bmw k100RS handvatverwarming

cosobee

MF'er
10 dec 2002
180
0
Hallo.
Met dit weer maak ik toch graag gebruik van de optie om de handvatverwarming aan te zetten. Aan m'n linkerhand voelt dit ook erg fijn en kan ik de hand ook functioneel laten zijn. Rechts daarentegen werkt niet en na een half uur begint mijn rechterhand toch echt trager te worden en zelfs pijnlijk... Je zou kunnen zeggen koop eens andere handschoenen maar als de verwarming het ook aan het rechter handsvat doet dan hoef ik niet met jute zakken aan m'n handen te gaan rijden en volstaan mijn huidige paar. Mijn vraag aan het panel is, kan iemand mij vertellen waar te gaan zoeken om dit euvel op te lossen en heeft iemand wellicht een schema/ foto of iets dergelijks van de aansluitingen ed. ? En nog mooier, wellicht heeft iemand dezelfde ervaring als ik en was het ook het rechter handsvat welke niet werkte. Ik weet gewoon niet waar te beginnen. Ik kan natuurlijk het handsvat eraf rukken, zien waar de draden heen lopen, deze doormeten, dat zou voor mij het logische stappenplan zijn. 'Corrigeer mij als ik ernaast zit'.
 
Volg het draadje dat van je handvat af komt, ga door tot de stekker, zet je handvatverwarming aan, meet in het stekkertje of er stroom komt, indien niet dan ga je verder tot de schakelaar (maar dat zal wel goed zijn). Meestal is het verwarmingselement kapot of zit er een breuk in de draad/kabel los gescheurd.
 
ah da's helemaal goed. wilde zowieso komend weekend cv aan gaan leggen, misschien moet ik door dat stuur ook maar een kanaaltje leggen :)
waarom doen ze dit zowieso niet met koelwater? al die electromeuk die maar kapot kan gaan. als het lekt stop je er gewoon radiator dichter bij en klaar ;)
 
ah da's helemaal goed. wilde zowieso komend weekend cv aan gaan leggen, misschien moet ik door dat stuur ook maar een kanaaltje leggen :)
waarom doen ze dit zowieso niet met koelwater? al die electromeuk die maar kapot kan gaan. als het lekt stop je er gewoon radiator dichter bij en klaar ;)
..en aan je stuur een tuutje waar je je opblaasbare rescue-vest op aansluit zekers (die je ook met lekker warm koelwater vult) ?! volgens mij sla je door cosobee ! ;)
 
Laatst bewerkt:
heb het gevonden, de bedrading die aan het element hoort te zitten is afgebroken, niet meer te repareren. Dus ik hou mij gegadigd voor die handvatverwarmingsset..
Heb daarna cv-leiding geprobeerd maar paste niet op koelwatersysteem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan