bmw-GS rijders/rijdsters met Metzeler roadtec z6?

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
rijden er al Beemers rond op de sinds kort verkrijgbare Metzeler roadtecs z-6 voor dit type BMW ?????
ik zou graag willen weten of die banden bevallen onder de snavels.
wil binnenkort een nieuwe achterband , de pilot-road is bijna op .
:}
 
Ik heb zelf geen GS maar een K-GT, evenwel ik heb van de zomer 8000 km gereden op een 1100GS met die banden (Z-6) er nieuw op. Vond het prima banden, probleemloos ook bij regen en ik heb wat regen gehad. Zoveel dat we op een bepaald moment een riviertje in de laarsjes hadden.
Goed ook bij toch wat zwaar beladen motor- kampeeruitrusting en dochter mee.
 
Dussss, en ik welk opzicht is een band specifiek aan een motortype gerelateerd?

omdat de wielmaten van een GS anders zijn dan de reguliere toer/sport motor.
17inch achter , 19inch voor.
ook de smalle bandematen op een GS geven een ander effect dan het meest voorkomende motorbanden .
ik rij het liefst met straatbanden inplaats van all-roads .
voor een GS is de bandenkeuze in toer/sportbanden zeer beperkt . :+
 
De Z6 moet je wel altijd per setje pakken omdat de voorband het water wegschept voor het (midden)profiel van de achterband.

doet een pilot-road dat niet dan...?

elke voorband duwt toch als eerste het water grotendeels weg.
 
doet een pilot-road dat niet dan...?

elke voorband duwt toch als eerste het water grotendeels weg.

Heb eerst een K1100RS gereden met roads,zo,n 25.000 km , vond ik al prettig.
Nu sinds zaterdag zitten ze ook op de GS, ik persoonlijk vind het fijner rijden dan die grove profielen, die voel je cuppen als het ware.De roads zullen me ook nog een hoog kilometrage opleveren,dat was op de K ook al zo, en vandaag in de regen was het ook erg prettig, hele korte remweg op een kletsnatte weg; weet ik nu door die bellende blonde dame in dat polo,tje die ook nog opeens naar links ging zonder knipperen of kijken :N
Zo goed en snel grip opbouwend dat abs niet eens ingreep :} en ik toch heel snel stilstond, op 30 cm van de auto *O* *O*
 
Heb eerst een K1100RS gereden met roads,zo,n 25.000 km , vond ik al prettig.
Nu sinds zaterdag zitten ze ook op de GS, ik persoonlijk vind het fijner rijden dan die grove profielen, die voel je cuppen als het ware.De roads zullen me ook nog een hoog kilometrage opleveren,dat was op de K ook al zo, en vandaag in de regen was het ook erg prettig, hele korte remweg op een kletsnatte weg; weet ik nu door die bellende blonde dame in dat polo,tje die ook nog opeens naar links ging zonder knipperen of kijken :N
Zo goed en snel grip opbouwend dat abs niet eens ingreep :} en ik toch heel snel stilstond, op 30 cm van de auto *O* *O*

ja zeker , de roads zijn goed maar ook allang weer verbeterd schijnt door die Metzeler roadtec en de Conti roadattack en nog wat andere merken .
maar daar rijden nog niet veel GSen mee omdat ze pas sinds kort verkrijgbaar zijn in de GS-maten. :]
ik wil perse het beste rubber voor het bochtenwerk . :]
 
Zover ik weet zijn de huidige versie Pilot Roads aardig ontwikkeld richting de Pilot Powers, aan grip geen gebrek, met een remtest laatst in een Motorblad hadden ze ook nog de kortste remweg in nat weer.
En als ze warm zijn rijdt ik gerust heel hard rond op Assen(denk ik, moek nog uitvinden volgend jaar) *D
Vraag maar eens aan b.v. Sabra in Geldermalsen wat zij adviseren bij jouw rijstijl,weet je wat meer dan dat i hier loop te blaten.
Trouwens,volgend voorjaar ga ik eens omzien naar Pilot Powers CT 2 voor de GS, dat is helemaal lachen lijkt me
:]
Deze winter blijf ik de roads rijden,verwacht 15.000 km te doen met deze set. See for yourself 8-)
 
Komt de MPP 2CT met een 19" voorband?? Lache om wat sportfietsen te pesten..

Bij de weg, de Road is geen syntetische band als de Power, dus de regen capaciteiten van de Road staat niet in verhouding tot de Power....
Hele opbouw is ook anders, hard karkas vs zacht karkas enz enz

Ik ben ook wel benieuwd naar je rondetijden op Assen met de nieuwe fiets, kijken wat het verschil is met de vorige :Y
 
Mij bevallen de Z6 uitstekend, nog beter dan de BT020NT's die ik er voor op had.
Ik rijd op een R1100R, zelf de wielmaat geloof ik. Mits je geen spaakvelgen hebt.
 
Komt de MPP 2CT met een 19" voorband?? Lache om wat sportfietsen te pesten..

Bij de weg, de Road is geen syntetische band als de Power, dus de regen capaciteiten van de Road staat niet in verhouding tot de Power....
Hele opbouw is ook anders, hard karkas vs zacht karkas enz enz

Ik ben ook wel benieuwd naar je rondetijden op Assen met de nieuwe fiets, kijken wat het verschil is met de vorige :Y

Met mooie Carbon 17" velgjes wordt ie alleen maar mooier en sneller.En kan er MPP op incl een 180 a.bandje :9~

En ik vind de roads wel lekker in de regen.Powers zijn nog beter maar hey, op een GS is het goed genoeg zo.
 
Met mooie Carbon 17" velgjes wordt ie alleen maar mooier en sneller.En kan er MPP op incl een 180 a.bandje :9~

En ik vind de roads wel lekker in de regen.Powers zijn nog beter maar hey, op een GS is het goed genoeg zo.

u heeft een 1200.....???????? :Y *O* |(
 
Goed man, lekker ding die 1200 :Y Wel handig die koffers trouwens..
(Ben sportspul gewend, ongelofelijk wat er in een koffer kan, en het misstaat niet eens op een GS)

Terug naar de Z6 banden..
 
Goed man, lekker ding die 1200 :Y Wel handig die koffers trouwens..
(Ben sportspul gewend, ongelofelijk wat er in een koffer kan, en het misstaat niet eens op een GS)

Terug naar de Z6 banden..

Die banden zijn we wel uit, Roads dus............ *D

Ziehier nog een plaatje van de soft-topcase.
Past een laptop+beamer+A4 schrijfmap in.
Kan horizontaal vervoerd worden, is beter ivm klappen/schokken/stoten.
full

De zijkoffers vind ik idd erg goed; waterdicht, in diepte verstelbaar en tot 200 merk je er niks van 8-) (weet ik sinds vanmiddag) 8-)
 
Heb vanmiddag zelfs off-road gereden met de Pilots.
Zolang je staat en gas blijft geven gaat het prima op de roads,blubberplaasen,bospaadjes,gravel etc., maar kom je in mul zand: forget it :]

Toch een leuke eigenschap: je gaat wat sneller even van de weg af dan met een sportmotor. ;)
 
Lekker compleet ding :Y
Heb je dat gekke ding op het achterwiel er nog op zitten??
Ik weet nog niet of ik het weg laat, volgens mij helpt het wel veel tegen vuile wegen... Maar het blijft er gek uitzien :Y

Komt de Xenon terug in deze??
Hé je hebt ook nog een tourruit zo te zien.. Warm in de zomer.
 
Op dit moment zijn er een aantal GS rijders - waaronder ikzelf - die al een paar maanden geleden zijn overgestapt naar de Bridgestone BattleWing. De ervaringen zijn zo positief dat er op dit moment meer mensen switchen. De band plakt behoorlijk, geeft ontzettend veel vertrouwen in de regen en heeft een redelijk lange levensduur - momenteel 12.000km - en ik wil nooit meer iets anders onder mijn GS
 
Lekker compleet ding :Y
Heb je dat gekke ding op het achterwiel er nog op zitten??
Ik weet nog niet of ik het weg laat, volgens mij helpt het wel veel tegen vuile wegen... Maar het blijft er gek uitzien :Y

Komt de Xenon terug in deze??
Hé je hebt ook nog een tourruit zo te zien.. Warm in de zomer.

Ik heb er zelfs nog een x-tra hugger op,die de achterveer beschermt tegen blubber etc., trouwens, anders wordt m,n li-been vies *D
Xenon komt zeker terug.KAstje is al binnen.
In de zomer vang ik iig geen massa,s vliegen,moet de ventilatie sleuven in m,n pak gewoon vol open zetten.
 
Sow, da's nie verkeerd, 12.000km.....
Hoeveel km reed je met de Tourance banden?
Volgens andere gaat de Battle Wing 501/502 namelijk korter mee dan de Tourance??
 
Extra hugger is wel gewenst ja, na een rondje blub zat de gehele demper onder.
Jij hebt een mooi kleintje, was me nog niet opgevallen...
Zelf gekocht (Waar??) of zat hij er al op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan