Rampscenario, doemdenken. Grondstofgerelateerde zaken KUNNEN onderhoud behoeven. En dat wil zeker nog niet zeggen dat ze vervangen moeten worden. Het branstofsysteem staat onder druk, er kan geen zuurstof bij. Koelfan vast, hoe kom je daar bij? En als de motor in een droge omgeving heeft gestaan heb ik niet een gegronde reden om te twijfelen aan de mogelijkheden van vastgeroeste of lekkende onderdelen.Benzinepomp, benzine injectoren, benzineslangen, koelfan zit vast, alle elektrische stekkerverbindingen controleren/schoon maken, koppelingplaat kan vast geroest zitten, remklauw zuigers vast, schokbreker achter gaat lek, voorvork keerringen gaan lek
Dat laatste is wel cruciaal.
Volgens mij zijn alleen de hoofdremcilinders voor en achter bijna niet anders dan nieuw te krijgen, tenminste als je niet na een jaartje weer hetzelfde wil doen.Koste mij toch ook wel paar honderd.Dat ga ik zeker doen na mijn examens. Zijn er dure onderdelen waarop ik zeker moet letten? Er zit dus een brandstofpomp in? Zijn er nog zulke onderdelen?
Volgens mij zijn alleen de hoofdremcilinders voor en achter bijna niet anders dan nieuw te krijgen, tenminste als je niet na een jaartje weer hetzelfde wil doen.Koste mij toch ook wel paar honderd.
Verder natuurlijk slijtdelen als remschijven (even dikte opmeten voor koop, abs schijven kunnen absurd duur zijn) , koppeling en schokbreker.
Wat is eigenlijk de kmstand?
Allen als er berekend bespaard is op onderhoud en daar het moment van verkoop is afgestemd, heb je grote kans op miskoop.
Wat gewoon achterstallig onderhoud, of door stilstand is wel te doen, en bedenk dat je dan wel een dijk van een motorfiets hebt waar je eigenlijk wel alles mee kan doen.
Precieze km-stand weet ik niet. Persoon liet uitschijnen dat de km-stand niet zo hoog is, ik gok ergens rond de 30 000 - 40 000 km. Maar dat is wel een gok. Motor werd aangekocht ooit ergens rond 1996-1998 en dan doorverkocht aan een familielid of kennis. Nu staat de motor al enkele jaren onder een doek omdat hij niet meer gebruikt wordt.
Nee, Die dichtingen gebeurt niets mee. Het zijn Brembo remmen, dat is iets anders als die budget dingen van een GS500. Voovork olie zou ik ook vervangen, gewoon omdat alle vloeistoffen vervangen moeten worden. Net als remvloeistof en koelvloeistof. De keerringen mankeerd niets aan, die zitten veilig achter stofdichtingen. Officieel moet je alle alle rubber remleidingen elke 5 jaar vervangen maar ken jij iemand die dat doet?Beginnen de dichtingen van de remklauwen/cilinders dan niet lek te worden na al die jaren? Wat met bijvoorbeeld de voorvork olie, moet deze ook niet vervangen worden? Dichtingen van de voorvork? Wat met remleidingen, moeten deze niet vervangen worden na zoveel jaren?
Heb ooit zo eens een GS500E gekocht van 1991, daar kon ik letterlijk bijna alles aan vervangen. Lagers, roest, verroeste remcilinders, remdichtingen. Die heeft toen nog 1200 euro aan onderdelen gekost. In zoveel werk heb ik dan weer niet veel zin.