BMW G streep S Monolever

Stevig? Ech wel!

full


8-)
 
*O*

[me]Marcules vindt het er goed uitzien!
[/me]


Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, en hoe het op De Streep gaat staan!
 
*O*

[me]Marcules vindt het er goed uitzien!
[/me]


Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, en hoe het op De Streep gaat staan!

Ik heb nog wel ff te gaan, deksels zijn nog wel een klusje. Ik beheers me en laat die gestreepte beschermfolie nog wel ff zitten. Dat is wel nodig tijdens de constructie. Maar ook ik ben benieuwd naar de 'full alu' verschijning!


:W
 
Leuk man! Ik heb zelf een 1100GS, en loop ook al een tijdje met plannen om zelf alu koffers te knutselen. Heb alleen de tijd nog niet gevonden, ik "moet" steeds op vakantie. Maar over een maandje ga ik zeker beginnen. Kijk ook even hier en natuurlijk daar. Waar heb je dat stuk aluminium vandaan en wat kost zoiets als ik zo vrij mag zijn?
 
Leuk man! Ik heb zelf een 1100GS, en loop ook al een tijdje met plannen om zelf alu koffers te knutselen. Heb alleen de tijd nog niet gevonden, ik "moet" steeds op vakantie. Maar over een maandje ga ik zeker beginnen. Kijk ook even hier en natuurlijk daar. Waar heb je dat stuk aluminium vandaan en wat kost zoiets als ik zo vrij mag zijn?

De aluplaten heb ik bij de www.metaalwinkel.nl in Rotterdam gekocht. Het gaat per gewicht. Ik heb ze van 2mm dik en dan komt het neer op 73 Euro ex BTW. Mogelijk zal ik voor de deksels nog wat extra nodig hebben. Ik ga ervan uit dat ik totaal op zo een 160 Euro aan materiaal kom. Een dunnere plaat, 1,5 mm is 24 Euro goedkoper! Dat is zeker ook te overwegen, misschien zelfs wel beter, gezien het totale gewicht! Ik wil er echter ook op kunnen zitten, als werkbankje gebruiken etc.
Voor het knippen kwam er 5 Euro bij. Een stukje terug in dit topic heb ik al wat over de kosten geschreven.
:W
 
Laatst bewerkt:
Nog een 'how to pic'. Met enige dwang en drang maak ik de hoekstrip pas. Een 40mm dik stuk multiplex is voorgevormd als mal en daarop kan met gepast 'geweld' enig drijfwerk worden verricht. De lijmtangen doen al veel werk door het aluminium om de ronde hoeken te trekken en daar te fixeren.

full
 
Een voorproefje van het uiterlijk dat komen gaat. Het beschermingsfolie is deels weggenomen om........

full
 
Het gaat redelijk. Niet zo snel is ik gedacht en gehoopt had, maar misschien verwacht ik teveel. Dus ik loop nog als een ouwe vent, maar dat staat wel stoer als je aangereden komt bij het terras, en vervolgens met je been sleept. :+

Kokertje op de motor monteren voor 1 of 2 alukrukken gaat sneller!
;)
 
'Sticky Fingers', zweterig weer, pseudo poppen op links en dan ook nog de camera hanteren, tutti solo, alles voor de 'how to pic! De lijmtang is essentieel, lekker aantrekken voor een strakke popnagelplaatsing!
:Y

full
 
Van te voren niet bij stil gestaan, maar ze passen in elkaar. Wel zo handig!

full


Zo, dat is het voorlopig weer! Hoekstrips was een bewerkelijk klusje. Doe ik zo geen tweede keer! :?

8-)
 
Van te voren niet bij stil gestaan, maar ze passen in elkaar. Wel zo handig!

Koffers met verschillende afmetingen? Hoezo?


Zo, dat is het voorlopig weer! Hoekstrips was een bewerkelijk klusje. Doe ik zo geen tweede keer! :?

8-)

Ennuh, ga je die koffers nog vaker maken dan? --- Op speciaal verzoek van geinteresseerde MF-ers die ook wel een kofferset kunnen gebruiken?
:9
 
Koffers met verschillende afmetingen? Hoezo?

Alvast wat cijfers, de maten van de koffers zijn in de hoogte 37cm en in de lengte 43 cm. Aan de zijde van de oplopende uitlaat is de diepte 16 cm. De andere koffer is 22 cm diep. De maten zijn zo gekozen dat ze niet buiten de cilinders steken. Ik ga niet op wereldreis maar zit wel regelmatig tussen de file en gebruik de motor ook regelmatig voor mijn werk, dus het is een compromis tussen inhoud, wendbaarheid en handelbaarheid. Hele brede koffers vind ik ook niet mooi, de fiets is niet zo dik!

De prijs van een paar alu Hepco & Beckerkoffers is 565 Euro. Ik zit met de platen alu en de alu poppers nu op 98 Euro. Ook heb ik 4 RVS sluitingen in huis voor 30 Euro. De grootste investeringen zijn dus gedaan. De moeite waard dus en meer l_ :+ l_ !
 
Zo, dat is het voorlopig weer! Hoekstrips was een bewerkelijk klusje. Doe ik zo geen tweede keer! :?

8-)

Waarom heb je het zo gedaan, en niet met standaard alu hoekprofieltjes gecombineerd met hoekbeschermers? Niet dat het niet ontzettend netjes is geworden, maar het lijkt me een rotklus om het mooi aansluitend te krijgen rondom je gezette plaat.
 
Kijk, meneer heeft duidelijk goeie smaak, zowel qua motor als qua kofferwerk 8-) . Maar heb je de CB twin nou echt verkocht? :?


(of moet ik ook eerst leren lezen :P ).
 
allereerst een kritische noot!
hij komt niet omhoog door de monolever :N
hij komt omhoog door het kardan effect, net als een ouderwetse duolever.

leuk om te zien hoe je met bijna geen middelen toch leuke koffers weet te maken.
het 2mm materiaal vind ik wel erg dik.
ik heb mijne gemaakt van 1mm met bodem en deksel van 0,8mm.

ik knutsel met aluminium voor mijn brood, ik had dus alle spullen bijdehand.
evengoed ben ik er nog twee hele nachtdiensten mee bezig geweest.

ik ben benieuwd hoe je de ophanging en de deksels gaat maken
 
the Stomper: 'Waarom heb je het zo gedaan, en niet met standaard alu hoekprofieltjes gecombineerd met hoekbeschermers? Niet dat het niet ontzettend netjes is geworden, maar het lijkt me een rotklus om het mooi aansluitend te krijgen rondom je gezette plaat.'

Ting Ting: Ik wilde dat rondzetten gewoon uitproberen en niet teveel verbindingen maken! Het maken uit een enkel stuk, het buigen/zetten was een uitdaging! Ik denk het effect me ook meer zal aanstaan. Geen camerkoffer of flightcaseconstructie, maar het moest anders!

Ralfie: 'Kijk, meneer heeft duidelijk goeie smaak, zowel qua motor als qua kofferwerk . Maar heb je de CB twin nou echt verkocht?'

Ting Ting: Ik bezat eerder twee Beemers en rij ook nog Guzzi. Vind ik wel smaakvol! De Twin is echt weg, al bijna een week duurt de scheiding. Natuurlijk is dat een beetje lijden.

halflive: 'allereerst een kritische noot!
hij komt niet omhoog door de monolever
hij komt omhoog door het kardan effect, net als een ouderwetse duolever.

leuk om te zien hoe je met bijna geen middelen toch leuke koffers weet te maken.
het 2mm materiaal vind ik wel erg dik.
ik heb mijne gemaakt van 1mm met bodem en deksel van 0,8mm.

ik knutsel met aluminium voor mijn brood, ik had dus alle spullen bijdehand.
evengoed ben ik er nog twee hele nachtdiensten mee bezig geweest.

ik ben benieuwd hoe je de ophanging en de deksels gaat maken'


Ting Ting: Ja, klopt, komt door het opdraaien van de cardan en wordt door een monolever niet geneutraliseert! Zoiets?

Achteraf gezien is 2mm fors. Ik heb nauwelijks ervaring in het werken met alu en de opmerking van de aluverkoopman, dat het minder snel deukt haalde me over. Nu heeft het geen enkele zin meer om daar verder over te kniezen. Anderen kunnen er hun voordeel mee doen. Geen geblaat over gemorste melk!
Het gewicht is wel een factor maar 0.8 streep voor de bodem?! Kan daar een beetje gewichtig slot los in worden vervoerd zonder butsen? Kan je erop zitten?

's nachts slaap ik maar ook overdag vreet het tijd. De deksels bestaan alleen nog in mijn hoofd, die gedachten zullen spoedig stollen in de materie, maar vraag nog niet hoe. Traanplaatmotief laten terugkeren kan visueel mooi zijn. Deksels gaan overlappen en worden binnenin voorzien van dempend en tegen vocht afsluitend foam van een zeer hoge dichtheid.

Eerder heb ik een paar lederen tassen op een Hepcoframe passend gemaakt. Enige ervaring heb ik al. Hoe heb jij dat gedaan?

cu

Ting T. :W
 
Laatst bewerkt:
mijn deksels en bodem van 0,8 zijn dik genoeg, mijn koffers zijn echter niet zo breed als de jouwe en zijn dus van zichzelf wat vormvaster.

mijn deksels zijn overlappend, jij zou dat inderdaad ook met dat tranenplaat kunnen doen.
in de bouwmarkt verkopen ze een soort dun tranenplaat, ook van alu, dat gaat denk ik wat makkelijker de bocht om.

mijn koffers hebben aan de achterkant een soort driehoekige sleuf.
gemaakt door een brede strip op een smalle tegen de wand aan te klinken.
op mijn motor heb ik het spiegelbeeld van die driehoek van stalen profiel.
ik laat dus mijn koffers van bovenaf over de driehoek aan mijn motor glijden.
:X stiekum afgekeken van krauser K1 :X
 
Mijn broer heeft koffers gemaakt van hout, geverfd met alu-verf. Nog lowbudgetteriger. Het hele verhaal staat in de vorige uitgave van www.motorblaadje.nl. 8-) Zijn wel stevig, alleen lomp zwaar. En groot overigens ook (bijna 1.20 m. breed :P ), hij ging nogal ruim op vakantie :+ .
 
Mijn broer heeft koffers gemaakt van hout, geverfd met alu-verf. Nog lowbudgetteriger. Het hele verhaal staat in de vorige uitgave van www.motorblaadje.nl. 8-) Zijn wel stevig, alleen lomp zwaar. En groot overigens ook (bijna 1.20 m. breed :P ), hij ging nogal ruim op vakantie :+ .

Tsja,....aluverf.... :?

Ik heb hout ook al eens overwogen, destijds voor mijn rat. Wel met behoud van de houtstructuur, dus met een vernisje! Duurdere uitvoering in betontriplex is ook een mogelijkheid. Ook alu met betontriplex was een overweging. Er zijn vele mogelijkheden om goedkoper uit te zijn dan kant en klaar kopen. Ik zal me nog even inschrijven voor Motorblaadje! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan