bij een duitse bmw dealer geweest en de laatste ( 3e) keer bij een bmw specialist, die wel de fabrieksvoorschriften heeft gevolgd en die ook heeft uitgelezen...
kortom, de rechtsbijstand gaat er mee aan de slag. Volgens de monteur van de geraadpleegde bmw dealer doet bmw wel vaker zo star, maar beweegt uiteindelijk pas mee na dreigen met juridische stappen. Mijn fun van een bijna nieuwe bmw met fabrieksgarantie is aardig verdampt.
Gelukkig ziet mijn rechtsbijstandsverzekering er een waardig dossier in en wil deze het oppakken. Hou jullie wel op de hoogte als er weer een ontwikkeling is.
gr martijn
Nou ik heb mijn twijfels nog maar het is het enige wat ik zo snel kan vinden. De bodemplaat is het zeker niet.Kijk, dus waarschijnlijk het euvel gevonden, er is niets erger dan een rammeltje op of aan je motor!
Niet de standaard, ik blijf bij de ketting of het tandwiel dat klappert. Nog 300 km dan kan hij voor zijn beurtje maar met deze weersomstandigheden zijn de momenten van rijden minimaal. Zout op de weg, dan weer bakken met regen dus het gaat niet zo snelNou ik heb mijn twijfels nog maar het is het enige wat ik zo snel kan vinden. De bodemplaat is het zeker niet.
Van de week even kijken of ik een ritje kan doen.
Helaas, civielrechtelijk kom ik uit bijmijn eigen dealer. De rechtsbijstand snapt mijn frustratie , maar stelt terecht denk ik ook nog, dat mijn dealer met mij zaken moet doen in dezse. En dan zelf eventueel met bmw Nederland.
Ik kom er wel uit hoor met mijn dealer, dus voor mij geen stress, maar het is zo gemakkelijk voor BMW om er zo onderuit te komen, want een zakelijk geschil ( de motorzaak tegen bmw bedoel ik dan ) uitvechten brengt al snel een eigen risico met zich mee, waardoor het ze toch weer net lukt.
Ik heb vandaag nog als laatste een brief naar BMW Nederland gestuurd met nogmaals het verhaal en ongeloof. Ik verzoek ze de zaak nog eens te beoordelen om zo het mogelijke misverstand recht te zetten. Ik heb mijn bmw verleden beschreven en mijn ongeloof, wuie weet.... Maar ik denk dat dit de laatste bmw wordt, als ze niet mee wensen te bewegen.
Jullie lezen het al waarschijnlijk, maar ik kan er echt niet bij, wat een onrechtvaardigheid in de wereld! haha! Ik ben wel serieus woest hoor trouwens.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
gr Martijn
Dat was nu het hele probleem toch.Voor mij voorlopig even geen BMW Nederland of officiële dealers meer.... hehe.
gr martijn
Bij de G310R woonde ik nog ergens anders en stond de motor buiten.Vraagje: De 310 is lekker licht. Welke van de 2 is het meest handelbaar aan de hand. De R of de GS? Ik bedoel dan bij het naar binnen duwen in-, of eruit halen uit een schuurtje.
@Worldbeater, kan jij daar iets over zeggen? Jij kent beide modellen goed.
Optillen en een klein stukje opzij verplaatsen deed ik vroeger met veel van mijn motoren. Dat zit er nu niet meer in. Ik ben nu op zoek naar een zo makkelijk mogelijk te handelen motor. Licht in handelbaarheid, licht in bediening en van gewicht.Bij de G310R woonde ik nog ergens anders en stond de motor buiten.
De G310GS gaat nu de schuur in.. net gedaan ook.
Omdat hij hoger is en een stevig rek aan de achterzijde heeft kan ik hem makkelijk optillen en om een hoekje zetten.
Een motor zonder zou voor mij niet kunnen aangezien er ook een HP2 in de schuur/in de weg staat.
Maar de GS is voor mij dus wel ideaal.
Met het bredere stuur (en nu ook nog handkappen) moet ik wel even pielen bij de deurposten, maar dit gaat na een paar keer naadloos.
En de drempel maak ik voor de motor even gelijk met wat losse plankjes.
Dan kan ik hem ook nog naar binnen trekken als het voorwiel al bijna tegen de drempel staat.
Kan geen aanloopje meer nemen.
Ik heb een motor of veertig gehad, en ook wel eens een achterbandje opzij moeten zetten.Optillen en een klein stukje opzij verplaatsen deed ik vroeger met veel van mijn motoren. Dat zit er nu niet meer in. Ik ben nu op zoek naar een zo makkelijk mogelijk te handelen motor. Licht in handelbaarheid, licht in bediening en van gewicht.
Ik heb er denk ik ook wel een stuk of veertig gehad. Van crossers tot Goldwings, vele BMW’s, Harley’s en van All/Off roads tot snelle Ducati’s en alles wat daar tussen zat. Een jaar geleden kreeg ik reuma (eigenlijk al veel langer, maar dat wist ik toen nog niet) op een gegeven moment zo erg dat ik bijna niets meer kon. Motorrijden al helemaal niet meer. Mijn laatste motor heb ik aan een maat gegeven. Langzaam aan slaan de huidige medicijnen eindelijk aan en gaat het de goede kant op. Heb nog steeds niet veel kracht in mijn handen en kan slecht door mijn hurken zakken, maar ik ben positief gestemd en al helemaal niet dramatisch. Afgelopen weekend zelfs lekker kunnen schaatsen, dus nu denk ik weer: “Waarom niet proberen te motorrijden“? Puur voor mijn plezier een lekker stukkie motor rijden. Dus ik ben mezelf alvast een beetje aan het inlezen.Ik heb een motor of veertig gehad, en ook wel eens een achterbandje opzij moeten zetten.
Zo gemakkelijk als hier ging dat niet, nu hoef ik niet meer te bukken. En het kan - moet - gewoon zes keer achter elkaar.
De 310R is net wat lichter en naar mijn idee ook compacter. Ook om te rijden.
Dat kan een voordeel zijn in jouw geval.
Heel gek, maar beiden even proberen met achteruit rijden bij de dealer?
Die van mij heeft een showroom op de begane grond.. zo de deur uit..
Daar heb ik ook al aan gedacht. Ik heb ooit al twee keer een motor scooter gehad in mijn rijke motor leven.scooter is dan een prima keuze ...mag ook zelfs BMW zijn al vrees ik dat hier mensen zullen zeggen doe maar geen bmw
maar op die scooter hoef je je benen niet zo hoog op te trekken en ook niet schakelen...........
sorry voor het scooter verhaal in dit topic
Ik vier, maar het voelt niet als een motorfiets.Daar heb ik ook al aan gedacht. Ik heb ooit al twee keer een motor scooter gehad in mijn rijke motor leven.
Ik een Peugeot Viva city 100 cc. Pakte ik dagelijks ook nog vier km snelweg mee, erop en er weeraf. En vele jaren later een keer een Yamaha xmax 250. Was leuk voor een half jaartje. Maar motorrijden is toch leuker.Ik vier, maar het voelt niet als een motorfiets.
Majesty 250, Maxter 150, Speedfight 100 en een Derbi GP-1 250cc met radiale klauwen. In 2006.
Bekijk bijlage 1597499