BMW in Bavaria kleuren

A) in de 80er jaren zat ik allang niet meer in pa's puddingbuks. B|
B) Ook allang niet meer in ma's kogelvanger. B|
C) Ik speelde ook niet meer met mijn eigen puddingbuks. B|
D) Ik liet m'n vriendinnetjes ermee spelen. :9~

E)! Ik heb de bijpassende helm al voor je gevonden. :Y

37d308dc6e9702c289e060ee78d2c26a.jpg







Oder lieber altschüle?

7485474304_d89186974f_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die Stahlhelm :}

met een nederlands tintje, de roodwitblauwe vlag en een wapen: Een Tulp van Zilver op een Scharlaken Schild"
 
ja dat weet ik als Bavarialiefhebber, daar open ik mijn topic ook mee
 
Die Stahlhelm :}

met een nederlands tintje, de roodwitblauwe vlag en een wapen: Een Tulp van Zilver op een Scharlaken Schild"

Even miere(n)neuken.

Die "Stahlhelm" is geen stalen helm zoals die gebruikt werden in WO II, maar een aluminium afgeleide daarvan. De helmen uit WO II waren niet alleen van een ander materiaal, maar hadden ook geen ventilatiegaatjes aan de zijkant. De afgebeelde helmen (zonder opsmuk) werden veel gebruikt bij de brandweer (maar mogen niet meer gebruikt worden bij het van binnenuit bestrijden van gebouwbranden vanwege de ventilatieopeningen, zodat de meeste korpsen zijn overgestapt op o.a. de Gallet en de Dräger), en worden op sommige plaatsen nog gebruikt bij het Rode Kruis en de Technische Hilfswerke.
helm.jpg

De afgebeelde helm toont inderdaad de kleuren van de deelstaat Beieren (de Rautenflagge),
Rautenflagge_web.jpg

maar de brandweerman op de voorzijde draagt NIET de Nederlandse vlag (het blauw aan de onderzijde van de gedragen vlag is onderdeel van de Beierse vlag), maar hij draagt een vlag van het voormalige hertogdom Franken, waarvan een deel nu onderdeel is van de deelstaat Beieren.
vlag-franken-hertogdom.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan