Dutch Steph
MF veteraan
- 18 mrt 2003
- 3.258
- 2
Ik ga morgenvroeg een proefrit maken met twee motoren.
De eerste is een BMW K100RS uit 1986 met dik 40.000km. Ze vragen hier 1.290 Euro voor. Deze motor zou netjes lopen en er zit een kofferset bij.
De tweede motor is een Suzuki GSX1100F uit 1991 bijna 70.000km. Het zou een nette motor zijn en ze vragen er 2.190 Euro voor.
Wat me bij de BMW opvalt, is dat een 18 jaar oude motor nog maar 40.000km heeft gereden. Kan kloppen, maar wel een laag gemiddelde per jaar, niet? Verder vraag ik mij af of deze motor op ongelode benzine mag rijden.
De Suzuki heeft een behoorlijke kilometerstand, maar ja 't is niet voor niets een toermotor. Heeft iemand negatieve ervaringen met een Suuz met zo'n kilometerstand?
Verder nog specifieke zaken bij dit soort motoren waar ik op moet letten of die ik vóór de proefrit moet vragen?
De eerste is een BMW K100RS uit 1986 met dik 40.000km. Ze vragen hier 1.290 Euro voor. Deze motor zou netjes lopen en er zit een kofferset bij.
De tweede motor is een Suzuki GSX1100F uit 1991 bijna 70.000km. Het zou een nette motor zijn en ze vragen er 2.190 Euro voor.
Wat me bij de BMW opvalt, is dat een 18 jaar oude motor nog maar 40.000km heeft gereden. Kan kloppen, maar wel een laag gemiddelde per jaar, niet? Verder vraag ik mij af of deze motor op ongelode benzine mag rijden.
De Suzuki heeft een behoorlijke kilometerstand, maar ja 't is niet voor niets een toermotor. Heeft iemand negatieve ervaringen met een Suuz met zo'n kilometerstand?
Verder nog specifieke zaken bij dit soort motoren waar ik op moet letten of die ik vóór de proefrit moet vragen?