BMW GS Dakar supermoto??

Loris65

MF'er
15 feb 2004
127
0
Middelburg
Hallo,

Aangezien ik me op mijn Kawa niet kon beheersen moest ie de deur uit.
Op zoek naar iets wat leuker is voon binnen de bebouwde kom. Gekeken naar een KTM, maar wou der ook mee op vakantie kunnen(evt.+bijrijder)

Heb der een extra set wielen bij gekocht en deze laten verbouwen bij Dhr de Haan. Set pilot powers derop gelegd want rij der ook behoorlijk lange afstanden mee..

Moeten nog een aantal dingen aan veranderen, oa ABS ring want deze geeft storingen ivm het kleine voorwiel.Verder komen der nog kleine spiegels op aan de stuureinden. Deze zijn in bestelling.

Was even benieuwd wat jullie dervan vonden.

MVG Frank-Jan

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding, maar waarom denkt iedereen dat als je een set sm velgen erin zet je een supermotard hebt.


Nee or, denk niet dat ik een supermoto heb, absoluut niet.
Heb mijn ouwe lullen motor gewoon klein beetje SM tintje gegeven naar mijn idee.
Sturen doet het iig 100keer beter nu.

MVG Frank-Jan
 
Mag dan wel geen "echte" SuperMotard zijn, hij ziet er in ieder geval goed uit! :}
Zal ook wel wat comfortabeler zijn dan een KTM of iets dergelijks, lekker voor de wat langere ritten :] .
 
Nee or, denk niet dat ik een supermoto heb, absoluut niet.
Heb mijn ouwe lullen motor gewoon klein beetje SM tintje gegeven naar mijn idee.
Sturen doet het iig 100keer beter nu.

MVG Frank-Jan

ik reageerde ook ''iets'' te overdreven. Ik had die vraagtekens in je topictitel over het hoofd gezien |( . Maar net wat ik zeg, het is wel een leuk ding :Y
 
Leuk ding, maar waarom denkt iedereen dat als je een set sm velgen erin zet je een supermotard hebt.
Ik durf te wedden dat er niet eens een bepaalde definitie bestaat, wanneer het een SM betreft.

Heb op deze motor aardig wat uren rondgetuft, maar ik vind hem wat te weinig vermogen hebben. Voor de stad en omstreken is ie geweldig, maar snelweg is minder.
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt hem geslaagt, mits je die lelijke zwarte stoot / bots bumber verwijderd.
 
niet verkeerd maar kan je hem niet wat "kaler" maken?
ik zie met name rond het achterwiel allerlei beugeltjes e.d. die erg afbreuk doen. erg rommelig.

vering aangepast?
 
Niet om me nou aan deze discussie te wagen wat nou een SM mag heten en wat niet, maar gewoon even als geinige toevoeging: ik las laatst weer eens een stapel tijdschriften door van eertse helft jaren '80 en kwam daar een artikel tegen over een hele nieuwe rage: 'Funbikes'. Met 17 of 16 inch wielen uitgeruste offroadjes. Het woord supermotard kwam in het artikel nog niet voor.
 
Oh oh, maak nogal wat los hier geloof ik ;)

Motor is nog niet klaar, paar kleine dingen aan veranderen, is niet de bedoeling dat het ooit een KTM word ofzo or, dan had ik die wel gekocht :+ (mag een KTM en BMW niet met elkaar vergelijken zeker? :) )

Stootbumper achter gaak nog wel wat mee doen, alleen weet nog niet wat. Die Touratech ketting schermpjes vind ik niet mooi, dus nu nog even zo..

Vering is nog niet veranderd, weet ook nog niet wat ik daarmee ga doen.
Het is zo dat ik er van de zomer ook mee weg wil, dus dan komen de koffers er ook weer op :X

Noem het geen SM, vind het nu wel wat minder ouwe lullen motor, verwacht er geen topprestaties van, maar vind het zeker een fijn ding om op te rijden. Verander hem gewoon een beetje naar mijn smaak.

Groeten F-J
 
Hele mooie fiets :} :} :}


Ben zelf ook aan het kijken naar de opvolger van mijn r1150r, denk aan een f650gs, want ik vrees dat de dakar uitvoering te hoog voor mij is. Vind dit wel de mooiste uitvoering. :Y :Y
Weet wel dat die ook te krijgen is met lagere zithoogte, dus ik ga zaterdag maar eens passen en meten.


iig. veel succes met je mooie sm of hoe ze het ook willen noemen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan