BMW k100RS Cafe Racer

Mijn bmw was een k100rs 16v, die heeft een andere voorvork en remmen, remklauwen zijn wel pas te maken moet je een paar mm van de bevestiging affrezen. Ik heb nog wel een setje voor je liggen
Ik had een gel accu die kan op zijn kant liggen en is wat kleiner.
De ombouw is te zien op bmwk.nl zoeken onder cafe racer achtig project
Inmiddels is de bmw verkocht
 
Vanavond kan ik bij een kennis Yamaha R1 remklauwen gratis ophalen. FF kijken of daar wat mee te fabriceren valt. Is denk ook wel gaaf als dat lukt. Anders zouden die 16v klauwen wel leuk zijn namelijk, als dat zo makkelijk pas te maken is.

we moeten eerst bepalen hoe groot het kontje wordt. dan kan ik een accu uitkiezen.
Nu heb ik 28Ah, lijkt me best veel, wat is genoeg als alles gewoon werkt, 12Ah?
 
Gisteren 2 hele nette Yamaha R1 remklauwen voor free opgehaald. En die eigenlijk nog best simpel pas te maken. Hoef maar een klein spacertje te maken zodat het past. Echt superdik.
Zal vanavond ff foto posten.

Zijn van die Blue dot klauwen net als op die usd vork bij die oranje k100 in mn beginpost.
 
Hier is duidelijk te zien dat het wel te doen is met de klauw.
Wiel zit niet helemaal goed voor de gene met scherp oog. Wilde ff snel kijken dus, maar stukje pijp gepakt. Moest ook weer snel weg. :/

 
Vandaag weer is bezig geweest in de schuur. Heb de delen voor het spruitstuk gemaakt.
Is nog best een k.u.t. werk moet ik toegeven. Maar het resultaat is nu wel erg gaaf. Had eerst de bevestigingen aan de busjes gelast, die ik van de oude uitlaatbochten had gezaagd.
(hier beetje trots op mn lasje :P )


Morgen op school eerst de flensjes uitdraaien, zodat ze glad zijn van binenn en dan kan alles aan elkaar gehecht worden. Om te kijken of het echt allemaal goed gaat passen.


Dan moet ik straks alles afgetekenen. De elektrode puntlasjes moeten dan weer glad gemaakt worden en daarna weer Tig in elkaar zetten.
 
schiet toch eens op joh! ;)
(owja en vergeet niet de gaten in de buis te maken haha, ik heb het twee keer gehad dit weekend met het in elkaar hechten, SHIT! t splitsing niet "open" gemaakt...)

10603516_1560892564132425_287503641825028995_n.jpg
 
De bochtjes van cil-2-3-4 zitten idd nog niet vast. Moet ik nog doen. Moet ff met een stift de contouren rond om aftekenen. En dan uitboren.

Maar dat zijn ook zeker nette bochten van jou Scheffers. 2x 2naar1 en dan weer. Is wel gaaf.
Jij gebruikt ook diameter 41mm als mainpijp?
 
gebruik standaard FZR bochten voor t eerste deel... 38mm geloof ik.. die gaan naar 45.. en daarna naar 50.8 :)

word leuk pijpje zo onder de K!
 
Ik vraag me toch af of je straffeloos 4 bochten kan vervangen door één bocht. Dan zou ik naar een 4in2in1 gaan, of minstens een verzamelbuis nemen die de diameter heeft van de uitlaatdemper, dus rond 45 of zo.
 
als je voor de max pk's gaat mag je het zo waarschijnlijk niet doen nee........ de 41mm is nu ik er nog eens naar kijk misschien redelijk aan de kleine kant.. aan de andere kant, de origine K-pijpjes zijn ook niet dik..
 
De standaard pijpjes waren dacht ik 32 binnen diameter. Dat is nu 38 geworden overal.
Maar je hebt mss wel gelijk dat een 4.2.1 beter is. Staat er denk ik nog leuker eronder. Al is t wel ff iets meer werk. Ik gaat t straks ff nakijken,

Maar wat ik me bedacht. Omdat de cil 1en4 180℃ op cil 2en3 staan hoeft de hoofdpijp toch niet meteen 2x zo groot te zijn.
Kijk als ik echt voor performance zou gaan. Had t een spaghetti spruistuk moeten worden. En maakte ik m niet zelf. Dan liet ik t een prof doen.
 
Nadat jullie twijfels trokken over die 4in1 uitlaat dacht ik, dat kan idd wel beter.

Had t mezelf toch eigenlijk wel te makkelijk gemaakt. Dus zodoende vandaag de schuur in gegaan en na het een en ander getekend te hebben. Kwam het volgende eruit.



Moet zeggen ben er wel DIK tevreden mee. Alleen de gedachte om nog precies zo'n zelfde te maken is wat minder :')

Dan moeten dees ff netjes gemaakt worden van binnen, gaat net. Kan overal nog net bij met dremel en schuurpapier. En als ik dan een zelfde heb gemaakt, kan ik ze met elkaar gaan verbinden en verder naar achter gaan werken.
Of zal het (qua prestaties) beter zijn als ik ze apart naar achter laat gaan voor een linker en een rechter demper?
 
Tip, als je klaar bent met hechten van de uitlaat Tig af lassen of laten lassen.
Het liefst al Tig hechten als je de mogelijkheden hebt.
Maar ziet er allemaal goed uit tot nu toe.

Gr Roughneckk
 
Ja ik wil het wel Tig af laten lassen. Maar thuis heb ik alleen elektrode lassen.
Ik zal wel eens kijken of ik wat ken huren.
 
Daar hebben we t binnenkort wel over als ik t frame en de tank kom brengen. Moet je nog mailen over volgende week daarvoor.
 
Van de week toch nog het een en ander kunnen doen :P
Ik had toetsweek, maar die waren veelal laat in de middag. Dus had ik s'ochtend mooi de tijd om mn uitlaat flensjes netjes uit te draaien.



Eerst had ik ze vlak gedraaid waar de rvs pijpstukken op komen en toen daarna de binnenkant uitgedraaid.


Maar nu was het een binnendiameter van 34mm. En dat moest nog ff een mooi verloopie krijgen naar 38.4mm om mooi vloeiend over te lopen in de pijp. De beitel onder een hoek van 4.5*, ging aardig. Dat had ik vanochtend nog ff gedaan voor mn toets haha



Gisteren avond ook nog ff bij Roughneckk geweest. Die gaat voor mij een alu-zitje naar wens maken. We hebben uiteindelijk langer over andere dingen staan te praten dan over hoe het zitje moet worden haha. Had wel weer t een en ander geleerd :}
 
Ben idd net ff bezig geweest. Ff de bochtjes weer terug op de flenzen gehecht.

Had alleen ff geen handschoen aan toen ik wat vast moest hechten, dacht dat gaat wel ff, not. Zit nu een blaar op mn hand waar je U tegen kan zeggen. Morgen weer verder, moet wel lukken.
 
Hey Joost, vanavond met je BMW bezig geweest met onderstaand resultaat.

full


full


full


De hoek van het zitje kunnen we zaterdag even samen bepalen, nu een beetje in de richting gezet.

Gr Roughneckk
 
Hey Marcel,

Het begin is er. Ziet er al goed uit.
Daar kan ik genoeg elektronica onder kwijt denk ik zo.
Tot zaterdag ;)

Gr Joost
 
Terug
Bovenaan Onderaan