BMW k 1200 gt bj 04

patje-gsxr

MF'er
17 dec 2005
167
0
Hoogstraten
Hallo
Graag had ik u mening en ervaringen over de bmw k 1200 gt bouwjaar 2003 - 04 -05.
Zijn er personen die met deze prachtige motorfiets rijden en hun verhaal willen doen.
Rij momenteel met een gsxr 750 k3, maar ga misschien een sportieve tour-motor aanschaffen.
Als er iemand leuke foto's heeft van deze motor, zijn deze altijd welkom.
Alvast bedankt...mvg
 
Prima motor om het hele jaar zonder problemen mee rond te rijden. Trekt lekker door als het moet. In het begin ff wennen aan gewicht en de breedte van de koffers. Deze steken verder uit als de spiegels.
Na een half jaar een hogere ruit gekocht. Scheelt veel lawaai en wind.
De vering en de remwerking is ook super.
Kortom dik tevreden.
 
Hoi net terug van vacantie. Heb in de vacantie op een 1200RS gedereden (die van mijn vriendin) en vond die minder comfortabel want de steps te hoog. Zij is wat kleiner maar heeft daar ook last van. Verder 8000 km op een 1100 GS- ook prima maar de zit is erg recht op en dat is vermoeiend in de rug- zeker als je elke dag 4-600 km rijdt. Terug hier weer heel tevreden met de K en zijn comfort en power. De mijne is van 2003 en bevalt me nog steeds prima. Goed voor jarenlang ongecompliceerde km. Op de BMWMOA in Vermont US viel het mij op dat er inderdaad daar ook niet zo veel GT's zijn. Veel GS'sen daar. En die LT bankstellen, twee om zien gaan bij parkeer snelheid, wegens overgewicht.
 
Rij sinds vorig jaar oktober op een K1200RS. Fijne motor. Is in principe gelijk aan de GT. Remmen zijn geweldig! Bij koude motor is hij wel moeilijk in zijn eerste versnelling te krijgen. Daarom dunnere olie in de versnellingsbak gedaan, helpt wel iets maar blijft toch aanwezig.
Om een betere zitpositie te krijgen heb ik stuurverlengers gemonteerd (zelfgemaakt van Titanium)Ook een GIVI topkoffer gemonteerd.
Gebruik de K elke dag voor woon-werk verkeer. Soms een toertochtje. In juni een lang weekend naar de Eifel geweest.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan