BMW G streep S Monolever

Gaat netjes worden!! 8-)

Kon het niet laten, de onderdelen voor het deksel zijn nog niet op maat, het ligt allemaal los op elkaar. Kortom een impressie waar het heen gaat!

full




O-)
 
full


Dekselframe van watervast multiplex waaromheen met de lijmtangen als 'dwingers' gemakkelijk een 40x2 mm aluprofiel kon worden gezet en vervolgens met kit en rvs lens/kruiskopschroeven kon worden vastgezet. :X
 
Voorbereidingen voor het zagen van de toptraanplaat, foutjes niet toegestaan, niks op voorraad, verkloten is te duur! Plaatje goed verankeren op de workmate en een geleidertje voor de decoupeerzaag aanbrengen op de juiste afstand van de zaagsnede.

full
 
Laatst bewerkt:
Zo, even wezen kijken hoe het met de koffermakerij gesteld is.
Met al mijn geworstel de Radian weer in orde te brengen, slechts zo af en toe eens gesnuffeld op MF.

Gaat goed, zo te zien! :Y

Ik had denk ik gekozen voor iets met de hoekstukken, maar de getoonde oplossing het alu in de hoek te vormen zal ongetwijfeld voldoen.

Op de een of andere manier alu te kunnen lassen zou de mogelijkheden aanmerkelijk vergroten.
Maar ja, dat vergt de nodige hoge investeringen in materieel en vaardigheid.
Hoewel, je schijnt alu ook met een simpele propaanbrander en speciaal soldeer netjes te kunnen verbinden.
De truc daarbij zit hem in het onder de oxidehuid laten "schieten" van het soldeer.

Als je zo doorgaat, kan je ze showen op de BLuMT!
 
Ja, het kan altijd beter, ieder zijn meug! Hoeken van de profielen aan de onderkant zijn niet de mooiste maar wel simpel en doeltreffend en eigenlijk ook wel des briks! Als ze aan de motor hangen dan is de onderkant grotendeels uit zicht! Perfectie is niet voor Ting Ting weggelegd en alulassen is al helemaal geen optie voor me. Nu nog even op de finale wachten en ik weet zeker dat ik helemaal blij zal zijn met mijn koffertjes en doelmatig zullen ze ook wel zijn! Eenmaal klaar liggen er nog een ver- en breedstraler ter installatie te wachten. Op de BLuMT klaar is nog de vraag!
 
Je hebt trouwens vast al nagedacht over het ophangsysteem, dekselbevestiging en de sluitings.......
Doe eens een tipje van de sluier oplichten?
 
Geweldig gedaan! Het ziet er heel mooi uit.

Zal ook wel lekker stevig zijn met 2 mm dikte! Beetje aan het gewicht.

Zal heel mooi worden als je eenmaal de folie eraf trekt!

Heb altijd zon hekel aan de eerste krassen die er op dat materiaal komen -O-

Succes nog even!
 
Geweldig gedaan! Het ziet er heel mooi uit.

Zal ook wel lekker stevig zijn met 2 mm dikte! Beetje aan het gewicht.

Zal heel mooi worden als je eenmaal de folie eraf trekt!

Heb altijd zon hekel aan de eerste krassen die er op dat materiaal komen -O-

Succes nog even!

Sterk ja, en inderdaad en beetje aan het gewicht. Inhoud is weer wat minder als, ja als wat? Dus komt het door de bank genomen allemaal wel goed en krassen op mijn ziel heb ik ook al!
;)
 
Je hebt trouwens vast al nagedacht over het ophangsysteem, dekselbevestiging en de sluitings.......
Doe eens een tipje van de sluier oplichten?

Ophangsysteem is simpel. Er wordt een stukje multiplex gezaagd in de vorm die precies past in het Hepcoframe. Dat spuit ik zilver, verdoezelmethode. Een stripje alu om de zaak aan een kant achter het frame te borgen. Ik overweeg een schuifsysteem (grendel o.i.d.) om de koffers aan een anderzijde te borgen en ze gemakkelijk af te kunnen nemen. Ik heb al mooie RVS slotjes maar die kunnen helaas niet op slot! Nog wat te mijmeren dus! :W
 
Ja en ik was er wéér niet bij B| Dat begint een beetje een vervelende gewoonte te worden B| Tis gewoon erg druk momenteel, maar ik beloof beterschap!!


:W

Ja, je bent in positieve zin nog wel even over de tong gegaan, kortom je werd gemist en meteen verontschuldigd. Druk, druk, druk!

Koffertje in proefopstelling. Karweitje vordert gestaag.
:Y
 
Inmiddels slotjes aangebracht en een begin gemaakt met de bevestiging aan de motor. Krijg ff geen piccie gepost!
 
Ziet er inderdaad goed uit!

*O* Nog even de folie verwijderen en we hebben meteen toiletspiegels op de OBW-XXL *O*


:+
 
Voor de BLuMT en verder, vandaag een ver- en breedstraler op het ernstig leuke Beemertje geinstalleerd! Morgen nog wat sleutelen om de koffers verantwoord op de fiets te monteren en het gaat er aardig op lijken!
Piccies ff vergeten, te intensief gekarweit! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan