BMW K100 contactslot sluiting op voorvork

BMW D

Rookie
10 sep 2018
9
3
Lelystad
Beste motorrijders,

Ik ben op dit moment bezig om mijn eigen cafe racer te bouwen. Het betreft een BMW K100. Nu was ik bezig om mijn contactslot in de kroonplaat te monteren. Deze viel echter uit mijn handen tegen de voorvork aan. Hierdoor ontstond er sluiting. En stond er geen stroom meer op.

Nu weet ik niet hoe ik dit het best kan oplossen. Is hier een zekering voor die ik kan vervangen? Of moet ik een nieuw contactslot aanschaffen. Zoja maakt het dan nog uit wat voor?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties:)!

Gr Dave
 

Bijlagen

  • 20210225_171929.jpg
    20210225_171929.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 15
Maar om een antwoord te kunnen geven hebben we eerst een echte vraag nodig.
Wat is er nu kapot?
En hoe krijg je kortsluiting als er geen stroom meer op staat?
Heb je de accu verwijdert?
Of stond je contactslot gewoon op uit?
 
@Hellracer
Dank voor je reactie. Ik ben pas sinds kort begonnen met sleutelen. Heb nog veel te leren;)... gelukkig gaat de rest me goed af en door schade en schande wordt men wijs zeggen ze toch.

Het contactslot stond uit toen ik aan het klussen was. Toen het rode draadje richting het contactslot tegen me voorvork aanviel (viel van de kroonplaat af) toen zag ik een vonk en leek het op kortsluiting. Daarna werkt het contactslot niet meer(geen stroom meer op de motor).
 
Als het tegen zit met sleutelen en ik om wat voor reden dan ook aan het kloten en/of blunderen ben ga ik altijd maar op café racer bouw topics kijken en voel ik me gelijk een stuk beter ;)

desalwelteplus hoop en wens ik dat TS ( topicstarter) gewoon veel plezier van het bouwen en rijden gaat beleven ;)
 
Laat je niet van de wijs brengen @BMW D lekker doorgaan.
De shit die ik over me heen heb gehad toen ik een R1 ging ombouwen, tssss
Dit gaat niet over smaak of het verpesten van een prima motorfiets. Hier hebben we een verbouwer die niet even het schema er bij pakt maar verwacht dat zijn probleem voor hem opgelost wordt.
MF is geen helpdesk, het is niet je moeder die je hand vasthoudt.

TS wil vast ook de brooddoos verwijderen, dat kan nog leuk worden.
 
Dit gaat niet over smaak of het verpesten van een prima motorfiets. Hier hebben we een verbouwer die niet even het schema er bij pakt maar verwacht dat zijn probleem voor hem opgelost wordt.
MF is geen helpdesk, het is niet je moeder die je hand vasthoudt.

TS wil vast ook de brooddoos verwijderen, dat kan nog leuk worden.
Hij zou je mechanisch misschien kunnen verbazen. Zolang het niet over rolletjes, trekveertjes of omgekeerde malossi uitlaatjes gaat is het toch nog wel te doen?
We gniffelen gewoon mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan