BMW K modellen fototopic

Voorstellen zal ik vanavond doen maar dit draadje viel me het eerste op :P

Hier een foto van mn 2 wieler, een BMW K1.
249927546_6_4Qnx.jpeg

249927545_6_4xvy.jpeg

249927544_6__zrk.jpeg
 
shopje....

Mijn K100 RT uit 1985. Na een yamaha XS750 en een Honda AfricaTwin nu mijn eerste BMW. Ik heb hem pas 3 dagen, maar nu al denk ik dat ik niet meer van BMW afstap.

P5240133.jpg
 
shopje....

Mijn K100 RT uit 1985. Na een yamaha XS750 en een Honda AfricaTwin nu mijn eerste BMW. Ik heb hem pas 3 dagen, maar nu al denk ik dat ik niet meer van BMW afstap.

[afbeelding]

Hallo Raymond,

Goede keuze, blok is degelijk, zuinig en toch snel al oogt hij niet zo.
Ik heb de mijne helaas moeten verkopen, de reden is dat hij me van de middenbok is gevallen, en 300 kilo hou je niet recht, en hoppa daar lag die op de kiezels.
Spiegel eraf, krassen overal, ik moest zowiezo nieuwe banden, en de kleppen moesten worden gesteld. Dit alles bij elkaar opgeteld, was een héél duur grapje, toen heb ik besloten om hem te verkopen, in de hoop dat mijn volgende motor mij net zo veel plezier op leverde als deze, en dat was helaas niet het geval. Ik kwam uit op een Honda Seven Fifty van ‘96. Tijdens proefrijden beviel hij me prima, maar als ik verder weg wilde via de autoweg, zat ik vol in de wind, en zo'n klein ruitje heb ik geprobeerd, maar dit werkte ook niet echt, en ik kreeg niets mee behalve in een rugzak. Ik heb deze na 3 maanden verkocht, ik rij nu met vollen tevredenheid een Pan European st1100.

Trouwens, die midden bok was al aan het roesten, in de jaren 90 is hier een modificatie op uitgevoerd, en is deze massief geworden i.p.v een holle pijp.
Misschien dat je er iets aan hebt!

Veel plezier met je BMW.

Gr. Beeme®
 
...Ik heb deze na 3 maanden verkocht, ik rij nu met vollen tevredenheid een Pan European st1100.

Naar een Pan heb ik ook gekeken, maar die waren nog boven mijn budget.

Trouwens, die midden bok was al aan het roesten, in de jaren 90 is hier een modificatie op uitgevoerd, en is deze massief geworden i.p.v een holle pijp.
Misschien dat je er iets aan hebt!

Veel plezier met je BMW.

Gr. Beeme®

Dank je, ik zal eens kijken wat er bij mij onder zit.
 
Hoi Oma,

Ik volg dit draadje al een tijdje, maar had nog geen plaatje gepost van het Piskleurig Monster (tm). Niet schrikken! Hij gromt wel, maar bijt niet.

full


Het is bepaald geen mooie fiets. Sterker nog, het is het levende bewijs dat men in Duitsland wel degelijk gevoel voor humor heeft! Ik heb er echter erg veel lol van. 8-)
 
Hmm.. mèt kofferset ziet het er beter uit!

De kleuren van de K100 serie zijn idd niet echt WAUW te noemen. dat moet beter kunnen.
 
Foto van mijn K100 met EML CT2001.

Zonder kuip, dan zien die K's er nog redelijk uit. Met kuip vind ik ze ronduit lelijk.
Heeft nu 98000km gedraaid. Zo'n K100 is een prima zijspantrekker, zeker met de aanpasingen die EML gedaan heeft, zoals de kleinere wielen.

De motor zelf is niet geheel probleemloos. Ik heb 'm nu een jaar. In dat jaar heb ik de oliepomp/vloeistofpomp al geheel moeten vervangen. En er zit een vervelend elektrisch probleem in: Soms valt de motor helemaal uit, gewoon onder het rijden. een seconde later doet alles het weer. Dit komt soms enkele keren per week voor, en soms weken lang helemaal niet. Ik ben op elektrisch gebied behoorlijk onderlegd, maar ik krijg er tot nu toe geen grip op.

Nog een nadeel: de trillingen in het stuur vind ik behoorlijk storend. Vooral omdat ze optreden tussen 80 en 100Km/h. Die snelheid wordt toch regelmatig gereden in nederland.

Ik ben dus niet helemaal tevreden over de motor. Maar hij rijdt wel lekker.
full
 
Laatst bewerkt:
Foto van mijn K100 met EML CT2001.

Zonder kuip, dan zien die K's er nog redelijk uit. Met kuip vind ik ze ronduit lelijk.
Heeft nu 98000km gedraaid. Zo'n K100 is een prima zijspantrekker, zeker met de aanpasingen die EML gedaan heeft, zoals de kleinere wielen.

De motor zelf is niet geheel probleemloos. Ik heb 'm nu een jaar. In dat jaar heb ik de oliepomp/vloeistofpomp al geheel moeten vervangen. En er zit een vervelend elektrisch probleem in: Soms valt de motor helemaal uit, gewoon onder het rijden. een seconde later doet alles het weer. Dit komt soms enkele keren per week voor, en soms weken lang helemaal niet. Ik ben op elektrisch gebied behoorlijk onderlegd, maar ik krijg er tot nu toe geen grip op.

Nog een nadeel: de trillingen in het stuur vind ik behoorlijk storend. Vooral omdat ze optreden tussen 80 en 100Km/h. Die snelheid wordt toch regelmatig gereden in nederland.

Ik ben dus niet helemaal tevreden over de motor. Maar hij rijdt wel lekker.[afbeelding]

Nou.... als je niet tevreden bent over je span, roep maar als je hem in de verkoop gooit! :9~
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste zijspanervaring gehad en ik moet zeggen dat het ergugh leuk is. *O*
 
Dat trillen is vooral bij de K100 aanwezig. De K75 heeft een balans as en de K1100 heeft er geen last meer van

Wat betreft je elektrische probleem: kijk eens heel kritisch naar je brandstof pomp stekker die onder je tank hangt. Als tijdens het uitvallen je brandstof meter ook uit gaat is dit vrijwel zeker de boosdoener!
 
Dat trillen is vooral bij de K100 aanwezig. De K75 heeft een balans as en de K1100 heeft er geen last meer van

Wat betreft je elektrische probleem: kijk eens heel kritisch naar je brandstof pomp stekker die onder je tank hangt. Als tijdens het uitvallen je brandstof meter ook uit gaat is dit vrijwel zeker de boosdoener!

De stekker van de brandstofpomp is niet de oorzaak. Die stekker had ik al eerder bijgewerkt i.v.m. uitval.
Het probleem is dat de hele elektriek uit valt. Echt alles gaat uit, en het laadstroom controlelampje gaat aan. Ik vermoed een slechte massaverbinding of een slecht contact in het contactslot.

Maar heb de afgelopen weken best veel gereden. De afgelopen 7 dagen heb ik er 1200Km bij gereden zonder dat het probleem zich weer voor deed.

Problemen oplossen door ze te negeren werkt dus soms wel. ;)


Een kleiner probleempje zat in de dop van het koelsysteem. Hier kwam soms wat vloeistof uit. De rubberen ring was beschadigd (uitgedroogd). Met een nieuwe ring is dit ook weer opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Beste mede BMW rijders
Leuk voor zondag 6 september ?
Een gratis tocht van BMW rijders voor ( voornamelijk) BMW rijders

full
 
Heb afgelopen weekend een half uurtje K1100lt proefgereden. Waw!!! Een totaal ander motorgevoel dan bij mijn vorige motoren. Denk er sterk aan mijn huidige YAM 900 S Diversion van de hand te doen en een bod op die K uit te brengen. ( als de verkoop- en koopprijs elkaar benaderen ... )
 
ff oma weg jagen...

hallo K mannen en misschien ook vrouwen.

ik ben inmiddels al een aantal maanden in bezit van een K1100LT van '98 en ben een beetje aan het knutselen geweest... om hem van marechaussee uitvoering om te bouwen naar normaal.

full


ik vind het aardig gelukt.
nu ben ik nog opzoek naar een groot topkoffer incl. rek iemand sugesties? de deksel hoeft niet heel of mag zelfs ontbreken. behalve marktplaats en/of e-bay
 
Laatst bewerkt:
ff oma weg jagen...

hallo K mannen en misschien ook vrouwen.

ik ben inmiddels al een aantal maanden in bezit van een K1100LT van '98 en ben een beetje aan het knutselen geweest... om hem van marechaussee uitvoering om te bouwen naar normaal.

[afbeelding]

ik vind het aardig gelukt.
nu ben ik nog opzoek naar een groot topkoffer incl. rek iemand sugesties? de deksel hoeft niet heel of mag zelfs ontbreken. behalve marktplaats en/of e-bay

full
 
ff oma weg jagen...

hallo K mannen en misschien ook vrouwen.

ik ben inmiddels al een aantal maanden in bezit van een K1100LT van '98 en ben een beetje aan het knutselen geweest... om hem van marechaussee uitvoering om te bouwen naar normaal.

[afbeelding]

ik vind het aardig gelukt.
nu ben ik nog opzoek naar een groot topkoffer incl. rek iemand sugesties? de deksel hoeft niet heel of mag zelfs ontbreken. behalve marktplaats en/of e-bay

de topkoffer is namelijk voor hem...de tanktas is te klein geworden
full
 
Laatst bewerkt:
Bij het zoeken naar info over de k1100rs op het forum kwam ik "oma" tegen en dacht laat ik er ook maar een foto opslingeren. Zijn nog wel de foto's van marktplaats maar als het weer beter wordt zal ik nieuwe maken en die plaatsen.

full


full
 
de topkoffer is namelijk voor hem...de tanktas is te klein geworden
[afbeelding]

Maar goed dat je geen Deense Dog hebt :+

Ziet er verder goed uit! Het was eerst ook mijn plan om een EX-marechaussee te kopen en dan burgerlijk te maken. Maar ik liep tegen een goed geprijzde K100 aan die technisch top was en net zo duur als een afgeragde k1100. (niet dat allen ex-M's afgeragd zijn, maar de goedkopere vaak wel)
 
... En er zit een vervelend elektrisch probleem in: Soms valt de motor helemaal uit, gewoon onder het rijden. een seconde later doet alles het weer. Dit komt soms enkele keren per week voor, en soms weken lang helemaal niet...

Mocht je er nog last van hebben: als de koolborstels van de dynamo niet lekker aanliggen en soms even geen contact maken kan dat in het systeem ook behoorlijk rare storingen opleveren.

verder heeft het de aanbeveling om de massa-aansluiting onder de tank af en toe eens los te halen en op te schuren, dan met vaseline terug monteren. Om hier bij te komen moet de tank er helemaal af, zit namelijk precies in het midden onder de tank aan de buis die naar de bovenkant van het balhoofd loopt.

Mijn K ligt uit elkaar nadat deze een zetje had gehad en om was gevallen. Paintjob was sowieso erg verkleurd, dus nu alles geschuurd en opnieuw gespoten (Limegreen). Via Ebay een nieuwe oliewaterpomp gekocht (voor 28 eurie *O* ) die moet er nog onder, dan kan ik de oude reviseren en op de plank leggen (is nog niet stuk, maar na 150.000km mag er wel eens iets nieuws op) en de lelijke uitlaat wil ik nog vervangen voor een mooi chromen vervangingsdemper die ik ook op ebay heb "gescoord" voor een klein bedragje.. Meteen ook een andere koppelingskabel erop gezet (uit een setje wat ik al een keer eerder op ebay had gevonden, voor 5 euro) die geen kapotte mantel heeft.
Dan nog een beurtje en wat nieuwe filtertjes en bougies, en dan komt er een fototje van.. :P
 
Nou, beurtje gehad, nieuw verfje erop, nieuwe uitlaat.. En zo ziet-ie er nu uit..
full


full


full


Nieuw uitlaatje maakt een mooie brom, niet te hard, maar wat duidelijker dan de oude.
De originele is een beetje te auto-achtig..
Weet niet wat voor merk het is, heb hem van ebay..
 
Nou, beurtje gehad, nieuw verfje erop, nieuwe uitlaat.. En zo ziet-ie er nu uit..
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuw uitlaatje maakt een mooie brom, niet te hard, maar wat duidelijker dan de oude.
De originele is een beetje te auto-achtig..
Weet niet wat voor merk het is, heb hem van ebay..

Ziet er strak uit :Y
Mooi zadel! welk merk/type is dat??
Alleen dat kleurtje.... :/ mooi gedaan, maar je moet er van houden.
 
Ziet er strak uit :Y
Mooi zadel! welk merk/type is dat??
Alleen dat kleurtje.... :/ mooi gedaan, maar je moet er van houden.

is een corbin zadel, ook een 2e handsie, maar het zit goddelijk. Kun je rustig een hele dag rijden zonder pijn in je kont of tintelende benen..
De kleur heb ik na heel lang wikken en wegen met kleurstalen uitgezocht, echt geel is voor bouwmachines zoals Caterpillar en Liebherr, Lichtgroen is voor Kawasaki, blauw houd ik niet van en rood was-tie al..
Ik wilde er een felle, moderne kleur ophebben die ook goed smoelt met zwart en grijs/chroom, maar inderdaad, of het mooi is of niet is echt een kwestie van voorkeur..
(voor mijn smaak, of het gebrek daaraan, vind ik het echt iets hebben) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan