BMW G 310 topic

Gisteren het nieuw jaar goed begonnen! 😊

Na dat wij vorig jaar onze 2e 310 GS gekocht hadden (de 1e GS heeft een klein ongelukje gehad 😢) hebben we er nu nog maar een bij gekocht. Het rijd tenslotte zo grandioos fijn dat we nu thuis allebei op een 310 GS rijden 😊 We hebben hem in 40 jaar editie kleuren gekocht. Onze andere 310 GS is al in de rally kleuren vandaar dat we voor deze kleur zijn gegaan. Nog even geduld tot het wat mooier weer is en dan kunnen we hem ophalen bij de dealer!
Vandaag was het moment dan eindelijk mogelijk. Vandaag eindelijk m’n nieuwe aanwinst in het echt kunnen bewonderen nu de dealer weer geopend is voor bezoek. Al wist ik wel wat ik gekocht had, het blijft toch leuk om hem voor het eerst in het echt te kunnen zien. 😊

De dealer had hem nog in de showroom staan omdat ze tot vandaag gesloten waren. Ik heb toch maar even gevraagd of ze hem op de zolder willen plaatsen. Ik vindt het toch zonde als die misschien zou beschadigen wanneer mensen er op gaan zitten. Helaas was dit nog het enige model van de 3 die er stonden die geheel kras vrij was. De rest had op de zwarte tank al wel beschadigingen van het passen/zitten. Gelukkig was dat geen probleem en kan die daar staan.

Nu nog even wachten tot we hem kunnen ophalen, maar ik heb er in ieder geval veel zin in dit seizoen!
 

Bijlagen

  • 79179C7D-EA6F-4BE2-9166-FF113F178F32.jpeg
    79179C7D-EA6F-4BE2-9166-FF113F178F32.jpeg
    377,2 KB · Weergaven: 21
  • C898647C-1A9D-49CC-A501-3AD2226F9722.jpeg
    C898647C-1A9D-49CC-A501-3AD2226F9722.jpeg
    210 KB · Weergaven: 21
Vandaag was het moment dan eindelijk mogelijk. Vandaag eindelijk m’n nieuwe aanwinst in het echt kunnen bewonderen nu de dealer weer geopend is voor bezoek. Al wist ik wel wat ik gekocht had, het blijft toch leuk om hem voor het eerst in het echt te kunnen zien. 😊

De dealer had hem nog in de showroom staan omdat ze tot vandaag gesloten waren. Ik heb toch maar even gevraagd of ze hem op de zolder willen plaatsen. Ik vindt het toch zonde als die misschien zou beschadigen wanneer mensen er op gaan zitten. Helaas was dit nog het enige model van de 3 die er stonden die geheel kras vrij was. De rest had op de zwarte tank al wel beschadigingen van het passen/zitten. Gelukkig was dat geen probleem en kan die daar staan.

Nu nog even wachten tot we hem kunnen ophalen, maar ik heb er in ieder geval veel zin in dit seizoen!
Spannend! Leuk man. Ik heb vandaag nog 80km rondritje gemaakt. Heerlijk.
 
Hier ook weer lekker gereden.
Ik schat 130 kilometer.
Had ik al gezegd dat het 17t voortandwiel voor mij het ei van Columbus is? :+

PSX_20220125_155231.jpg

PSX_20220125_155527.jpg

Vanochtend vroeger dan vroeg vertrokken.
Normaal warm ik eerst twee minuutjes op terwijl ik de motor in de tuin aan het keren ben.
Maar nu wat gehaast, en liet ik hem afslaan. 8)7
Daarna niet meer te starten.. maar even drie tot vijf minuten wachten is hier het devies voor succes.
Daarna start die weer als een nieuwe. :t

Na mijn afspraken nog even doorgereden naar Goedhart motoren in Bodegraven.
Even proberen met een andere blik dan in augustus door de showroom te gaan.
En het aanbod nieuwe motoren daar is ongekend.
Aprilia, Ducati, CF Moto, Honda, Kawasaki, KTM, Suzuki, Triumph en Yamaha.
Maar ik kon nergens echt verliefd op worden.
Bij elk merk aan wat motoren geremd en gasgegeven :+ , vooral bij de Honda 500(R)(X) serie leverde dat een minder prettig gevoel op (kabels en gasschuiven :? ).

Alleen de Tiger 660 hadden ze nog niet, dus daar was ik te vroeg voor.

Na drie uur zorgvuldig alle opties bekeken te hebben weer helemaal tevreden naar huis gereden.
Ik droom van een nieuwe 310 met een TFT dashboard met BT, cruisecontrol en up-down quickshifter.
Dan wel even mijn eigen vering en tandwiel er op zetten. :P
 
Hier ook weer lekker gereden.
Ik schat 130 kilometer.
Had ik al gezegd dat het 17t voortandwiel voor mij het ei van Columbus is? :+

Bekijk bijlage 1720109
Bekijk bijlage 1720108
Vanochtend vroeger dan vroeg vertrokken.
Normaal warm ik eerst twee minuutjes op terwijl ik de motor in de tuin aan het keren ben.
Maar nu wat gehaast, en liet ik hem afslaan. 8)7
Daarna niet meer te starten.. maar even drie tot vijf minuten wachten is hier het devies voor succes.
Daarna start die weer als een nieuwe. :t

Na mijn afspraken nog even doorgereden naar Goedhart motoren in Bodegraven.
Even proberen met een andere blik dan in augustus door de showroom te gaan.
En het aanbod nieuwe motoren daar is ongekend.
Aprilia, Ducati, CF Moto, Honda, Kawasaki, KTM, Suzuki, Triumph en Yamaha.
Maar ik kon nergens echt verliefd op worden.
Bij elk merk aan wat motoren geremd en gasgegeven :+ , vooral bij de Honda 500(R)(X) serie leverde dat een minder prettig gevoel op (kabels en gasschuiven :? ).

Alleen de Tiger 660 hadden ze nog niet, dus daar was ik te vroeg voor.

Na drie uur zorgvuldig alle opties bekeken te hebben weer helemaal tevreden naar huis gereden.
Ik droom van een nieuwe 310 met een TFT dashboard met BT, cruisecontrol en up-down quickshifter.
Dan wel even mijn eigen vering en tandwiel er op zetten. :P
Zo zit ik er ook in. Mijn enige wens is een TFT en een quickshifter. Misschien het 2023 model.
Verder hoop ik dat de Kawasaki Z400 RS naar Europa gaat komen.
 
Zo zit ik er ook in. Mijn enige wens is een TFT en een quickshifter. Misschien het 2023 model.
Verder hoop ik dat de Kawasaki Z400 RS naar Europa gaat komen.
Ik zag wel een gewone Z400 uit 2020 voor erg weinig geld staan.
Maar voor de rest teveel A2 uitstraling.
Vier jaar geleden had ik die nog wel als goedkope dagelijkse motor voor er bij gedaan.
Toen begonnen met de G310R.. :]
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat goedhart cf moto verkoopt. Het enige wat ik eigenlijk hoop is dat mijn piepende koppeling niet meer piept. Verder bevalt hij goed, maar door dat gepiep kijk ik wel rond. Himalayan, versys x 300, trk 502... maar ja, je levert altijd in en dat alleen omdat die rukkoppeling zo'n herrie maakt. Voelt niet oké....
 
Wist niet dat goedhart cf moto verkoopt. Het enige wat ik eigenlijk hoop is dat mijn piepende koppeling niet meer piept. Verder bevalt hij goed, maar door dat gepiep kijk ik wel rond. Himalayan, versys x 300, trk 502... maar ja, je levert altijd in en dat alleen omdat die rukkoppeling zo'n herrie maakt. Voelt niet oké....
Ik had er bijna een serie foto's van gemaakt.
Koop je nu niets voor. :+

Twee allroads, een toersport en twee nakeds waarvan eentje met Brembo Stylema klauwen. :?
Die heb ik ook op mijn S1000RR, maar die zijn op een 700cc CF Moto met minder dan de helft aan vermogen wat overkill.
Wel mooi spul.

De allroads hebben standaard valbeugels en bouwen daardoor wat breed voor mijn schuurdeur. :)
Zou ik helemaal blanco een motor willen dan zijn dit wel mooie opties.
Vooral verder blijven ontwikkelen daar.
De eerste Chinese Moto Morini is ook hoopvol.
 
Ik had er bijna een serie foto's van gemaakt.
Koop je nu niets voor. :+

Twee allroads, een toersport en twee nakeds waarvan eentje met Brembo Stylema klauwen. :?
Die heb ik ook op mijn S1000RR, maar die zijn op een 700cc CF Moto met minder dan de helft aan vermogen wat overkill.
Wel mooi spul.

De allroads hebben standaard valbeugels en bouwen daardoor wat breed voor mijn schuurdeur. :)
Zou ik helemaal blanco een motor willen dan zijn dit wel mooie opties.
Vooral verder blijven ontwikkelen daar.
De eerste Chinese Moto Morini is ook hoopvol.
Ja , het worden interessante tijden. En met alle groei misschien wel zonder dat het echt pijn gaat doen bij de gevestigde merken. Zag ook al een 650 Chinees met het oude rotax/ bmw blok. Dikke 1 cilinder , wijs man....

Maar eerst de g310 op orde en wat verder op rijden....
 
Ik had er bijna een serie foto's van gemaakt.
Koop je nu niets voor. :+

Twee allroads, een toersport en twee nakeds waarvan eentje met Brembo Stylema klauwen. :?
Die heb ik ook op mijn S1000RR, maar die zijn op een 700cc CF Moto met minder dan de helft aan vermogen wat overkill.
Wel mooi spul.

De allroads hebben standaard valbeugels en bouwen daardoor wat breed voor mijn schuurdeur. :)
Zou ik helemaal blanco een motor willen dan zijn dit wel mooie opties.
Vooral verder blijven ontwikkelen daar.
De eerste Chinese Moto Morini is ook hoopvol.
Die Morini vind ik echt mooi, zo ook de MV Agusta 500. Ik vind ze alleen beiden behoorlijk zwaar.
 
Ja , het worden interessante tijden. En met alle groei misschien wel zonder dat het echt pijn gaat doen bij de gevestigde merken. Zag ook al een 650 Chinees met het oude rotax/ bmw blok. Dikke 1 cilinder , wijs man....
Bedoel je die BSA? Ja, die is ook tof.
 
Deze bedoelde ik. Bsa geen idee? Te veel om bij te houden Bekijk bijlage 1720736
Ik vind de Motor Morini dan wat geavanceerder en mooier afgewerkt. :)
Alleen is die dan met het Kawasaki 650 twin blok.

Allemaal zijn ze wel aan de zware kant. :Y

Maar ik zou even moeten checken wat het maximale toegestane gewicht is.
Voor landen zoals India moet er natuurlijk wel een hele familie op. :+
Dus dan zouden mijn zoon en ik er ook op moeten kunnen met ca. 190 kilo. :X O-)
 
Vandaag ook even een rondje motorzaken gedaan. Mijn vrouw vond de gouden “velgen” niet mooi. 😬
 

Bijlagen

  • 2969CEBA-98C6-4598-9541-AEF971DD3BDA.jpeg
    2969CEBA-98C6-4598-9541-AEF971DD3BDA.jpeg
    204,7 KB · Weergaven: 32
  • 48D83D89-C7F7-428A-9183-9AD8E5A59958.jpeg
    48D83D89-C7F7-428A-9183-9AD8E5A59958.jpeg
    212 KB · Weergaven: 32
Helemaal mee eens. Het enige wat ik als minpunt dan heb: waar laat je topkoffer ... zelfde bij die 650 royal enfield fietsen.....
Voor mijn geen topkoffer. Ik vind dat altijd zo'n afbreuk aan het uiterlijk van een motor. Ik heb een paar keer een tweedehands motor met topkoffer gekocht. Die heb ik er gelijk afgesloopt en weggegeven aan een liefhebber.

Oke, op een All-/Off-road of adventure motor kan een aluminium koffer nog wel. Maar op een elke andere motor vind ik het niet mooi.
 
Voor mijn geen topkoffer. Ik vind dat altijd zo'n afbreuk aan het uiterlijk van een motor. Ik heb een paar keer een tweedehands motor met topkoffer gekocht. Die heb ik er gelijk afgesloopt en weggegeven aan een liefhebber.

Oke, op een All-/Off-road of adventure motor kan een aluminium koffer nog wel. Maar op een elke andere motor vind ik het niet mooi.
Woon werk idd. Moet soms mijn helm ergens kunnen laten en onderweg mijn laptop....
 
Terug
Bovenaan Onderaan