BMW k100RS Cafe Racer

Momenteel zit ik aan boord. Maar dat weerhield me niet om toch aan de K te werken!
Op internet het elektrische schema van de K100 opgezocht en op A3 uitgeprint. Toen op het gemakje alle componenten af gegaan wat ik wel en niet nodig heb als ik een Motogadget M-unit wil monteren. Want toch maar besloten dat het uiteindelijk met zo'n M-unit wel het netst wordt. Ipv al die originele relais onder 't zitje proberen te proppen.

IMG-20181219-WA0015.jpeg


Nu zit er ook een start relais in die M-unit. Maar daar staat bij "tot 30A geschakelde capaciteit" . Daar ga je toch met gemak overheen? M'n Li-ion accu gaat iig over de 200A heen wat die met starten kan leveren. Daar frituur je natuurlijk dat kastje finaal knapperig mee.
 
Momenteel zit ik aan boord. Maar dat weerhield me niet om toch aan de K te werken!
Op internet het elektrische schema van de K100 opgezocht en op A3 uitgeprint. Toen op het gemakje alle componenten af gegaan wat ik wel en niet nodig heb als ik een Motogadget M-unit wil monteren. Want toch maar besloten dat het uiteindelijk met zo'n M-unit wel het netst wordt. Ipv al die originele relais onder 't zitje proberen te proppen.

Bekijk bijlage 1343152

Nu zit er ook een start relais in die M-unit. Maar daar staat bij "tot 30A geschakelde capaciteit" . Daar ga je toch met gemak overheen? M'n Li-ion accu gaat iig over de 200A heen wat die met starten kan leveren. Daar frituur je natuurlijk dat kastje finaal knapperig mee.

Met de start relai van de m-unit moet je het originele start relai schakelen.
 
De M-unit is binnen en vandaag heeft m'n kniptang overuren gemaakt.
Een hoop overbodige dingen eruit geknipt omdat de aansturing 10x simpeler kan met de M-unit.
IMG_20181224_183240.jpg

Wel echt een klusje waar je bij de les moet blijven haha
 
Even een kleine update voor de geïnteresseerden.
De werkzaamheden met de M-unit vorderen, maar heb m even aan de kant gezet omdat ik eindelijk een goedkope ontsteking voor mn KTM GS600 LC4 kon kopen. De stator was daar doorgefikt en omdat ik m zo goedkoop gekocht had vond ik het m nog niet waard om een gloednieuwe ontsteking in te steken.
KTM LC4 600cc

Heb m sinds het weekend weer tot leven, super geinig ding. Plan was er misschien in de toekomst enduro ritjes met wat maten mee te gaan rijden. Heb al gemerkt dat ik er niet te veel mee op straat mee moet rijden (zit kenteken op), want je gaat gewoon als een aso rijden. Overal broapppp broaappp haha
 
Het originele start relais is 30 Ampere. Als de M unit dat kan schakelen zou ik niet weten waarom je het originele relais er nog tussen zou houden.
 
Voor het starten heeft hij 2 poorten van 15A.
Dan zit je meteen aan z'n max, daar boven gaat hij niet leuk vinden. Heb aardig plek over nu ik het een en ander eruit geknipt heb. Start relais past er nog wel bij.
 
Om toch nog ff een update te doen.
Heb weer wat nieuw speelgoed voor in de schuur gekocht. Kan nu nog meer zelf maken :)
IMG_20190113_165930__01.jpg

Voor een tafel freesbankje een mooi zwaar dingentje. Erg blij mee. Komt waarschijnlijk in de toekomst nog een DRO op.
Maar dat is nog niet alles. Ook nog een mooi draaibankje op de kop getikt.
IMG_20190112_224739.jpg

Mooi hobby formaat draaibankje waar ik dan oa busjes en asjes op kan draaien.

Moet alleen nu ff wat ruimte in de schuur gaan maken, samen nemen ze toch aardig ruimte in. Draaibankje is redelijk compact. Maar om het freesbankje heb je toch wat ruimte nodig.
 
Het is een gebruikte, een grondige schoonmaak doet wonderen. Tandenborstel, scotch&brite + WD40. De vorige eigenaar deed er voornamelijk brons mee bewerken voor z'n stoom modelletjes. Draaibankje komt er ook vandaan.

De freesmachine is een Bernardo BF25 Super.
Elektronisch regelbare snelheid met digitale spindel diepte meter.
 
Toch weer eens wat geknutseld vandaag.
De home made megaton dempertjes onder de K gehangen om te kijken hoe het oogt. Viel me niet tegen.
IMG_20190226_171938.jpg


Andere kant:
IMG_20190226_170246.jpg


De M-unit/kabelboom project ligt ff op z'n gat. Mn Fluke multimeter gaf storing op het moment dat ik het meest nodig had. Dus die is weg voor reparatie.


Heb vandaag ook alles opgemeten voor het pas maken van de USD vork. Het 17inch R100R spaakwiel wat ik nu in de originele vork heb zitten gaat me te veel werk worden. Gelukkig heb ik nog een 18inch R1150GS voorwiel incl rvs spaken.
IMG_20190226_195157.jpg

As diameter komt overeen. Hoef enkel wat spacer busjes te draaien voor 't wiel en de schijven. Mss dat ik de klauwen enkele millimeters af frees zodat ze wat verder over de schijf vallen. Maar dat kan op 't laatst.

Morgen de extra stuuras oplassen zodat ik die hierna af kan draaien op de correcte diameter voor het USD T-stuk.
IMG_20190226_215902.jpg

Dikke las manipulator :p
 
Moet zeggen dat het moeilijker is dan dat het altijd op filmpjes doet lijken.
Bij poging 1 op de draaibank zag ik al snel dat ik nog niet genoeg opgelast had. Net weer verder opgelast. Laat 'm vanacht afkoelen en dan morgen poging 2.
IMG_20190227_184919.jpg
 
Vandaag tegen een probleempje aan gelopen. Ik dacht ik zal er ff 3mm aan lassen. Dan had ik het benodigde vlees voor de passing in het T-stuk. Niks aan de hand, kan gewoon met een stalen pen. Wel beetje op de temp letten.


Alleen ff vergeten dat ik m'n meedraaiend center er toen niet meer zuiver op ging. Met als resultaat dat het niet zuiver te draaien was. Word nu waarschijnlijk toch een andere pen draaien :/
 
Vandaag tegen een probleempje aan gelopen. Ik dacht ik zal er ff 3mm aan lassen. Dan had ik het benodigde vlees voor de passing in het T-stuk. Niks aan de hand, kan gewoon met een stalen pen. Wel beetje op de temp letten.


Alleen ff vergeten dat ik m'n meedraaiend center er toen niet meer zuiver op ging. Met als resultaat dat het niet zuiver te draaien was. Word nu waarschijnlijk toch een andere pen draaien :/


Je kunt hem niet verder in klauw steken? Dat ie maar stukje uit steekt?
 
Je mag langskomen hoor Joossio ;). Draaien we die pen even op maat zodat jouw bank hem wel kan pakken, of gelijk naar nominale maat voor de passing in het T-stuk. En is de as echt krom getrokken of?
 
De as is gewoon recht. Maar omdat ik aan de onderkant er wat aan gelast heb past het mee draaiend er niet meer netjes in
 
mooi ding aan het worden!
ivm het electrisch schema, kan je daar toevallig een A3 kopietje van maken en opsturen?
Heb ook een 100rs binnen van een klant voor een m-unit en motoscope, zou al een grote stap zijn om niet alles nog eens te hoeven uitzoeken...

ga je ook nieuwe knoppen op het stuur nemen of probeer je met de originele?
 
Geen probleem, aangezien het toch voor een klant is zal ik mijn uur tarief er ook bijvoegen ;)



Ik ben nog wel bezig met de originele besturing, alleen de lichtschakelaar is beetje raar icm de M-unit. Zit wel te neigen naar nette simpele knoppen.
 
Geen probleem, aangezien het toch voor een klant is zal ik mijn uur tarief er ook bijvoegen ;)



Ik ben nog wel bezig met de originele besturing, alleen de lichtschakelaar is beetje raar icm de M-unit. Zit wel te neigen naar nette simpele knoppen.

haha, ok :D

ja, ik begin er niet aan met de originele knoppen, heb 2x 3knops motone schakelaars voor erop
 
Die motone knoppen zijn idd erg mooi. Mooi rond in vergelijking met de vierkante van motogadget. En de prijs is een stuk gunstiger

Alleen wat wel een dingentje is.
Verander je de knoppen. Dan moet je ook de rem/koppelings hendels vervangen, omdat dat 1 is.


Wilde voor het circuit rijden nog een Brembo RCS 19 op mn Aprilia zetten. Dan zou ik de originele pomp evt op de BMW kunnen gebruiken voor de 4 pots remklauwen.
Dan moet ik ook nog een koppelings hendel + choke.

Kan allemaal als m'n R100R voorwiel verkocht is.
 
ja klopt, die moet je ook gaan veranderen. Niet dat de originele zo mooi zijn dus echt erg vind ik/de eigenaar dat niet :)

wat je ook hebt met de motogadget knoppen, die 3 knops hebben maar 1 bout en die zijn niet vast te klemmen op een stuur... heel vreemd dat ze zo'n dingen verkopen want de rest is prima spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan