BMW K 1600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

BSI

MF veteraan
Donateur
28 nov 2010
13.651
4.299
Garderen
De OP zoals die oospronkelijk was:

Lijkt me fantastisch om te hebben.

Clip van BMW K 1600 GT

Is een beetje achterhaald en het is nu een topic geworden voor iedereen met een BMW K1600GT/L en iedereen die hierin geïnteresseerd is.

De volgende personen hebben een BMW K1600GT/L en hebben dit zelf via PM bevestigd.

  • Drannel BMW K1600GT vermillion red :Comfort uitvoering, Veiligheids pakket, Zummo 660, Midland BT neXt
    phoca_thumb_l_drannel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi apparaat inderdaad. Ik vind het interessant hoe BMW altijd vooruit loopt in de integratie van moderne techniek in motoren.

Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan een motor, is voor mij alleen een manier om van A naar B te komen en voor de fun, en dat heb ik ook met mijn K100. =)
 
Vind ze ook mooi. Maar de prijs is stevig. Reken op 23.500 (GT) en 25.500 (GTL) excl extra's. Voor GTL zit je full options op dik 29.000. Maar ja dan heb je ook het top toermodel van BMW. :]
 
Prachtige plaatjes, zeker met die kou en sneeuw hier!

Je moet wat te dromen hebben.

Freude am Fahren

Peter 8-)
 
Vind ze ook mooi. Maar de prijs is stevig. Reken op 23.500 (GT) en 25.500 (GTL) excl extra's. Voor GTL zit je full options op dik 29.000. Maar ja dan heb je ook het top toermodel van BMW. :]
Toch nog maar even doorsparen dus. *:)
 
Ìk vind de zes cylinder super. Zal prachtig klinken. rest afwachten...Ik moet hem nog zien in het eggie...
 
Leuk dat er hier een topic voor is aangemaakt. Heb een Full Option GT in de bestelling staan. Voor mij is een motor geen A naar B voertuig maar een echte hobby en een alternatief voor het doordeweekse woon-werk ritueel. Ik ga graag langs a-b-c-d-e-f en terug. Hoofdzakelijk in het weekend en gemiddeld goed voor 10k per jaar.

Kom net van een (probleemloze) R1200GSA uit 2008 af en ben dus ook reuze benieuwd naar deze fiets. Heb er op nog even op gezeten tijdens een preview van BMW in Cothen op 11/12 december. Ook ff gezellig gekwekt met een mede-forummer van de bmw gs club.

Wat mij is opgevallen is de afwerking en de compactheid. De foto's zijn een aardige benadering, maar je zou deze echt eens in 3d moeten zien. Toch weer wat strakker en mooier dan op de vele pics.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de gehanteerde prijzen. Heb je er bij de GTL wel een topkoffer, audio, navi voorbereiding plus wat kunst chroom sierwerk bij.
Wat me nog niet duidelijk is dat er gesproken wordt over een optie comfort zadel dat kennelijk niet standaard is op de GTL. Welk zadel daar dan wel standaard opzit weet ik niet.
 
De prijzen staat niet vast. Wat mij wel opviel is dat sinds deze week de brochures op de site staan van bmw, plus een algemene voor alle motorfietsen in 2011. de K1600 staat daar ook in. Ik mik op januari.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 1600 GT en GTL naast elkaar zien staan bij het BMW introductie evenement eerder deze maand. Dat waren duidelijk pre-productie modellen, de afwerking was niet 100% en er zaten 'demo' stickers op diverse onderdelen.

Wat mij opviel was dat de GTL de hoofdzaak was bij de ontwikkeling; de GT is slechts een afgeleide daarvan. Zo zijn zadel, koffers en ander achterwerk van de GTL mooi afgewerkt, terwijl bij de GT wat onderdelen van de 1200RT van de plank gepakt zijn.

Verder valt de wielbasis op. Die voelt aan als énorm, zeker vergeleken met de RT. Gevoelsmatig is de motor meer voor de Amerikaanse markt, waar de afstanden langer en de wegen breder zijn. Uiteraard moet de praktijk uitwijzen hoe bruikbaar de motor is voor Europees stadsverkeer.
 
Ik geloof dat ik wel begrijp wat GasGas bedoelt. Het zadel, voetsteunen en stuur van de GTL zijn nogal achterover gepositioneerd. Ik vond het al geen prettig gevoel tijdens de proefzit, dus zal het in de praktijk niet veel beter zijn op lage snelheden e.d.

Het zal voor een ieder anders zijn, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een actievere ST houding. Het GTL zadel kun je evengoed op een GT plaatsen ivm uitwisselbaarheid als je er echt voor gaat.

Zo zie je maar dat ook de afwerking verschillende indrukken achterlaat. Was zelf niet bepaald gecharmeerd van de GTL; plastic (chromen) strips op zijkant, wind-deflectie, topcase, koffers en achter het instrumentenpaneel. Een ander gaat het vast prachtig vinden. Als de GT een afgeleide is van een GTL, so be it, de voorverkochte aantallen wijzen (info van dealer) op een sterke voorkeur voor een GT. Aan de prijs zal het niet liggen, de opties die op de GTL standaard zijn drijven de prijs van de GT na toevoegen snel op. Zit zelf op een prijsindicatie van 28k ivm Full Option keuze.
 
Ik geloof dat ik wel begrijp wat GasGas bedoelt. Het zadel, voetsteunen en stuur van de GTL zijn nogal achterover gepositioneerd. Ik vond het al geen prettig gevoel tijdens de proefzit, dus zal het in de praktijk niet veel beter zijn op lage snelheden e.d.

Het zal voor een ieder anders zijn, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een actievere ST houding. Het GTL zadel kun je evengoed op een GT plaatsen ivm uitwisselbaarheid als je er echt voor gaat.

Zo zie je maar dat ook de afwerking verschillende indrukken achterlaat. Was zelf niet bepaald gecharmeerd van de GTL; plastic (chromen) strips op zijkant, wind-deflectie, topcase, koffers en achter het instrumentenpaneel. Een ander gaat het vast prachtig vinden. Als de GT een afgeleide is van een GTL, so be it, de voorverkochte aantallen wijzen (info van dealer) op een sterke voorkeur voor een GT. Aan de prijs zal het niet liggen, de opties die op de GTL standaard zijn drijven de prijs van de GT na toevoegen snel op. Zit zelf op een prijsindicatie van 28k ivm Full Option keuze.

Is de 1600 GTL niet eerder bedoeld als vervanger voor de LT, en de 1600 GT als aanvulling voor de 1300 GT ?
 
Zou kunnen, maar dan hebben ze in ondergetekende een verkeerde doelgroep gevonden. 8-) Benieuwd hoe een 13GT rijder dit zou zien.
 
Is de 1600 GTL niet eerder bedoeld als vervanger voor de LT, en de 1600 GT als aanvulling voor de 1300 GT ?
De K1600GT is geen aanvulling voor de 1300, maar een vervanger. De K1300GT gaat eruit (is inmiddels ook al uit de configurator van BMW Motorrad NL gehaald). De K1600 is tweeledig ontwikkeld als GT en als GTL. Het is dus niet zo dat de een een afgeleide is van de ander. Overigens wordt de GTL niet als opvolger van de LT in de markt gezet, maar als luxere versie van de GT en met een iets meer op comfort gerichte zithouding (lager zadel, voetsteunen verder naar voren en langere stuurstangen).
 
De K1600GT is geen aanvulling voor de 1300, maar een vervanger. De K1300GT gaat eruit (is inmiddels ook al uit de configurator van BMW Motorrad NL gehaald). De K1600 is tweeledig ontwikkeld als GT en als GTL. Het is dus niet zo dat de een een afgeleide is van de ander. Overigens wordt de GTL niet als opvolger van de LT in de markt gezet, maar als luxere versie van de GT en met een iets meer op comfort gerichte zithouding (lager zadel, voetsteunen verder naar voren en langere stuurstangen).
ben benieuwd hoe een moto, gemaakt voor lange tourritten, zich gedraagt bij filefilteren...

Toch maar eens uitgebreide testrit organiseren... (ja ik moet er vroeg aan beginnen zodat ik kan sparen, want écht goedkoop zijn die moto's niet)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan