bmw-GS rijders/rijdsters met Metzeler roadtec z6?

Op dit moment zijn er een aantal GS rijders - waaronder ikzelf - die al een paar maanden geleden zijn overgestapt naar de Bridgestone BattleWing. De ervaringen zijn zo positief dat er op dit moment meer mensen switchen. De band plakt behoorlijk, geeft ontzettend veel vertrouwen in de regen en heeft een redelijk lange levensduur - momenteel 12.000km - en ik wil nooit meer iets anders onder mijn GS

nooit is relatief :)

Banden ontwikkeling gaat snel, te snel om te zeggen nooit meer een andere band
En het is ook persoonlijk natuurlijk, de battlewings zaten er onder bij aankoop,maar zijn op mijn verzoek en na overleg met chef-monteur over rijstijl etc. vervangen voor Pilots na de proefrit
Ik vind mijn keus tot nu toe de beste.Behalve in zand
 
Extra hugger is wel gewenst ja, na een rondje blub zat de gehele demper onder.
Jij hebt een mooi kleintje, was me nog niet opgevallen...
Zelf gekocht (Waar??) of zat hij er al op?

van H. te A.
Zat er niet op maar toen de koop rond was, kwam ie er wel op. :)
En...het ding werkt!
Wellicht kan die korte er nu zelfs af als je wilt, maar daar staat zo mooi GS op in relief letters, die blijft er bij mij mooi op ! :+
 
@Fritser ... De ervaring die ik had met de Tourance was zeer kort. toen ik deze GS kocht zaten ze er onder. De banden waren nog zeer goed van profiel maar door behoorlijke zaagtandvorming en het daaruitvoortkomende irritante stuurgedrag heb ik de Battlewings laten monteren.

@Bredebeier .. De Battlewing is ook eigenlijk geen echte allroadband en voor 90% bedoeld voor op het asfalt. De Pilots zijn dat al helemaal niet. Smaken en gevoel verschillen natuurlijk en ken ook iemand die van Pilots is overgestapt op Battlewings en nog tevredener is dan hij al was. Je hebt zelf qua rijden natuurlijk een sportieve achtergrond wat denk ik mede je keus voor de Pilots kan hebben bepaald.
En wat is nooit ... Heb goede ervaringen met Bridgestone gehad in het verleden en heb nooit iets anders gereden eigenlijk en zolang het blijft bevallen ga ik niet switchen. Dan moet er wel iets komen wat zich dermate positief onderscheid t.o.v. de concurrentie zoals in mijn ogen de BW's nu doen
 
@Fritser ... De ervaring die ik had met de Tourance was zeer kort. toen ik deze GS kocht zaten ze er onder. De banden waren nog zeer goed van profiel maar door behoorlijke zaagtandvorming en het daaruitvoortkomende irritante stuurgedrag heb ik de Battlewings laten monteren.

@Bredebeier .. De Battlewing is ook eigenlijk geen echte allroadband en voor 90% bedoeld voor op het asfalt. De Pilots zijn dat al helemaal niet. Smaken en gevoel verschillen natuurlijk en ken ook iemand die van Pilots is overgestapt op Battlewings en nog tevredener is dan hij al was. Je hebt zelf qua rijden natuurlijk een sportieve achtergrond wat denk ik mede je keus voor de Pilots kan hebben bepaald.
En wat is nooit ... Heb goede ervaringen met Bridgestone gehad in het verleden en heb nooit iets anders gereden eigenlijk en zolang het blijft bevallen ga ik niet switchen. Dan moet er wel iets komen wat zich dermate positief onderscheid t.o.v. de concurrentie zoals in mijn ogen de BW's nu doen

Pilots zijn dus WEL asfaltbanden, of bedoel je dat ook ;) ;)

En als je nooit iets andersprobeert zul je ook niet vooruitgang vinden, aangezien stilstand achteruitgang is 8-)

Bij de eerstvolgende bandenwissel maar eens op de Pilots gaan rijden dan :) Daarna mag je zelf zeggen wat beter is. *D , als ze niet bevalle neem ik ze van je over voor een zacht prijsje :+ :+
 
Pilots zijn dus WEL asfaltbanden, of bedoel je dat ook ;) ;)

Reageerde op het feit dat ze niet zo lekker zijn in't zand... ;)

En als je nooit iets andersprobeert zul je ook niet vooruitgang vinden, aangezien stilstand achteruitgang is 8-)

Never change a winning team..! :+ .... Geld is me momenteel te kostbaar om te experimenteren met banden. als ze me niet bevallen is zelfs een zacht prijsje te zacht....
 
Vandaag weer met Tourance banden in het zand aan het spelen geweest :o :o
Tot de 50 km/h in het (natte) zand is het wel te doen, maar boven de 80 .... wordt het echt tijd om noppen te monteren..
Pff dan duurt het ook errug lang om weer terug onder de 50 komen :X

Tijd voor valbeugels :Y
 
Vandaag weer met Tourance banden in het zand aan het spelen geweest :o :o
Tot de 50 km/h in het (natte) zand is het wel te doen, maar boven de 80 .... wordt het echt tijd om noppen te monteren..
Pff dan duurt het ook errug lang om weer terug onder de 50 komen :X

Tijd voor valbeugels :Y

Als je met 50 of meer p/u valt helpen die beugels niet veul benkbang

Toch maar een set spaakwielenerbij dan? In het boekje waarschuwen z'ook dat de alu-velgengevoeliger zijn voor schade bij zwaar terreinwerk.
Kun je crossen en racen ,alleen velgen vervangen;klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan