BMW K 1200S Test Ride Event

SoNicK

Die hard MF'er
30 apr 2003
724
0
Kingdom Come
Op 5,6,7 en 8 september, heb ik de Nieuwe BMW K1200S mogen testen.
Ik was als enige Nederlander geselecteerd om samen met 29 anderen van over de hele wereld, 4 dagen deze nieuwe machine aan de tand te voelen op de bekende Nordschleife aan de Nurburgring in Duitsland. Man wat was dit een ervaring, waanzinnig gewoon, de Nordschleife, de BMW die veel beter bleek dan ik gedacht had (heb n.l. niets met BMW) dit is een echte sportfiets, veel power, genoeg wendbaarheid en wat een remmen, niet normaal.
En zoals het BMW getaamd alles met veel controlle en comfort, het is welliswaar geen supersport maar je kan echt snoeihard met dit apparaat en daar waar hij het misschien in snelheid of sturen laat liggen maak je dubbel en dwars goed met de remmen (met ABS) waarmee je echt iedereen uitremt. (al eens een noodstop gemaakt met 240?, met de K1200S met ABS gaat het alsof het de normaalse zaak van de wereld is).
Wil m nog niet ruilen voor mijn 600RR maar zou m er graag naast hebben.

Voor fotos van het evenement verwijs ik je naar mijn website
www.xs4all.nl/~nwalther

en voor info over de K1200S naar de www.Face-the-power.com site
 
In moto73 werd ook een testrit met de BMW gereden en toen was de conclusie dat de BMW nog niet af was? Onderschrijf je dit? Of heb je andere ervaringen?
 
De perfecte motorfiets moet nog gebouwd worden, iedere motor heeft wel iets waar wat op te verbeteren valt, zeker als het een kompleet nieuw ontworpen motor is.
BMW heeft hier en daar ook kleine steekjes laten vallen, maar kunnen naar mijn idee makkelijk opgelost worden, of is gewoon een kwestie van wennen.
Een ducati koppeling mag bijvoorbeeld een takke herrie maken, maar bij BMW mag men niets horen of voelen, onzin natuurlijk. Dat de versnellingbak van mij wat strakker mag schakelen en de richtingaanwijzers met 1 schakelaar bedient moeten kunnen worden, dat de injectie onder handen genomen moet worden, ja dat zijn dingen die voor verbetering vatbaar zijn. Het is een fijne machine die echt heel hard te berijden valt en bovendien erg veilig en comfortabel is, en het feit dat men zegt dat ie niet af is, is in mijn ogen geen enkele machine.
Maar ik kan wel leven met een product wat gewoon erg veel, heel erg veel waar voor zijn geld biedt, 17.500 Euro is veel geld, maar je krijgt daar een spullen voor die je op geen enkele andere motor tegenkomt.

Toch blijft hij voor mij jammer genoeg te duur, want ik zou m wel naast mijn 600RR willen hebben.
 
Piccie of me at the Ring

full


Voor een fotoverslag:

http://www.bmw-motorrad.de/com/en/specials/k1200s_special/index_ams_testride.html
 
Heb ook meegedaan. Heb nog meegedaan aan de laatste ronde. Die van dat "opstel" schrijven. Heb het verhaal gebaseerd op het stukje wat DJ geschreven heeft in de Kicxstart over DJ en mijn eerste Nordschleife ervaring.

Vraag me af wat Sonick gedaan heeft om te winnen. Waar heb je over geschreven? Of kan je het stukkie hier plaatsen? Ben gewoon nieuwsgierig hoe creatief je geweest bent.
 
Vraag me af wat Sonick gedaan heeft om te winnen. Waar heb je over geschreven? Of kan je het stukkie hier plaatsen? Ben gewoon nieuwsgierig hoe creatief je geweest bent.

Kan dat stukje zo gauw niet meer vinden, maar laat ik maar stelen dat ik een smeuig stukkie heb gescheven zonder te slijmen of BMW de hoogte in te prijzen omdat ik zowiezo niet BMW minded ben, en dat ik wel eens wilde zien en voelen of BMW die mooie beloftes over hun nieuwe innovaties waar kunnen maken. Het feit dat ik GEEN BMW rijdt werkte daarbij ook in mijn voordeel, tevens denk ik dat mijn leeftijd en circuitervaring ook een rol gespeeld kan hebben, ze zijn tenslotte op zoek naar een kritische en objectieve feedback, en hoop dat ik daar een bijdrage in heb kunnen leveren, zodat Uhh, dat kunnen ze dus want dat het allemaal werkt, staat vast, het kan natuurlijk allemaal nog beter maar dat is met alles.
Ik wist ook niet dat er maar 1 rijder door BMW NL afgevaardigd mocht worden, het feit dat ik het geworden ben kan ik nog steeds niet bevatten, (heb in mijn leven nog nooit iets gewonnen) het was i.i.g. een waanzinnig leuke ervaring, en hopelijk heb jij volgende keer meer geluk. Voor een foto verslag verwijs ik je naar de BMW duitsland site: http://www.bmw-motorrad.de/com/en/specials/k1200s_special/index_ams_testride.html Enjoy
 
Het hele verhaal, met mijn ervaringen kun je lezen in Motor 22.

(Spammodus on) Ligt nu in de winkel (Spammodus off)
 
Terug
Bovenaan Onderaan