Bmw-K-fetish... Ik ben toch niet alleen?

Ehm...

Als je eenmaal gewend bent aan het "aan/uit" gedrag van de injectie (zeker bij lagere versnellingen en toerentallen) dan kan je er prima mee sturen. Als beginnersmotor... tja. het is en blijft een baksteen op wielen.

Mwoa....valt wel mee toch? 240 kg droog en 100 pk...voor de twijfelaars zou ik er nie aan beginnen, maar als je een beetje zelfverzekerd bent in de zin dat je hem nie denkt om te laten flikkeren als je ff steken of draaien moet vind ik het best mee vallen. Ik zou mijn meissie er zo op laten rijden...alstie eenmaal rolt. Superstuurfiets, je kan hem keren op een dubbeltje :)
 
BMW K ? -> gewoon fantastisch. De naam zegt het al:
Betrouwbare Motor, Waardige Klasse
:Y

Maar een 75? Die mist gewoon 1 cilinder!
 
ik begin ze zelf bijna met de dag mooier te vinden. Zelf rijd ik nu op een vfr rond en ik wil een motor waar ik langer op kan blijven zitten zonder last van mijn armen te krijgen. En aangezien ik bijna het hele jaar doorrijd lijkt me een k75 een geschikte motor voor me.
Ik vind die dingen 2e hands alleen nog hardstikke duur.
 
ik begin ze zelf bijna met de dag mooier te vinden. Zelf rijd ik nu op een vfr rond en ik wil een motor waar ik langer op kan blijven zitten zonder last van mijn armen te krijgen. En aangezien ik bijna het hele jaar doorrijd lijkt me een k75 een geschikte motor voor me.
Ik vind die dingen 2e hands alleen nog hardstikke duur.

VFR is een topfiets, die zou ik niet inruilen voor een K75, simpelweg omdat de VFR (RC36) de meest betrouwbare fiets is die ik ooit heb gehad. Betrouwbaarder dan de 1100LT....als je nou zegt een wissel tussen VFR en 1100LT of een 100RT...tja, das lastiger, die kuip is gewoon top als je veel km's maakt.maar voor een K75 zou ik hem beslist niet ruilen. dan zou ik (neem aan dat je het oudere type vfr rijd) hem eerder nog inruilen op een RC36, die zitten al comfortabeler en relaxter.
 
VFR is een topfiets, die zou ik niet inruilen voor een K75, simpelweg omdat de VFR (RC36) de meest betrouwbare fiets is die ik ooit heb gehad. Betrouwbaarder dan de 1100LT....als je nou zegt een wissel tussen VFR en 1100LT of een 100RT...tja, das lastiger, die kuip is gewoon top als je veel km's maakt.maar voor een K75 zou ik hem beslist niet ruilen. dan zou ik (neem aan dat je het oudere type vfr rijd) hem eerder nog inruilen op een RC36, die zitten al comfortabeler en relaxter.


Ik rijd idd een wat ouder type vfr, hij komt uit 1987. Ik heb op een wat nieuwer type gereden maar ook toen kreeg ik op de lange duur last van schouders enzo. Daarom lijkt mij een 75 een stuk geschikter, Hier zit je toch lekker rechtop en dat is misschien wel beter voor me.
 
Ik heb zelf ook een K75RT!!! Bevalt zééééér goed!! Erg robuust en zeer comfortabel!! Kun je relaxed toeren met zn tweeën.
Trouwens nog een vraagje: ik heb er een verhoogde ruit op zitten. Ik ben op zoek naar een elektrische ruit. Vind de lijn van de kuip dan mooier en het is makkelijk verstellen. Weet iemand waar je zo'n ruit kunt vinden voor een niet al te gek bedrag??
 
Vandaag sinds bijna een jaar weer op de motor gezeten.
Wat is het toch een geweldige motor! :}
Lekker rustig cruisen of even doortrekken, geen centje pijn (de motor dan) :P
Accu is helaas overleden, maar daar is zo aan te komen.
Pas tegen oktober denk ik met minder pijn te kunnen motorrijden, dan zet ik er wel een nieuwe accu in.
 
Ik heb een paar jaar een K75S gehad. Ik vond het de fijnste motor die ik gereden heb. Wel was het onderhoud behoorlijk prijzig en heb ik meer reparaties gehad dan ik van BMW zou verwachten. Lekke cardan, electrische storingen, remschijven, koppeling en dergelijke.
Maar helaas is BMW alleen nog bezig met >1000cc. En wordt het dealernetwerk geminimaliseerd.
Dus binnenkort maar een bandit 650 of zo.
 
pfffftttt....zit ik t hele topic door te lezen....kom ik er op de 1 na laatste post achter dat t topic bijna 3 jaar oud is.... |( |(


Ga me mandje opzoeken.....teruste allen


:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan