BMW K modellen fototopic

BEEME®

MF'er
25 dec 2004
242
0
Heerlen
Van ongeveer alle modellen heb ik foto's gevonden, maar een topic met alleen K modellen zoals de K1,K75,K100RT,LT etc etc... zou zeker de moeite waard zijn incl. foto's natuurlijk :)

Nou bij deze dan ;) das mijn oudje van het bouwjaar '86 en heeft er nu 97000km opzitten en rijdt nog steeds super! olieverbruik o,o en benzine verbruik 1/19 gemiddeld.



full


Ben eens benieuwd hoeveel K-tjes hier rond dwalen :W
 
Dit is mijn bakbeest.

Bouwjaar 88, geen olieverbruik, benzinegezuip van 1 op 16 en een super goed rijgedrag (in vergelijking met mn voorgaande GN250 en GSX400E), ding hangt lekker aan het gas. 117dkm gelopen

k100a.jpg


Opties;

Originele kofferset met alle sloten gelijk aan het contactslot
Verhoogd windscherm
Extra console met leeslampje, 2 meters (benzine/water) stroom aansluiting en sigarettenaansteker (orignele BMW optie).
Nivomat achterschokbreker (zelfstellend naar gelang van gewicht)
Radio CD Wisselaar met stuurbediening (sony met wisselaar in topkoffer)
Garmin Quest waterdichte navigatie voor de tourtochten en verder alles wat standaard op de K100 LT zat. Heb er ook nog een trekhaak bij en zoals op de foto te zien een origineel BMW Comfort zadel (lijkt wat op een Corbin)

k100c.jpg


Een wat volgebouwde kuip :X
 
Laatst bewerkt:
JJ Cobas replica op K100 16klepper basis. De JJ Cobas was een racer prototype uit eind jaren 70 van BMW, een oom van mij raakte hierdoor geinspireerd en heeft van een schade K100 RS dit exemplaar gebouwd. Enigste wat kant en klaar was is blok en voorvork + velgen en remmen. De velgen zijn van een Suzuki GSX hier is een speciale naaf voor gedraaid die 100% zuiver is waarmee de gewone velg geschikt is gemaakt voor de monoophanging van de BMW. Voorvork is van een Suzuki GSXR incl remmerij. Klokkenwerk ook van suzuki. onderkuipje en stuurkuipje van een motorsloperij, ik meende van en kawa. Frame, tank en kontje, buddyzit is volledig handgemaakt. Uitlaatsysteem incl spruitstuk (excl de mondjes op het blok dus de eerste 3 cm) is ook eigen makelaardij, is vanaf 3 cm van het blok voorzien een lompe 40mm diameter open pijp. Dat ding klinkt bijna net als een chevvy smallblock. Frame is van een hele bijzondere legering. Zeer sterk en heel licht. Alleen het buizenmateriaal voor het frame was al een dikke 1000 euri, ik zal nog eens vragen wat voor materiaal dat was. De naam was mij zo onbekend dat ik het kats vergeten ben.

cobasinternet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit die LT, zo'n zadel zoek ik ook nog maar vind die maar eens :N
En die eigenbouw, daar zitten wel een paar uurtjes in zo te zien, lijkt ook een beetje op een caféracer maar wel :}
 
Ziet er goed uit die LT, zo'n zadel zoek ik ook nog maar vind die maar eens :N
En die eigenbouw, daar zitten wel een paar uurtjes in zo te zien, lijkt ook een beetje op een caféracer maar wel :}

3a4 jaar incl tekenen en het berekenen van de krachten op alle hoeken en lassen en het berekenen van de ideale balhoofdhoek voor deze motor. Maar respect. Ding stuurt verrassend goed ook nog, dus de berekeningen hebben ook nog geklopt en hij is ook 100% recht en dat voor een volledig zelfgemaakt frame incl achterwielschokdemping.
 
full


Mijn 1100LT uit '92.

uitvoering met ruggesteun, radio-cassete met stuurbediening, abs 1, tankmeter, temp.meter en aanstekert. Heeft nu 104500 gelopen (vorig jaar gekocht met 68000 op tellert). Olieverbruik:halve liter per 20000 km.

Tot nu toe vervangen: 2 sets voorremblokken (net vanavond 2e set gemonteert)Balhoofdlagers, voorvorkkeeringen (beide mee bezig op laatste foto) alle bougiedoppen (god wat zijn die dingen duur), en de gebruikelijke filters en olien op regelmatige basis.Verder toch een probleemloze fiets, mits je 2 x per jaar ff alle stekkers schoonmaakt en je niet stoort aan het af en toe uitvallen van de versnellingsindicator of toerenteller ;) (gebeurt eens in de zoveel maanden)
 
Laatst bewerkt:
M,n K1100RS,(nog wel) '(

Ik krijg rugpijn door de gestrekte zit
Weet iemand of daar een oplossing voor is b.v stuurtje op risers ofzo?

Woonwerkverkeer 10-15.000 per jaar

Rijdt geweldig lekker,daar ligt het niet aan

Als de rugproblemen niet opgelost worden gaat ie weer weg :Y


full
 
M,n K1100RS,(nog wel) '(

Ik krijg rugpijn door de gestrekte zit
Weet iemand of daar een oplossing voor is b.v stuurtje op risers ofzo?

Als de rugproblemen niet opgelost worden gaat ie weer weg :Y

Ik hoor het al....jij moet gewoon een LT hebben :P
 
Ik hoor het al....jij moet gewoon een LT hebben :P

:N

Want op een GS is het ook AUW :(
Dus op een LT gaat m,n rug ook 'knak' zeggen
Toeristisch zitten is fout voor mij :?

Sportief/actief gaat prima
Op een R1100S kan ik wel 3 weken achter elkaar rijden :Y :Y
 
waarom neem je geen VFR RC36 ? ik bedoel voor daags een standaard uitvoering, geen RC45 replica ;)
 
waarom neem je geen VFR RC36 ? ik bedoel voor daags een standaard uitvoering, geen RC45 replica ;)

RC36:
-Zit geen gang in
-Geen vet koppel
-Geen looks
-Ketting gedonder
-etc.etc
:)

Een RC45 voor erbij mag altijd :9~

Maar dan wel een echte!! 8-)
 
RC36:
-Zit geen gang in
-Geen vet koppel
-Geen looks
-Ketting gedonder
-etc.etc
:)

Een RC45 voor erbij mag altijd :9~

Maar dan wel een echte!! 8-)

geen gang? mijn RC36 liep 280 (R1 achter me met digiteller reed ook 280 op zijn teller)
Koppel? geen last van gehad met 2 man door de Alpen.
Looks...moet je zelf wat aan doen (wel een zwarte nemen ;) )
Kettinggedonder valt mee, je hebt een middenbok voor het smeren, en ketting vervangen is simpel bij een monoarm :) .

Ik heb 35000 km gereden met zo'n fiets 2 jaar gelee. Meest probleemloze fiets die ik heb gehad. Alleen een spanningsregelaar versleten, thats it. Ingeruild met 70000 op de klok. Enige japanner samen met de Pan die ik de ausdauer km's toevertrouw zoals een BMW dat kan. Topfiets!
 
geen gang? mijn RC36 liep 280 (R1 achter me met digiteller reed ook 280 op zijn teller)
Koppel? geen last van gehad met 2 man door de Alpen.
Looks...moet je zelf wat aan doen (wel een zwarte nemen ;) )
Kettinggedonder valt mee, je hebt een middenbok voor het smeren, en ketting vervangen is simpel bij een monoarm :) .

Ik heb 35000 km gereden met zo'n fiets 2 jaar gelee. Meest probleemloze fiets die ik heb gehad. Alleen een spanningsregelaar versleten, thats it. Ingeruild met 70000 op de klok. Enige japanner samen met de Pan die ik de ausdauer km's toevertrouw zoals een BMW dat kan. Topfiets!


nee B|
 
k1.jpg


Een zeer mooie rooie combinatie. :]

btw wat moet een niet bmw in dit topic in de vorige post :+ (please dont take this to serious)
 
Terug
Bovenaan Onderaan