BMW K100 RS SE

Oeps,
da's mooi uitgelopen.
Een oudere K versie? (voor 89)

Ja een k100lt uit septemper 88 van net 1 maand voor de upgrade. Ik heb dus voor en achter nog dezelfde remklauwen waar je nooit van zn levensdagen een stoppie mee kunt doen. (in tegenstelling tot de 4 zuigerklauwen van de types na 88).

Scheelt ook weer, geen ABS nodig op droog asfalt :+
 
Beste Kries, :W

Jazeker, foto´s komen. Maar de motor gaat eerst naar de BMW-dealer die een kleine servicebeurt gaat uitvoeren en de behuizing van de cockpit repareert. Dan ziet de motor er helemaal uit zoals die moet zijn en plaats ik wat foto´s :Y . Ik had overigens nog wel twee praktische vragen. Wat is een goede methode om je motorblok te beschermen tijdens het rijden gedurende de herfst en -wintermaanden?? Tegen roest, pekel en andere rotzooi op de weg :9 . Weet iemand of er een werkplaatshandboek van de BMW K100RS 16valve bestaat?? Haynes heeft deze volgens mij niet. Alvast bedankt voor jullie informatie. :}

Groeten,
Mats :]
 
Beste Kries, :W

Jazeker, foto´s komen. Maar de motor gaat eerst naar de BMW-dealer die een kleine servicebeurt gaat uitvoeren en de behuizing van de cockpit repareert. Dan ziet de motor er helemaal uit zoals die moet zijn en plaats ik wat foto´s :Y . Ik had overigens nog wel twee praktische vragen. Wat is een goede methode om je motorblok te beschermen tijdens het rijden gedurende de herfst en -wintermaanden?? Tegen roest, pekel en andere rotzooi op de weg :9 . Weet iemand of er een werkplaatshandboek van de BMW K100RS 16valve bestaat?? Haynes heeft deze volgens mij niet. Alvast bedankt voor jullie informatie. :}

Groeten,
Mats :]
De K serie is prima beschermd tegen korrosie, hoewel de electrische verbindingen net als bij andere motorfietsen de zwakste schakel blijken. Vooral deze verbindingen met vochtwerende middeltjes inspuiten. Het blok (alu) en wielen zijn niet erg gevoelig. Je zou de velgen een keer met blanke lak kunnen overspuiten, zodat ze gladder worden.
Een kollega van me heeft een K100LT tot 260.000 km zo kunnen berijden :)
Succes!
 
Ik sta op het punt een BMW K100RS met ABS, 1989, te kopen. Ik lees aan de reacties hier dat ABS niet echt prettig schijnt te zijn.

Waarom eigenlijk, het zou toch veiliger moeten zijn?

Ik lees op andere onderwerpen in dit forum dat je juist wel met ABS moet kopen.
 
Laatst bewerkt:
De eerste twee series ABS van BMW regelde zo grof dat de intervallen erg groot zijn en kost het veel extra remweg.
 
Die eerste versies van ABS werken prima bij het voorkomen van een val door een blokkerend wiel. Maar ze werkten idd grof. ABS I geeft je het gevoel alsof je op een hobbelpaard zit als het in werking gaat. Iemand met behoorlijke rijvaardigheid zal korter kunnen remmen dan het systeem. Maar, het werkt wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan