Joossio
Die hard MF'er
Ik zal me even voorstellen, want ik ben niet op het motor forum.
Mijn naam is Joost, ben 20jaar en woon in een klein dorp naast Hellevoetsluis (wat bekender).
Momenteel studeer ik Scheepswerktuigkundige, gespecialiseerd in baggerschepen.
Voordat ik begon met de BMW K100RS ben ik druk bezig geweest met een Zundapp. Motorisch zwaar gemodificeerd. Uitkomst van 7PK naar 19PK op het achterwiel
Nu over de BMW, ik was al tijdje aan het kijken voor een nieuw project. En omdat ik toch wat zwaarders wilde kwam ik uit bij deze K100RS.
Ik heb m vorige week vrijdag opgehaald met een vriend in Drenthe en toen heeft hij m naar huis gereden (ik ben nog bezig met rbw).
Hij heeft m volle bak getest onderweg. Na een kleine 200km was ik maar 15min later thuis
Toen die eenmaal thuis was meteen die foeilelijke koffers eraf. En toen na 45 min knutselen was die al een stuk kaler
De volgende dag ben ik mn bed uit gerold, snel wat gegeten en toen weer verder uitkleden die handel. Wilde m helemaal kaal maken zodat alles schoon gemaakt kon worden.
Ging allemaal wat langzamer dan ik dacht, er zat niks vastgerot ofzo, maar kabelboom tegelijk labelen enz was ook tijdrovend werk. Dag 2 had ik wel weer grote stappen gemaakt.
het frame was eraf en heel de kabelboom van het frame gehaald die straks hopelijk zonder al te veel getob weer aangesloten kan worden.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het blok geïnspireerd was door een Peugeot auto blok. Weet alleen niet of ik dat goed gelezen hebt, als iemand daar meer over weet. Vind ik wel leuk om te weten. Ding weegt wel als dieplood. Heb m met veel pijn en moeite naar buiten gekregen en schoon gemaakt met DASTY, geniaal spul XD Toen weer terug naar binnen met dat ding en wilde ik de Cardan controleren. Al was ik daar niet zo huiverig voor. Hij was in motorische top staat. De spline bleek ook netjes ingevet te zijn, helemaal top.
Toen was het frame aan de beurt. Daar moet het nodige vanaf. Sowieso de achterkant inkorten en dan al die onnodige beugeltjes eraf.
Dan kregen we dit
Hier nog een mooi foto die duidelijk de mooie lijnen in de tank en kappen laat zien, hier moet ik dan een leuk bijpassen kontje vinden.
Dit is waar ik nu ben. Nu moet ik op zoek naar leuk kontje en schakelsetje. Ik heb al leuke clipons gezien. Moet ik ff bestellen.
Mijn naam is Joost, ben 20jaar en woon in een klein dorp naast Hellevoetsluis (wat bekender).
Momenteel studeer ik Scheepswerktuigkundige, gespecialiseerd in baggerschepen.
Voordat ik begon met de BMW K100RS ben ik druk bezig geweest met een Zundapp. Motorisch zwaar gemodificeerd. Uitkomst van 7PK naar 19PK op het achterwiel
Nu over de BMW, ik was al tijdje aan het kijken voor een nieuw project. En omdat ik toch wat zwaarders wilde kwam ik uit bij deze K100RS.
Ik heb m vorige week vrijdag opgehaald met een vriend in Drenthe en toen heeft hij m naar huis gereden (ik ben nog bezig met rbw).
Hij heeft m volle bak getest onderweg. Na een kleine 200km was ik maar 15min later thuis
Toen die eenmaal thuis was meteen die foeilelijke koffers eraf. En toen na 45 min knutselen was die al een stuk kaler
De volgende dag ben ik mn bed uit gerold, snel wat gegeten en toen weer verder uitkleden die handel. Wilde m helemaal kaal maken zodat alles schoon gemaakt kon worden.
Ging allemaal wat langzamer dan ik dacht, er zat niks vastgerot ofzo, maar kabelboom tegelijk labelen enz was ook tijdrovend werk. Dag 2 had ik wel weer grote stappen gemaakt.
het frame was eraf en heel de kabelboom van het frame gehaald die straks hopelijk zonder al te veel getob weer aangesloten kan worden.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het blok geïnspireerd was door een Peugeot auto blok. Weet alleen niet of ik dat goed gelezen hebt, als iemand daar meer over weet. Vind ik wel leuk om te weten. Ding weegt wel als dieplood. Heb m met veel pijn en moeite naar buiten gekregen en schoon gemaakt met DASTY, geniaal spul XD Toen weer terug naar binnen met dat ding en wilde ik de Cardan controleren. Al was ik daar niet zo huiverig voor. Hij was in motorische top staat. De spline bleek ook netjes ingevet te zijn, helemaal top.
Toen was het frame aan de beurt. Daar moet het nodige vanaf. Sowieso de achterkant inkorten en dan al die onnodige beugeltjes eraf.
Dan kregen we dit
Hier nog een mooi foto die duidelijk de mooie lijnen in de tank en kappen laat zien, hier moet ik dan een leuk bijpassen kontje vinden.
Dit is waar ik nu ben. Nu moet ik op zoek naar leuk kontje en schakelsetje. Ik heb al leuke clipons gezien. Moet ik ff bestellen.
Laatst bewerkt: