BMW k 75 reageert niet bij gas open

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
151
23
Hallo,

Ben een BMW k 75 aan het opknappen geweest. Nu wil de motor wel aan op de choke maar dat is't dan ook... Gas geven doet eigenlijk niks(mm gas open reageerd die op) hij blijft ook gewoon lopen met choke maar het zou wel beter kunnen.

Ik heb er een andere demper op gezet zou dit hiermee te maken kunnen hebben?

Hoor graag oplossingen
 
Dat laatste kan er zeker mee te maken hebben. Een K75 heeft geen choke, alleen een toerentalverhoger. Met het handletje op het stuur doe je het zelfde als een dat je een heel klein beetje gas geeft.

Zijn de andere zaken wel in orde? Brandtsoffilter, injectoren, luchtmassameter, brandstofdrukregelaar? Is het luchtfilter origineel?
 
Een K75 heeft geen choke, alleen een toerentalverhoger. Met het handletje op het stuur doe je het zelfde als een dat je een heel klein beetje gas geeft.
Choke op een ouwe K doet wel iets meer. Hij gaat ietsjes rijker lopen, maar dat wordt door de prehistorische ecu geregeld.


Wat ik me afvraag; kan het zijn dat de injectors verstopt zitten?
 
Choke op een ouwe K doet wel iets meer. Hij gaat ietsjes rijker lopen, maar dat wordt door de prehistorische ecu geregeld.


Wat ik me afvraag; kan het zijn dat de injectors verstopt zitten?
Nope! Het is exact hetzelfde als een beetje gas geven, er zit namelijk geen sensor op het choke systeem. Bij sommige modellen een schakelaar voor een lampje op het dashboard, maar dat hebben ze maar heel kort gehad.

De mengselverrijking is gebaseerd op de lucht- en koelvloeistoftemperatuur sensoren.
 
Hij krijgt genoeg benzine vanuit de tank, dus filter is goed. Lucht filter is hagel nieuw( orgineel)

Dingen die ik nog moet controleren:
Injectors
Bougies/vonk
Hoe meet je luchtmassa meter en brandstof drukregelaar?
 
Nope! Het is exact hetzelfde als een beetje gas geven, er zit namelijk geen sensor op het choke systeem. Bij sommige modellen een schakelaar voor een lampje op het dashboard, maar dat hebben ze maar heel kort gehad.

De mengselverrijking is gebaseerd op de lucht- en koelvloeistoftemperatuur sensoren.
Toch krijg ik de 4 cilinder versie ook niet met een beetje gas gestart als het koud is buiten.

Hij krijgt genoeg benzine vanuit de tank, dus filter is goed. Lucht filter is hagel nieuw( orgineel)

Dingen die ik nog moet controleren:
Injectors
Bougies/vonk
Hoe meet je luchtmassa meter en brandstof drukregelaar?
Brandstof druk kun je meten met zo'n speciaal metertje. Die moet je er dan tussen zetten.
 
De drukregelaar kan je meten met een fietspomp met een metertje. Je sluit de pomp aan op de slang die van de regelaar komt. Als je daar druk op zet moet dat ineens bij 3 bar opengaan.

Heb je het brandstof filter in de tank vernieuwd? Dat kan dichtklappen of scheuren. Net als alle slangen in de tank.
 
Idd, klein denken...
Lieptie voor de ombouw wel?
Ja liep, heb hem nog naar huis gereden.
Brandstof slangen allemaal oke
Er komt genoeg benzine vanuit de tank naar beneden, brandstof pomp is vernieuwd.
De drukregelaar kan je meten met een fietspomp met een metertje. Je sluit de pomp aan op de slang die van de regelaar komt. Als je daar druk op zet moet dat ineens bij 3 bar opengaan.

Heb je het brandstof filter in de tank vernieuwd? Dat kan dichtklappen of scheuren. Net als alle slangen in de tank.
Waar zit die regelaar?
 
Hij wil wel starten en lopen( niet mooi naar mijn idee, dus twijfel of die op alle cilinders loopt. Daarom ook nog even checken)
Zijn ook nieuwe bougies in gekomen. Oude zagen er nogal gecondenseerd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan